Nieuwe aanbiederinstellingen T-Mobile lossen verbindingsproblemen op

07 december 2012, 16:05 · Bastiaan Vroegop

AanbiederinstellingenT-Mobile heeft nieuwe aanbiederinstellingen uitgerold voor alle iPhone-abonnees. De nieuwe instellingen zorgen er volgens de operator voor dat de verbinding van de iPhone met het T-Mobile-netwerk is verbeterd. Tevens is er volgens T-Mobile een probleem opgelost met de APN-instellingen op de iPhone, waardoor sommige iPhone-bezitters niet met internet konden verbinden. De nieuwe aanbiederinstellingen zijn enkel beschikbaar voor iDevices met iOS 6.0.1.

De problemen met APN-instellingen doken afgelopen weekend voor het eerst op. Resetwerkzaamheden moesten in de loop van de dag de kwestie oplossen, maar in sommige gevallen was een internetverbinding nog steeds niet mogelijk. Dit werd volgens T-Mobile deels veroorzaakt door het wisselen tussen simkaarten. Op 6 december, toen de eerste T-Mobile-klanten de nieuwe aanbiederinstellingen zeiden te ontvangen, stelde T-Mobile op diens supportforum dat dit probleem is opgelost. Op Twitter bevestigt T-Mobile tegenover iPhoneclub dat de nieuwe update hiermee te maken heeft:

Heb je de update nog niet ontvangen, dan kun je deze proberen te downloaden door naar de instellingen van je iPhone te gaan, te kiezen voor ‘Algemeen’ en vervolgens te gaan naar ‘Info’.

Onderwerpen
door Bastiaan Vroegop

Sinds 2011 de vaste nieuwsjager voor iCulture. Is er ergens een gelekte iPhone te vinden of zijn er geruchten over een nieuwe Apple Store, dan is hij daar als eerste op de redactie bewust van. Loopt de laatste tijd heel Amsterdam door terwijl hij de iOS-locatiegame Ingress speelt.

29 reacties

  • Mit
    1 year

    Super super super!

    Antwoord Quote

  • Bitje
    1 year

    Deze instelling kreeg ik gisteren aangeboden. Ik heb toe gekozen voor “Nu niet”.
    Krijg ik ze later dan nog een keer?

    Antwoord Quote

  • LF
    1 year

    Wel slecht dat er geen info bij de popup van de update staat. Moet er nu zelf naar zoeken…

    Antwoord Quote

  • Mit
    1 year

    Heb trouwens op de updat geklikt maar verder zie ik niets meer. Moet er verder iets gebeuren? Opnieuw opstarten?

    Antwoord Quote

  • Renzo
    1 year

    iOS6.0 iphone 5 hier en toch de instellingen gister ontvangen! Lijkt me dat de versie info dus niet klopt in het artikel

    Antwoord Quote

  • Dubish
    1 year

    Voor de gene die de update niet kunnen vinden, het staat bij: Instellingen > Algemeen > Info (Hier zal een pop-up verschijnen)

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Kan KPN nog wat van leren!

    Antwoord Quote

  • Meyer
    1 year

    Werkt inderdaad een stuk beter, minder uitvallen en beter bereik. En internet werkt weer goed!

    Antwoord Quote

  • Caspar
    1 year

    Ik zie dat bij mij “Aanbieder” is aangepast van T-Mobile 13.0 naar 13.1
    Ik merk alleen niet veel aangezien ik nooit problemen heb, misschien beter bereik in sommige gebieden?

    Antwoord Quote

  • Nick
    1 year

    Ik vraag me af wat er dan concreet in die .ipcc-file gewijzigd kan zijn, waardoor de verbinding met het netwerk kan verbeteren?

    Antwoord Quote

  • perry
    1 year

    Zelfs na dit is mijn verbinding ruk.
    Heb een ismart abbo, maar kom niet eens boven de 0.920 mb uit

    Antwoord Quote

  • Pete
    1 year

    Mooi hoor, nu nog een netwerk dat ook daadwerkelijk werkt….toevallig ben ik na 4 jaar beroerde dekking overgestapt naar Vodafone, nog meer data en minder geld ook,en slechter kan het nooit zijn.

    Antwoord Quote

  • @Renzo: iOS 6.0.1 is informatie afkomstig van T-Mobile Webcare. Iemand anders die met een eerdere firmware-versie de update vandaag of gisteren kreeg? Dan pas ik zonodig het artikel aan.

