‘Klein aantal Apple TV’s last van Wi-Fi-problemen’

Een klein aantal Apple TV's heeft last van Wi-Fi-problemen, aldus Apple. Klanten met zo'n Apple TV kunnen rekenen op een vervangexemplaar.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Apple TVApple heeft tegenover personeel erkend dat een “zeer klein aantal” derde generatie Apple TV’s last heeft van Wi-Fi-problemen. Hierdoor is het niet mogelijk om een draadloos netwerk te vinden of er mee te verbinden. Is een verbinding toch gemaakt, dan kan deze af en toe alsnog verloren gaan. Apple TV’s met deze problemen die naar de Apple Store worden gebracht, worden daarom ook door Apple vervangen.

Apple heeft kunnen bepalen om welke Apple TV’s het exact gaat. De betreffende Apple TV moet naast de Wi-Fi-problemen ook aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • De laatste letters van het serienummer zijn ‘DRHN’.
  • Het derde en vierde vierde en vijfde alfanumerieke karakter van het serienummer is als volgt: H9, HC, HD, HF, HG, HH, HJ, HK, HL, HM, HN, HP, HQ, HR, HT, HV, HW, HX, J1, J2, J3, J4, J5, J6, J7, J8, J9

De gelekte memo die het Wi-Fi-defect bespreekt is in het Engels en is bedoeld voor alle landen waar AppleCare actief is. Hoewel het onduidelijk is wanneer de memo exact is verstuurd, is hij op 12 april 2013 voor het laatst aangepast.

Apple TV memo

Apple’s documentatie over de serienummers verwees naar de derde en vierde karakters van het serienummer. Uit reacties van onder andere iPhoneclub-lezers blijkt dat het gaat om het vierde en vijfde karakter.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 16 april 2013, 16:50
Categorie iDevices
Onderwerpen apple tv, wi-fi

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.