Reacties voor: Crisisexperts: ‘terugroepen iPhone 4 is onvermijdelijk’

Volgens diverse experts in crisismanagement is het terugroepen van de iPhone 4 door Apple onvermijdelijk. Apple heeft niet goed gereageerd op de problemen en moet hun reputatie en consumententrouw boven alles beschermen, vinden ze.
Peter Zantingh - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 155 reacties

  1. Bodyguardz zou naar het schijnt dit probleem verhelpen. Zelf heb ik het nog niet getest…

    Bron: http://www.loungeavenue.com/nl/p/1327/bodyguardz-for-iphone-4.aspx

  2. ik ben benieuwd.
    Ik vind het nog steeds vreemd dat sommige toestellen er wel last van hebben & andere niet. Zelf vastgehouden op dezelfde plaats door dezelfde persoon…

    Zouden ze al iets aangepast hebben aan hun productieproces?

  3. Is dat probleem ECHT zo erg dan? Ik hoor van veel mensen dat het allemaal wel mee valt.

  4. dat vind ik nou ook

    lekker terug roepen

  5. @Michel H

    Ik heb het probleem ook niet op mijn iPhone 4, maar er zijn inderdaad mensen die na 30 sec helemaal geen bereik meer hebben.

  6. Er moet een verklaring komen waarom de vindingen van Consumer Reports niet kloppen, of ze moeten toegeven en een oplossing aankondigen. De noodzaak daarvan lijkt nog niet tot Apple door te dingen”, stelt hij.

    Typo; “dringen”

  7. Een lastig probleem voor Apple. Ze kunnen hun klanten niet verplichten om een hoesje om een telefoon te doen, om er mee te kunnen bellen. Het is tenslotte een telefoon!

    Omdat Apple alles altijd qua productie zo geheimzinnig doet, zal het mij niet verbazen, dat ze nu achter de schermen met de iphone-4-versie-2 bezig zijn die ze aanbieden (misschien tegen een kleine betaling voor verzend en administratiekosten, wat te begrijpen is).

  8. Aaarrgghhh..verdomme, wil de iPhone 4 zo graag..
    Ben nog tevreden met mijn 3G hoor, maar wel toe aan een snellere toestel.
    Maar man wat brengt dit allemaal mij aan het twijfelen om hem al wel te halen. Wou dat Apple inderdaad eens naar buiten kwam met een verklaring of oplossing.
    Ik heb zelf haast het idee dat je maar moet afwachten wat voor toestel je krijgt, dat het bij de 1 erger is dan bij de ander..je hoort zoveel verschillende verhalen. Maar dat er iets niet helemaal lekker zit is wel duidelijk.

    Heb geen zin om zoveel geld uit te geven aan iets waarvan een basisfunctie, of DE belangrijkste functie niet eens lekker werkt.

  9. Origineel geplaatst door Michel H
    Is dat probleem ECHT zo erg dan? Ik hoor van veel mensen dat het allemaal wel mee valt.

    Dat logt er aan, iemand die iets niet onder ogen wilt zien, kan zichzelf veel wijs maken. 😛

  10. De noodzaak daarvan lijkt nog niet tot Apple door te dingen”, stelt hij.

    Hoe weet hij dat nou? :’)
    Bij Apple zijn ze al lang bezig met plannen, dat kan niet anders bij zo’n groot bedrijf.

  11. Volgens mij zal er ook een redelijke druk zijn vanuit de providers hun kant. Die gaan toch ook geen defecte telefoon blijven verkopen? En intussen moeten ze al deze problemen toch ook al gehoord hebben.

  12. wat ben ik blij dat ik nog een jaar met m’n 3Gs mag doen!!!!!

  13. Ik ben bang dat er niks anders op zit. Ik begrijp dat dit een iPhone forum is en dat deze tel hier wordt verheerlijkt, maar we moeten ook reëel blijven. Je betaalt veel geld voor een telefoon en dan moet hij het gewoon doen, hoe je hem ook vasthoudt. Hopelijk heeft Apple hierop ingespeeld en de nieuwe iPhone aangepast, voordat hij naar Nederland komt :).

  14. Ik gebruik al sinds de lancering de iPhone 4. Heb nergens last van. Mijn vriendin ook niet, en alle 10 vrienden en kennissen ook niet. Opgeblazen verhaal, typisch Amerikaans.. laat ze eerst maar eens een landelijke dekking krijgen

  15. Zou jij je iPhone4 dan terugsturen?? Echt niet,… wie wil ze iPhone4 nou weg geven….belachelijk idee!

  16. Origineel geplaatst door Dromedaris
    Bodyguardz zou naar het schijnt dit probleem verhelpen. Zelf heb ik het nog niet getest…Bron: http://www.loungeavenue.com/nl/p/1327/bodyguardz-for-iphone-4.aspx

    Dit is geen oplossing, maar een workaround. Zo’n toestel moet gewoon teruggeroepen worden, maar wat een kostenpost zal dat worden :D.

    Ik gok dat ze iets lames gaan doen als ‘gratis’ een bumper geven aan de mensen die aangeven er last van te hebben..

  17. Wat een ****** allemaal. Vergelijkingen met Toyota zijn belachelijk.
    Ontevreden klanten kunnen hun geld al 100% terugkrijgen, maar zoals te verwachten was zijn er maar heel weinig ontevreden klanten.

    Apple gaat zeker geen iPhones terughalen:
    1: iPhone 4 belt over de hele linie even goed als andere telefoons
    2: het zou alleen maar meer negatieve publiciteit opleveren.

    Ik ken een jongen die voor Vodafone werkte, twee jaar geleden, en dit soort nonsens over de iPhone GS moest verspreiden.

    Het was zijn dagtaak en zijn geleuter haalde inderdaad het journaal.

    Ik wed dat er een hoop geld wordt betaald aan dit soort ‘experts’.

  18. Het is heel simpel.
    Steve is een techno-freak die zodanig enthousiast is van innovatie dat hij de business impact van onvolkomendheden niet ziet.
    Iemand moet tegen hem zeggen “Yes Steve, de antenneconstructie is perfect, maar tegelijk de markt zover vooruit dat we het nu toch anders gaan doen”
    En dan zo verschrikkelijk hard bulderen dat Steve met vrolijke tegenzin meelacht.

    Ik hoop dat zijn commissarissen genoeg overwicht hebben anders wordt dit drama alleen maar groter.
    En ja, als de koers instort kan dat het einde van Steve zijn maar zover is het nog niet.

  19. misschien tegen een kleine betaling voor verzend en administratiekosten, wat te begrijpen is).

    Dus jij vind dat de van zich geen kwaad bewust zijnde consument van het eerste uur nog eens mag opdraaien voor verzend- en administratiekosten, BOVENOP de torenhoge vraagprijs van een iPhone in the first place!!!??
    Ik ben van mening dat ik niet hoef op te draaien voor een ontwerpfout van de fabrikant, basta.

  20. Toch wat overdreven hoor!

    Ik heb iphone 4 (gekocht in Frankrijk op 16juni) , en geen last van dit euvel. Heb dit wel al kunnen simuleren, maar dan diende ik de iphone vast te nemen met beide handen en op een manier waarop je er zelf niet meer aan denkt om dan nog te bellen… dus, je hoort mij niet zeggen dat er geen probleem is, maar toch specifieker dan op het eerste zicht leek.

    Niettegenstaande vind ik dat Apple hier echt wel veel krediet ah verliezen is, vooral dan door de manier waarop ze met dit euvel omgaan en hierover communiceren!

  21. Duidelijk, ik wacht wel op iPhone 5.

  22. Apple moet die toestellen vervangen anders koop ik geen iphone 4.
    Ik ga geen slecht functionerend apparaat kopen, hoe graag ik hem ook wil hebben!

  23. Origineel geplaatst door Rigs78
    Toch wat overdreven hoor!Ik heb iphone 4 (gekocht in Frankrijk op 16juni) , en geen last van dit euvel. Heb dit wel al kunnen simuleren, maar dan diende ik de iphone vast te nemen met beide handen en op een manier waarop je er zelf niet meer aan denkt om dan nog te bellen… dus, je hoort mij niet zeggen dat er geen probleem is, maar toch specifieker dan op het eerste zicht leek.Niettegenstaande vind ik dat Apple hier echt wel veel krediet ah verliezen is, vooral dan door de manier waarop ze met dit euvel omgaan en hierover communiceren!

    Ik gok dat jij -aangezien je hem los kocht- wél een fatsoenlijke aanbieder ism je iPhone hebt. Dat AT&T in Amerika is al net zo’n rampenplan als T-Mobile in .NL: als je vervolgens altijd op ‘t randje van ontvangst zit met zo’n aanbieder, dan krijg je idd dropped calls.

  24. In deze tijd proberen een fout in het productieproces te bagatelliseren en zeggen dat een software-update het probleem gaat verhelpen is kansloos.

    Volgens mij moet Apple toegeven dat er een fout gemaakt is en toezeggen dat zij hun klanten serieus nemen door de problemen kosteloos te verhelpen. Het product is al duur genoeg.

    Het zijn overigens wel heel mooie producten 😉

  25. Het zal mij een rotzorg zijn wat ze er mee doen. Wat ik er van vernomen heb zal het niet zo’n probleem voor mij zijn. Zeker niet als ik er op let hoe ik m’n iPhone vast houdt.
    Ik wil de iPhone 4 met qua uiterlijk hetzelfde design. Het antenne probleem mag verholpen worden, maar het mag niet ten koste van het design gaan.
    Ik weet die death grip te vermijden, ik kies voor het design.
    Daarnaast blijkt uit twee verschillende tests dat de iPhone 4 ondanks de lagere signaal ontvangst een robuustere verbinding heeft.

    Ik wil niet zeggen dat de Deathgrip niet bestaat, ik vind het alleen niet zo’n groot probleem dat ik daarvoor de iPhone 4 links laat liggen of wacht met kopen. Als ze er wat aan gaan doen kan ik daar ook aanspraak op maken op het moment dat ik de iPhone nu koop.

