Facebook-app krijgt meer 3D Touch-functies: dit kun je er (straks) mee
Facebook heeft de 3D Touch-functies in de iOS-app verder uitgebreid. Behalve 3D Touch op het appicoon, wordt nu ook Peek en Pop in de app ondersteund. De functie is niet direct voor iedereen beschikbaar; het wordt geleidelijk uitgerold voor alle gebruikers met een iPhone 6s en iPhone 6s Plus.
Peeken en Poppen met Facebook
3D Touch werd al eerder toegevoegd aan de Facebook-app, maar was toen beperkt tot enkel het appicoontje. Peek en Pop komt nu langzaamaan beschikbaar voor een kleine groep gebruikers en Facebook heeft aangegeven dat de functie in de komende maanden voor iedereen beschikbaar komt. Wees dus niet ongerust als je de functie nog niet kunt gebruiken: Facebook neemt de tijd om het voor iedereen mogelijk te maken.
Maar wat kun je dan met deze nieuwe functie? Dankzij Peek en Pop kun je snel een preview bekijken van allerlei content, zoals links, profielen, pagina’s, groepen, evenementen, (profiel)foto’s en omslagfoto’s. Door harder op de content te drukken, krijg je een preview te zien, zonder dat je de daadwerkelijke content opent. Extra stevig doordrukken laat de volledige inhoud van het desbetreffende item zien. Daarnaast is er een vierde shortcut via het appicoon toegevoegd. Naast het schrijven van een bericht, het uploaden of maken van een foto en video, kun je nu ook direct naar je profiel gaan (zie screenshot).
Facebook is (van moederbedrijf Meta) 's werelds grootste sociale netwerk, met apps voor de iPhone, iPad en desktop. Met diverse tips en gidsen helpen we je op weg om meer uit het sociale netwerk te halen, hoe je je privacy op Facebook kan verbeteren en meer. Wil je stoppen met Facebook, dan lees je hier ook hoe je Facebook kan verwijderen en je account kan opzeggen.

3 reacties
justin w
Volgens mij lopen er bij hun 2 dingen door elkaar. Mijn vriendin heeft al een ander balkje bovenaan en ik niet en nu rollen ze dit al uit. Waarom eigenlijk geleidelijk?
Barend
A/B testen. De ene gebruiker krijgt optie/scherm/kleur/functie/… A en de andere optie B, om zo te ontwikkelen, te meten en al naargelang aan te passen om de ervaring zo prettig mogelijk te maken > mensen blijven langer in de app > zien meer advertenties > FB verdient meer.
karim
@Barend: Aha.
Maar met dat gepeek-en-po zijn de mensen juist eerder weg uit de app…