Reacties voor: Vodafone verlaagt snelheid mobiel internet van 3600 kbit/s naar 256 kbit/s (Update 4)

Vodafone heeft vanaf 17 november de snelheid van Zorgeloos Internet Blox verlaagd. Zorgeloos Internet Blox daalde 93% in snelheid naar 256 kbit/s. Vodafone iPhone Super Sim zal op de oude snelheid van 3600 kbit/s blijven werken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 139 reacties

  1. Ik zie het nut niet maar dat gaan jullie me nu vast uitleggen!

  2. Zo, daar maak je vriendjes mee :/

  3. Zo,daar zal T-Mobile best blij van worden,die iPhone abonnementen zien er weer wat beter uit.

  4. Dan maar naar Debitel! Bye bye Vodafone.

  5. @Alexander
    Bij deze:

    Mocht je op het punt staan om of naar Belgie te rijden icm een vodafone abbo dan kan je ondertussen net zo makkelijk in Nederland blijven. én dat scheelt stoplichten, dus benzine, dus co2 uitstoot, oftewel deze post is in verband met het ‘groene’ karakter van iPhoneclub.

    Jammer genoeg dat deze onnodige uitleg data vereist, stroom om op te vragen en dus indirect weer milieubelastend werkt waardoor deze post weer minder waard wordt….

    Dus………………..

  6. Haha, maar lekker naar België blijven rijen hoor jongens want dat T-Mobile is zo ***… Tjonge jonge jonge… LOL!!

  7. Kijk, duidelijke en heldere uitleg. Gelijk te zien dat de iPhone met de T-Mobile abbo toch bij de snelle jongens hoort.

  8. Een variant van “Ferrari verlaagt topsnelheid Restarossa naar 35 km/uur”…
    Klopt het wel?

  9. belachelijk, ben benieuwd wat de reden hierachter is.

    wij 2G gebruikers hebben hier toch geen last van? via gprs houden we nog steeds de (langzame) snelheid.

  10. Dat word dus geen Vodafone voor mij… Wel heel veel in snelheid verlaagd 🙁

  11. Dat is lekker zag! Mijn abo gaat over 2 dagen over naar Vodafone iPhone Super Sim! Morgen maar FF bellen!

  12. volkomen logisch! ik heb net gisteren een 2-jarige verlenging bij vodafone afgesloten namelijk. !@#$%^!

    maar goed, even realistisch: eerst m’n toestel (touch hd) maar eens binnen krijgen en rustig aankijken of het voor mijn gebruik dodelijk traag is met de nieuwe snelheden of nog acceptabel.

    het is wel een rare actie. kraakt het netwerk soms in z’n voegen door de populariteit van mobiel internet?

  13. Godver, ik gebruik die blox om te internetten op mn laptop. Was heerlijk snel en voor een kleine prijs.

    Dit vind ik wel heel flauw van ze. Het is trouwens belachelijk dat het in nederland bijna onmogelijk is om voor een tientje per maand gewoon te kunnen internetten op je mobiel met 3G snelheden.

  14. Origineel geplaatst door Frits Freese
    Een variant van “Ferrari verlaagt topsnelheid Restarossa naar 35 km/uur”…
    Klopt het wel?

    Nee, moet zijn Testarossa 😉

  15. het is wel logisch, want je krijgt ook geen ADSL voor een tientje per maand met 4MB …

  16. Dit valt (nog) te lezen op de Vodafone site. Let vooral op de zin “Vodafone biedt zijn klanten ALTIJD de maximaal beschikbare netwerksnelheid”. Zo te merken is het eind der tijden dan echt gekomen! En is “altijd” nu voorbij!

    Wat is HSDPA?
    HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) is een uitbreiding op het bestaande UMTS netwerk. HSDPA, bij Vodafone Mobiel Breedband genoemd, biedt veel hogere snelheden dan UMTS. Mobiel internetten op de laptop of telefoon is hierdoor net zo makkelijk als thuis of op kantoor. Vodafone biedt zijn klanten altijd de maximaal beschikbare netwerksnelheid. In januari 2008 is dat op veel plaatsen in Nederland al 3,6 mbps

    Overigens behoor ik tot de groep die in de startblokken staat om in Belgie een simlockvrije Iphone te halen om op het Vodafone netwerk te gebruiken. Dit plan gaat dus nu heroverwogen worden!

  17. Origineel geplaatst door Patrick Mulder
    het is wel logisch, want je krijgt ook geen ADSL voor een tientje per maand met 4MB …

    1.5mbps voor 9.95, 4mbps voor 11.50

    Het abonnement is ook niet bedoelt voor computers, sterker nog, het is verboden. Maar het was wel mogelijk en daar heb ik heel fijn gebruik van gemaakt. En ik vind het wel heel jammer dat het weg gaat.

  18. Wel raar dat als je hier ( http://www.vodafone.nl/prive/mobiel_internetten/ ) kijkt er nog gewoon ‘Tot 3.600 Kbps (3,6 Mbps)’ staat…

  19. Het lijkt mij dat dit een eenzijdige aanpassing is van de Algemene Voorwaarden van je contract en dat dit dus de wettelijke mogelijkheid geeft tot voortijdige ontbinding van je Vodafone abonnement (binnen 30 dagen is normaal). Mocht je ervan af willen na deze slappe actie…

  20. sowieso belachelijk dat het omlaag gaat ipv. omhoog.. Hopelijk zien andere providers de kans om de verlaters van vodafone een goed aanbod te doen 😉

  21. Hoe mooi zou het zijn wanneer T-M nu de snelheid zou verhogen naar 3600 kbit/s. Dan kun je mij wegdragen, echt waar.

  22. Hier is de snelheid overigens nog gewoon 1.17Mbps.. net gemeten op testmyiphone.com..

  23. ik heb gewoon 2404kbs/s. Zal wel alleen voor nieuwe users zijn

  24. Ik denk dat hier sprake is van een groot misverstand

  25. lang leve t-mobile

  26. Ik denk dat het alleen geldt voor nieuwe abonnementen, en niet voor bestaande. Dat zou betekenen dat de algemene voorwaarden voor de internetabonnementen gewijzigd zijn, en dit mag niet geheel onopgemerkt gebeuren.

