Apple Watch Mickey Mouse

‘Interesse Apple Watch onder tieners daalt’

Volgens een onderzoekt daalt de interesse voor de Apple Watch onder tieners. Steeds minder tieners willen een Apple Watch kopen.

Apple Watch Mickey MouseHet aantal tieners dat van plan is een Apple Watch te kopen is gedaald, aldus een onderzoek van analistenbureau Piper Jaffray. In oktober 2014 had 16 procent van de tieners aangegeven een Apple Watch te willen kopen, maar dit percentage zou inmiddels zijn gedaald naar 11 procent.

Piper Jaffray liet 6.200 tieners een vragenlijst invullen voor het onderzoek. De data laat zien dat de Apple Watch nog veel tieners moet overtuigen, maar dat de smartwatch-markt ook nog lang niet veroverd is. Slechts vijf procent van de ondervraagden zou op het moment al een smartwatch hebben.

De ondervraagde tieners zouden een Apple Watch voornamelijk kopen voor het design. Iets minder dan de helft geeft aan dat de fitnesstracker van de Apple Watch een belangrijke rol speelt bij de aanschaf.

Apple Watch tieners redenen

Hoewel interesse voor de Apple Watch onder tieners gedaald is, doet Apple het alsnog goed in de data van Piper Jaffray. Maar liefst 66 procent van de tieners bezit op het moment een iPhone en 72 procent geeft aan hierna weer een iPhone te kopen. Van alle tabletbezitters heeft 51 procent een iPad en 13 procent een iPad mini. Beide iPads staan ook bovenaan de lijst van tablets die de tieners gaan kopen.

Apple Watch tieners

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 15 april 2015, 7:44
Categorie Achtergrond
Onderwerp apple watch

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.