Reacties voor: Waarom Google zich steeds meer op iOS richt

Eén ding is duidelijk geworden tijdens Google I/O: het bedrijf richt zich steeds meer op iOS. Apple-gebruikers doen hier hun voordeel mee, maar wat zit er eigenlijk achter deze ontwikkeling?
Lees het complete artikel → Waarom Google zich steeds meer op iOS richt
Eveline Meijer -

Reacties: 18 reacties

  1. Wat een reeks positive berichten over “privacy? wat is dat?” Google hier de laatste dagen. Ik kom wel weer eens kijken als de Google liefde hier weer wat bekoeld is.

  2. Er is inderdaad wel veel google nieuws wat voor mij betreft zinloze informatie is want zal zelf toch niks van google aanschaffen maar blijf iCulture wel gewoon altijd volgen wat voor nieuws er ook komt.

  3. Origineel geplaatst door MLVC
    Wat een reeks positive berichten over “privacy? wat is dat?” Google hier de laatste dagen. Ik kom wel weer eens kijken als de Google liefde hier weer wat bekoeld is.

    Waar komt jouw Google fobie toch vandaan? Er kan geen topic zijn waar Google in voor komt of je mengt je pissig in de reacties dat je je heel ver van Google houdt. We weten het inmiddels: MLVC heeft de schurft aan Google. Niet reageren kan soms ook een optie zijn…..

  4. Wat een onzin, ik heb de meeste Google topics genegeerd Rudolf, alleen bij dat Home geval heb ik gereageerd dat ik niet zit te wachten op in mijn woonkamer meeluisterend Google-apparaat. Daarnaast is dit bij mijn weten nog steeds iCulture, met nieuws over Apple.

    En inderdaad, niet reageren kan ook een optie zijn. Volg je eigen advies maar op zou ik zo zeggen.

  5. @MLVC: Het komt gewoon door dat Goole hun event enzo had, en daar voor komen veel geruchten.
    Je krijgt dan veel nieuwsberichten van hun aangezien de producten ook op ios werken, je wil dan ook je mensen hier van informeren.

    Als straks Apple event dichtbij is zal je hier weer veel meer van zien.

  6. Google is de grote rivaal van Apple en bij sommige mensen zit het diep dat Apple de hete adem van Google voelt. Face it mensen, de innovatie komt de laatste tijd meer van Google dan van Apple. En net als jullie hoop ik dat Apple die positie weer terug pakt, want we zijn hier nou eenmaal allemaal Apple liefhebbers. Maar zonder kritisch te zijn op het bedrijf zullen zij ook niet de urgentie voelen om hun best te doen, zolang wij toch alles wel blijven slikken en kopen van ze! Tijd voor verandering!!!

  7. Het is nooit verkeerd om te weten wat de concurrentie van Apple doet, ik ben dan ook blij dat er hier ook over Google geschreven wordt.

  8. Origineel geplaatst door Kees
    Google is de grote rivaal van Apple en bij sommige mensen zit het diep dat Apple de hete adem van Google voelt. Face it mensen, de innovatie komt de laatste tijd meer van Google dan van Apple. En net als jullie hoop ik dat Apple die positie weer terug pakt, want we zijn hier nou eenmaal allemaal Apple liefhebbers. Maar zonder kritisch te zijn op het bedrijf zullen zij ook niet de urgentie voelen om hun best te doen, zolang wij toch alles wel blijven slikken en kopen van ze! Tijd voor verandering!!!

    Sorry maar ik vind innovatie een groot woord hoor! Je moet eerst eens gaan kijken naar de DNA van beide bedrijven. Apple hecht waarde aan zijn klanten, Google hecht waarde aan de informatie van gebruikers. Daar waar het Google alleen maar gaat om informatie, metadata, en gebruikersprofielen opstellen zit Apple constant met het dillemma “privacy”. Het is makkelijker producten/diensten te bedenken/maken waar je niet of nauwelijks rekening hoeft te houden met het waarborgen van privacy. Ik ben hier in mijn werk dagelijks mee bezig. Constant die afweging moeten maken is gewoon lastig. Voorbeeld: Als ik jou een boekwerk zou geven van alles waar ik geïnteresseerd in ben, wat ik lekker vind om te eten etc. ben jij een betere assistent dan wie dan ook. Stel jij hebt die informatie niet omdat je die simpelweg vanwege de privacy van de persoon niet krijgt of je wilt deze waarborgen, dan zul je altijd het onderspit delven. De vraag die eenieder zich zou moeten stellen is, wil ik dat? Kennelijk hebben velen, meer vertrouwen in een bedrijf als Google dan in een beste vriend(in) of familielid, want inmiddels weet Google al meer van jou dan die ene persoon die kortbij bij jou staat. Omdat het zgnd. makkelijk is. Daarbij verzamelen ze een hoop data, die nu misschien nog niet zo relevant is, maar die voor de toekomst heel interessant kan zijn. Denk er maar eens over na als straks verzekeringsbedrijven die “onschuldige” gegevens van jou gaan gebruiken voor premies bijvoorbeeld en wat al niet meer. Denk maar allemaal licht over je privacy, maar er komt een dag dan denk je er wellicht anders over. En was het die “innovatie” het dan allemaal waard?