    Maargoed, domme actie van Vodafone…

  27. Lekker is dat weer… heb net mijn contract met t-mobile ontbonden (totaal geen dekking op mijn werk, en geen 3G thuis, om over alles daar tussenin maar te zwijgen.. en nee, ik woon niet in de buitengewesten, en werk in Den Haag). Ik stond dus op het punt om een telefoon in Belgie te scoren en een Vodafone abo af te sluiten. Dat wordt dus geen Vodafone. Debitel is ook geen optie met die datalimiet.. dus dan maar Telfort. Jammer hoor.. ik ben altijd wel blij geweest met Vodafone.

  28. Misschien moeten ze het dan ook geen Zorgeloos Internet meer noemen?

    Ik neem inderdaad ook aan dat ze dat niet doen voor de huidige klanten want zoals Dennis zei is het dan een wijziging in de algemene voorwaarden en dan kun je gratis je abbo stopzetten.

    * Terugdenkt aan wijziging AV van Telfort.. waardoor ik daar van af kon 😛 *

    Maar goed, toch even een flinke knauw. Die verlaging is ook niet zo maar even wat langzamer 😐

  29. 3.07mbps op T-Mobile, al sinds 11 juli, dat t-mobile 2mbps zegt is voor mij ienegeval onzin. Maar vind ik niet erg hoor megabitje meer!

  30. Ik begrijp nu nog minder dat mensen meer betalen voor een iPhone uit belgie,met een langzaam abonnement….
    T-Mobile werkt gewoon goed voor mij in de randstad,en simlock vrij maken is 1 telefoontje werk.

  31. Nou het lijkt er op dat dit OF nog niet in is gegaan, OF het geldt alleen voor nieuwe abonnee’s. Hier nog gewoon meer dan 3mbit tijdens speedtesten.

  32. Wat een domme zet! Dit gaat Vodafone veel klanten kosten. Ik overweeg nu ook om naar een andere provider over te stappen.

  33. Ik heb een 9.95 internet onbeperkt abo van KPN en ben daar eigenlijk heel tevreden over.

  34. Origineel geplaatst door Geo
    Ik heb een 9.95 internet onbeperkt abo van KPN en ben daar eigenlijk heel tevreden over.

    me2. KPN rules (als je geen problemen hebt, werkt altijd)

  35. Ik heb bij Voda een zogenaamde data sock genomen; voor 20 tientjes per maand (ipv 1 tientje voor het standaard internet bundeltje) heb ik nu 250 mb per maand.

    dat schiet op! buitenbundel dataverbruik is namelijk maar zo 2,50 per mb!

    weet niet of DIE snelheid ook geknepen wordt

  36. Net even met Vodafone gesproken en het is alleen van toepassingen op nieuwe abonnementen! Ik heb nog 11 maanden vodafone te gaan dus ik zit nog wel ff goed. Bij een verlenging zeggen ze dat de snelheid wel verlaagd wordt. Volgens de medewerker was er gekeken naar de concurrentie en daaruit bleek dat andere providers een veel lagere snelheid aanbieden voor hetzelfde bedrag.

    De medewerker vertelde mij ook dat ze bezig zijn met een andere opzet van de internet blox waarmee wel gekozen kan worden voor een hogere snelheid ((ook natuurlijk voor een hogere prijs…

    Niet echt goed nieuws.

  37. Origineel geplaatst door Patrick Mulder
    het is wel logisch, want je krijgt ook geen ADSL voor een tientje per maand met 4MB …

    Nee, klopt .. maar wel 20Mbit voor 19,95 .. dus 4Mbit voor 10e is dan weer niet zo raar!

  38. Heeft de redactie Vodafone al om een reactie gevraagd?

  39. Origineel geplaatst door Pieter
    Ik begrijp nu nog minder dat mensen meer betalen voor een iPhone uit belgie,met een langzaam abonnement….
    T-Mobile werkt gewoon goed voor mij in de randstad,en simlock vrij maken is 1 telefoontje werk.

    Is toch erg simpel? Ik heb niet de behoefte aan twee abonnermenten. Ik heb al een Relax150 lopen. En die verloopt pas in Juni 2010. Dus ik heb gewoon en iPhone in Belgie aangeschaft en daar m’n Relax150 sim ingeduwd. Klaar!

  40. Origineel geplaatst door Aaifoon
    Dan maar naar Debitel! Bye bye Vodafone.

    doe dat niet!!!! je krijgt niets dan problemen

  41. Ik heb vanaf 23 oktober (dus nog geen maand) tweejarig Vodafone abo met iPhone. Mijn snelheid is zelfde gebleven. Uiteraard de snelheid van mobiel internet was de reden om bij Vodafone abo afsluiten. Ik zit een tijdje nog goed (ze zijn niet gek om bestaande abonees van snelle internet af te sluiten, want iedereen is gelijk weg ivm gewijzigde algemene voorwaarden; betekent wel dat ik mijn simlock vrije iPhone voor maar 180 Euro zou hebben!)

  42. Weet iemand of de Iphone nog fatsoenlijk functioneerd met apps etc bij een internetsnelheid van 128/32? en bij 384/64?

  43. Ben IK even blij dat ik 2 weken geleden een nieuw Vodafone abo met Internet Blox heb afgesloten !

    Zou niet weten waar ik anders met mijn iPhone naar toe had gemoeten (T-mobile never again).

  44. Origineel geplaatst door fritss
    Ik heb bij Voda een zogenaamde data sock genomen; voor 20 tientjes per maand (ipv 1 tientje voor het standaard internet bundeltje) heb ik nu 250 mb per maand.

    dat schiet op! buitenbundel dataverbruik is namelijk maar zo 2,50 per mb!

    weet niet of DIE snelheid ook geknepen wordt

    zo.. das duur, 200 euro voor 250 mb data 🙂

  45. Net even gebeld met de telefonische desk van vodafone, waar ik ook mijn abonnement heb besteld.

    Zij bevestigen inderdaad dat de snelheid VANAF 17 november drastisch wordt verlaagd voor nieuwe klanten. Dat houdt in dat iedereen die zich VOOR 17 november heeft aangemeld, de oude snelheid van 3600kbs nog zal ontvangen. Ik heb 14 november besteld, en hij heeft mij verzekerd dat ik nog zal worden aangesloten op de oude snelheid.