  26. Sommige hebben helemaal geen problemen en andere weer wel, ook op dezelfde locatie. Het lijkt me dat één order een productiefout heeft en een andere lichting wel in orde is.

    Logisch?

  27. @Mitch: je hebt zeker zelf geen iPhone4. Persoonlijk Merk ik dat veel gebruikers zonder een iphone4 met het probleem lijken te zitten.

    Als je als iphone4 gebruiker het probleem niet hebt (zoals ik) wordt je weg gestopt als fanboy of erger. Beetje kinderachtig in mijn ogen.

  28. Origineel geplaatst door Rigs78
    Toch wat overdreven hoor! Ik heb iphone 4 (gekocht in Frankrijk op 16juni) , en geen last van dit euvel.

    zozo gekocht 8dagen voor de release. Netjes hoor.

  29. Ik wacht wel op de iPhone5, dat is duidelijk.

  30. Origineel geplaatst door sasf
    Het zal mij een rotzorg zijn wat ze er mee doen. Wat ik er van vernomen heb zal het niet zo’n probleem voor mij zijn. Zeker niet als ik er op let hoe ik m’n iPhone vast houdt.Ik wil de iPhone 4 met qua uiterlijk hetzelfde design. Het antenne probleem mag verholpen worden, maar het mag niet ten koste van het design gaan.

    Speechless…Jij bent volgens mij de natte droom van de Apple marketing-afdeling.

  31. Ik vind het niet echt mooi van Apple om weer eens het eigen merk te beschermen en de klanten die dan een toestel hebben met deze problemen bij wijze van spreke in de koude laten staan. Als er degelijk een fout is moet Apple dit oplossen. Desnoods door de Iphone terug te sturen en er een in de plaats te krijgen waar het probleem is opgelost. Nu komt dat echt over van, ja het is verkocht, pech he dat die nu problemen hebben. Neem maar een bumper case. is misschien ver gezocht maar vb Toyota en problemen met de gaspedaal. Zou zelfde zijn of Toyota zou zeggen, ja gebruik uw handrem dan he. ok dit is nu wel een totaal ander probleem en ook van veiligheid. Maar ik vind een bedrijf dat zijn fouten en problemen toe geeft (problemen kunnen altijd gebeuren) veel positiever dan een bedrijf dat zich probeert te redden door de klant in de waan te houden. Ok, fouten met een iPhone, het kan, maar laat de klant nooit zelf hun boontjes doppen.

  32. Technisch probleem of niet.. Het begint langzaamaan wel een imagoprobleem te worden, da’s niet zo fijn voor Apple.

  33. En toch zijn er idioten zoals ik die maar 1 ding willen weten: Wanneer komt de iPhone 4 uit in Nederland?

  34. Tsja dat is het risico wat je loopt als je met een revolutionair antenne design komt. Nu moeten ze idd ook dapper genoeg zijn om de hand in eigen boezem te steken.

  35. Ik denk ook dat het eerder aan het slechte Amerikaanse netwerk ligt.
    Ik herinner mij een zakentrip in NY. iPhone 3G en Quadband Motorolla: huilen met de pet op!
    Hier ‘bij ons in Europa’ nooit niks geen last.

  36. De noodzaak daarvan lijkt nog niet tot Apple door te dingen”, stelt hij.

    Zou het zo kunnen zijn dat apple het intern allaan heeft opgelost en dat ze daarom still blijven tot de rest van de eerste firmware update klaar is.

    Constateren dat er een probleem is is makkelijk.
    Maar als je maar een deel van het verhaal en de gebruikte technologie kent dan moet je niet schande gaan schreeuwen.

    laat apple eerst zelf maar eens met een oplossing komen voor de rechteres en consumenten bonden komen met hun oplossings gerij.

    als ze zo stil blijven bij apple kan dat 2 dingen betekenen
    of ze bereiden een terugroep actie voor of ze hebben een oplossing die werkt

  37. Origineel geplaatst door Johannes
    En toch zijn er idioten zoals ik die maar 1 ding willen weten: Wanneer komt de iPhone 4 uit in Nederland?

    Kijk, dit vind ik nou eens een eerlijke reactie 🙂 In de veronderstelling dat de problemen effectief hardwarematig zijn en je dus effectief met een “mindere” telefoon te maken krijgt, wat doet jou dan toch besluiten om voor de Iphone 4 te gaan? Zou je bijv. niet eerder de nieuwe Ipod Touch willen als die uitkomt die volgens berichten nagenoeg dezelfde functionaliteit zal bevatten, maar goedkoper is en daarnaast een andere gsm?

    Bovenstaande is niet spottend bedoeld. Vraag me gewoon af wat de Iphone 4 voor jou toch nog aantrekkelijk maakt als hij slechts matig kan bellen.

  38. @Marco:

    Ook dit soort uitspraken helpt Steve Jobs de hemel in. Het IS een technisch probleem, dit valt nu niet meer te ontkennen.

    Misschien is het hypocriet, maar ik zal wel een van de vele zijn die voor de deur staat wanneer hij naar NL komt.

    Ik hoop dat ze er wel wat aan gaan doen, ik stuur hem desnoods terug en zal ook best gaan tekenen voor een petitie o.i.d. Ook Apple mag van mij een keer op zijn bek gaan.

  39. Bij de voorstelling van de iPhone 4 keek ik er echt naar uit om hem te kunnen kopen.
    Na alle commotie die er ondertussen ontstaan is over het wegvallen van de ontvangst en de onduidelijkheid of hij past in de TomTom-carkit (die ik ook als handsfree gebruik) denk ik echt wel om hem toch niet te kopen. Jammer, want ik ben een echte Apple-fanaat. Als Apple geen betrouwbaar alternatief geeft… blijf ik bij mijn 3G, voorlopig.

  40. Origineel geplaatst door Steve
    Origineel geplaatst door JohannesEn toch zijn er idioten zoals ik die maar 1 ding willen weten: Wanneer komt de iPhone 4 uit in Nederland?Kijk, dit vind ik nou eens een eerlijke reactie In de veronderstelling dat de problemen effectief hardwarematig zijn en je dus effectief met een “mindere” telefoon te maken krijgt, wat doet jou dan toch besluiten om voor de Iphone 4 te gaan? Zou je bijv. niet eerder de nieuwe Ipod Touch willen als die uitkomt die volgens berichten nagenoeg dezelfde functionaliteit zal bevatten, maar goedkoper is en daarnaast een andere gsm?Bovenstaande is niet spottend bedoeld. Vraag me gewoon af wat de Iphone 4 voor jou toch nog aantrekkelijk maakt als hij slechts matig kan bellen.

    ach kijk, ik zal de eerste dag dat die uitkomt in belgië zeker en vast in de winkel staan om er eentje te bemachtigen.
    Het eerste dat ik zal doen als ik thuiskom is kijken of ik dat antenne probleem heb.
    Is dat zo, dan doe je hem toch gewoon terug naar de winkel. Onbeschadigd mag je een ondeugdelijk product toch terugbrengen binnen de 7 dagen.
    Ik ga dus ook zeker niet rondlopen met een telefoon die niet kan bellen, maar ik wacht ook af want ik vermoed dat er reeds een aanpassing is geweest in het productieproces;

    ik zou niet weten hoe je anders kan verklaren dat iemand met 2 iPhones op dezelfde plaats, met dezelfde provider bij de ene zijn signaal verliest & bij de andere niet.

  41. ik heb vandaag een nieuwe test gedaan ivm dat wegvallend signaal; op een plaats waar het signaal zwakker is lukt het me zelfs om geen service te krijgen maar als ik op een andere plaats ga waar het signaal sterker is van de provider dan heb ik dit niet voor; dus wel heel opmerkelijk vind dat als het signaal van de provider die je hebt sterk is je dit minder snel zal tegen komen.
    Ik heb gister op die ene plaats echt alles uit de kast gehaalt om de iphone van 5 blokjes naar 1 of zelfs geen te krijgen maar het lukte me niet, hij bleef constant aan 3 blokjes staan, ga ik naar m’n garage waar het signaal zwakker is dan lukt het me wel om het signaal fors te doen minderen.

  42. @Joost:

    Helpt de hemel in? Als in: “gaat dood”?

  43. Als in ‘de hemel in prijzen’, als in het paradijs i.p.v. het tegenovergestelde. Excuus voor de eventuele onduidelijkheid.

  44. Wat ik me nou afvraag. Zijn er mensen die echt LAST hebben van het wegvallen van het signaal?
    Ik lees overal alleen maar dat er minder streepjes op het beeldscherm staan, maar of er ook daadwerkelijk meer gesprekken uitvallen lees ik nog niet echt….

  45. Er is idd weer een hele ophef over de Iphone 4G.
    Je ziet dat er vaker grote verhalen komen als het een grotere merken, als IPhone, Bokia e.d.

    Hopelijk komen ze met een oplossing.
    Maar ik werk dagelijks in een telecom zaak, en het wordt ook door mensen gemaakt, en als een toestel moet worden gerepareerd, dan word hij wel degelijk naar een Repaire Centre gestuurd.

    Maar dan is hij wel gemaakt, en natuurlijk onder garantie.

  46. We zien dus waar dat gespeculeer naar toe leid… meer gespeculeer…. grappig hoe nu, ipv van bv M$, Apple steeds meer kritiek krijgt….zoals altijd met innovatieve producten…en zoals altijd wordt er aan oplossingen gewerkt… al zien we dat nog niet 123…

  47. schijnbaar wil iedereen graag deze telefoon, anders waren ze al naar de winkel gegaan voor bijv. een Android.
    De slechte berichten zijn van mensen die zelf geen Iphone4 hebben.
    De mensen die er wel 1 hebben, geven aan geen problemen te hebben.
    Lekker allemaal een Android kopen, des te eerder ben ik aan de beurt voor een Iphone4. Ik heb alle vertrouwen in Apple-producten, mocht het nu werkelijk niet goed zijn. Dan zal er zeker een oplossing komen.