  9. @Ad: Helemaal met je eens…

  10. Origineel geplaatst door Kees
    Google is de grote rivaal van Apple en bij sommige mensen zit het diep dat Apple de hete adem van Google voelt. Face it mensen, de innovatie komt de laatste tijd meer van Google dan van Apple. En net als jullie hoop ik dat Apple die positie weer terug pakt, want we zijn hier nou eenmaal allemaal Apple liefhebbers. Maar zonder kritisch te zijn op het bedrijf zullen zij ook niet de urgentie voelen om hun best te doen, zolang wij toch alles wel blijven slikken en kopen van ze! Tijd voor verandering!!!

    Origineel geplaatst door Ad
    Sorry maar ik vind innovatie een groot woord hoor! Je moet eerst eens gaan kijken naar de DNA van beide bedrijven. Apple hecht waarde aan zijn klanten, Google hecht waarde aan de informatie van gebruikers. Daar waar het Google alleen maar gaat om informatie, metadata, en gebruikersprofielen opstellen zit Apple constant met het dillemma “privacy”. Het is makkelijker producten/diensten te bedenken/maken waar je niet of nauwelijks rekening hoeft te houden met het waarborgen van privacy. Ik ben hier in mijn werk dagelijks mee bezig. Constant die afweging moeten maken is gewoon lastig. Voorbeeld: Als ik jou een boekwerk zou geven van alles waar ik geïnteresseerd in ben, wat ik lekker vind om te eten etc. ben jij een betere assistent dan wie dan ook. Stel jij hebt die informatie niet omdat je die simpelweg vanwege de privacy van de persoon niet krijgt of je wilt deze waarborgen, dan zul je altijd het onderspit delven. De vraag die eenieder zich zou moeten stellen is, wil ik dat? Kennelijk hebben velen, meer vertrouwen in een bedrijf als Google dan in een beste vriend(in) of familielid, want inmiddels weet Google al meer van jou dan die ene persoon die kortbij bij jou staat. Omdat het zgnd. makkelijk is. Daarbij verzamelen ze een hoop data, die nu misschien nog niet zo relevant is, maar die voor de toekomst heel interessant kan zijn. Denk er maar eens over na als straks verzekeringsbedrijven die “onschuldige” gegevens van jou gaan gebruiken voor premies bijvoorbeeld en wat al niet meer. Denk maar allemaal licht over je privacy, maar er komt een dag dan denk je er wellicht anders over. En was het die “innovatie” het dan allemaal waard?

    En van wie heb jij de garantie dat Apple niet hetzelfde weet en doet (alleen niet zo overduidelijk als Google) van Tim himself? Mark Z zegt ook dat het meevalt.
    Reken maar dat Apple heel erg veel van je weet, en als he in een groep valt die groot genoeg is, komt er wel weer een Apple product of dienst uit, die je graag aanschaft …

  11. Origineel geplaatst door Kees
    Google is de grote rivaal van Apple en bij sommige mensen zit het diep dat Apple de hete adem van Google voelt. Face it mensen, de innovatie komt de laatste tijd meer van Google dan van Apple. En net als jullie hoop ik dat Apple die positie weer terug pakt, want we zijn hier nou eenmaal allemaal Apple liefhebbers. Maar zonder kritisch te zijn op het bedrijf zullen zij ook niet de urgentie voelen om hun best te doen, zolang wij toch alles wel blijven slikken en kopen van ze! Tijd voor verandering!!!

