Reacties voor: Vanavond op tv: TROS Radar over iPhone-klachten

TROS Radar besteedt vanavond aandacht aan de problemen rond de iPhone. Uit zo'n 500 klachten zijn een aantal mensen gekozen die hun relaas mogen doen.
Lees het complete artikel → Vanavond op tv: TROS Radar over iPhone-klachten
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 44 reacties

  1. Ik ben uitgenodigd om er naartoe te gaan. Opnames zijn vanavond live in de studio, niet een paar dagen geleden. Zal de iPhone zeker niet afkraken daar, vind het een superding alleen de 3G ontvangst stoor ik me aan.

  2. alvast veel plezier. 🙂 5 min of fame

  3. ik ben er ook buij

  4. Ik heb een positief commentaar gestuurd naar Radar. Toch een beetje tegengas zullen we maar zeggen. En ook omdat ik best tevreden ben. Ik ben natuurlijk niet uitgenodigd 🙂
    Xizm: Veel plezier, krab even op je rechter knie. herkennen we je.

  5. Niet in slaap vallen daar, anders kom je in de Wereld Draait Door.

  6. @dirk: Das toch juist leuk? 😉
    @ Xizm: idee van frist is leuk, maar je kan jezelf ook kenbaar maken door te beginnen met: Ik vind de iphone een prachtige telefoon maar,

  7. Ik begrijp die hele heisa rondom de 3g ontvangst niet. Volgens mij is al meerdere keren bewezen dat de iphone niet een slechtere 3g ontvangst heeft dan welke ander 3g smartphone. Het 3g netwerk is gewoon nog erg nieuw en zal in de loop van de jaren verbeterd worden zodat je overal dekking hebt zoals nu bij gprs of normaal gsm het geval.

    Dat er zo veel mensen klagen over de slechte ontvangst op de iphone komt door het feit dat er nou eenmaal relatief veel mensen in een korte tijd een iphone hebben gekocht en dat men hiermee VEEL meer op internet zit dan op een andere smartphone. Zo lijkt de iphone slecht te zijn, maar dat is volgens mij dus gewoon relatief.

    Verder vind ik niet dat je mag klagen met de t-mobile abbo’s: erg goedkoop en ongelimiteerd verbinding. Echt nederlanders om dan weer te gaan zitten zeuren..

  8. @Demien
    Volgens mij heb jij 3G 😉 hahahaha. Mensen betalen voor 3G snelheid en niet voor GPRS. Daarom klagen mensen. T-Mobile heeft gewoon een heel slecht 3G netwerk, dekkingskaarten van de site kloppen niet. Kortom, T-Mobile spiegelt het ‘letterlijk’ rosekleurig af maar het klopt van geen kant.

  9. Ik heb een 3G iPhone met KPN, je hoort mij niet klagen over 3G ontvangst :). Apple had met KPN in zee moeten gaan…. arme T-Mobile gebruikers….

  10. @Michael

    Mee eens, maar dan moet je dus niet de iphone gaan zitten afkraken maar t-mobile aanpakken. En inderdaad, je betaald voor 3g snelheid, maar je moet je ook realiseren dat je qua kosten ongeveer gelijk zit aan de prijs van het oude all-inclusive web&walk incl. de belminuten en smsjes.

  11. @Jelle, denk je sirieus dat die 1e regel dan in het programma zal komen? Die knippen ze gewoon weg. Radar is gewoon een afkraak-programma, echter hebben ze zelf nergens verstand van. Kritiek is goed, zolang het positief bedoelt is, echter klopt er nooit iets van radar. Zo was er eens iets met een medicein, waarvan er was bewezen dat het in veel gevallen gewoon werkt, maar omdat er 1 klacht over binnen was gekomen hebben ze er een heel programma over gemaakt(met alleen die 1e persoon als prater). Maar daardoor kregen mijn ouders(die apotheker zijn) steeds telefoontjes met mensen die nu bang waren geworden voor dit product, terwijl het in 999/1000 gevallen niet eens gevaarlijk is, maar het is echt heel moeilijk om die mensen dan het beste voor te schrijven. Apothekers weten het echt wel beter dan die mensen van radar, echter zorgen de mensen van radar ervoor dat dit vertrouwen wordt weggenomen. Apothekers hebben het beste met je voor, anders waren ze echt niet jaren op de universiteit gaan zitten(het verdient, maar niet zo goed als je met zo een lange studie zou kunnen… En nu de verzekeringen vervelend gaan doen maken veel apothekers zelfs verlies, voor het redden van mensenlevens.)

