Office 2016

Office voor Mac 16 laat je realtime samenwerken aan documenten

In Office voor Mac 16 kun je nu realtime samenwerken aan document in Word, Excel en PowerPoint. Ook biedt Outlook nu ondersteuning voor de Google Agenda.

Office voor de Mac heeft een grote update naar versie 16.9.0 (build 18011602) gekregen. Het bevat nieuwe functies voor Word, Excel, PowerPoint en Outlook, waaronder realtime met meerdere mensen samen een document bewerken. Vlaggetjes in Word en PowerPoint laten zien dat anderen bezig zijn en wat er gewijzigd is. De wijzigingen worden automatisch opgeslagen in de cloud en je krijgt in seconden updates te zien.

Mocht iemand de boel verknoeid hebben, dan kun je met de versiehistorie terug naar een eerdere versie van een document, mocht dat nodig zijn. Voor groepen die vaak samenwerken is er nu een snelle menu-optie zodat je de veelgebruikte groepsdocumenten, -spreadsheets en -presentaties snel kunt terugvinden.

Meer grafieken in Excel

Excel biedt ook de mogelijkheid om samen te werken aan spreadsheets, maar daarnaast zijn er nieuwe grafiektypen, verbeterde ondersteuning voor PivotTable-grafieken en sneller updaten van formules als je een waarde wijzigt.

Office voor Mac

Ben je PowerPoint-gebruiker, dan kun je nu gebruik maken van de QuickStarter-functie waarmee je in no-time een beginnetje hebt met punten waar je over zou willen praten. Ook is er nu een Trim Media-tool om audio- en videofragmenten te bewerken. Handig is dat je de muis nu ook als een laserpen kunt gebruiken om iets aan te wijzen.

Gebruik je Outlook, dan kun je nu Google Agenda en Adresboek gebruiken. Bovendien kun je e-mail makkelijker archiveren en wissen door te vegen.

Alle nieuwe functies vind je in de releasenotes van Office 2016 voor de Mac.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 18 januari 2018, 20:12
Categorie Mac & macOS
Onderwerpen macos, office
Devices Mac, MacBook

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.