  48. Origineel geplaatst door Jeroen
    Wat ik me nou afvraag. Zijn er mensen die echt LAST hebben van het wegvallen van het signaal? Ik lees overal alleen maar dat er minder streepjes op het beeldscherm staan, maar of er ook daadwerkelijk meer gesprekken uitvallen lees ik nog niet echt….

    Bovenstaande discussie is erg interressant. Feit is dat er door een onafhankelijk bedrijf in een fatsienlijke testomgeving met de juiste apparatuur is gekeken of het signaalverlies daadwerkelijk optreed. Dit is dus het geval.
    Aangezien dit bedrijf de vorige Iphones allemaal als recommended toestel heeft gearmarked toont aan dat er geen sprake is van “Applebashing”. Zou dit probleem er niet zijn geweest dan zou ook de Iphone 4 weer als een van de hoogste gescoord hebben. (zie arikel op Consumer Reports)

    Voor Apple telt mijn inziens maar een ding en dat is idd bescherming van het merk en de enige manier om dat te doen is door de klant tegemoet te komen en service te bieden. En dat is in het geval van een ontwerpfout meer dan een case of bumper.

    Recall dus idd de enige goede weg voor Apple op dit moment en natuurlijk de fout oplossen in de rest van de telefoons.

    Als antwoord op de vraag hoe heeft Apple dit kunnen laten gebeuren is mijn idee het volgende: Om het design geheim te houden hebben ze alle fieldtests gedaan met een soort van camouflagecase waardoor de telefoon uiterlijk op de Iphone3Gs leek. Die bumper zat om de antenne en daardoor is tijdens die testen waarschijnlijk de fout niet boven water gekomen. Vette pecht dus even voor Apple.

    just my 2 cents

  49. Waarom zegt iedereen dat Apple er niets aan doet?

    Ze hebben toch al een software-update beloofd? Dat schijnt alles op te lossen, maar iedereen wordt er blijkbaar gelukkig van als we Apple nog even kunnen bashen..

    Ik ga er van uit dat die software-update het probleem oplost, als dat zo is dan koop ik de iPhone 4. En anders doe ik er gewoon een bumper omheen en koop ik ‘m ook.. Het iOS besturingssysteem vind ik 1000 maal beter dan alle andere mobiele besturingssystemen. Dat telt toch ook mee?

  50. ik denk dat apple gewoon bezig is met een oplossing maar deze keer niet te snel wil handelen (wat ze misschien met de iPhone4 wel gedaan hebben) en als ze straks iets hebben er vanzelf een bericht komt, en aangezien wij hem later krijgen, dat er al een fix in zit, hardwarematig of softwarematig, ik ga hem gewoon halen, als het toestel niet deugt mag tMobile mijn telefoon vervangen door een die wel werkt.
    en als ze dit al wisten is het nog kwalijker, dus vervangen!

  51. Het moest er ooit eens van komen. Gaat Apple dezelfde richting op als Toyota? Gebrek aan quality control? Toch ben ik ervsn overtuigd dat er ons nog enkele mooie producten te wachten staan de komende jaren.

  52. Mijn abonnement met IPhone 3G is nu na 2 jaar verlopen.
    Maar ik wacht net zolang totdat de iphone4 hardware matig is aangepast. Dat dat gebeurd staat wel vast.
    Ik snap nu al niet dat er straks mensen voor de deur gaan liggen op de releasedatum om een peperduur maar niet goed werkend toestel te kopen.
    Mijn tip; wacht even want je krijgt spijt.

  53. Hoe kan er nu bewezen zijn dat dit geen softwareprobleem is? Ze hebben dit toch enkel met de officiële iOS 4 getest?

    Wie weet komt Apple binnekort wel met een update, en is daarmee het probleem wél opgelost… Als ze dit kunnen testen met bv Droid op de iPhone, en hiermee krijg je hetzelfde probleem, dan kan je spreken van een hardware issue.

  54. Bedenk trouwens ook even hoe ontzettend veel mensen er over klagen!

    Bedenk op hetzelfde moment ook even hoe ontzettend veel mensen er toch gewoon een gekocht hebben!

  55. Origineel geplaatst door Niels
    Waarom zegt iedereen dat Apple er niets aan doet?Ze hebben toch al een software-update beloofd? Dat schijnt alles op te lossen, maar iedereen wordt er blijkbaar gelukkig van als we Apple nog even kunnen bashen..Ik ga er van uit dat die software-update het probleem oplost, als dat zo is dan koop ik de iPhone 4. En anders doe ik er gewoon een bumper omheen en koop ik ‘m ook.. Het iOS besturingssysteem vind ik 1000 maal beter dan alle andere mobiele besturingssystemen. Dat telt toch ook mee?

    @Niels,
    1
    De meeste mensen zeggen niet dat Apple er niets aan doet. De constatering is, dat Apple in de ogen van marketingexperts etc er nog niet genoeg aan doet om de merktrouw en het imago veilig te stellen.
    2
    De test van CR toont aan dat het probleem HARDWAREmatig is. Er is dus echt een significant verlies in de daadwerkelijke signaalsterkte en het is niet alleen een softwarematig probleem van het aantal streepjes in het scherm.

    De update van Apple verandert dus niks aan het probleem, je kan het straks gewoon niet meer zien op je scherm als het optreed. Beschik je dan ook nog eens over een sterk signaal van je provider (in NLD redelijk goed geregeld bij de meesten) Dan is het probleem dus “verholpen” In realiteit is het probleem er dus nog en loop je risico op plotseling wegvallen van je gesprek in een gebied met minder dekking. Stel je wordt gebeld in zo’n gebied je neemt de telefoon aan….niks aan de hand. Je staat even te bellen. Je hand wordt vochtig van het vasthouden van je telefoon en na 30 seconden…weg gesprek.

    3. De kreet Applebashen is in deze niet terecht.

    4. Ja ik wil ook een iphone4 absoluut, maar voor de prijs die je betaalt (los voor de 32 GB al snel 800,-!!) mag je een product verwachten waar dit soort basisfouten in zijn verholpen. Dus ik wacht idd nog even op de reactie van Apple op de huidige situatie.

  56. Helemaal eens. Ik heb alvast mij 3G aan de willen gehangen en de overstap naar Android (htc Desire) gemaakt. Bagger prestatie van iOS4 op de 3G en klachten over iPhone 4 zijn daarvoor de directe aanleiding.

  57. Ja Niels dat telt ook mee, je koopt tenslotte geen gsm, je koopt een Iphone en daar is bellen bij ondergeschikt.

  58. En dit is nu precies hoe ik er ook over denk!
    En velen met mij.
    Zolang Apple ons probeert te paaien met software-updates ben ik echt niet van plan een iPhone4 aan te schaffen!
    Ik heb steeds meer de neiging om over te stappen op Android. Wat ik tot nu toe gezien heb van Android spreekt mij erg aan. En daar komt dan natuurlijk bij dat we het bij Android hebben over ‘open source’-software. Apple timmert alles dicht en legt zijn gebruikers èn ontwikkelaars allerlei regels op! Je hebt dan ook pas echt profijt van je iPhone nadat het ‘jailbroken’ is 😉

  59. Origineel geplaatst door Milo
    Ja Niels dat telt ook mee, je koopt tenslotte geen gsm, je koopt een Iphone en daar is bellen bij ondergeschikt.

    @Milo,
    Dan kan je beter een Itouch kopen voor een derde van het geld. Het heet niet voor niets een IPHONE

    @Niels,
    Die kopers dat zijn ook de klagers. En er zijn veel klagers omdat zoals altijd bij een nieuw geslaagd Apple product (en laten we eerlijk zijn het design is dit keer echt WOW) heel veel kopers zijn die hem willen hebben maar daarbij ook uitgaan van de betrouwbaarheidsfactor van het merk. En daar zit hem nu de snack. Die factor ligt nu dus onder vuur en alleen de juiste actie van Apple kan die factor redden

  60. ik kan me goed voorstellen dat er nu iets minderen apple fans afhaken en zeggen van pff apple

    ik denk dat ze ook alles terug moeten vorderen

    applefail

  61. Blijft leuk om te lezen dat sommige nog steeds alles geloven wat Apple zegt 🙂
    Het is een bewezen HARDWARE probleem en dat gaan ze oplossen met software??
    Jammer had graag de 4 gekocht maar heb nu nog steeds mijn 3G die redelijk werkt. Ik wacht wel op de 4G versie 2 zonder de problemen. 😉

  62. Origineel geplaatst door Miezl
    En dit is nu precies hoe ik er ook over denk! En velen met mij. Zolang Apple ons probeert te paaien met software-updates ben ik echt niet van plan een iPhone4 aan te schaffen! Ik heb steeds meer de neiging om over te stappen op Android. Wat ik tot nu toe gezien heb van Android spreekt mij erg aan. En daar komt dan natuurlijk bij dat we het bij Android hebben over ‘open source’-software. Apple timmert alles dicht en legt zijn gebruikers èn ontwikkelaars allerlei regels op! Je hebt dan ook pas echt profijt van je iPhone nadat het ‘jailbroken’ is

    Je hebt geheel gelijk wbt de update. Dat is onvoldoende en een smokescreen voor het echte probleem.

    Echter de controle van Apple voorkomt wel een hoop baggerapplicaties. Ik heb een Htc HERO en ik heb al meermalen een APP gedownload die dusdanig beslag legt op de resources van de telefoon dat ie zo traag wordt als een slak. Daar valt voor Google nog winst te behalen. Apple zou hun checks alleen moeten richting op de performance van het toestel bij APPS en niet zo belerend moeten zijn over wat de app nu precies doet.

  63. Geldt het antenne-probleem ook voor WiFi en 3G?!

  64. Dit zal ook een uitstel betekenen voor de release in Nederland. Beter maar want ook ik twijfel nu en dat terwijl ik nog steeds een 2G heb.

  65. Laten we gewoon allemaal rustig wachten op de officiele releasedatum en dan bestel ik mijn exemplaar en kijk ik ter plekke of DAT toestel er last van heeft.
    Ik denk dat het allemaal wel gaat meevallen en laten we eerlijk zijn. Het netwerk van T-Mobile is nou ook niet echt geweldig betrouwbaar.

