Notability: notities maken op iPad Pro

Slordige notities en rommelig bureau in nieuwste iPad-reclamespots

Apple's nieuwste reclamefilmpjes voor de iPad Pro gaan over notities maken en te veel rommel in je leven. De iPad Pro gaat er wat aan doen.

Apple’s nieuwste reclamespotjes voor de iPad Pro gaan over het maken van notities en het opruimen van rommel. Leuk om te weten: Apple gebruikt echte, originele tweets in de spotjes, maar heeft daarbij de foto’s vervangen door een acteur. Daardoor lijkt de persoon in het filmpje vaak helemaal niet op de persoon die de tweet plaatste.

Notability: notities maken op iPad Pro

Notities en rommel
Apple heeft twee korte, nieuwe reclamespotjes op YouTube gezet, waarin ze de voordelen van de iPad Pro uiteenzetten. De eerste heet ‘Take better notes’ en draait om het feit dat je met de iPad Pro en Apple Pencil veel beter notities kunt maken. We zien iemand notities maken met de app Notability, een populaire app waarmee je ook tekeningen kunt maken. Zelfs als je in slaap valt tijdens het maken van notities is er niets aan de hand, want Notability neemt ook audio op.

Het andere spotje heet ‘Need less stuff’ en benadrukt dat je met een iPad Pro minder spullen nodig hebt in het dagelijks leven. De oorspronkelijke klaagtweet ging over te veel spullen op je bureau hebben, maar daar kan de iPad Pro iets aan doen: die kan een notitieblok, laptop en zelfs een scanner vervangen. In dit filmpje zien we de app Procreate als voorbeeld van een app die papier kan vervangen.

De acteur lijkt er niet op
Apple blijft maar aan de lopende band dit soort reclamefilmpjes uitbrengen, dus we zullen ze niet meer allemaal apart gaan bespreken. Wel is er iets anders om te vertellen, namelijk het feit dat de mensen in de video helemaal niet lijken op de persoon die de oorspronkelijke klaagtweet postte. Een voorbeeld daarvan is hieronder te zien, waarbij de indruk ontstaat dat Apple met opzet wat meer diversiteit in de gezichten aanbrengt.

Deze tweet werd geplaatst door een zekere Jeremy:

Klaagtweet iPad Pro

In het filmpje dat erover gemaakt is doet Apple niet eens moeite om de man op de oorspronkelijke Jeremy te laten lijken – en dat geldt ook voor alle andere filmpjes. Mensen krijgen een totaal andere huiskleur en haarkleur.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 4 maart 2017, 13:00
Categorie Apple
Onderwerpen ipad pro, reclamespot

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.