    Toen ik vroeg naar een reden, las hij de e-mail die hij erover heeft gekregen voor.

    Vodafone vindt de snelheid nu meer “Markt conform”.

    Ik zei hem ook al dat jezelf met mobiel internet onderaan qua snelheid plaatsen niet echt markt-conform is, de verkoper vondt het inderdaad ook gelul, en verwachtte zuchtend veel meer telefoontjes hierover.

  46. Net ook even gebeld met Vodafone.

    Tja.. ik ben iets meer technisch & orginisatorisch ervaren.
    Op mijn vraag hoe zij dat gaan garanderen dat de “oude” klanten 3600 kb/s houden was het antwoord “dat zeg ik u”.

    Vaag. Je moet nogal wat heisa uithalen om te regelen dat abbo a, met datum a, snelheid a krijgt en abbo b met datum b, snelheid b. krijgt. Volgens mij “ruikt” dit zaakje..

  47. Zoals gewoonlijk is T-Mobile de goedkoopste en voor mij de beste dekking die er is. Maar buiten het laatste en om terug te komen op het mobiel internet gebeuren; Voor een 10tje onbeperkt (ja echt onbeperkt) En voor 5 euro meer 1MB download snelheid en met een download limiet van 2 gb & daarna ga je naar een lagere snelheid. Dus niet meer betalen!

  48. Ik krijg net het telefoontje van de koeriersdienst dat mijn telefoon en abonnement morgen geleverd gaan worden,

    Ik zal vervolgens de snelheid meteen maar eens testen.

  49. Dit is minder dan UMTS snelheid, lijkt wel of ze heel HSDPA om zeep helpen.
    Ik zal thuis mijn oude Orange abo eens testen, volgens mij moet die hoger zijn dan T-mobile nu.

    Vodafone krijgt geen overstapper met mij, iets dat ik overwoog.

  50. Tis vooral ongelofelijk dat de snelheidsvermindering zo drastisch is…! Ok, ik kan me voorstellen dat als zij de markt bekijken en het hen bv erg veel geld kost om die 3600 kbps te garanderen, zij een heroverweging ervan doen. Da’s hoe een open markt werkt. Maar om dan gelijk 10x te verlagen..?! Ik had het veel logischer gevonden als ze qua snelheid en prijs dan evt richting de T-mobile standaard gingen.

    Anyway, ik heb vanaf volgende maand 1 mbps onbeperkt (PIT Plus) voor 15 euro van T-mobile op mijn iPhone 3G.

  51. Hoe test je trouwens de snelheid op je iPhone? Speedtest.nl werkte niet op mijn iPhone laatst..

  52. Ik kom net terug van de VF shop aan de L. Elisabethstraat 26 in Utrecht waar ik zwart op wit (naam, handtekening en stempel) heb gekregen dat deze beperking NIET van toepassing is op de iPhone Super SIM’s. Voor mij een hele geruststelling.

  53. zo:0… word je dan ff hard in je kont gepoert:P

  54. 93% snelheids verlaging!
    Nou dat wordt dus weer eens stemmen met mijn voeten. Wilde net bij ze verlengen voor 2 jaar. Dan maar niet. Wat een maloten.

  55. Opvallend dat er “kampen” zijn ontstaan. Iedereen verdedigd zijn keuze. T-mobile is wellicht niet slecht, maar hier in gelderland zet het geen zoden aan de dijk. Vodafone doet het dan een stuk beter; deze wijziging is bizar te noemen daarentegen, zo zie je maar dat uiteindelijk alles in het werk word gesteld om de aandeelhouder tevreden te stellen, ook al stelt dat de klant ontevreden!

  56. Geldt dit ook voor zakelijke abonnementen? (Mobiel Online Nationaal)

  57. Origineel geplaatst door atquest
    Opvallend dat er “kampen” zijn ontstaan. Iedereen verdedigd zijn keuze. T-mobile is wellicht niet slecht, maar hier in gelderland zet het geen zoden aan de dijk. Vodafone doet het dan een stuk beter; deze wijziging is bizar te noemen daarentegen, zo zie je maar dat uiteindelijk alles in het werk word gesteld om de aandeelhouder tevreden te stellen, ook al stelt dat de klant ontevreden!

    Ik hoor in het tevreden met T-Mobile kamp dan haha. Heb een i300 abonnement en dat werkt eigenlijk prima.
    Als ik thuis geen ontvangst zou hebben zou ik ook een andere provider nemen, gedwongen.

  58. Update: We hebben om 11:30 uur contact gehad met de afdeling Persvoorlichting Corporate Affairs van Vodafone, om te vragen hoe het staat met de beantwoording van onze vragen. Op mijn opmerking dat we een beetje aan het lijntje worden gehouden, was het excuus dat alle mensen die dit officieel kunnen bevestigen vastzitten in vergaderingen. Van een briefing aan de afdeling Verkoop waren ze nog niet op de hoogte. Maar meerdere mensen (en wij ook) hebben verkoopmedewerkers aan de lijn gehad, die een e-mail hebben voorgelezen, dus ik neem aan dat het gewoon Vodafone-breed gecommuniceerd is. De afdeling voorlichting was blijkbaar alleen vergeten om de eigen persvoorlichters te mailen…

  59. Het feit dat ze nu per gebruikersgroep (lees: leden voor 17 november en daarna) een snelheid kunnen instellen houdt waarschijnlijk in dat je dadelijk ook voor een bepaalde snelheid kan kiezen. Dus ik zou me er niet te druk om maken. Alleen maar relaxed als je dadelijk per maand je snelheid zou kunnen kiezen.