  66. Mijn moeder zei altijd tegen me: “Wacht nou toch nog een maandje voor je zoiets kostbaar en nieuw koopt, jongen”
    Heb ik me nooit aan gehouden, maar ze heeft tientallen keren gelijk gekregen en nog steeds!
    Maar ja, gadgets zijn nu eenmaal mijn passie en ben blij dat nu ook Apple eens in verlegenheid is gebracht en wel door hun zelf.
    Wat een stelletje arrogante gasten kunnen het soms zijn.
    En dat krijg je als je groter bent geworden dan Microsoft, merk je meteen de nadelen en ga je wellicht eens aan je klanten en over beveiliging van je software nadenken. Want dat laatst genoemde wordt Apple volgende “Major Problem”

  67. @Peabz21 zei op 13 juli 2010 om 14:30, @J-G zei op 13 juli 2010 om 14:38, @Harko zei op 13 juli 2010 om 15:38, @Rick zei op 13 juli 2010 om 15:49

    Kunnen jullie samen gaan wachten. Zeg even in welke bushalte dat is, dan zwaaien wij af en toe!

  68. oplichters bij Apple;
    nee hoor alles werkt naar behoren

  69. een bewezen hardware probleem ?? wie zegt dat ? heeft iemand de telefoon al daadwerkelijk uit elkaar gehaald, en een oplossing bedacht op basis van die uitkomsten ?

    nee, er zijn alleen tests gedaan op basis van vasthouden / of niet duidelijke technische tests, of ongefundeerde testen

    ik denk persoonlijk na eigen ervaringen dat het nog altij deen software issue is, mede gelet op het feit dat mijn 3gs beter bereik heeft in een gebied waar minder dekkig aanwezig is, de 4 geeft dan duidelijk 2-3 streepjes minder aan

    de kans bestaat dus dat de 4 op basis van 2-3 streepjes minder denkt minder dekking te hebben en op die basis het zend/ontvangst vermogen aanpast met als gevolg netwerk issues/dropped calls etc.

    dit heb ik zelf in mijn huidige werk ook meegemaakt met andere hardware, software denkt “ontvangstniveau is x, dan ga ik op zendniveau x zenden” met als gevolg dat apparatuur geen verbinding had, of overstuurde

    nee ik wacht nog even af wat er komen gaat, maar ik denk niet dat er een terugroepactie nodig zal zijn.

  70. Ik ga gewoon de iPhone 4 halen als hij beschikbaar is in Nederland. Ik wil het zelf wel eens zien. Bij de 3G zouden er ook allemaal problemen zijn maar die heb ik ook nooit gehad.. Volgens mij valt het allemaal wel mee.

  71. @Steve: Bellen, dat is nog wel de minste van mijn zorgen. Hoe vreemd dit ook moge klinken. Heb al vanaf de eerste iPhone, en de eerste firmware versie, de keuze gemaakt nooit meer een andere telefoon te gebruiken. Alles is nu zo ontzettend verbeterd, dat het wegvallen van ee ndeel bereik mij echt niet zal tegenhouden. Had ditzelfde probleem laatst ook met m’n 3GS (hield de onderkant vast, webpagina laadt niet in, laat de onderkant los, pagina laadt) en daar maak ik me ook niet druk om.

  72. @Miezl: Dit is onzin. Je moet een Android toestel ook “rooten” voordat je overal bij kan.

  73. Origineel geplaatst door Dieter
    Gaat Apple dezelfde richting op als Toyota? Gebrek aan quality control?

    De hele wereld is al die kant opgegaan, dus waarom Apple niet?

  74. Het toestel heet iPhone, je zou als consument dus toch mogen verwachten dat de telefoon functies de prioriteit hebben!
    Het blijft me verbazen hoeveel mensen nog steeds trachten Apple goed te praten in deze… mensen, Apple was een topmerk maar ze zijn niet heilig!
    Voor de it nerds onder ons; denk de voodoo gfx kaarten, waren beter dan al de rest maar grootheidswaanzin in combinatie me een enorm snel evoluerende concurrentie heeft hen uiteindelijk gekelderd… dit kan ook Apple overkomen als ze niet opletten.

    Ik hoor vaak het woord bumpercases vallen tussen de oplossingen… wtf, dit is geen oplossing… dit is zelfs geen workaround!… waarom zoveel betalen voor een mooi toestel als je het dan uiteindelijk gaat wegstoppen in zo’n case???

    Nee, Aple moet dit mijns insziens snel oplossen, even een beetje overkill kan geen kwaad in deze… alle iPhone 4 gratis terugroepen en vervangen door een V2 versie waarin deze problemen verholpen zijn!

  75. Ik snap het echt niet. Ik heb werkelijk 0 problemen met mijn iphone 4.

  76. Het feit alleen al dat dit alles mensen doet twijfelen een iphone4 aan te schaffen zou voor Apple al een rede moeten zijn om snel actie te ondernemen. Je kop in het zand steken gaat klanten kosten!!!

  77. Gewoon ff afwachten jongens, rustig ademhalen en doorgaan met leven!

  78. Let op: deze quotes komen van communicatie- en crisisexperts. Ze doen geen inhoudelijke uitspraken over het antenneprobleem en vellen dus geen oordeel over de iPhone 4 zelf.

    Sja, feitelijk doen ze dat dus wel. Ze baseren hun conclusies op een of ander onderzoek naar de ontvangstproblemen. Dat kun je niet zomaar doen, daarvoor moet je wel de onderzoeksresultaten goed kunnen interpreteren en ook weten hoe er getest is. Men gaat er nu gemakshalve maar vanuit dat de test helemaal klopt en er een daadwerkelijk hardwareprobleem is. Men houdt niet achter de hand dat iets anders ook de problemen zou kunnen veroorzaken. Dat is jammer want het is ook interessant om te weten wat die gasten vinden op het moment dat het juist niet om een hardwarematig probleem gaat. Hoe zou Apple dan de communicatie moeten doen?

    De test van Consumer Report is overigens twijfelachtig omdat men totaal niet uitweidt over wat ze hebben getest en hoe ze hebben getest. Daardoor is het vrijwel onmogelijk om er een waardeoordeel aan vast te kunnen knopen. Vergelijk het artikel en de bijbehorende video maar eens met de iPhone review van Anandtech waarbij hij ingaat op die ontvangstproblematiek. Dat is hoe je een test behoort aan te pakken; dat van Consumer Reports laat eerder zien hoe het absoluut niet moet. Lijkt haast wel een vereiste van een consumentenorganisatie: vooral niet weten wat testen en rapporteren is :X

  79. Origineel geplaatst door Joost
    @Marco:Ook dit soort uitspraken helpt Steve Jobs de hemel in. Het IS een technisch probleem, dit valt nu niet meer te ontkennen.Misschien is het hypocriet, maar ik zal wel een van de vele zijn die voor de deur staat wanneer hij naar NL komt.

    wat is er mis met mijn uitspraak? Ik constateer alleen iets. Ik sta ook al een tijd op een wachtlijst voor de iPhone 4, dus ik maak me er niet zo druk om: shit happens. Problemen kunnen altijd voorkomen, zolang ze maar opgelost worden.

    Wat ik wel irritant vind is dat Apple altijd zo’n “wij weten het beter” mentaliteit heeft. Niet altijd terecht, en ook al is het zo, een beetje opener kan geen kwaad.

    (net 2 iPads besteld, dus mij hoor je niet klagen ;-))

  80. vind ik ook, terugroepen die handel. als het niet werkt moet je het maken

  81. De 3GS heeft hier ook last van, terwijl Consumer Reports keihard beweerd dat ”andere toestellen er geen last van hebben” en dat zo’n vermindering ”genoeg is om een telefoongesprek te beëindigen”.

    Zonder dat ze dit aantonen.
    Waarom? Omdat het niet klopt.

  82. Ik bel haast nooit met mijn iPhone

  83. @Rick:

    4, niet 4G. En ja, ik weet wel wat je bedoelt dus dat hoeft niemand mij hierna te vertellen.

  84. Zou het probleem zich nog steeds voordoen als ze er een isolerende laag op spuiten?

  85. T-Mobile NL trekt zich straks nog terug… Let maar op

  86. @eM.: zou mooi zijn, dan via een andere aanbieder of simlock-vrij. 😀

  87. @Bart
    Lekkere redenering.
    Blijf fijn in je Toyota met weigerende rem rijden want die andere had het ook.

  88. apple apple apple toch, doe er snel iets aan, en niet de streepjes gaan maskeren met een software update.
    Anders hebben jullie grote problemen.
    Ik ben echt fan van al jullie mooie producten, maar dit is echt waardeloos.
    Hopelijk passen ze de 1e batch voor nederland wat aan.

  89. Toch maar even wachten.
    Dit weekend ga ik dan maar de iPad kopen 🙂

    Sinds de iOS4 update op mijn 3GS moet de opbeller mij 2 tot 3x terugbellen vooralleer ik contact heb.
    Niet zozeer een ontvangstprobleem maar het bellerscherm loopt paar seconden vast.

    Volgens mij wil apple te snel gaan!
    Bij lancering update os3.0 moest iedere developer al zien dat zijn applicatie 3.0 compatbile was!
    dit is zelfs nu niet het geval 😉

  90. De Iphone wordt ook gepretendeerd als een telefoon die zakelijk ook gebruikt kan worden. Ik denk niet dat je de Iphone 4G moet halen zakelijk als de ontvangst bagger is zodat je klanten je niet meer kunnen bereiken.

  91. Ik heb altijd apple gehad en heb nu een android.
    Doe mij maar apple
    apple is the best phone ever

  92. Dit is voor mij klaar als pompwater,Apple ontkent
    voorlopig het probleem omwille van hun imago.

    De enige manier om Apple nu onder druk te zetten om met een degelijke oplossing te komen en hun te laten toegeven dat ze een fout gemaakt hebben is de iphone 4 boycotten en dus niet kopen.

