The Rock x Siri is Apple’s meest bekeken reclamefilmpje van 2017
Apple’s meest populaire reclamefilmpje is ‘The Rock x Siri Dominate the Day‘. Dat blijkt uit een ranglijst van het reclametijdschrift Adweek. In het filmpje zien we hoe acteur en professioneel worstelaar Dwayne Johnson de dag door komt dankzij hulp van Siri. Het is een van de beste reclamefilmpjes die Apple heeft gemaakt, vooral ook vanwege de herkenbaarheid voor Apple-gebruikers.
In totaal is de reclame meer dan 80 miljoen keer bekeken, al rekende Adweek alleen de 25 miljoen kijkers van Apple’s YouTube-kanaal in India mee. Daarnaast is het filmpje veel bekeken op Apple’s eigen website en het Amerikaanse YouTube-kanaal van Apple.
https://www.youtube.com/watch?v=TsGKpnGye-8
Misschien wekt het dan ook geen verbazing dat Adweek’s nummer 1 zich ook in India afspeelt. Het gaat om een filmpje van Samsung, waarin de klantenservice-autootjes worden getoond die door het land rijden. Andere winnaars zijn de reclamefilmpjes voor Clash Royale: The Last Second (111 miljoen views), Ping Pong Trick Shots 3 (91 miljoen views), Miss Dior (43 miljoen views), Budweiser (29 miljoen views), 2018 Kia Niro (26 miljoen views), Adidas (25 miljoen views) en Levi’s (22 miljoen views). Hieronder kun je ze allemaal bekijken.
Adweek keek welke filmpjes de meeste aantal ‘relevante organische views’ hebben gekregen. Daarbij werd ook rekening ermee gehouden hoe lang mensen bleven hangen. Bij de methode van Adweek kun je vraagtekens zetten, maar duidelijk is wel dat het Siri-filmpje met The Rock de meest populaire van 2017 is geweest.
Bekijk hieronder alle winnende reclamefilmpjes:
#10 – Mr. Clean, 2017 Super Bowl Ad
https://www.youtube.com/watch?v=GDzMxlw2Fgo
#9 – Levi’s Circles
https://www.youtube.com/watch?v=ZgcgFP9nGqY
#8 – iPhone 7, The Rock x Siri Dominate the Day
https://www.youtube.com/watch?v=TsGKpnGye-8
#7 – adidas Originals
https://www.youtube.com/watch?v=cv53BKMYsy0
#6 – 2017 Kia Niro
https://www.youtube.com/watch?v=1dQ9a5EFZeI
#5 – Budweiser 2017 Super Bowl Commercial
#4 – Miss Dior
https://www.youtube.com/watch?v=h4s0llOpKrU
#3 – Ping Pong Trick Shots 3
#2 – Clash Royale: The Last Second
#1 – Samsung India Service
Ondertussen zijn in Nederland de meest populaire YouTube-filmpjes (dus niet alleen reclamefilmpjes) bekendgemaakt en daarin staat Arjen Lubach op nummer 1 met zijn filmpje ‘America First, Netherlands Second’. De Trump-parodie van het VPRO-programma Zondag met Lubach ging de hele wereld over en werd daarna vaak geïmiteerd door andere landen.
Siri
5 reacties
JK
Is ook wel een briljant filmpje maar om het nou herkenbaar te noemen…. mijn dag ziet er iets anders uit 🙂
Jeffrey
Tip: zet eerst je “hey Siri” uit, anders is dit filmpje niet te bekijken😂😂
Lisanne
Wanneer er ‘Hé Siri’ wordt uitgesproken in de reclamespotjes activeert mijn Siri ook 😂. Het zou toch alleen mijn stem moeten herkennen 🤔
DaniMol
Die van mij ook. Die van mn vriendin gaat overigens ook aan als ik hé Siri zeg en vice versa
040EHV
The same here haha