Drie nieuwe Apple Watch-reclamespotjes: Rise, Up en Us

Apple heeft 3 reclamespotjes voor de Apple Watch uitgebracht, die de nadruk leggen op tijd, fitness en communicatie.

apple-watch-reclamespotjesApple heeft vandaag drie nieuwe reclamefilmpjes uitgebracht, die laten zien hoe je de dag doorkomt met de Apple Watch. De drie filmpjes richten zich op drie aspecten die ook tijdens de keynote aan de orde kwamen: beter met je tijd omgaan, gezondheid en fitness en beter communiceren.


Vandaag is de Apple Watch officieel beschikbaar, maar zoals we in een artikel eerder vanochtend schreven is het geen traditioneel feestje. Geen rijen bij de Apple Store en geen mensen die blij met een horloge de Apple Store uit komen lopen. De meeste Apple Watches worden vandaag bij mensen thuis uitgepakt, nadat ze zijn bezorgd door een koerier. Meteen daarna gaan ze bezig met activiteiten zoals in de filmpjes hieronder.

https://www.youtube.com/watch?v=qQcFvamzdno

De eerste reclamefilm Rise, laat zien hoe mensen beter met hun tijd omgaan dankzij de Apple Watch. We zien hoe iemand opstaat en de Apple Watch daarbij als wekker gebruikt. Er zijn binnenkomende berichtjes, je kunt de Apple Watch gebruiken tijdens het reizen met het openbaar vervoer, als ticket tijdens het reizen en om de weg te vinden, dankzij de kaartfunctie.

https://www.youtube.com/watch?v=a8GtyB3cees

In het filmpje Up zie je hoe mensen de Apple Watch gebruiken voor fitness en sport. Je ziet hoe iemand sportdoelen op de Apple Watch instelt, de Apple Watch draagt tijdens het sporten en tijdens allerlei intensieve activiteiten. We zien iemand kogelstoten, kunstschaatsen, fietsen, een heuvel op rennen en een Rocky-scene imiteren. Ook waarschuwt de Apple Watch als je tijdens het werken achter je bureau te lang stilzit.

https://www.youtube.com/watch?v=x4TbOiaEHpM

Tenslotte het derde filmpje: Us. Daarin zie je hoe mensen met elkaar communiceren dankzij de Apple Watch. Ze tekenen plaatjes, sturen animaties van emoji en jagen anderen de schrik op het lijf met hun hartkloppingen. Er wordt ook gedemonstreerd hoe je mensen op de pols kunt tikken. Interessant is te zien, dat de Apple Watch je niet een zombie maakt, maar je ook de mogelijkheid biedt om tijd met elkaar door te brengen en aandacht voor elkaar te hebben. Je kunt immers je iPhone wegstoppen en als er een berichtje op de Apple Watch binnenkomt heb je niet de neiging om daar uitgebreid op te gaan reageren, terwijl je face-to-face gesprekspartner maar zit te wachten.

Bij alledrie reclamefilmpjes eindigt het met de slogan ‘the Watch is here’. Apple’s promotiecampagne heeft zich tot nu toe voornamelijk gericht op reclame door bekende sterren. Ze schakelden mensen als Beyonce en Pharrell Williams in om de Apple Watch te showen tijdens tv-programma’s en evenementen. Ook stond de Apple Watch meermaals op covers van bekende mode- en fitnessbladen. Maar het is ook wel eens tijd om te laten zien hoe gewone mensen de Apple Watch gebruiken en dat is in de filmpjes goed te zien.

Apple Watch

De Apple Watch is de smartwatch van Apple. Het allereerste model verscheen in 2015 en daarna verscheen er elk jaar een nieuwe generatie. Met de Apple Watch kun je je hartslag meten, berichten ontvangen en versturen, apps installeren en betalen met Apple Pay. Wil je een Apple Watch kopen, bekijk dan de verschillende Apple Watch-modellen die momenteel verkrijgbaar zijn. Je kunt je smartwatch steeds een ander uiterlijk geven met Apple Watch-horlogebandjes.

Apple Watch

Reacties: 3 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.