    Tip: Gewoon negeren die wij-liften-met-hypes-mee-programma’s

  12. Damn!

    Dan ben ik net naar keyboard cursus!

  13. Demien: UMTS hebben we in Nederland al jaren. Da’s niets nieuws. Die 35.000 gebruikers mogen geen problemen geven in mijn beleving. Waarom? Nou, van die 35.000 man had waarschijnlijk driekwart al UMTS met een andere telefoon en die zijn nu overgestapt op de iPhone. Ik ben daar zelf ook een voorbeeld van. Maakte al gebruik van UMTS toen de hele iPhone nog niet aangekondigd was in Amerika. Dus je slaat de plank mis wat betreft de nieuwigheid van UMTS in Nederland.

    Overigens kakt mijn bereik sinds de laatste update ook regelmatig in. Al zit ik stil, het bereik schiet alle kanten op. Best gek, want ik heb hier op 15 meter een mast staan van T-Mobile. Ik zet m’n centen in op het belabberde bereik van de iPhone. T-Mobile kan daar niets aan doen want die bieden al jaren UMTS aan.

  14. @Michael:

    Hoe kan het dan dat ik in het centrum van Utrecht met een telefoon van 22 Euro (!!) beter bereik heb dan met de iPhone? Het valt me vaak op dat het de mensen zijn in Schubbe***tenveen die het hardste klagen wat bereik betreft. Ik zit in het centrum mensen, en mijn bereik kakt gewoon in zonder dat ik iets doe en de telefoon op dezelfde plek ligt. Prepaid ding van 2 tientjes is stabieler op hetzelfde netwerk.

  15. Volgens mij is de 3g ontvangst van de iPhone wel een stuk slechter dan van andere gsm’s hoor, In ieder geval een stuk slechter dan van mijn N73

  16. @leo: we zullen wel zien…

  17. Oh: T-Mobile zit op een andere bandbreedte dan KPN bijvoorbeeld. KPN is bijvoorbeeld hier weer om te huilen waar ik met T-Mobile vol bereik heb. Met KPN heb je vaak in gebouwen beter bereik dan met T-M. Leuk weetje: Ik had in de polder vol bereik met T-M waar een KPN kaart 1 streepje had.

  18. @Demien:
    T-Mobile is vanavond ook in de studio om tekst en uitleg, ik ben benieuwd wat daar uit komt. In sommige gebieden heeft T-Mobile gewoon heel slecht 3G bereik. Dat is een feit. Ze gaan dan wel samen met Orange maar die samenvoeging gaat ook nog eens tot november duren.

    Nu is het ook dat ik soms handmatig op netwerken ga zoeken en dan staat daar gewoon T-Mobile 3G tussen maar hij blijft op GPRS hangen. Ik denk persoonlijk dat we even Firmware 2.1 moeten afwachten die één deze dagen uitkomt. Als het dan nog steeds zo slecht is kan je eigenlijk wel met zekerheid zeggen dat T-Mobile gewoon de boosdoener is in heel dit verhaal.

    Er zijn genoeg mensen die via Vodafone of KPN zitten en die hebben qua 3G bereik nergens last van. En die zijn al zeker vanaf 2005 actief bezig met het investeren in UMTS masten.

