Nieuwe ‘It’s not an iPhone’-reclame gaat over Apple Pay
Apple reclameserie ‘It’s not an iPhone‘ gaat onverminderd door: zo is er vannacht een nieuwe reclamevideo verschenen. In de advertentie legt Apple wederom uit wat de iPhone zo uniek maakt – ditmaal door de aandacht te leggen op Apple Pay.
De nieuwe reclame laat zien waar je met de iPhone en Apple Pay precies kunt betalen. Daarbij komen een aantal grote merken voorbij, waaronder McDonalds, Subway en Staples.
De video is overigens niet heel erg op Nederlanders en Belgen gericht: Apple Pay is hier op het moment immers nog niet beschikbaar. Apple Pay kan alleen nog maar worden gebruikt in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Wanneer we de dienst in Nederland mogen verwachten is nog niet duidelijk. ING verklapte begin dit jaar per ongeluk te werken aan ondersteuning voor Apple Pay.
https://youtu.be/58gAy85dwf0
Apple’s ‘It’s not an iPhone’-campagne begon in juli dit jaar. Door de nadruk te leggen op wat een iPhone precies onderscheidt, probeert Apple de meerwaarde ten opzichte van bijvoorbeeld een Android-telefoon te tonen.
Apple Pay

6 reacties
Mark
Ben ik de enige die het echte een zwakke slogan vind: “if it’s not an iphone, it’s not an iphone”…
JanG
ApplePay is een prima idee, maar stokt in de uitvoering.
In de zakelijke wereld heb je succes als je komt met duidelijke plannen en deadlines, over de uitrol, kosten, terugverdientijd, competitive advantage, en bijvoorbeeld een kit voor bedrijfsleven / MKB.
Welnu, het is er niet of is onzichtbaar (door de Apple manier van communiceren)
Inmiddels hebben we al contactloos betalen per pinpas, waarvoor helemaal geen ApplePay terminals nodig is bij elke kassa. De vraag rijst dan, wat die nog toevoegen.
Als je life-line services brengt, moet je batterij het trouwens aan het eind van de dag ook nog doen. Daar een keer mee beginnen, misschien.
Lesley
Vindt het juist een hele sterke.
Je kunt wel iets maken wat erop lijkt, maar je krijgt nooit de zelfde ervaring.
Jelle
Ik vind hem juist ook heel sterk.
Lijkt wel een beetje op 538, die had een paar jaar geleden de slogan:
“Dit is de muziek van 538! En als je het ergens anders hoort is het nog steeds de muziek van 538”
Lekker arrogant 😉
Daejji
Is ook een beetje een knipoog naar de “reclames” van Samsung waar de iphone te kakken wordt gezet.
Mrt
@Mark: Ik vind hem echt irritant worden.