Reacties voor: Slechte gsm-dekking? Zet het op Slechtedekking.nl!

Ook zo'n last van slechte dekking? Op de kaart Slechtedekking.nl kun je je probleem op de kaart zetten. De website is bedoeld voor gebruikers van alle mobiele netwerken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 32 reacties

  1. Geweldig ga meteen mijn locaties invullen!

  2. volgens mij klaagt niemand over het gsm bereik van t-mobile of de iphone, maar alleen over het umts (3g) bereik…

  3. volgens mij klaagt niemand over het gsm bereik van t-mobile of de iphone, maar alleen over het umts (3g) bereik…

    Hmm niet zo mee eens…
    laat ik het zo stellen helemaal niet mee eens!

    Als ik thuis in mijn huisje zit dat heb ik geen tot amper ontvangst!
    als ik door de rest van ons Landje heen reis dan heb ik daar gelukkig geen last van..

    maar ik moet zeggen het is erg vervelend om thuis niet te kunnen bellen..
    dit ook voor 3G dan zeggen ze wel thuis moet je je WIFI gebruiken.. :S
    waarom heb ik dan een Iphone 3G met max. 2Mbit down… :S

    maar goed vlagje staat!!

  4. Prima initiatief!

  5. volgens mij klaagt niemand over het gsm bereik van t-mobile of de iphone, maar alleen over het umts (3g) bereik…

    Er zijn heeeel veel mensen met slecht GPRS bereik, de diverse forums staan er vol mee.

  6. Wellicht heb ik geluk gehad, maar toen ik in mijn huidige huis kwam wonen bleek het t-mobilebereik erg slecht te zijn. Zowel mijn vriendin als ik hebben een t-mobileabonnement, dus we hebben vrij snel gebeld.
    Ik werd prettig behandeld, en ze gaven aan er naar te gaan kijken. 3 dagen later belden ze terug met de mededeling dat ze er binnen een half jaar wat aan zouden doen, en dat we tot die tijd beide 50% korting op ons abonnement zouden krijgen. Dat is ook gebeurd, zelfs met terugwerkende kracht tot de datum dat we in dat huis zijn komen wonen, en binnen de 6 maanden was het signaal aanmerkelijk beter. Waarschijnlijk hebben meer mensen in de wijk geklaagd, maar ik ben erg tevreden over de service.
    Zo ben ik al vaker erg goed behandeld, dus van mij (nog) geen kwaad woord over T-Mobile.
    Feit is dat mensen die wat te klagen hebben (terecht) vaker van zich laten horen dan mensen met positieve ervaringen.

  7. De vlaggetjes zijn nu magentaroze gekleurd zie ik op de site. Dit commentaar kan dus wel uit het artikel lijkt me 🙂

    Goed initiatief! Al heb ik zelf geen problemen met GPRS of 3G (Den-Haag – Utrecht – Rotterdam – Fijnaart). Gemiideld genomen zelfs boven verwachting en beter dan mijn MDA Pro. Mij horen ze dus niet klagen!

  8. We zijn er nog niet helemaal uit hoe het komt dat T-Mobile magentaroze vlaggetjes zou moeten hebben maar op de kaart voorzien is van blauwe vlaggetjes

    Als je een locatie aanmaakt moet je natuurlijk zelf wel het kleurtje kiezen. Zie mijn locatie maar. Leiden, Mulderstraat.

    Gewoon op het ballonnetje klikken in het aanmaakscherm. Dan kan je kleuren kiezen.

    Verder vind ik dit super. Eindelijk echte gebruikers input.
    gr juriaan

  9. Leuk concept, maar slecht uitgewerkt,.. op plekken waar ik wel bereik heb en anderen niet wil ik er op kunnen stemmen zodat hij weggaat als meer mensen wel bereik hebben dan niet.

    Je moet er ook niet bijzetten wat voor telefoon je gebruikt, want hoewel de iphone een super apparaat is is het bereik 3x ***.

    En het grote verschil tussen nokia en de iphone,.. bij de iphone gaat de spraak ook over 3G, bij nokia’s gaat de spraak over GSM en de data los daarvan over 3G.