  60. Feit is nu dat je een tientje moet lappen voor een snelheid waar ik m’n bed niet voor uit kom. Zonde, want van de kwaliteitsproviders blijft er weinig over. KPN heeft nog een langzamere snelheid en T-mobile overweeg ik niet door het slechte Netwerk.

    Als Telfort nou iets wil verdienen dan moeten ze daar de zakelijke internetabo’s eens op orde brengen.

  61. Op zich prima als Vodafone een nieuw assortiment uitbrengt met snelheden en bijbhorende prijzen. Alleen dan doe je dat toch gelijk..? Niet eerst dramatisch verlagen en dan pas later een nieuw assortiment aanbieden… Slecht bedacht van de sales afdeling van Vodafone. Dus Vodafone: kom snel met dat assortiment en ook met uitleg over deze stap. Is vast een verklaring voor, maar leg dat dan uit aan je (potentiele) klanten. Dat komt jullie betrouwbaarheid ten goede, want door dit soort acties krijgt je niet bepaald een super imago…

  62. Origineel geplaatst door UnimatriX

    Ik hoor in het tevreden met T-Mobile kamp dan haha. Heb een i300 abonnement en dat werkt eigenlijk prima.
    Als ik thuis geen ontvangst zou hebben zou ik ook een andere provider nemen, gedwongen.

    Logisch ook! Ik heb een paar vrienden met T-mobile hier in de omgeving, die erg vaak niet bereikbaar zijn. Zo ook heb ik vrienden verder weg wonen die eigenlijk alleen maar iets te klagen hebben wanneer ze hier zijn. Jammer alleen dat T-Mobile zelf niet erkent dat het soms minder kan zijn; ik krijg er geen voet aan de grond.

    De technische staat van het HSDPA netwerk, en de beschikbare bandbreedte, valt me overigens tegen. Misschien komen de providers er nog achter dat er wel degelijk toekomst in zit. Traditioneel begint de opkomst van nieuwe technologieen met content: BBS & modem, websites & snel internet.. Podcast/XML & HSDPA??

  63. belachelijk. Klote vodafone. Stiekem lekker verlagen.

  64. Kennelijk is het nog wel zo dat voor bestaande abonnees het mogelijk is om te verlengen zonder dat hun huidige “internet zorgeloos” wordt gedegradeerd, nietwaar? In “mijn vodafone” is dit momenteel aan de orde namelijk.

    Hmmm niet dus lees ik net 🙁 Dat wordt dus overstappen naar een andere provider…

  65. Ik heb een Vodafone abonnement met blox, deze loopt eind mei af. Aangezien de snelheidsverlaging ook gaat gelden voor verleningen, verliezen ze mij, en denk ook vele anderen, als klant.

  66. Weet iemand al wat er gebeurd met klanten die getekend hebben voor deze datum?

    Ik heb al een hele tijd geleden getekend volgens de oude voorwaarden, maar deze gaat pas per 7december in. Ik neem aan dat wij gewoon de oude snelheid zullen krijgen voor de volle 2jaar (duur abbo)

    [edit]
    Maand verkeerd(A)

  67. Volgens mij voor verlengingen vanaf 1 november hoor… anders ben ik ook zo weg..

  68. @Joost

    Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar: ik heb m’n sim + toestel al ontvangen, maar het abonnement gaat pas 27 januari in.

  69. Nou, lekker dan… NOT!!! Net 2 weken geleden overgestapt naar Vodafone. Simkaart al ontvangen, maar i.v.m. nummerbehoud en einddatum contract vorige provider gaat e.e.a. pas per 30 januari vliegen… Dat wordt met ‘angst en beven’ afwachten welke snelheid ik zal krijgen. Hmz, misschien maar eens contact met ze gaan opnemen…

  70. Had dan toch maar gewoon T-Mobile genomen he?? Die heb ik ook, ben er (zeker nu) nog steeds erg blij mee.

  71. Snelheid bij mij, paar maanden geleden abo afgesloten, was al 1800 kb/s en geen 3600. Dit is dus al de tweede, overigens extreme verlaging!

  72. Origineel geplaatst door Joris
    Had dan toch maar gewoon T-Mobile genomen he?? Die heb ik ook, ben er (zeker nu) nog steeds erg blij mee.

    Had T-Mobile hier een fatsoenlijke dekking gehad, het had wellicht een optie geweest… De realiteit is echter dat ik met T-Mobile in huis geen bereik heb, en ja, om nu voor ieder telefoontje etc. buiten te gaan staan… dacht het niet. Nou goed, ik merk het wel, heb feitelijk m’n abonnement voor 17 november afgesloten, deze gaat alleen pas vanaf 30 januari 2009 in…

  73. Belachelijke verlaging, van 3600 naar 256! En dan nog doodleuk op de pagina zetten tot wel 256 Kbps upload!….

    De snelheid was voor mij reden om bij Vodafone te blijven, maar mijn abonnement is al afgelopen en ik kan dus weg wanneer ik wil. Vond het al belachelijk dat SuperSIM voor 2 jaar moest worden afgesloten en maar op 1 telefoon mocht.

    Iemand ervaring met Telfort?

  74. @Jru

    Ik bedoelde.. waarom doet vodafone dit, niet waarom wordt dit bericht gepost. Zo ben ik niet 😀

    Maar toch bedankt .. !

  75. To me this is a significant change in the service that it become a breach of contract.

    I wonder If I could cancel my contract with Vodafone *at no cost* because of this ?

  76. Een grof schandaal.
    Laat Neelie Pitbull ze volledig afbijten..!

  77. @iPhoneclub (JP)

    In dat geval halen we de post snel weg 😉 !! Immers, don’t bite the hand that feeds you (the news!!) 😉 Mooi moment om ook even te bedanken voor de geweldige “real-time” journalistiek! B’vo!

  78. Teleurstellend… Heb net afgelopen weekend een iPhone in Belgie gekocht en wilde deze week zo’n SuperSIM gaan halen maar ik wacht het nu maar even af.

