Apple erkent probleem met instapmodel 13-inch MacBook Pro

Laptop gaat plotseling uit

Het instapmodel van de 13-inch MacBook Pro 2019 kan plotseling uitvallen. In een supportdocument legt Apple uit welke stappen je moet nemen als dit onverwacht gebeurt. Het nieuwe model met twee Thunderbolt 3-poorten verscheen afgelopen juli.

13-inch MacBook Pro valt plotseling uit

Heb je zo’n nieuwe 13-inch MacBook Pro en heb je te maken met het probleem, dan kun je een aantal dingen doen. Eén ervan is zorgen dat de batterijstatus onder de 90 procent is. Je kunt ook de MacBook op een oplader aansluiten, alle geopende apps afsluiten en de MacBook in slaapstand zetten om vervolgens 8 uur langer te laten laden. Na die 8 uur moet je zorgen dat de nieuwste versie van macOS is geïnstalleerd. Heb je nog steeds problemen, dan moet je contact met Apple opnemen voor nader onderzoek.

Het instapmodel van de 13-inch MacBook werd afgelopen zomer geïntroduceerd als de betaalbare laptop voor studenten. Daarmee werd ook het goedkoopste model voorzien van een Touch Bar. Na een paar maanden blijkt echter dat er toch iets mis is met sommige exemplaren. Gebruikers merkten dit al eerder op, onder andere op Apple’s eigen supportforum.

MacBook Pro 2019

Geen reparatieprogramma
Er is geen reparatieprogramma aangekondigd voor de 13-inch MacBook 2019, omdat Apple er vanuit gaat dat het met bovenstaande stappen moet lukken om het probleem op te lossen. Uiteraard kan Apple op een later moment nog wel besluiten om er iets aan te doen.

Apple’s supportdocument vind je hier.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 4 december 2019, 7:38
Bron Bron Apple Support
Categorie Mac & macOS
Onderwerp macbook pro

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.