Achter de schermen bij een iPhone-introductie: dit is Apple’s ‘war room’

De introductie van een nieuwe iPhone is een grote logistieke operatie. Dit filmpje laat zien wat er achter de schermen gebeurt, voordat de iPhone bij jou is.

Na tien jaar heeft Apple al behoorlijk wat ervaring met iPhone-introducties. Toch komt er een behoorlijke operatie aan te pas om te zorgen dat zo’n nieuwe iPhone meteen in tientallen landen tegelijk geleverd kan worden, zoals dit jaar het geval is. In een filmpje is te zien hoe het achter de schermen eraan toegaat.


BuzzFeed kreeg de mogelijkheid om te filmen hoe Apple zich voorbereidt op zo’n wereldwijde lancering. Het ging deze keer namelijk niet alleen om de iPhone 8 en de iPhone 8 Plus. Ook de Apple Watch Series 3 en de Apple TV 4K gingen op 15 september in de verkoop. Alle voorbereidingen voor deze introductie vonden plaats in de zogenaamde ‘war room’, waar tientallen Apple-engineers ervoor moesten zorgen dat het bestelproces op rolletjes verliep. Ook hoofd retail Angela Ahrendts was ‘s nachts aanwezig. Volgens haar komt meer dan de helft van de bestellingen binnen via de mobiele app.

https://www.youtube.com/watch?v=w-WJZq9E7L8

Zo gaat het eraan toe in de ‘war room’
Drie uur lang zaten de engineers geconcentreerd achter hun schermen, om de status van de pre-orders te volgen in alle landen waar de producten in de verkoop ging. Dat gebeurde in alle landen tegelijk. Daarna is het nog niet afgelopen: koeriers moeten zorgen dat de voorraad op tijd bij de winkels komt én bij de mensen die hebben gekozen voor bezorging thuis. Over een paar weken kunnen de Apple-medewerkers weer aan de bak, want dan wordt er een nog grotere vraag verwacht naar de iPhone X. Als het aan de iCulture-lezers ligt zou het wel eens storm kunnen lopen, want maar liefst 45% van onze bezoekers zegt te gaan kiezen voor het nieuwste topmodel.

Apple achter de schermen bij iPhone introductie

Apple achter de schermen bij iPhone introductie

Reacties: 10 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.