apple-watch-reclamespotjes

Drie nieuwe Apple Watch-reclamespotjes: Rise, Up en Us

Apple heeft 3 reclamespotjes voor de Apple Watch uitgebracht, die de nadruk leggen op tijd, fitness en communicatie.

apple-watch-reclamespotjesApple heeft vandaag drie nieuwe reclamefilmpjes uitgebracht, die laten zien hoe je de dag doorkomt met de Apple Watch. De drie filmpjes richten zich op drie aspecten die ook tijdens de keynote aan de orde kwamen: beter met je tijd omgaan, gezondheid en fitness en beter communiceren.

Vandaag is de Apple Watch officieel beschikbaar, maar zoals we in een artikel eerder vanochtend schreven is het geen traditioneel feestje. Geen rijen bij de Apple Store en geen mensen die blij met een horloge de Apple Store uit komen lopen. De meeste Apple Watches worden vandaag bij mensen thuis uitgepakt, nadat ze zijn bezorgd door een koerier. Meteen daarna gaan ze bezig met activiteiten zoals in de filmpjes hieronder.

De eerste reclamefilm Rise, laat zien hoe mensen beter met hun tijd omgaan dankzij de Apple Watch. We zien hoe iemand opstaat en de Apple Watch daarbij als wekker gebruikt. Er zijn binnenkomende berichtjes, je kunt de Apple Watch gebruiken tijdens het reizen met het openbaar vervoer, als ticket tijdens het reizen en om de weg te vinden, dankzij de kaartfunctie.

In het filmpje Up zie je hoe mensen de Apple Watch gebruiken voor fitness en sport. Je ziet hoe iemand sportdoelen op de Apple Watch instelt, de Apple Watch draagt tijdens het sporten en tijdens allerlei intensieve activiteiten. We zien iemand kogelstoten, kunstschaatsen, fietsen, een heuvel op rennen en een Rocky-scene imiteren. Ook waarschuwt de Apple Watch als je tijdens het werken achter je bureau te lang stilzit.

Tenslotte het derde filmpje: Us. Daarin zie je hoe mensen met elkaar communiceren dankzij de Apple Watch. Ze tekenen plaatjes, sturen animaties van emoji en jagen anderen de schrik op het lijf met hun hartkloppingen. Er wordt ook gedemonstreerd hoe je mensen op de pols kunt tikken. Interessant is te zien, dat de Apple Watch je niet een zombie maakt, maar je ook de mogelijkheid biedt om tijd met elkaar door te brengen en aandacht voor elkaar te hebben. Je kunt immers je iPhone wegstoppen en als er een berichtje op de Apple Watch binnenkomt heb je niet de neiging om daar uitgebreid op te gaan reageren, terwijl je face-to-face gesprekspartner maar zit te wachten.

Bij alledrie reclamefilmpjes eindigt het met de slogan ‘the Watch is here’. Apple’s promotiecampagne heeft zich tot nu toe voornamelijk gericht op reclame door bekende sterren. Ze schakelden mensen als Beyonce en Pharrell Williams in om de Apple Watch te showen tijdens tv-programma’s en evenementen. Ook stond de Apple Watch meermaals op covers van bekende mode- en fitnessbladen. Maar het is ook wel eens tijd om te laten zien hoe gewone mensen de Apple Watch gebruiken en dat is in de filmpjes goed te zien.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 24 april 2015, 11:27
Categorieën Apple, iDevices
Onderwerpen apple watch, reclamespot

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.