‘Tijd voor een premium segment voor games in de App Store’

De directeur van gameontwikkelaar Fishlabs laat zich uit over het prijsbeleid van games in de App Store. Hij pleit voor een door Apple geregeerd premium segment van games op de iPhone en iPod touch.
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

Galaxy on Fire 2 van FishlabsMichael Schade, directeur van de game-ontwikkelaar Fishlabs die onder andere Galaxy on Fire uitbracht, pleit voor een premium segment voor games in de App Store. Games die Apple zelf ziet als premium kunnen daar voor meer geld worden verkocht dan de huidige prijzen, met een bodem van 8 euro. Schade kan zich niet vinden in de laagst mogelijke prijs voor een game (79 eurocent) en noemt het idee dat goedkopere games meer verkopen een mythe.

Dat laat de directeur weten in een Podcast-opname van Game Revolution.

“Elke keer als ik het premium segment voorstel, stelt Apple me dezelfde vraag: ‘welke rol moeten wij daarin spelen?’ Ik zeg dan dat het een compleet eindredactioneel systeem moet zijn. Apple moet zelf bepalen wat zij premium vinden.”

En:

“Ik zou het waarderen dat er daarbij een bodemprijs was van 10 dollar (8 euro). Dat is de laagste prijs die ik op andere online gamestores zoals Steam heb gezien. Er zijn daar hele goede 2D-games die worden verkocht voor 10 euro. Dat vind ik een premium prijs. Als iemand dat bedrag niet voor een game over heeft op een systeem dat 800 euro kostte, dan is het ook niet premium. Ik denk dat een koper slim genoeg is om zich te realiseren dat je niet hetzelfde hoeft te verwachten als je 79 eurocent voor een spel betaalt of 7,99 euro.”

Schade sluit af met de woorden dat een premium segment helemaal zou passen in het beleid van Apple. “Apple heeft premium producten en een premium publiek. Een premium software-afdeling in de App Store zou logisch zijn.”

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 26 juli 2014, 0:16
Categorie Games
Onderwerpen app store, galaxy on fire

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.