  19. Ik blijf erbij dat het een combi van hardware en software met het netwerk. Dit toestel in combi met tm netwerk

  20. de slechtheid van de 3G ontvangst vind ik tot nu toe (een week) wel meevallen eigenlijk
    soms valt het weg in de trein (utrecht – amsterdam) maar over het algemeen heb ik tot nu toe nog niet echt klachten daarover

    wat me wel enorm tegenvalt is de ‘service’ van t-mobile
    de bestelling (online) en aflevering van mn iphone verliep allemaal prima
    hij werkte ook meteen prima

    alleen mijn visual voicemail deed het niet en ik kon me niet registreren voor my tmobile
    toevallig had ik op deze site gelezen dat dan je contract/SIM nog geactiveerd moest worden
    de volgende dag toch tmobile gebeld en kreeg als antwoord dat dit ongeveer 48uur kan duren

    48uur later nog niets

    nogmaals gebeld en kreeg een jongeman die het allemaal nogmaals zou doorsturen naar afdeling activatie.. bij mijn vraag hoe het dan zat met het 3G gebruik tot dan toe (worden dit extra kosten?) kreeg ik als antwoord ‘nee uw sim kaart doet het nog niet’. maar toch belde ik wel degelijk MET die simkaart. als antwoord daarop kreeg ik ‘dan kunt u het beste nog nergens gebruik van maken want het kan uit uw bundel komen maar het kan ook niet’

    wat heb je nou aan zo’n antwoord?

    inmiddels zijn we een week verder, nog niets.
    ook emailtjes gestuurd naar de klachtenafdeling en daar krijg je al helemaal geen antwoord op

  21. oow jah als je bij kpn teveel gaat internetten
    krijg je een waarschuwing
    bij drie keer mag je niet meer online bij kpn dus geef mij maar t-mobile

  22. zo’n 500 klachten over de Apple iPhone binnengekregen

    Is dat alles? Ik lees hier dat de Nokia N73 26.500 klachten had. En wie weet is het straks allemaal een storm in een glas water, als Apple morgen nieuwe onthullingen doet.

  23. En daar gaan de Azijnzeikers weer! Allemaal hobbelen ze achter elkaar als een stelletje kippen zonder kop.

    Waarom kopen al die klagers niet een Nokia (of wat dan ook) als ze zo ontevreden zijn met de iPhone? De oude iPhone is in een vloek en zucht zo verkocht.

  24. Ik heb ook een zeer positieve reactie naar Radar gestuurd en niet uitgenodigd. Ik vind het een topapparaat dat de concurentie ver achter zich laat. Bij mij (Amsterdam) is de ontvangst prima en die WiFi ontvangst zal heus wel beter worden en als niet dan is het voor mij nog steeds een topapparaat. Ik zie de aanschaf als een investering in de juiste kant die het op moet. Apple heeft het goed begrepen en werkt aan een subliem gebruiksgemak van een enkel apparaat met zo veel funtcionaliteit. Over twee jaar koop ik gewoon weer de nieuwse iPhone. De rest (Nokia, SonyEricsson etc.) sorry dat ik het zeg, maar die liggen nu bij het grof vuil, wat een waardeloze rommel waar ik me de afgelopen jaren groen en geel aan geergerd heb. Volgens mij is druk uitoefenen op de providers de enige zinvolle weg, hun netwerken moeten gewoon krachtig en fijnmazig genoeg zijn om de iPhone goed te bedienen; hij is het waard, u toch ook?

  25. De 3G ontvangst hangt puur van je provider af, hier in Belgie met Proximus, weinig of geen problemen en geloof me de gps ontvangst van de iphone is 100 keer beter dan de ontvangst van de Nokia N95 (was mijn vorig toestel) voor geen geld van de wereld ruil ik mijn Iphone om voor een nokia of iets dergelijks! Stop met zeveren en anders koop u een nokia dan weet je pas wat je mist!!

