Apple legt uit hoe je App Store-abonnementen uitschakelt

Apple heeft een supportartikel uitgebracht, waarin ze de werking van in app-abonnementen uitleggen. Ook zie je hoe je de abonnementen na verloop van tijd stopt.

autorenew opzeggenApple heeft een supportartikel op de website gezet, waarin ze uitleggen hoe de nieuwe App Store-abonnementen werken. Ook leggen ze uit hoe je de abonnementen kunt stoppen en hoe je met de privacy-opties omgaat. Via de algemene instellingen van je iTunes-account kun je de abonnementen bewerken. Deze optie is echter alleen zichtbaar, wanneer je al één of meer abonnementen hebt afgesloten.

Elk abonnement is automatisch te verlengen. Het maakt daarbij niet uit of je om een abonnement van 7 dagen, een maand of een kwartaal hebt gekozen. In de instellingen vind je een schakelaar ‘Auto-Renewal’ die je op ON kunt zetten. Op elk moment kun je de schakelaar op OFF zetten, zodat het abonnement na verloop van tijd vanzelf stopt.

Je kunt dus al vroegtijdig bepalen of je een abonnement wilt laten stoppen. Als je een abonnement afsluit, zie je meteen een pop-up waarmee je kunt aangeven of Apple je persoonlijke gegevens mag doorsturen naar de uitgever. De gegevens die daarbij beschikbaar worden gesteld zijn naam, e-mailadres en postcode. Voor de uitgevers is dat laatste een ontwikkeling die ze met lede ogen aanzien. Voorheen konden ze vrij beschikken over vrij gedetailleerde klantgegevens en nu ligt het aan de klant of hij zijn gegevens wil delen.
abonnement auto renewal

Meer info: Apple Support
Via: iPhone-ticker

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 24 februari 2011, 10:47
Categorie Apple
Onderwerpen abonnementen, app store

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.