    Maar ja dat zullen de meeste natuurlijk niet doen want zal toch wel zo erg niet zijn want het is een Apple-product hé,wel kom dan achteraf niet klagen.

    In ieder geval ,ik was van plan om een iphone 4 te kopen maar dat gaat nu niet door.

    Zal dan maar een alternatief zoeken,intussen hou ik het nog even bij men Sony Ericsson gsm en ipod touch.

  93. De iphones4 die nu beschikbaar zijn in de applestores in de buurt van deze gast en zijn eigen toestel zouden het ontvangstprobleem blijkbaar niet meer vertonen. link; http://www.youtube.com/watch?v=HY0Ge1WmI7Q

  94. @Ppl
    Veel mensen worden er alleen maar vrolijker van zoals Apple & lieden zoals jij in de denial-fase blijven hangen. Het gaat er al lang niet meer om of blog x of y het probleem nu wel of niet bewezen heeft.
    Zeker als je zo snugger bent om te beweren dat er niets aan de hand is maar wel 2 vacatures voor antennespecialisten publiceert.
    Op een zeker moment gaat er een orkaan waaien die niet meer tegen te houden is en het gespartel van Apple en haar inner crowd of followers is dan kansloos.
    Er zijn voor Apple nog maar 2 keuzes: word verstandig of definitief ongeloofwaardig…

  95. Origineel geplaatst door Laszlo
    maar ik wacht ook af want ik vermoed dat er reeds een aanpassing is geweest in het productieproces;

    Dat denk ik ook… m’n afgesproken leverdatum is met bijna een maand verzet, wie weet…..

    Uiteindelijk word alles toch netjes opgelost, hebben het wel over “Apple” 🙂

  96. De meeste mensen die nu een iPhone 4 hebben zullen waarschijnlijk geen T-Mobile als aanbieder hebben neem ik aan.

    Want ik ben wel benieuwd naar de bereikprestaties van T-mobile en de iPhone 4.

    Overigens: ongeacht of het nu werkelijk een hardwareprobleem is of niet, een imagoprobleem is voor Apple veel erger.
    Consumer Reports is in Amerika namelijk erg toonaangevend, en als zij dus een product afraden zullen de meeste mensen het puur om die reden laten liggen.

    Dus de huidige reactie “just hold it differently” is dan niet afdoende, en komt ook neerbuigend over.

  97. Ik hoop dat een hoop mensen hem niet willen hebben op dit moment!
    Dan weet ik zeker dat als hij in Nederland uitkomt, ik hem gewoon kan halen zonder in de rij te moeten gaan staan!!!!!!’
    Dit is allemaal opgeblazen, bij elke telefoon gaat de signaalsterkte achteruit als je hem totaal opsluit in je hand!!!!

  98. @Michel H: Ik heb er in ieder geval geen last van

  99. Alle mensen die hem niet hebben maken van een mug een olifant. Mensen met de iPhone 4 zeggen dat het wel meevalt. Volgens mij wordt er een beetje overdreven.

  100. Toch vreemd, ik ken verschillende personen met een iPhone 4, zij hebben geen probleem met de ontvangst, ergo er zijn hier zones waar mijn 3G geen ontvangst heeft maar de 4 wel. Krijg de indruk dat Apple vanwege het succes te maken heeft met jaloerse concurrentie.

  101. Wat mij opvalt is dat als er morgen een topic over het slechte bereik van T-mobile is iedereen (terecht) loopt te klachen. Maar nu het probleem bij Apple zelf ligt willen een hoop mensen t opeens wel slikken?

    Ik heb erg uitgekeken naar deze telefoon, maar voordat er duidelijkheid is koop ik hem niet, en als dat te lang duurt, dan maar een Android!

  102. Origineel geplaatst door Laszlo: ik ben benieuwd.
    Ik vind het nog steeds vreemd dat sommige toestellen er wel last van hebben & andere niet. Zelf vastgehouden op dezelfde plaats door dezelfde persoon…

    Zouden ze al iets aangepast hebben aan hun productieproces?

    Ik denk het wel, vandaar dat de release data verplaatst zijn… Denk dat ze stiekem toch iets veranderd hebben daar bij foxconn 😉

  103. Terug roepen die handel. Dit mag toch niet gebeuren. Je betaald de hoofdprijs voor je telefoon en dan kun je er niet eens mee bellen. Waar gaat dit over. Ben blij met mijn 3G <3

  104. Gewoon lekker overstappen op Android en HTC (desire). Heb dit vorige week ook gedaan en bevalt mij uitstekend!!! Volgend jaar als de kinderziektes eruit zijn nog maar eens over nadenken.

  105. Zoals eerder vermeld op de forum(iPhone 4 is binnen), ik heb de iPhone 4 en heb totaal geen problemen, nog nooit een wegvallende telefoon gesprek, de 4 is gewoon super, practig beeld, super video en photo’s, voor mij is het een storm in een glas water

  106. Nou het is me duidelijk. Er zijn meerdere soorten reacties.
    1) De mensen die duidelijk luisteren naar wat er gezegd/gesuggereerd wordt in de media en dan beginnen af te geven (sorry voor de woordkeuze hoor, maar zo voelt het als je het leest) op apple. Over het algemeen blijkt dat deze mensen zelf geen ervaring hebben met de iphone4. Geen probleem, dat mag, maar koop hem dan gewoon ook niet.
    2) De mensen die er zelf een hebben, ervaring dus, en die wel een probleem kunnen constateren, maar wel met enige moeite, of gewoon ook helelaal geen probleem, en er zelf dus eigenlijk geen last van hebben.
    3) De gebruikelijke club die degenen die hem dan toch kopen verwijten dat ze gedachtenloze Apple fanboys zijn (gelukkig worden girls, niet genoemd). Kennelijk vinden die het vreemd dat mensen bereid zijn een produkt te kopen en dan zelf wel een beslissing te nemen of het goed is voor hen of niet. Deze groep zou ik willen verzoeken maar te stoppen met posten, immers fanboys zijn er altijd of het nou om Windows, Linux of volkswagens gaat en die bekeer je toch niet en jullie posts zijn altijd een beetje zielig om te lezen omdat het niets bijdraagt aan enige discussie, ik sla jullie verhalen dan ook zoveel mogelijk over. Koop de iPhone4 (prima toestel) dan gewoon niet, dan blijven er tenminste meer voor ons over.

    Aan degene die hem in Frankrijk kocht: welke store was dat?

    Caroline

  107. Ben ook in het bezit van een Iphone 4. Geen enkel probleem met ontvangst. Tot nu toe altijd data verbinding, altijd bereikbaar en geen wegvallende gesprekken. Ik vind het gebruiksgemak ongekend en ben er erg blij mee. Dat wilde ik even kwijt….

  108. Ik zie het probleem niet, simpel weg omdat ik nog geen iphone 4 heb. Ik kan er niks mee zolang ik het niet zelf heb ervaren. Wat me opvalt aan berichtgeving van toestel gerelateerde problemen is zolang het niet gemeld wordt lijkt niemand er last van te hebben (?) zolang er wel wat van gemeld wordt lijkt het wel of iedereen er last van heeft ( zelfs mensen die hem niet hebben! ) of zeer uitgebreid erover te hebben.
    Mijn advies laat je toch niet gek maken koop hem of koop hem niet. ik laat me niet weerhouden om het toestel niet aan te schaffen op basis van wat ik lees of hoor op internet, ik trek lievermijn eigen conclussie achteraf als ik het toestel heb.
    Zeker jammer voor degene die het probleem herkennen en en er last van hebben, maar ik denk dat het probleem lang niet zo veel is, zeker omdat er veel meer mensen zijn die het probleem niet hebben en daarom niks te klagen hebben. Op dit moment hoor je alleen de klagers wat de indruk wekt dat het een internationale catastrofe is en nu al roepen dat de iPhone 4 een flop is…
    Kom op jongens laten we er niet zo allemaal mee gaan.
    Mijn schoenveters gaan ook altijd los moet ik me daar dan ook al zo pisnijdig over maken?

  109. Caroline,

    Ik ben een fan van Apple producten maar nog meer van vrijheid van meningsuiting en dus is deze post van jou helemaal onzinnig! Please hou het ontopic!

    Origineel geplaatst door Caroline
    Nou het is me duidelijk. Er zijn meerdere soorten reacties.1) De mensen die duidelijk luisteren naar wat er gezegd/gesuggereerd wordt in de media en dan beginnen af te geven (sorry voor de woordkeuze hoor, maar zo voelt het als je het leest) op apple. Over het algemeen blijkt dat deze mensen zelf geen ervaring hebben met de iphone4. Geen probleem, dat mag, maar koop hem dan gewoon ook niet.2) De mensen die er zelf een hebben, ervaring dus, en die wel een probleem kunnen constateren, maar wel met enige moeite, of gewoon ook helelaal geen probleem, en er zelf dus eigenlijk geen last van hebben.3) De gebruikelijke club die degenen die hem dan toch kopen verwijten dat ze gedachtenloze Apple fanboys zijn (gelukkig worden girls, niet genoemd). Kennelijk vinden die het vreemd dat mensen bereid zijn een produkt te kopen en dan zelf wel een beslissing te nemen of het goed is voor hen of niet. Deze groep zou ik willen verzoeken maar te stoppen met posten, immers fanboys zijn er altijd of het nou om Windows, Linux of volkswagens gaat en die bekeer je toch niet en jullie posts zijn altijd een beetje zielig om te lezen omdat het niets bijdraagt aan enige discussie, ik sla jullie verhalen dan ook zoveel mogelijk over. Koop de iPhone4 (prima toestel) dan gewoon niet, dan blijven er tenminste meer voor ons over.Aan degene die hem in Frankrijk kocht: welke store was dat?Caroline

  110. Vergelijking met Toyota slaat als een tang op een varken. Toyota onderneemt tenminste aktie en van Apple heb ik tot nog toe niet veel vernomen. Denk maar niet dat Apple een terugroepaktie op touw gaat zetten voor de iPhone 4 en de imagoschade voor lief neemt. De oplossing komt volgend jaar met de iPhone 5.