  26. Ik geef ook T-Mobile de schuld. Thuis vlabij Utrecht CS heeeeel af en toe 3G bereik, maar meestal niet. Zelfs buiten op m’n balkon niet… Op mijn werk (andere kant Utrecht), vorige week in de Arena en vandaag in Leiderdorp 100% 3G bereik. Afgelopen vrijdag naar TM shop gegaan en die zeggen schuld van Apple. O ja? Kluitje in het riet heet dat! Gister boze brief naar directie TM gestuurd. Heb gemeld, als zij een auto kochten waarvan in de advertentie wordt beweerd dat ie 160 km/u moet halen en je vaak niet verder komt dan hooguit 10 km/u, zij dat ook niet accepteren! Ben hartstikke 100% blij met m’n geweldige iPhone, maar TM sucks! 🙁

  27. Ik heb iemand van Vodafone gesproken wiens taak het op dit moment is dit soort kul over de iPhone te verspreiden.

    Ik wil maar zeggen.

  28. Ik haat het dat ie gesprekken gewoon afkapt… zelfs als je naar Apple belt voor een bestelling van een Macbook!

  29. ochjeeee,gaan ze weer!

    mensen moeten niet op alle slakken zout leggen.

    ik heb een oude iphone en niet de 3g,ik vind het een heerlijk ding en zal NIET overstappen naar de nieuwe omdat hij gewoonweg te duur voor me is (abbo) en omdat ik niks doe met gps en al helemaal niks met 3G

  30. @xizm ey als je nou de hele uitending met je iphone zit te spelen dan kunnen de kijkers thuis zien dat je je zelfs in zo’n uitzending vermaakt met zo’n ding enne dan kunnen we je herkennen…:p

  31. Ik had er ook bijna gezeten.. ik heb op te veel plekken slecht GSM bereik en 3G heb ik al sowieso nauwelijks. Maarja, ik had niet zo’n zin eigenlijk om te gaan (a).
    Ik hoop toch dat er iets uit komt, alleen wat duidelijkheid zou ik al OK vinden, nu wordt er simpelweg niets gezegd.

    Ik woon trouwens _niet_ in de Randstad. De randstad werkt meestal wel OK, daarbuiten niet.

  32. ik snap echt niet waarom al die nagatiefietijd over de iphone 3g.
    Ik vind het een fijn toestel. De 3g is soms een beetje k*t maarja het is redelijk nieuw
    wat demien al zij. En af entoe wat bugs hier en daar. Maar kom op he de versie 2.1 is nogenees uit en veel mensen lopen te janken over problemen. Zelfde met windows vista bijv toen dat net uit was zaten er ook een paar bugs in. Ik vind het te vroeg voor een uitzending over KLACHTEN laten ze eerst maar een paar zware update’s komen op de iphone. En kom dan met een klachten lijst!!

    Greetz Nick.

  33. @ MeneerDuck

    ik woon tussen zwolle en meppel in en hier heb ik prima bereik hoor, dus de Randstad zegt heus niet alles.

  34. @dennis

    @Jelle, denk je sirieus dat die 1e regel dan in het programma zal komen? Die knippen ze gewoon weg.

    Het is een live programma.

  35. @Bear, dat komt ook omdat Zwolle en omgeving gewoon top ontvangst hebben… Waarom weet ik niet…

  36. @Le0:
    De reden dat je met een telefoon van 22 euro “beter” ontvangst hebt komt omdat de meeste mobiele telefoonfabrikanten je al sinds jaar en dag oplichten. Met name Nokia is daar goed in. Het is namelijk een publiek geheim dat Nokia een veel te groot aantal streepjes weergeeft terwijl de ontvangst in het echt een stuk slechter is dan dat zij aangeven. Je ontvangst lijkt dus heel goed met een telefoon van 22 euro, vooral als hij van Nokia is, maar in werkelijkheid is hij gewoon slecht.

    Je bent dus weer 1 van de velen die met beide benen in de marketing motor van de telecom sector is gelopen en denkt dat streepjes ook maar enige representatie zijn van ontvangst. Dat is dus niet waar.