    Antwoord Quote

  • Underground
    1 year

    Enige oplossing om bij T-mobile een iPhone te krijgen met een goede dekking te krijgen is er een andere simkaart in te doen, en wel een van een niet T-Mobile netwerk!

    Antwoord Quote

  • sander
    1 year

    @Bastiaan Vroegop: Heb de laatste 6.1 beta 3 en ook Tmobile 13.1 Dus geen update nodig

    Antwoord Quote

  • Caspar
    1 year

    Mijn 3G (iSmart T-Mobile) heeft een snelheid van 1100 kb/s download en 250 kb/ upload..

    Antwoord Quote

  • iEric
    1 year

    Yep, hier ook: iOS 6.0, en ook de nieuwe aanbiederinstellingen gekregen…

    Antwoord Quote

  • Johan
    1 year

    Ik heb de update ook gehad op mijn iphone 4. Werkt een stuk stabieler. :) up en download is rond de 2 mb

    Antwoord Quote

  • Jona
    1 year

    Ik zit ook nog op 6.0 en kreeg gisteren de update aangeboden. Het schijnt dus niet alleen voor 6.0.1 te zijn.

    Antwoord Quote

  • Pim Brussee
    1 year

    Na update ging opeens het scherm flikkeren. Na uitzetten met moeite weer aan gekregen. Ook die van mijn vrouw vertoonde kuren en was moeilijk weer op te starten.

    Antwoord Quote

  • Koelkastlampje
    1 year

    Hoe zit met Tele2 klanten die van het T-Mobile netwerk gebruik maken?

    Antwoord Quote

  • Briefomslag
    1 year

    Ook met 6.0 update gekregen. Heb het idee dat de verbinding nog slechter is geworden dan dat het al was.

    Antwoord Quote

  • Frankie
    1 year

    “Heb je de update nog niet ontvangen, dan kun je deze proberen te downloaden door naar de instellingen van je iPhone te gaan, te kiezen voor ‘Algemeen’ en vervolgens te gaan naar ‘Info’.”

    En dan???
    Ik heb nog versie 9.0!
    Geen bericht gehad maar ook met bovenstaande instructie kom ik niet verder. Er valt daar namelijk niets aan te klikken.

    Toevoeging:
    En mijn T-mobile verbinding is om te huilen, zo slecht!!

    Oh, ik zie het al.

    “De nieuwe aanbiederinstellingen zijn enkel beschikbaar voor iDevices met iOS 6.0.1.”

    Wel vreemd eigenlijk dat je als betalende klant alleen fatsoenlijke verbinding krijgt met de nieuwste toestellen.

    Antwoord Quote

  • [...] Op Twitter bevestigt T-Mobile tegenover iPhoneclub dat de nieuwe update hiermee te maken heeft: Nieuwe aanbiederinstellingen T-Mobile lossen verbindingsproblemen op – iPhoneclub.nl Hoe zit het met Tele2 klanten die van het T-Mobile netwerk gebruik maken? close [...]

    Antwoord Quote

  • Digilike
    1 year

    Voor degenen sie het niet lukt om via de telefoon de instellingen te verkrijgen: zou het wellicht lukken via de My T-Mobile site?

    Antwoord Quote

  • Martijn
    1 year

    Las dat deze update alleen voor de iPhone 5 is? Ik heb een 4s. Heb gister deze update toch ontvangen en geinstalleerd, maar heb nu helemaal geen 3G meer. Tmobile gaat het onderzoeken zeggen ze. Ik ben benieuwd. Ben nu afhankelijk van WIFI maar ben veel onderweg…. Super vervelend!!

    Antwoord Quote

  • Cynthia
    1 year

    Hoe weet je of dat je de nieuwe instellingen op de iPhone 5 hebt geinstalleerd? Zat in het buitenland en weet niet zeker of dat ik het scherm heb weggeklikt…

    Antwoord Quote

  • 1 year

    Ik heb een melding gehad met het volgende:
    Mobiele netwerk is gewijzigd.
    Nieuwe nummer aanmelden?

    Ik heb twijfels hierover, wie heeft deze melding ook gehad?

    Antwoord Quote

  • Remco
    1 year

    Voor de update had ik mijn iPhone met iMessage (t-mobile) en mijn iPad (KPN) gekoppeld via mijn mobiele nummer, kon dus via mijn iPad berichten sturen uit naam van mijn mobiel. Na de update van t-mobile an ik op de iPad alleen nog via e-mail koppelen. Iemand ideeën?

    Antwoord Quote

Comments are closed.