    Op zich maak ik me niet echt zorgen over de lagere snelheid (alhoewel 512kb/s meer passend was geweest naar huidige maatstaven) maar ik vind dat Vodafone dan ook de FUP eraf moet halen. Zeker voor een iPhone abonnement, willen ze kunnen concurreren met T-Mobile.

  79. Vorige week bij 2Call een abonnement besteld met Zorgeloos Internet, maar vanwege nummerbehoud nog niet ontvangen. Ik was wel benieuwd watvoor concequenties deze verandering voor mij zou hebben. Dus ik ben gaan bellen.

    Bij 2Call was nog niemand op de hoogte van de precieze details, ik werd doorverwezen naar de klantenservice van Vodafone.

    Bij Vodafone wisten de medewerkers tot 2x aan toe niet wat dit voor mij ging betekenen. Uiteindelijk werd het nagevraagd en kreeg ik het volgende te horen:
    theoretisch gezien heb ik recht op de ‘oude’ snelheid, praktisch gezien hadden ze een geval als dat van mij nog bijna niet meegemaakt en konden ze mij niet verzekeren dat ik de ‘oude’ snelheid ook daadwerkelijk zou krijgen.
    Máár er werd nadrukkelijk gezegd dat wanneer ik zou merken dat ik toch de ‘nieuwe’ lagere snelheid zou hebben, ik in mijn recht stond het contract te laten ontbinden. Óf ik zou contact op kunnen nemen om nieuwe voorwaarden te bespreken.
    Toch maar even de naam gevraagd van de desbetreffende medewerker, maar ‘daar kunnen uiteraard geen rechten aan ontleend worden’.

  80. Om even wat tegengas te geven tegen alle reacties hier:
    – Vodafone pleegt geen contractbreuk, want het geldt alleen voor nieuwe contracten en verlengingen van (lees: nieuwe) contracten.
    – Het geldt niet voor het SuperSim abonnement voor de iPhone. Je kunt dus nog steeds met je Belgische phone een oorsponkelijk SuperSim abonnement afsluiten
    – Een verlaging van 3600 naar 256 klinkt heel dramatisch, maar is nog steeds twee keer zoveel als de KPN biedt.

  81. Zoals eerder gezegd: dit bericht klopt niet! Vodafone biedt 1800 kb/s en verlaagt nu naar 256 kb/s!

  82. Origineel geplaatst door iPhoneclub (JP)

    Origineel geplaatst door HJ
    Zoals eerder gezegd: dit bericht klopt niet! Vodafone biedt 1800 kb/s en verlaagt nu naar 256 kb/s!

    Het bericht klopt wel. De originele geboden snelheid was 3600 kbit/s (theoretisch haalbaar, niet praktisch uiteraard), niet 1800 kbit/s. Dat was wel de originele HSDPA-snelheid, maar is al een tijd geleden verhoogd naar 3,6Mbit (en nu dus weer verlaagd naar 256 kbit/s)

    Ik heb deze “theoretische” maximale snelheid toch vaak bijna gehaald anders. Zojuist nog even een tesje gedaan: 3158mbit!

    *edit*

    En nog even iets wat me is opgevallen sinds deze week: mijn 3G verbinding is veel beter geworden. Heb nu vol bereik op mijn werkplek en thuis waar ik voor het weekend nog de helft had. Ervaren meer mensen dit?

  83. Origineel geplaatst door Steven
    Om even wat tegengas te geven tegen alle reacties hier:
    – Een verlaging van 3600 naar 256 klinkt heel dramatisch, maar is nog steeds twee keer zoveel als de KPN biedt.

    Om even tegengas te geven tegen je apologische kreet: het is nog altijd 8 maal zo traag als wat je krijgt wanneer je gewoon de T-Mobile store inloopt en je een iPhone met bijbehorend abonnement aanschaft. Het is de paar tientjes voordeel met uit België een iPhone halen nu allemaal echt niet meer waard. De 3G beleving op het Vodafone netwerk doet voor nieuwe abonnees nu echt afbreuk aan de iPhone. Als ik Apple was ging ik van nu af aan Vodafone toegang blokkeren.

  84. @Erp:
    Lees punt 2:

    Het geldt niet voor het SuperSim abonnement voor de iPhone. Je kunt dus nog steeds met je Belgische phone een oorsponkelijk SuperSim abonnement afsluiten

    En wat ik er mee wilde zeggen is, er wordt hierboven door een aantal mensen geroepen: “De groeten aan Vodafone, ik ga naar de KPN”. Ik denk dan: “Waarom? Vodafone mag de snelheid weliswaar drastisch verlaagd hebben, maar is altijd nog beter dan de KPN”

  85. @Rob: met welke site test jij je snelheid op je iPhone (3G)?

  86. Nou, hopen dat vodafone dan snel komt met de alternatieve bundels van ze…
    Heb gelukkig nog tot maart ofzo voordat mn contract verlengd moet worden dus moeten ze maar voor januari duidelijk maken wat ze wel allemaal aanbieden.

  87. Origineel geplaatst door G
    @Rob: met welke site test jij je snelheid op je iPhone (3G)?

    Ik test de snelheid van mijn iPhone (3G) altijd op http://www.testmyiphone.com.

    Toen ik gisteravond laat dit bericht las ook meteen maar weer even een testje gedaan, maar werd gelukkig gerustgesteld door de uitslag: 2,07 Mbps (2068 Kbps) 🙂
    (Vodafone, klein dorpje in de randstad)

  88. En gut gut gut, wat is er weer goed over nagedacht: “Joost Galema bevestigde verder tegenover ons dat er binnenkort een nieuw Zorgeloos Internet-abonnement zal worden geintroduceerd met een hogere snelheid om die doelgroep (opnieuw) te bedienen, zoals ze bijvoorbeeld nu ook een Vodafone iPhone Super SIM-abonnement hebben voor iPhone 3G-gebruikers. Wanneer dat nieuwe data-abonnement zal worden geïntroduceerd was op dit moment nog niet bekend.”
    Ach ja, waarom zou je je klanten ook niet in de kou laten staan terwijl je er nog eens rustig over na gaat denken hoe je die straks weer een poot uit kunt draaien. Als ze inmiddels met hun smartphones niet voor twee jaar op andermans netwerk zitten tenminste…
    Wat een malotig gekluns is dit zeg.