    Gelukkig zijn er onafhankelijke tests die alleen de daadwerkelijke ontvangst doormeten in een afgesloten ruimte waarin je geen last van allerlei invloeden hebt die de ontvangst van een draadloos signaal enorm loopt te beperken (denk aan een kapotte magnetron, een dikke muur, etc.). Wat zij ook niet als invloed van de test hebben is het netwerk van een telco en de apparatuur die zij gebruiken. Ze meten dus echt alleen wat een telefoon kan en zijn daarom de meest nauwkeurige representatie (ook al is het maar omdat ze geijkte meetapparatuur gebruiken). Netwerken van telco’s zijn vrij slecht qua dekking. We hebben in Nederland enigszins mazzel dat alles hier zo dicht op elkaar zit. Om die reden is bij ons de ontvangst zo goed.

    Een organisatie die metingen doet om in kaart te brengen hoe de dekking is van telecomnetwerken is het Agentschap Telecom. Al jaren is al bekend dat T-Mobile een slechte dekking heeft en dat is tot op heden nog steeds zo. Ze komen dan als 1 van de 3 grootste netwerken ook steevast als laatste uit de bus. Dit geldt voor hun GSM/GPRS netwerk als hun UMTS/HSDPA netwerk. Bij AT&T is het zo geweest dat die in allerijl een compleet 3G netwerk uit de grond heeft moeten stampen in een paar maanden tijd. In de USA is het dus inderdaad een vrij jong netwerk (waarbij ze met CDMA nog niet eens een landelijk dekkend netwerk weten te krijgen, laat staan met GSM en 3G). In Nederland kennen we UMTS al enkele jaren en HSDPA wat minder jaren. Ook die laatste moet je meenemen in de ontvangst en als je daar dan naar gaat kijken kom je al snel tot de conclusie dat HSDPA dekking in Nederland gigantisch klote is ongeacht of je nou KPN, Vodafone of T-Mobile hebt. Zelfs in de randstad zijn er zat mensen die nogal wat problemen met dit soort 3G netwerken heeft.

    De kans dat het in Nederland aan iets anders ligt dan het T-Mobile netwerk is dermate klein dat je het nihil mag noemen. De iPhone 3G is namelijk volgens test prima wat betreft ontvangst van draadloze signalen en het AT heeft uitgewezen dat T-Mobile het slechtste netwerk heeft. De nodige hype rond het apparaat (waaraan met name de media heeft meegedaan) doet anders ook een aardige duit in het zakje. Je ziet nu ook dat mensen met 3G en geen iPhone de kwaliteit van het 3G netwerk ter discussie beginnen te stellen. Het zijn dus echt alleen netwerkproblemen, niet die van een toestel want daar zit het wel snor mee (ook al geven ze teveel ontvangst aan dan ze daadwerkelijk hebben).

  37. Hoop dat ze ook de positieve kanten laten zien, heb hier namelijk geen enkel probleem met de 3G ontvangst, maar Radar heeft er een neusje naar om alleen de negatieve dingen te laten zien.

  38. Het is begonnen 🙂 (Na de reclame dan)

  39. @Dennis:
    WAT EEN KLINKLARE ONZIN! Echt, ik kan niet anders zeggen!

    Radar heeft een zeer goede redactie met ervaren journalisten, die hebben goede informatiebronnen en moeten alles meerdere malen nakijken op onwaarheden en fouten!

    Dat jouw apotheker zegt dat het niet waar is, is naar mijn mening zeer logisch…
    Stel: Jij hebt een winkeltje waar je badeendjes verkoopt.
    Nu is er de dag ervoor op Radar geweest dat jouw badeendjes niet goed piepen.
    Zou jij dan zeggen dat dat inderdaad zo is?!
    Nee! Dan zou jij ook zeggen dat dat niet zo is, je wilt natuurlijk wel klanten houden!
    Dit zou je kunnen vergelijken met de situatie van die apotheker.
    Ook al heeft de apotheker jaren aan de universiteit gestudeerd, hij houdt toch graag zijn klanten.
    Overigens hebben de bronnen van Radar ook jaren aan de universiteit gestudeerd en sommigen zijn zelfs professoren!

    Én ook niet onbelangrijk; Radar is er niet om bedrijven af te kraken, maar om voor de belangens van de consument op te komen.

    Ik hoop dat ik je genoeg heb geïnspireerd om in de toekomst beter beargumenteerde berichten te plaatsen

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.