  111. En daarom heb ik vandaag een SAMSUNG GALAXY S gekocht! Ik had geen zin meer om op die nieuwe iphone te wachten met al z’n gebreken..en ik moet zeggen dat die nieuwe samsung als een tierelier werkt 🙂 Wat geweldig..en wat is m’n internet opeens super snel op deze smartphone…..voor mij nooit geen apple meer, maar android dus!!

  112. P.S. En je kan nog zonder problemen bellen met die samsung galaxy s ook….. erg handig 😉

  113. @Wouter: vrijheid van meningsuiting is een hoax die nu iedereen ineens gebruikt sinds het in de media is. Vroeger had niemand het erover.

    Alleen aangehaald door mensen die niets anders weten of die het niet eens zijn met een andere mening.

    Caronline heeft gewoon gelijk. Mensen zonder iPhone4 lijken er het meest mee te zitten dat het bereik bij sommige iPhone’s slecht is.

    Edit: Die vrijheid heb je hier trouwens toch niet. Er worden vaak berichtjes verwijderd valt me vaak op.

  114. Dat je niet altijd en overal vrijheid van meningsuiting krijgt (op sommige sites of wat dan ook) wil nog niet zeggen dat je je daar niet op moet beroepen.
    We hebben er lang over gedaan om vrijheid van meningsuiting te hebben..en dat houden we graag..alhoewel ik Caroline geen ongelijk geef over de meeste punten.
    Hoor ook steeds meer van mensen die wel een iPhone 4 hebben dat ze weinig tot geen problemen hebben..valt me wel op moet ik zeggen..ook in mijn prive omgeving.

  115. @Caroline
    Mag ik alleen meedoen met een discussie over een iPhone als ik hem heb? En als ik hem net heb terug gebracht (of afbesteld) ?
    Of 22 jaar lang in Apple heb geloofd en nu aan het twijfelen ben gebracht ?
    Misschien wilde ik jou er wel een geven…
    Ook dan kan je gedupeerd zijn door het struisvogel-gedrag van Apple.
    Moeten niet-jailbrakers ook hun mond houden in een jb discussie ?
    Moet jij eigenlijk wel regels stellen ?

  116. @Laszlo:

    Is het niet zo dat het probleem zich stelt wanneer de wifi ook aan staat.
    Zodat de twee antennes bij het vasthouden een soort kortsluiting maken.

  117. Origineel geplaatst door Caroline
    Nou het is me duidelijk. Er zijn meerdere soorten reacties. 1) De mensen die duidelijk luisteren naar wat er gezegd/gesuggereerd wordt in de media en dan beginnen af te geven (sorry voor de woordkeuze hoor, maar zo voelt het als je het leest) op apple. Over het algemeen blijkt dat deze mensen zelf geen ervaring hebben met de iphone4. Geen probleem, dat mag, maar koop hem dan gewoon ook niet. 2) De mensen die er zelf een hebben, ervaring dus, en die wel een probleem kunnen constateren, maar wel met enige moeite, of gewoon ook helelaal geen probleem, en er zelf dus eigenlijk geen last van hebben. 3) De gebruikelijke club die degenen die hem dan toch kopen verwijten dat ze gedachtenloze Apple fanboys zijn (gelukkig worden girls, niet genoemd). Kennelijk vinden die het vreemd dat mensen bereid zijn een produkt te kopen en dan zelf wel een beslissing te nemen of het goed is voor hen of niet. Deze groep zou ik willen verzoeken maar te stoppen met posten, immers fanboys zijn er altijd of het nou om Windows, Linux of volkswagens gaat en die bekeer je toch niet en jullie posts zijn altijd een beetje zielig om te lezen omdat het niets bijdraagt aan enige discussie, ik sla jullie verhalen dan ook zoveel mogelijk over. Koop de iPhone4 (prima toestel) dan gewoon niet, dan blijven er tenminste meer voor ons over.Aan degene die hem in Frankrijk kocht: welke store was dat?Caroline

    HEAR, HEAR!!!

  118. @Floris Drooglever: Je bedoelt al die domme mensen die alles maar voor zoete koek slikken. Gelukkig beschik ik nog over een goed werkende grijze massa die ik graag inzet. Derhalve kijk ik ook graag naar de inhoud van bijv. een test. Die inhoud ontbreekt hier echter volledig. Dan zegt mijn grijze massa dat ik dan ook geen conclusies kan trekken en dat ook niet moet doen. Helaas zegt de grijze massa van de mensen die alles voor zoete koek slikken dit allemaal niet. Die nemen klakkeloos maar de conclusies van zo’n test aan.

    Een goede test is er eentje waarbij duidelijk is wat de testmethodiek is en welke data ze hebben weten te verzamelen. Daar voeg je alleen nog een verhaaltje toe met wat uitleg en wat de data betekent die je dan eindigt met een conclusie en evt. aanbevelingen. Bij de test van de consumentenorganisatie in kwestie schittert deze zaken in afwezigheid. Mijn grijze massa zegt dan dat ik dus niets met deze test kan omdat ik door de onduidelijkheid over de verkregen data er geen waardeoordeel aan kan hangen.

    Een ander probleem bij al die zogenaamde tests is het foutief gebruik van data. Men gaat massaal kijken naar het aantal streepjes en baseert vervolgens hun hele verhaal op dat aantal. Men behoort eerst te kijken of deze methode wel nauwkeurig is en dat is het dus absoluut niet. Streepjes zijn een zeer ruime schatting van de sterkte van het signaal. Het is een zogenaamde natte vinger methodiek. Je zult dus iets anders moeten vinden om tot betrouwbare gegevens te komen waarmee je wat kunt. Bij Anandtech hebben ze dit ook duidelijk behandeld en een oplossing gevonden. Ze hebben een eigen testapplicatie gemaakt die kijkt naar de signaalsterkte gemeten in dB. Precies zoals je dat behoort te doen. Ik hecht dan ook veel meer waarde aan hun test dan aan die van de betreffende Amerikaanse consumentenorganisatie. En dat is iets wat iedereen zou moeten doen: goed kijken wat er nou precies getest worden en ook eens nadenken of dit wel een nauwkeurige en goede manier is.

    Denial heeft er dus helemaal niets mee te maken. Dit heeft te maken met het doen van correct (wetenschappelijk) onderzoek. Ik ben dan ook zeker geen fanboy maar een techneut. Wat Apple en een of andere consumentenorganisatie zegt boeit mij weinig, de inhoud moet gewoon goed worden onderbouwd en dat mis ik in deze gewoon.

    Ter info: de Anandtech test die ik aanhaalde en waar ik ook zeer positief over ben laat via hun eigen testmethode zien dat op basis van het aantal gemeten dB er een signaalverlies van tot wel 20 dB kan optreden in bepaalde omstandigheden. De betreffende consumentenorganisatie onderstreept dat weliswaar maar ze laten volledig achterwege hoe ze tot die resultaten zijn gekomen.

    Tip: kijk eens met een objectieve en in dit geval ook wetenschappelijke/technische blik naar het verhaal. Wat je nu doet is kijken door je anti-Apple bril waardoor je net zo erg bent als de Apple-fanboy. Kritiek op de iPhone mag maar kritiek op een test mag net zoveel 😉

    Overigens heeft Apple niet beweert dat er niets aan de hand is, in tegendeel, ze hebben een persbericht de deur uitgedaan dat er wel degelijk iets mis is (wat ze alleen nogal nuanceerden door te stellen dat het voor alle telefoons geldt; zit wel een kern van waarheid in). Verder zijn er allerlei geruchten over e-mailwisselingen tussen Steve Jobs en gebruikers waarbij het altijd maar de vraag is of het klopt of niet (met Photoshop en een simpele tekstverwerker kun je heeeeeel veel).

    De enige orkaan die nu opwaait is ontstaan doordat mensen hun verstand niet gebruiken en roddel en achterklap voor de volledige waarheid aannemen. Wellicht dat daarom tijdschriften als de Prive en Weekend ook nog bestaansrecht hebben :X Denk liever voor jezelf en probeer dat zo objectief mogelijk te doen.

  119. @Caroline:
    Hulde voor je duidelijke analyse!

  120. Hee Floris,
    Ik stel geen regels hoor 🙂
    Was gewoon een verzoek en de reden heb ik er ook bijgezet.

    Natuurlijk mag je een mening hebben als je geen ervaring met de iphone4. Bedenk je echter wel hoe dat overkomt als je dan de reacties leest van de mensen de er wél een hebben.
    Overigens heeft mijn beste vriend een android, best een fraai dingetje. Maar het interface van de iPhone vind ik toch wel fraaier.
    @ppl goed gesproken.

  121. Hadden ze dat prototype maar niet alleen moeten testen met dat nep 3GS beschermhoesje. Nu weet waarom Apple zo zeker is dat beschermhoesjes dit probleem zouden verhelpen. Dit hele iPhone 4 verhaal komt erg sukkelig op mij over. Inderdaad erg schadelijk voor hun reputatie, mijn gevoel over Apple is er sinds iPhone 4 in elk geval niet beter op geworden.

  122. Goede deal. Zouden meer van ons moeten doen!

  123. Ik blijf het ongelofelijk vinden dat dit probleem niet is opgevallen tijdens het testen. Het kan niet dat zoveel mensen problemen ondervinden en dat dit tijdens het testen totaal niet naar boven is gekomen, heel vreemd.

    Ik wacht iig nog wel met het kopen van een iPhone 4, al heb ik een 3G en ben ik wel toe aan vernieuwing. Ik ga de gok niet nemen. Ik betaal zoals gezegd veel geld voor dit apparaat en dan wil ik dat het feilloos werkt. Met een telefoon zou je toch minimaal fatsoenlijk moeten kunnen bellen…

  124. Origineel geplaatst door mambamambo
    ik laat me niet weerhouden om het toestel niet aan te schaffen op basis van wat ik lees of hoor op internet, ik trek lievermijn eigen conclussie achteraf als ik het toestel heb.

    lekker naïef om je ogen en oren te sluiten voor berichten over een falend product en het gewoon blind aanschaffen. Dan moet je ook niet gaan piepen als je problemen hebt want dat wist je immers van te voren.