  89. “Volgens mij” geeft de tabel nogal wat onduidelijkheid.

    De vodafone snelheid van de blox gaat van een theoretisch maximum van
    3600 Mbps (439.45 kB/s) naar 2100 Mbps (256 kB/s)

    bron: http://www.testmy.net/tools/convert.php?n=3600&c=1

  90. T mob is crap anyway , 3g speed is not the speed they claim, plus if you don’t have an iPhone contract the speed from web n walk is slow unless you get the plus service.I can’t understand why so many people here worship the gay mobile network ,but this is holland .stop complaining about other networks ,least these give you a better signal on your iPhone. If you only want to download your porn then use a laptop.for most use is the iPhone crap for Internet. God knows what you want to download anyway.t mob in the I’m have also just reduced the speed so expect the same here in the future

  91. Origineel geplaatst door G
    @Rob: met welke site test jij je snelheid op je iPhone (3G)?

    http://www.testmyiphone.com

  92. http://www.vodafone.nl/prive/mobiel_internetten/:

    Overal internet en e-mail (ook in het buitenland)
    Op je mobiele telefoon én op je laptop
    Overal bereik met het Vodafone netwerk
    Tot 3.600 Kbps (3,6 Mbps)
    Fun en handige info met Vodafone live! (ringtones, TV, games enz.)

  93. Ik heb op 11 november een abonnement bij Vodafone afgesloten met Zorgeloos Internet erbij, hij gaat alleen pas in op 24 november.
    Ik heb Vodafone gebeld, maar na 4 keer doorverbonden te zijn wist helemaal niemand daar of het nou voor mij ook geld of niet en dat ik moest afwachten en als het negatief zou uitpakken dat ik dan maar een klacht in moest dienen en dat ze het dan alsnog zouden regelen.

  94. Dat maakt Telfort met zijn 768 kb/s en een veel betere dekking (eigen ervaring) ineens weer een zeer interessante optie voor 7 euro in de maand!!!!

    Hopelijk gaan niet alle providers de data knijpen zodat we straks weer met z’n allen op GPRS snelheid zitten voor een tientje 🙂

  95. Dat dit Vodafone veel klanten gaat kosten, lijkt mij duidelijk!
    Wat een sukkels. Leve de achteruitgang! 🙂

  96. Als het brein van die Corporate Affairs afdeling ook met 256 kB werkt hebben ze vanavond hun grootverbruikersbundels uitgerekend, de lieverds. Gauw nog ff ‘n abbo’tje scoren, morgen is het misschien weer knijpdag!!

  97. Mijn vader is daar directeur en die zegt dat jullie niet moeten zaniken. Altijd mopperende k..klanten zijn ze liver kwijt dan rijk.
    Intuusen moeten wij ook op Wintersport en de bonussen betaald worden dus ga eerst eens een paar jaar jullie rekeningen betalen, mopperkonten !

  98. Origineel geplaatst door FVK
    Mijn vader is daar directeur en die zegt dat jullie niet moeten zaniken. Altijd mopperende k..klanten zijn ze liver kwijt dan rijk.
    Intuusen moeten wij ook op Wintersport en de bonussen betaald worden dus ga eerst eens een paar jaar jullie rekeningen betalen, mopperkonten !

    Hahahaha… Ach ja, moeders moet natuurlijk wel met een Hummer dubbel geparkeerd in de P.C. Hooftstraat kunnen staan, wanneer zij met de kids naarstig naar de nieuwste Burberry, Gaastra en niet te vergeten Lonsdale kleding op jacht gaat… En wie zijn ‘wij’ nou helemaal om dat ‘arme’ mens het schamele genot van dit ongetwijfeld geweldige samenzijn te misgunnen…

  99. @FVK
    klinkt niet echt geloofwaardig, sorry vriend..
    ten eerste, moet je toch al wel iets van hersens hebben om directeur te worden en aangezien intelligentie erfelijk is, zou jij toch ook wel wat minder spelfouten en fout geformuleerde zinnen mogen schrijven.
    ten tweede, heb ik altijd geleerd dat een klant een klant is, of hij nu zeurt, naakt over het straat loopt of een Samsung omnia koopt, zolang dat hij betaald, is de klant koning (tot op een bepaalde hoogte)

  100. In de antwoorden van Vodafone staat toch duidelijk dat bij het SuperSim abo (ook na 17 nov afgesloten) 3600 kb blijft bestaan. Als je genoeg aan dat abo hebt kun je dus nog steeds een iPhone in Belgie gaan scoren met een snel Vodafone abo. Ik begrijp dus nog steeds de verontwaardiging van (toekomstige) iPhone bezitters niet helemaal.

    Ben zelf erg gelukkig met mijn Belgische iPhone met Vodafone SuperSim abo. T-Mobile heeft namelijk in mijn gebied totaal geen 3G dekking. Vodafone dus wel!

  101. @christofe
    Ten eerste is intelligentie wel, maar het maken van spelfouten niet erfelijk. Deze gevolgtrekking zegt dus alleen iets in maxinerende zin over jouw IQ. Daarnaast heb je een erg naïef idee over de beeldvorming rond klanten bij bedrijven. De krabbers en bijters zijn in het begin leuk voor het marktaandeel maar kunnen uiteindelijk echt gemist worden (deze klagen ook het meest en zijn dus het duurst)
    Verder is het gros van het iPhone publiek slap surfvolk (kijk naar de gem. interesse hier) dat alleen maar op spelletjes en porno uit is (zie de stats in de sidebar) Daarom ben ik nu ook uitgepraat en stap nu in de Porsche Cayenne van Pa om even naar golftraining te gaan.

