‘Apple TV kan straks reclame overslaan’

Apple zou in gesprek zijn met kabelbedrijven om streaming tv-diensten zonder reclame te kunnen aanbieden. De consument moet wel een abonnement afsluiten.
Gonny van der Zwaag - · Laatst bijgewerkt:

sport tv reclame overslaanApple wil afspraken maken met tv-aanbieders om te zorgen dat je straks reclames kunt overslaan op de Apple TV. Gebruikers moeten daarvoor wel een abonnement afsluiten. Apple’s nieuw op te richten tv-dienst werkt alleen via internet en is afhankelijk van afzonderlijke afspraken met de netwerken. Dat schrijft voormalig Wall Street Journal-verslaggeefster Jessica Lessin. De klant betaalt en Apple betaal vervolgens weer een vergoeding aan de kabelaanbieders, om de misgelopen reclame-inkomsten te compenseren.

Apple zou al een jaar in gesprek zijn met kabelaanbieders om streaming tv te kunnen aanbieden via de Apple TV. De gesprekken zijn na aanvankelijke aarzeling in een stroomversnelling geraakt, meldt Lessin. Een deal met Time Warner is bijna rond. Daarbij gaat het om televisiekijken met een Apple-apparaat als settopbox en een software-interface van Apple. Cruciaal daarbij is de vraag hoe Apple iets zou kunnen aanbieden dat lucratiever is voor de kabelbedrijven dan hun huidige distributiemethode. Voor het huidige televisiebestel zouden Apple’s plannen een verstorend effect hebben. Consumenten zijn al gewend om snel door reclames te spoelen op hun digitale videorecorder, maar de verkoop van tv-reclames is nog sterk afhankelijk van kijkcijfers.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 16 juli 2013, 12:06
Categorie iDevices
Onderwerpen apple tv, reclame

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.