    Origineel geplaatst door Ad
    Sorry maar ik vind innovatie een groot woord hoor! Je moet eerst eens gaan kijken naar de DNA van beide bedrijven. Apple hecht waarde aan zijn klanten, Google hecht waarde aan de informatie van gebruikers. Daar waar het Google alleen maar gaat om informatie, metadata, en gebruikersprofielen opstellen zit Apple constant met het dillemma “privacy”. Het is makkelijker producten/diensten te bedenken/maken waar je niet of nauwelijks rekening hoeft te houden met het waarborgen van privacy. Ik ben hier in mijn werk dagelijks mee bezig. Constant die afweging moeten maken is gewoon lastig. Voorbeeld: Als ik jou een boekwerk zou geven van alles waar ik geïnteresseerd in ben, wat ik lekker vind om te eten etc. ben jij een betere assistent dan wie dan ook. Stel jij hebt die informatie niet omdat je die simpelweg vanwege de privacy van de persoon niet krijgt of je wilt deze waarborgen, dan zul je altijd het onderspit delven. De vraag die eenieder zich zou moeten stellen is, wil ik dat? Kennelijk hebben velen, meer vertrouwen in een bedrijf als Google dan in een beste vriend(in) of familielid, want inmiddels weet Google al meer van jou dan die ene persoon die kortbij bij jou staat. Omdat het zgnd. makkelijk is. Daarbij verzamelen ze een hoop data, die nu misschien nog niet zo relevant is, maar die voor de toekomst heel interessant kan zijn. Denk er maar eens over na als straks verzekeringsbedrijven die “onschuldige” gegevens van jou gaan gebruiken voor premies bijvoorbeeld en wat al niet meer. Denk maar allemaal licht over je privacy, maar er komt een dag dan denk je er wellicht anders over. En was het die “innovatie” het dan allemaal waard?

    Blijft wel innovatie, ook als je er je bedenkingen bij hebt

  12. @Evad1st: Dit is wat Cook beweert: Apple en Google gebruiken allebei programma’s om data te verzamelen, maar het verschil tussen deze twee is, dat Google zijn winst haalt uit het verkopen van data aan derden en dat Apple dat niet doet. Apple haalt winst uit hardware. Apple heeft wel een naam hoog te houden. Zodra iemand het niet meer vertrouwt, kan hij/zij het bedrijf op de vingers tikken.
    Ik vind de woorden van Ad verstandig. Google heeft een bepaalde toekomstvisie en je zou je moeten afvragen of je die deelt of niet. Voor mij houdt de innovatie een keer op. En de grens is behoud van privacy en van autonomie.

  13. Apple-fanaten vitten op Google/Android-fans en omgekeerd is dat niet anders. Het gaat er om bij welk platform iemand zich “happy” bij voelt. Voor veel consumenten is dat Apple en voor veel andere is dat Google/Android. Niets mis mee, ieder z’n keus. En, hoewel er zeker aanzienlijke verschillen zijn tussen Apple en Google/Android, is echte privacy bij geen van beiden gewaarborgd. Iemand die privacy echt heel erg op prijs stelt, zou er het beste aan doen om zijn of haar internetaccount te beëindigen, de TV/radio de deur uit te doen en alle goederen waar draadloze verbindingen mee gemaakt kunnen worden te weren (voor zover dat nu of in de nabije toekomst nog mogelijk is). Maar ja, wie wil er nu leven als een kluizenaar? Ga bewust om met de mogelijkheden die de technologie te bieden heeft.

  14. @Klara: Net of Google geen naam heeft hoog te houden.
    En die weerzin tegen privacyschending altijd, ik vind dat behoorlijk hypocriet. Als je dieper doorvraagt blijkt dat mensen in de praktijk nog nooit een nadelig effect daarvan hebben meegemaakt. Het gaat allemaal om gevoel en perceptie. Als ik iedere dag een bepaald broodje haal bij de bakker, zou ik het op prijs stellen als die bakker dat onthoudt i.p.v. dan over privacy te zeuren. Bij Google en Apple is dat niets anders.

    Uiteindelijk zullen de voordelen van contextgevoelige services, persoonlijke assistenten, etc. zo duidelijk zijn, dat de meeste zeurders toch wel overstag gaan. Want wees nou eerlijk, als je op internet zit dan doe je ook al concessies t.a.v. privacy en door hoor je nu niemand meer over. De nadelen verbleken bij de voordelen.

  15. Om zoveel mogelijk data bij iOS gebruikers te bemachtigen. En daar hebben ze veel voor over…

  16. Ik lees graag over Google – iOS gerelateerde onderwerpen. Dank redactie!

  17. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  18. Google en innovatie, pfff. Google jat bijna alleen maar van anderen en drukt kleine(re) spelers uit de markt.

    (Android) gebruikers zijn niet de ‘klanten’ van Google, het zijn tools (letterlijk en figuurlijk ;-). Google verdient aan informatie over zijn gebruikers, die wordt verkocht aan hun klanten.

    Google is gewoon fout.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.