  102. Origineel geplaatst door FVK
    @christofe
    Ten eerste is intelligentie wel, maar het maken van spelfouten niet erfelijk. Deze gevolgtrekking zegt dus alleen iets in maxinerende zin over jouw IQ. Daarnaast heb je een erg naïef idee over de beeldvorming rond klanten bij bedrijven. De krabbers en bijters zijn in het begin leuk voor het marktaandeel maar kunnen uiteindelijk echt gemist worden (deze klagen ook het meest en zijn dus het duurst)
    Verder is het gros van het iPhone publiek slap surfvolk (kijk naar de gem. interesse hier) dat alleen maar op spelletjes en porno uit is (zie de stats in de sidebar) Daarom ben ik nu ook uitgepraat en stap nu in de Porsche Cayenne van Pa om even naar golftraining te gaan.

    Christophe**

    En moeilijke woorden duiden niet op intelligentie.. hoelang heb je in de vandale gezocht om dat mooi tekstje te maken?
    krabbers en bijters zijn in het begin leuk?? heuu??
    als een klant zeurt, kost hij daarom toch nog geen geld?
    zijn leuk voor het markt aandeel? als je klanten vertrekken daalt je marktaandeel toch? tenzij dat mijn Docent economie mij verhaaltjes heeft vertelt..
    && slap surfvolk? het slap ‘surfvolk’ moet tenminste niet gem. schrijven omdat ze niet weten of gemiddelde met 2 d’s of 2 l’en is..
    je zou beter met je zogenaamde centjes naar een privéschool gaan en wat lesjes economie en talen volgen (:

  103. Je hebt er echt geen kaas van gegeten he? Klanten die zeuren kosten geld want ze zeuren niet alleen op fora maar bellen ook de support op en mailen je helemaal dood. Dus die kan je inderdaad beter kwijt dan rijk zijn.

  104. Origineel geplaatst door Alexander
    Je hebt er echt geen kaas van gegeten he? Klanten die zeuren kosten geld want ze zeuren niet alleen op fora maar bellen ook de support op en mailen je helemaal dood. Dus die kan je inderdaad beter kwijt dan rijk zijn.

    Kaas eten is voor Nederlanders 😉
    maargoed dus jij denkt dat wat bellen en mailen een grotere kost is als de opbrengst van die klant? Ze hebben niet voor niets een service klachtenbehandeling.. die mensen hun wedde blijft constant, of er nu veel of geen klachten zijn.. daar zie ik dus al geen kost, het enige dat ik negatief aan die klanten zie, is de slechte mond-aan-mond reclame..

  105. Ik heb precies hetzelfde probleem als Rogier; ik heb ook een vodafoon abbo besteld, maar nog wegens nummerbehoud niet in werking. Lijkt mij helemaal niet zo’n zeldzaam fenomeen.
    Mijn abbo wordt pas in januari omgezet van Telfort naar Vodafone, terwijl ik het al in oktober heb besteld via 2call. Iphone al wel in bezit en had me juist verheugd op de 3 x hogere snelheid van Vodaphone t.o.v Telfort.

    Vodaphone toont zich een zeer onbetrouwbare partner en ik hoop dat Vodafone de snelheid garandeert. Het liefste was ik bij Telfort gebleven; altijd een goede provider geweest voor een goede prijs!

  106. @knaai
    Wanneer je het supersim abbo voor je iPhone hebt aangevraagd, hoef je je nergens druk over te maken. Alles blijft dan hetzelfde.

    Als je een gewone Sim Only hebt aangevraagd is het misschien de moeite waard deze te annuleren en als nog voor het iPhone SuperSIM te gaan. Natuurlijk moet je dan wel rekening houden met de daarbijbehorende voorwaarden.

    Maar met je iPone kun je nog altijd de hogere snelheid krijgen.

    Maar wat onbetrouwbaarheid betreft ben ik het helemaal met je eens.

  107. @Erp: Er zijn genoeg redenen om niet naar T-Mobile te willen switchen. De slechte dekking is uiteraard de hoofdreden, maar ook de vele problemen die ik om me heen hoor van mensen die wel een overstap hebben gewaagd. Problemen zoals foute facturen, onbereikbaar zijn terwijl de telefoon wel ontvangst aangeeft, vertraging in ontvangst van SMS’jes, etc… Daarnaast is Vodafone in het buitenland voor mij ook goedkoper dankzij Paspoort.

    Ik zit al een jaar of 13+ jaar bij Libertel/Vodafone en heb geen enkele reden om daar weg te gaan. En als ik al weg zou moeten dan zou ik alleen KPN overwegen.

  108. Origineel geplaatst door Aaifoon
    Dat dit Vodafone veel klanten gaat kosten, lijkt mij duidelijk!
    Wat een sukkels. Leve de achteruitgang! 🙂

    Denk ook weer van niet. Er zijn een hoop klanten te winnen die straks het duurdere 3,6mb abo gaan kopen, of ze nou willen of niet, VF is dan toch weer de snelste en als je de snelste nodig hebt, heb je geen keus, en betaal je daar gewoon voor. Kijk maar naar de t-mobile overstap voor mensen die een iPhone wilden, een hoop mensen stappen al tandenknarsend over maar ze hebben geen keus… Voor de introductie van dat abonnement komt VF ook weer in het nieuws, da’s 2 keer in totaal, negatief of positief: aandacht is aandacht….
    Edit: @eMilt; die problemen bij t-mobile ontstonden door overname van Orange netwerk. Die problemen waren tijdelijk van aard…

  109. @FVK

    Stoere jongen ben jij! lekker in je vaders porche naar golftraining… cool hoor…

  110. waar ik me zorg om maak is het volgende, Als ze de fair use policy over alle gebruikers gaan rekenen zullen de “oude” gebruikers heel snel van dit abbo af worden gegooid… Ik hoop dat ze dus ook met 2 groepen gaan rekenen voor de FUP…

  111. @GrafGiraf
    Uiteindelijk toch ma’s wagen genomen
    Bentley Continental (convertible edition)

  112. Interessant. Ik ben al weken bezig om HSDPA op mijn splinternieuwe Sony Ericsson C902 te krijgen. Dat lukte maar steeds niet. Uiteraard lag het overal aan behalve het Vodafone netwerk, maar het lijkt een strategie van Vodafone te zijn om hun data-producten te promoten.
    Nogal kwalijke zaak. Vraag mij af of de Opta hier niet tegen in het geweer hoort te komen. Lijkt mij nml. nogal misleidend om eerst te roepen dat je het meest uitgebreide hoge snelheids netwerk van Nederland hebt en vervolgens je klanten in de kou te laten staan.

