Bose 700 hoofdtelefoon

Reacties voor: Ook iets voor Apple? Betalen voor extra softwarefuncties

Bose overweegt een abonnementenmodel aan te bieden voor de hoofdtelefoons en oordopjes. Tegen betaling krijg je dan extra functies. Is dat ook iets voor Apple?
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 22 reacties

  1. Ik ben hier zwaar op tegen !
    Omdat dat je dan steeds meer vaste te lasten krijgt straks heb je meer dan 10 apparaten waar je een abonnement voor moet afsluiten voor die ene functie en dan wel € 5,- aftikken en dat keer 10 loop het aardig op!

  2. Als Böse dit soort dingen gaat doen, dan hoop ik dat niemand deze producten nog koop. Ze klagen over gratis updates waar ze niets aan verdienen, maar vangen wel de hoofdprijs voor hun producten. Daarbij als hun software meteen goed is hoef je ook geen updates uit te brengen. En dan zeggen slecht €5,99 per maand!!! Succes Böse … van mij hoeft het dan niet meer.

  3. Dit slaat nergens op. 6€ per maand voor functies op een koptelefoon van 300-400€.

    Ik denk dat er eens goed gekeken moet worden naar hoeveel updates die koptelefoons daadwerkelijk krijgen.

  4. Ik denk dat de consument eens een keer dit soort praktijken moet afstraffen. Maar dat gebeurt toch niet en daarom kunnen. Ze kunnen alles maken en dat weten ze.

    Geeft weer ruimte voor nieuwe concurrentie.

  5. Tja… de reacties hierboven geven al weer hoe dit ontvangen wordt.
    Ik denk dan SONOS hier smullend naar kijkt. Die zien nog een melkkoe en een manier om hun “klantenservice” nog verder te “verbeteren”. Ongewenste reclame, gebruiksonvriendelijke app, en producten die snel outdaten en valse beloftes.

  6. Wat een slecht idee. De koptelefoons zullen te vroeg in de markt gezet worden omdat via updates de kwaliteit omhoog kan. Dat dwingt je om toch een abonnement te nemen voor een product wat eigenlijk nog niet af is. Vroeger moest de software perfect zijn want updaten kon niet en men wilde geen risico’s lopen. Eenmaal een slechte beoordeling op bijvoorbeeld Tweakers of bij de Consumentenbond, dan was het klaar met de verkoop. Houd het simpel.

  7. Het moet niet gekker worden. Dan maar geen Bose producten.

  8. Dat Bose eerst meer eens zorgt dat hun software-updates bugvrij zijn. Veel met Bose gewerkt, veel problemen mee gehad ook….

  9. Dit is echt waanzin
    Al die abonnementen van voor alles en nog wat dit gaat wel heel erg ver
    Je koopt een product laten we een voorbeeld de iphone 14 pro max nemen

    Je koopt dat ding pak weg voor 1600 euro
    Vervolgens kom je thuis ten eerste geen oplader nou weer naar de winkel weer 30 euro aftikken
    Vervolgens zet je dat ding aan wilt u de gratis versie van ios met minder goed beveiligde updates of wilt u de betaalde versie van ios voor 9,99 per maand met de meest ge-update features en beveiligingen

    Dit is iets wat niemand wilt maar wel er aan zit te komen
    Hoe meer geld hoe meer macht
    En dat allemaal onder het mom tjah corona en tjah oorlog en tjah kanaal geblokkeerd en ga zo maar door het is tijd dat er iemand op gaat staan voor de consument en de europese unie is een grondig onderzoek gaat doen naar dit soort praktijken in plaats van zich bezig houden met microsoft sony kinder achtig spelletje over activision blizzard overnemen wel of niet

    Man man mis de oude tijd van de nintendo 64 kocht je het spel kon je gewoon spelen met bugs erin

    Internet is een uitkomst maar heeft ons ook een hoop geld gekost en kost bog steeds een hoop met al die abonnementen steeaming diensten in app aankopen en ga zo maar door

    En tuurlijk je hoeft het niet te kopen maar als dit zo gaat betaal je dus voor een slecht beveiligde smartphone dus kies je er automatisch voor om te betalen

    Goed dit bericht word al weer veel te lang kan zo nog wel een half uur doorgaan haha

  10. Deze absolute gekte gaat helaas maar door…. Een abo voor stoel verwarming… gekker kan het niet worden en de pest is dat de mensen het nog doen ook… alles voor de brand. Alles om maar meer geld te verdienen. Het is te hopen dat Apple niet die kant opgaat. Maar mochten ze het toch doen lijkt het me bijzonder onwaarschijnlijk dat ik daar aan mee ga doen, helaas zal ik de minderheid zijn anders waren ze al gestopt met dergelijke business models.

  11. Zou het erg jammer vinden als Apple deze kant op gaat. Je mag verwachten als je een product aanschaft van Apple dat je alle functies kan gebruiken die Apple je te bieden heeft . Zonder dat je er extra voor moet betalen. Omdat de producten van Apple al vrij duur zijn/worden

    Met betalen voor extra wijzer platen is de glans van de Apple Watch er wel af.