  125. Ik vind die foto van Caroline ook best een fraai dingetje!

  126. @Ppl
    Ik heb zelf een jaartje of 6 in de RF-antenne techniek gezeten (afgestudeerd bij Prof. Krul / Bordewijk TUDelft) en heb gisteren in een andere thread vrij omstandig aangegeven waarom de door Jobs geauthoriseerde antennetechniek vragen om problemen is.
    Of ik dan een anti-Apple bril op heb – ach, zegt meer iets over degene die niet tegen die redeneringen kan. Vanuit die hoek zal er ook van alles tegen de methodieken van Consumer Report en Anandtech in te brengen zijn.
    Blijven staan de dropped calls en het compleet wegvallen van Wifi signaal (berichten van diverse gebruikers en talloze filmpjes op YouTube)
    Normaal gesproken ben je als leverancier redelijk geschift als je dan de problemen nog onbewezen acht.
    Maar nee, dat zijn hier opeens “geruchten” aangewakkerd door “concurrenten”.
    En het is ook een “nuancering” dat WIJ (lees: onbenullen) onze telefoon verkeerd vasthouden – wat helaas toch meer opgevat wordt als een schrobbering.
    Gedupeerden bestaan immers niet (volgens Apple) want ze kunnen een stuk rubber kopen !
    Nou, welterusten.
    En succes met het getuur in de rookgordijnen van streepjes e.d.

  127. Dan moeten we maar onze antenne verwerken in onze regen jas 😉
    Net als b2 van bassie en adriaan

  128. Kunnen we dit nu niet feitelijk onderzoeken? Er zijn al redelijk veel Iphone 4 toestellen in Nederland. Een klein online onderzoek kan feitelijke resultaten geven. Zelf vind ik het hoogst merkwaardig dat de meeste toestellen er geen last van hebben en toch iedereen, zonder feiten, vaststelt dat het een hardwareprobleem is. Voor zo`n online onderzoekje eerst versie 4.01 afwachten, komt waarschijnlijk a.s. maandag (Apple-insider)

  129. @Wim
    Er zijn talloze YouTube filmpjes die dropped calls en compleet wegvallen Wifi weergeven.
    Als je die niet gelooft, koop dan een iPhone4 en probeer het zelf.
    (want bij elk onderzoek staat er wel iemand op om te betogen dat de methode niet deugt)

  130. Origineel geplaatst door Rob
    Origineel geplaatst door mambamamboik laat me niet weerhouden om het toestel niet aan te schaffen op basis van wat ik lees of hoor op internet, ik trek lievermijn eigen conclussie achteraf als ik het toestel heb.lekker naïef om je ogen en oren te sluiten voor berichten over een falend product en het gewoon blind aanschaffen. Dan moet je ook niet gaan piepen als je problemen hebt want dat wist je immers van te voren.

    Grappig dat je dat zo zegt, want er zijn duizenden die juist blindelings alles aanschaffen of juist niet omdat een reviewer een bepaalde mening geeft objectief of niet.

    Zeker luister ik naar de meningen van anderen maar uiteindelijk trek ik liever mijn eigen conclussie op het moment dat ik een product echt in mijn handen heb en gebruik. Ik trek geen vooroordeel op iets wat ik niet heb so simple as that..zelfs niet achteraf positief of negatief.

    Het “miepen en piepen” achteraf daar zul je me nooit over horen want, een toestel van welk ander merk ook heeft en zal toch nooit 100% volledig ontvangst hebben ik berust me er gewoon in. Het wachten met kopen vind ik voormezelf daarom ook onzin, omdat een review zegt dat je dat moet doen?
    Dus maar skippen en wachten? Als het toestel alleen maar positieve reviews krijgt vertrouw ik het ook niet helemaal.
    Weet je wat ik ga me niet druk maken weet bijna 99% zeker dat ik er niet zoveel of eigenlijk helemaal geen last van zal hebben zowel dan vind ik dat nog niks echt aan de hand..

  131. @ppl: Fantastische ‘wetenschappelijke’ analyse hoor, maar het kan je struisvogel-houding niet verbloemen. Je spreekt jezelf al tegen. Je bent fan van goed onderbouwde tests en terecht. Een test moet verifieerbaar en controleerbaar zijn.

    Echter je geeft ook meteen aan dat Anand Tech (in jouw ogen) wel goede tests doen en tot de conclusie komen dat de iPhone 4 tot wel -20dB signaalverlies heeft bij een bepaalde manier van vasthouden. Dat is echt een enorm verlies die bij een slecht signaal er dus gewoon voor zorgt dat de verbinding of gesprek afgebroken wordt.

    Daarnaast zijn er inmiddels honderden filmpjes van mensen die aantonen dat gesprekken afgebroken worden, data niet meer ontvangen en verzonden wordt en dat dit effect al bereikt kan worden door één vinger op de ‘black spot’ te plaatsen. Weliswaar niet wetenschappelijk al die YouTube filmpjes maar na zoveel overweldigend bewijs ben ik er van overtuigd dat dit wel degelijk gaat om een ontwerpfout.

    Ook Gonny heeft al filmpjes geplaatst waar het signaal vreemd genoeg sterker lijkt te worden als ze de iPhone vasthoudt. Om een lang verhaal kort te maken: er is overweldigend bewijs dat dit antennesysteem geen betrouwbare constructie is. Het feit dat geen enkele andere telefoonbouwer dit ooit op de markt heeft gebracht zegt ook al genoeg. Want even simpel nadenkend: zo revolutionair is het idee ook weer niet. Telefoonmakekers als Nokia die al 25 jaar in deze business zitten hebben dit nooit (zover ik weet) toegepast. Zij zijn vast ooit in die 25 jaar ook wel op dit idee gekomen.

    Iedereen moet voor zichzelf weten of hij de aanzienlijke kans op problemen op de koop toe neemt. Lekker zelf beslissen wat je met je geld doet. Ik ben er nog niet uit maar dat er problemen zijn staat voor mij als een paal boven water.

  132. Ach ik koop hem straks in Belgie en oordeel er liever zelf over. Mocht hij idd veel ‘problemen’ hebben verkoop ik hem wel aan zo’n ‘idioot’ op Marktplaats. Als je ziet dat je rond de release ve nieuwe iPhone je je dure ‘2ehands’ iPhone voor meer euries (dan het aankoopbedrag) weer kunt verpatsen is er voor de meesten niks aan de hand. Mede omdat er in het begin altijd een tekort aan nieuwe iPhones zijn 🙂

  133. @Bas: Leuk strandje.
    @Floris, hee, heb je óók op de TU-Delft gezeten? 🙂 . ik heb E gedaan.
    Overigens, waarom ga je nu niet in op de mensen op dit forum die melden dat ze wél een goede ontvangst hebben?
    Zijn er eigenlijk mensen op dit forum die een slechte ontvangst hebben? Gaarne laten weten. Goed idee van @Wim van der Schouw.

    En @Floris jouw idee is ook goed, een iPhone4 kopen en zelf testen, ga ik over nadenken 🙂 .
    @wvb22: Maar was het niet zo dat álle telefoons bij een bepaalde manier van vasthouden dat hebben? Ook die conclusie is al ergens langsgeweest. Ook Nokia’s. Overigens net even geprobeerd bij mijn (plastic) nokia, die geeft geen krimp. iPhone 3G, ook geen krimp. Nou moet ik zeggen dat ik waarschijnlijk erg dicht in de buurt van de KPN antenne ben.

  134. @Floris Drooglever:

    hahaha 😀 geweldige opmerking Chapeau!

    Ben er gewoon niet bang voor.. ondanks youtube filmpjes, experts, reviewers heb meer het idee van storm in een glas water 😀

    maar nogmaals Chapeau !

  135. @Caroline
    Omdat het bij produkt-defecten erg fijn is dat meneer A er geen last van heeft, maar dat meneer B die er wel last van heeft daarmee niet weerlegd, laat staan geholpen is.
    (tenzij meneer A zijn heilige rubber aan meneer B stuurt wat alleen bij een prijs van $30 volgens diezelfde logica weer minder waarschijnlijk is )

  136. Deze hele discussie is gebaseerd op een volstrekt gebrek aan harde feiten.

    Welk percentage iPhone 4 gebruikers heeft deze klachten? Er staan aardig wat klachten op internet maar vergeet niet dat er al miljoenen van die dingen verkocht zijn.

    Hoeveel van de klachten over slecht bereik hebben daadwerkelijk iets met dit probleem te maken? Hoeveel ervan is slecht netwerk? Ik heb in mijn kantoor in hartje Utrecht geen 3G bereik (iphone 3Gs, t-mobile).

    De discussie over hard- of software probleem, we weten het gewoon niet. Het kan ook nog een combinatie van beiden zijn.

    Iedereen heeft het volste recht er naar hartelust op lost te speculeren maar liever wel onderscheid maken tussen speculaties en feiten.

  137. @caroline: ja ze bestaan wel. Me vriendin (niet actief op het forum) heeft er last van icm t-mobile (maar of dat nou aan de iPhone4 te wijten is 😉 )

    Mijn sim is echter geknipt (Vodafone) dus durf hem er nog even niet uit te halen om Sims te wisselen.

  138. @Michel H: Hoi, ik heb er een en ik kan je verzekeren het is een ramp! Klanten klagen dat ik niet bereikbaar ben, terwijl de telefoon naast mij op mijn bureau ligt. Ik heb mijn 3GS nu met mijn eigen sincard eb gebruik de 4 alleen voor de fun.

  139. Origineel geplaatst door caroline
    Maar was het niet zo dat álle telefoons bij een bepaalde manier van vasthouden dat hebben? Ook die conclusie is al ergens langsgeweest. Ook Nokia’s. Overigens net even geprobeerd bij mijn (plastic) nokia, die geeft geen krimp. iPhone 3G, ook geen krimp. Nou moet ik zeggen dat ik waarschijnlijk erg dicht in de buurt van de KPN antenne ben.