  113. ** Verwijderd **

  114. Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij vodafone. Nooit problemen gehad en tevreden.
    Ik heb nog een paar maanden te gaan voor de volgende verlenging maar die gaat nu dus niet meer plaats vinden.

    Het is mooi geweest Vodafone! Toedelodokie.

  115. -IP-ban

  116. Naast onbeperkt mobiel internet voor 10 euro per maand dat inderdaad qua snelheid is gelimiteerd op 128/64 heeft Rabo Mobiel ook databundels op maximale snelheid (7,2 Mbps downloaden) zoals bijvoorbeeld een UMTS bundel met 150 MB per maand voor 12,50

  117. Ze zullen idd wel het huidige Zorgeloos Blox-abo voor 9,50 in de toekomst gaan aanbieden voor 20 euro. Marketing technisch toch wel slim, net nu de smartphone markt enorm in de lift zit. naja, eigenlijk al een beetje aan de late kant, want (gezien de reacties) vrijwel iedereen voelt zich genaaid door deze actie. nou huppel ik bijna elk jaar van provider naar provider :-), ik had met dit abonnement echt het idee dat vodafone een blijvertje was. Snel internet, sms/belminuten in 1 bundel, stabiel netwerk. alles behalve de Iphone. Ik heb helaas een HTC diamond voor lief erbij genomen, maar ook daarbij is de support slecht. Service is gewoon geen speerpunt van Vodafone.
    Vodafone richt zich, denk ik, op het zakelijke segment, waar ondernemers hun belkosten kunnen opvoeren als bedrijfskosten en zich dus niet (iig minder) druk maken over kosten. Particuliere powerusers hebben weliswaar flinke abonnementen, maar zeuren vaak en veel en zijn snel weer weg.
    Dus, wel logisch deze actie, maar ook stom en dit zal ook zeker het klantenbestand wat ‘opschonen’ mn de particuliere powerusers m.i.

  118. @Rabo Mobiel:
    150 MB voor 12,50. Maar wat kost het daarna? 150 MB is helemaal niets, dat is zo weg, zeker zakelijk.

  119. @Patrick Mulder – Dit is een consumenten data aanbod. Na de 150 MB kost een MBtje 0,50 euro. Verder hebben we ook zakelijke data proposities van 250MB, 1GB en FUP onbeperkt per maand

  120. @rabomobiel , heb je bij prepaid nou een FUP of DATALIMIET, want er staat op jullie site extra mb 2euro, maar daaronder staat weer dat het een FUP en dat ze alleen contact met je opnemen als je erover heen gaat ?

  121. @john – Bij prepaid heb je voor 10 euro per maand een bundel van 750 MB. Extra MBs kosten 2 euro per MB. Bij postpaid en onbeperkt mobiel internet voor 10 euro per maand is het FUP

  122. Origineel geplaatst door Rabo Mobiel
    @john – Bij prepaid heb je voor 10 euro per maand een bundel van 750 MB. Extra MBs kosten 2 euro per MB. Bij postpaid en onbeperkt mobiel internet voor 10 euro per maand is het FUP

    Mag ik vragen waarom er dan staat dat het een FUP is ?
    Prepaid

    Aantal MB Technologie Tarief Tarief extra MB’s
    Prepaid Internet 750 GPRS € 10 € 2

    De Fair Use Policy houdt in dat wij contact met u opnemen als u extreem veel dataverkeer verbruikt (meer dan 750 MB).

    En in de voorwaarden staat dat bij jullie databundels een FUP van toepassing is ?

  123. Ik heb dus net iemand gesproken die mij de uitspraak deed dat 25mb het gemiddelde is.
    Even wat puntjes waar het niet helemaal klopt op een rij gezet in een opzegbrief waarin ik hun aansprakelijk stel voor het in gebreke blijven.

    Laat het wel horen als het lukt om eronderuit te komen 😀

  124. en waar zijn nou al die mensen die over t-mobile klagen !?!?!
    wij surfen lekker met 3 mbit op onze iphone

  125. @john – Foutje op de site. Zal dit snel aan laten passen. Bedankt voor het onder de aandacht bregen hiervan. Is overigens een resutaat van de techniek in het prepaid systeem die automatisch na 750MB het gangbare tarief gaat rekenen. Als we dit anders zouden kunnen inregelen zouden we hier ook wel FUP willen maar dat kan helaas nog niet voor prepaid

  126. @Rabo Mobiel – Dat klopt niet helemaal wat je zegt , want toen jullie op het orange netwerk zaten was er wel een FUP ?

    Maar goed jullie zijn dus helaas geen optie voor mij aangezien ik niet hou van Limieten, met een FUP had ik nog wel kunnen leven, een Datalimiet is zo jaren 90.

    Wel jammer anders had ik zeker Rabomobiel genomen.

  127. @Rabo Mobiel

    Ik heb precies hetzelfde wat John zegt, had het ook wel waarschijnlijk genomen als het een FUP,
    srfen met een Datalimiet vind ik niks.

  128. wat heb je het allemaal over. Voda was de gehele tijd SLOW en ONBETROUWBAAR. het is alleen maar een aanpassing naar de feiten, toch?

    Voda is gewoon cut, net als iedereen in dit business. assholes all over the place.

    en gelov niet dat je voor EUR 9 iets krijgt dat echt een prestatie is, neeeeee, helemaal niet!

  129. Ik had eerst ook RaboMobiel PrePaid Internet, maar sinds die FUP weg is gebruik ik het niet meer, ik luister best vaak 32kbps stream en dan vliegen de mbs zo weg, alhoewel 750 mb wel veel is voor gprs vind ik het toch dom van rabomobiel dat ze een datalimiet hebben gezegd, er is namelijk nog niet veel keus voor prepaid

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.