  12. Wat een onzin! Gelukkig ben ik zo’n iemand die als hij muziek draait het zo origineel als de master tape moet klinken. Zonder al die digitale bewerkingen dus. Dus aan mij verdienen ze niks.

    Helaas is het wel de toekomst, minder apparatuur kopen, dus het verdienmodel verschuift naar de software. De hardware is snel genoeg tegenwoordig.

  13. Helaas voor BMW gaat dit feestje niet door.
    Bose zal dan de volgende zijn die op z’n vingers getikt gaat worden.

  14. Gewoon naar betalen voor gebruik gaan. Gebruik je de app, telefoon, fiets of auto? Dan betaal je en anders niet. Weg met de abonnementen!

  15. @Peter: Goed stuk, heeft alleen betrekking op 1 staat in Amerika…….

    In de EU zal de machtige auto lobby, met hun grote zak steekpenningen, zijn werk wel doen. Het enige wat hier tegen te doen zal zijn is dat consumenten massaal weigeren dit soort producten te kopen. Dan verkopen ze geen auto’s of koptelefoons en ook geen abonnementen. Je pakt deze op winst beluste producenten zo in de portemonnee. Aandeelhouders zullen daar vervolgens weinig enthousiast op reageren en dan is het meestal snel gedaan met dit soort probeersels.

  16. Geen paniek. Hier gaat een Europese Unie nooit mee akkoord en uiteindelijk stemt de consument met zijn portemonnee. Fabrikanten moeten gewoon aan de voorkant dit soort ontwikkel en update kosten doorrekenen en dat doen ze dan ook. Het is dus onzin dat er een abonnementsmodel aan gekoppeld wordt. De fabrikanten die dit wel gaan doen gaan zich keihard in de vingers snijden. Apple weet dit ook.

  17. Wat hier al meer geroepen is: zorg eerst maar eens dat er bugvrije software beschikbaar komt. Bose hoofdtelefoons en dopjes zijn nou niet bepaald goedkoop te noemen. En dan nog extra per maand betalen?

    En wat Apple betreft begin ik eigenlijk gewoon te verwachten dat we met die hoge prijzen, de software updates al betaald hebben in de aanschafprijs.

    BMW en Mercedes hebben dus bepaalde features al in hun auto’s ingebouwd, de onderdelen zijn al betaald bij aanschaf van je auto. Maar je mag nog een keer extra in de buidel tasten om ze te kunnen gebruiken? Insane!
    In het geval van Mercedes zal het een softwarematige beperking op het motorvermogen zijn. Dat gebeurt bij b.v. Volkswagen ook. Gelukkig zijn er handige bedrijven die, die beperking eraf kunnen halen.

  18. Hmmmm, nooit bedacht dat Apple app-makers onder druk zet om In-app abonnementen in te bouwen. Ik delete vrijwel altijd direct dergelijke app’s. Doe je dat niet dan ben je zomaar een vermogen per maand/jaar kwijt. En heb je die app’s echt nodig? In mijn geval is dat vrijwel altijd: nee.
    Ik heb ook geen Bose en zal die ook niet kopen als ze dit doorzetten. Dat kunnen wij als consument allemaal gaan doen om tegengas te geven. Ook aan Apple, die al zoveel verdiend.

  19. Mocht  dit gaan doen ben ik direct  af en komt er niets meer van  hier in huis.

  20. Ik meen dat in New Jersey er momenteel aan een wet gewerkt wordt die zo’n abonnement model verbied voor auto fabrikanten. Dit onder de beredenering dat dit de auto’s duurder maakt voor klanten die deze opties niet willen. De technologie moet wel in alle auto’s ingebouwd worden en dit drijft de kosten op.

    Nou ik ben het daar wel mee eens en vind dat dit ook moet gelden voor andere producten.

    Vind abo verdien model eerder geld klopperij als dat het een meerwaarde heeft.

  21. Gelukkig ben ik al nooit een fan geweest van Bose omdat het net als Sonos, producten zijn die middels marketing enorm worden gehypet om je te laten denken dat je met deze merken het beste in huis hebt gehaald en daarom ook voor elke dingetje wat ze verkopen de hoofdprijs vragen. Het schijnt te werken. Bij de echte HiFi verkoop speciaalzaken kom je beide merken dan ook zelden of ooit tegen. Daarnaast zou ik ook voor geen enkel merk kiezen die je een maandabonnement in de maag wilt splitsen om je nog meer geld uit je zak te kunnen kloppen. Dat is in mijn ogen de enige rede die zij voor ogen hebben. Ook weiger ik software van wie dan ook waarvoor ik maandelijks moet betalen. Over het algemeen zie ik die abonnementen uitsluitend als extra geld graaierij.

  22. @John: ik heb een bmw en mijn stoelverwarming doet het gewoon zonder abo. Die opmerking in het artikel kan ik niet plaatsen. Misschien in een ander land dan NL.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.