    Als je op de TU Delft hebt gezeten verwacht ik toch wel wat meer inzicht van je. Het is inderdaad waar dat alle telefoons last hebben van een klein signaal verlies als je deze vast houdt. Niet meer dan logisch. Echter een verlies zoals nu meermalen aangetoond van -20dB is enorm ten opzichte van andere telefoons.

    Zorgelijker is echter dat het verlies al kan optreden door één vinger op de beruchte ‘bad spot’ te leggen waardoor (mogelijk) de antennes (simpel gezegd) kort sluiten (is eigenlijk meer een weerstand natuurlijk).

    Er is geen enkele telefoon die zo’n enorm signaal verlies laat zien door er één vinger op te leggen. Je gaat mij niet wijs maken dat je Nokia zoveel verlies door ergens je vinger op te leggen.

    De reden dat sommige mensen geen last lijken te hebben heeft met de sterkte van het signaal te maken. Met 5 streepjes kan je een enorm goed signaal hebben of een signaal dat eigenlijk al matig is (dat is het software/streepjes probleem waat Apple nu een fix voor wil maken). Als je dus al een matig signaal hebt kan je het signaal helemaal verliezen. Heb je een geweldig signaal dan is er soms niets aan de hand want ondanks -20dB verlies heb je nog steeds 5 streepjes. Het lijkt dus alsof er niets gebeurd.

    De grote vraag is, zoals Floris terecht aangeeft, geldt dit voor elke iPhone 4 of niet. Dit kan je alleen testen door vele iPhone 4’s op dezelfde plaats onder dezelfde omstandigheden te testen. Als er geen sprake is van een designfout en er dus iPhone 4’s in omloop zijn die aantoonbaar geen last hebben van signaalverlies waar andere iPhone 4’s dat wel hebben dan moet er sprake zijn van enorme aantallen slecht geproduceerde iPhones. Anders had er noot zoveel mensen last van kunnen hebben en is het vreemd dat zowel Anand Tech als Consumer Reports ‘toevallig’ net een slecht exemplaar hadden. Bovendien geeft Consumer Reports aan dat ze meerdere iPhone 4’s hebben getest en bij elke iPhone 4 de problemen konden herhalen.

    Het grote probleem is niet zozeer de iPhone 4. Wat dit artikel terecht aangeeft is dat Apple’s geloofwaardigheid en imago van het merk Apple op het spel staat. Ze moeten nu iets doen want dit is als een sneeuwbal die niet meer te stoppen is. Ongeacht of het nu een designfout, een software fout of een productiefout is. Het merk Apple loopt schade op en dat is gevaarlijker dan de hele crisis op zich. Het is net als in de politiek. Het balletje gaat rollen en uiteindelijk maakt het niet eens meer uit of iets waar is of niet. De schade is al gebeurd en niet makkelijk te herstellen.

  140. Het heeft niets met vasthouden te maken, het bereik is vaak zo slecht dat email ophalen of surfen niet mogelijk is. Daarbij komt er nog een ander probleem, ik heb mijn 3GS normaal op push staan, ik weet dan wel dat ik ieder dag moet laden. Als ik mijn 4 op push zet met excat de zelfde instelliingen is de batterij naar 6 uur leeg! Het kost kennelijk meer energie omdat hij steeds probeert verbinding te krijgen wat niet lukt. Ik vindt het super vervelend, want voor de rest is het een zeer goed toestel, echter volgens mij is het wel de bedoeling dat je met een gsm kunt bellen en gebeld worden……
    @caroline:

  141. @Jan
    Volgens de moderne logica is evenmin bewezen dat de 1e Wet van Newton (alles valt naar beneden) in de toekomst altijd geldig is.
    Alleen is de kans dat ooit het omgekeerde gebeurt, niet zodanig significant dat we onze plafonds gaan verstevigen.
    Evenzo hebben de klanten die door de Grip of Death hun telefoon van drie streepjes naar een dropped call zien gaan, weinig hoop voor morgen.
    Maar misschien moeten ze eens met jou gaan praten voor een opbeurend verhaal over je kantoor!

    Dan de vergissing dat het te reduceren is tot een softwareprobleem.
    Je kan reflecties, frequency-hopping, error-correction softwarematig beïnvloeden en dus tweaken, maar het wegzakken van de signaal-ruisverhouding tot onder -20dB helaas niet. De ontvanger kan geen signaal verzinnen, dat er niet is. Anders had je nl. helemaal geen signaal (of antenne) nodig gehad.
    Dus verwacht hier niet de oplossing voor dropped calls door antenne design fouten.

  142. Origineel geplaatst door Jan
    Deze hele discussie is gebaseerd op een volstrekt gebrek aan harde feiten.

    Welk percentage iPhone 4 gebruikers heeft deze klachten?

    Het moeten er echt heel veel zijn want als zowel Anand Tech en Consumer Reports het signaalverlies kunnen reproduceren dan is het wel heel toevallig dat zij net allemaal slechte testmodellen hadden. Hoe groot is die kans?

  143. Ik heb even een DeathGrip filmpje op youtube geslingerd.

    Waar je duidelijk kunt zien dat mijn iPhone4 icm VodafoneNL geen bereik verliest.

    http://www.youtube.com/watch?v=QNUK-7yCs70

  144. Ik heb net mijn iPhone 4 binnen. En ja hoor hij valt telkens weg met het verkeerd vasthouden van dit toestal blegh

    voor mij geen apple meer

    2 iMac 24 en 27 ” eerste na 6 maanden de andere na 2 weken beeld en harddisk
    1 Macbook Pro 17″ kapot in 2 maanden moedeerbord
    1 Macbook white 13″ kapot na 4 weken beeld

    1 en al chinees troep dat in een mooie doos zit.

    jammer jammer o zo jammer

  145. @Donstill
    Mooi filmpje maarr…
    Ik zie alleen dat je Wifi werkt (proficiat) bij een soort penlite-grip. Maar niets over 3G / Wifi bereik bij de Grip of Death…
    Maar bespaar je de moeite, want zelfs als er bij jou geen problemen zijn, dan weerlegt dat de ervaringen van minder gefortuneerden niet…

  146. @Floris Drooglever: als je het filmpje kijkt (misschien op een hogere resolutie) dan zie je dat het bereik er ook keurig opstaat en niet alleen het wifi bereik.

  147. Ah ja, bellen is ook zooo 2009. En wat doet de ontvangst ertoe? Het gaat er toch om dat iedereen stikjaloers is op jou en je iphone?
    En laat Steve z’n zakken maar vullen over mijn rug. Alles waar een Appel op staat, daar klaag ik niet over, natuurlijk niet!

  148. Voor mij is het zeker een rede om te wachten tot dit probleem is opgelost. De ontvangst van de 3GS is ook al niet geweldig vergeleken met de ouderwetse Nokia van mijn vriendin. Als dat nog slechter wordt heb je in feite een onbruikbare telefoon!

  149. @JonnK

    Man wat heb jij pech!
    Ik heb 20 jaar vele honderden Macs ingekocht voor het bedrijf waar ik tot voor kort werkte en in die 20 jaar totaal 10x met een Mac terug geweest.
    Van alle iPhones die we hebben unlocked hebben gekocht hebben we ook nooit een probleem gehad, behalve scheurtjes op de achterkant.

  150. De vergelijking met Toyota vindt ik in zijn geheel niet passend. Een gaspedaal dat kan blijven hangen levert je persoonlijk letsel op (of de kans erop). Nu weet ik dat er ondertussen mensen informatie verslaafd aan het worden zijn maar om nu te zeggen dat ik persoonlijk letsel oploop als ik niet kan bellen.

    Het hele deathgrip-verhaal heeft mij als “apple-lover” toch wel in een deathgrip. Ik kan vanaf 8 augustus mijn abo verlengen maar ik twijfel nu wel of het een Iphone 4 gaat worden. Ik heb geen zin om een telefoon te nemen waar ik alles mee kan behalve bellen. Als ik dat zou willen dan koop ik wel de Ipod Touch.

    Als Apple niet snel (voor 8 augustus) met een duidelijk oorzaak en oplossing komt dan ga ik toch langzaam denken aan een andere telefoon. Ik kan het me niet veroorloven dat gesprekken met klanten worden afgebroken (ook niet de kans erop).

  151. Origineel geplaatst door Jaap
    @JonnKMan wat heb jij pech! Ik heb 20 jaar vele honderden Macs ingekocht voor het bedrijf waar ik tot voor kort werkte en in die 20 jaar totaal 10x met een Mac terug geweest. Van alle iPhones die we hebben unlocked hebben gekocht hebben we ook nooit een probleem gehad, behalve scheurtjes op de achterkant.

    Het is mij inmiddels wel duidelijk waarom een Mac zelden kapot gaat. Als ze een probleem gewoon niet erkennen.. tja..
    Overigens een niet erg geloofwaardig percentage wat je neerzet, of ze moeten al die macs ongebruikt in een kluis bewaren.

  152. Origineel geplaatst door Jaap
    @JonnKMan wat heb jij pech!
    Ik heb 20 jaar vele honderden Macs ingekocht voor het bedrijf waar ik tot voor kort werkte en in die 20 jaar totaal 10x met een Mac terug geweest.

    De Macs van de twintigste eeuw waren van een heel ander kaliber, en met betere kwaliteitscontrole. De Apple-producten die ik sinds 2000 heb gekocht zijn bijna allemaal vrijwel meteen terug gegaan (en probleemloos door Apple vervangen), en dat geldt ook voor die van familie en vrienden. Dit wordt helaas gewoon zo ingecalculeerd door de fabrikant.

  153. Een maand geleden heb ik mijn 3GS verkocht en vervangen door de HTC Desire. Waar ik met de iPhone steeds problemen had om vanuit huis te bellen, heb ik met mijn nieuwe toestel totaal geen problemen meer. Ik kan vanuit mijn hele huis bellen en heb nu ook op zolder wifi bereik. Het is toch bekend dat Apple al veel langer matig scoort op het vlak van bereik.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.