    @WD, zo heb ik ook al meerdere malen gebeld over slecht bereik en het werd altijd gefixed, en kreeg er ook nog een korting bij. helemaal fijn.

    🙂

  10. Leuk bedacht, alleen beetje jammer. Het zal wel aan mij liggen maar ik heb over het algemeen overal dekking waar ik kom. En ik reis het hele land door. Ik vind het zo’n bullshit. Het enige wat ik lees is negitiviteit. Ik denk dat er wel duizenden mensen tevreden te zijn met hun provider en hun bereik. Maar die hoor je niet. Complimenten geven is moeilijker dan klagen. Want klagen, ja dat kunnen klanten wel. Ik ben al 4 jaar klant bij T-Mobile, geen problemen met hun service, bereik of maandkosten! Bij service hoort ook problemen oplossen en niet gaan zeiken als je problemen hebt. Laat ze het eerst voor je uitzoeken en met een passende oplossing komen. Helaas zijn er genoeg mensen die niets anders kunnen dan zeiken. Mijn complimenten voor dit bedrijf!

  11. @Sneakerstyle: lees anders de abouttekst even. Ik wil niet alleen maar zeiken, maar zeker in de trein is het bereik vaak bagger. En ik betaal 150 euro per maand voor een iPhone-abonnement en laptop-internet, beide bij T-mobile, en toen ik de klantenservice het probleem voorlegde konden ze er niets mee doen. Feit is dat de prioriteit ligt bij 3G, nieuwe telefoons et cetera, en niet bij de basisdekking. Een initiatief als deze kan eraan bijdragen dat die basisdekking wat belangrijker wordt gevonden.

    @NoMe: als je het niet eens bent met een ballonnetje, kun je er ook een ballon naast zetten. Of een comment achterlaten op de site, en dan kijk ik er zelf even naar.

    @jurriaan22: je hoeft niet zelf het kleurtje te kiezen. Ik werk met verschillende kaarten per provider die in 1 kaart worden samengevoegd, waarbij de verschillende prikballonnetjes automatisch al de goede kleur krijgen.

  12. wat een onzin om op deze manier slechte dekking in kaart te brengen. Er zitten gewoon teveel variabelen in. GSM of 3G, wat voor type telefoon, etc. Zoiets moet je meten met geijkte apparatuur waarbij je een omgeving met zoveel mogelijk constanten creeert.
    Bovendien als ik alles zo een beetje lees dan ligt het slechte bereik gewoon aan de iphone 3G zelf. Wanneer gaat iemand dat eens goed uitzoeken? Een schone taak lijkt me.

  13. @Alex het hoeft toch geen wetenschap te zijn. Als verschillende mensen allemaal prikballonnetjes plaatsen op het zandpad tussen Beuningen en Wijchen, dan is wel duidelijk dat de dekking daar niet helemaal lekker is. Het is een ruwe methode, waarbij vooral groepen van ballonnetjes meer zeggen dan één enkel ballonnetje.

  14. @Sneakerstyle.

    Jouw reactie slaat echt helemaal nergens op. Gelukkig ben jij in het bezit van een iPhone die naar behoren werkt. Ik lees veel over mensen ken een behoorlijk aantal mensen persoonlijk die voor veel geld een toestel hebben met amper 3G bereik. Veel van deze mensen hebben zich, zoals dat hoort, eerst bij TMO gemeld…..om daar vervolgens helemaal niets over weer te horen, ook niet na herhaald vragen. Ze komen klaarblijkelijk niet met een passende oplossing!!!!!! TMO heeft GEEN uniform beleid rond de iPhone problemen en alles hangt af van de medewerker in de winkel….met alle problemen van dien.
    Om dit heel generalistisch af te gaan doen als “zeiken” en “bullshit” raakt kant noch wal.

  15. Super! Gelijk 4 plekken ingevuld.
    Verhalen over slecht chip geloof ik net zo want als ik bij een vriend zit ( 400m van mijn huis af) heeft me iphone vollebak 3G.

  16. Brasco,.. hoe kan het dan dat een Nokia altijd meer bereik heeft dan een iPhone? bij vol signaal merk je dat niet zo, maar bij weinig signaal wat normaal goed zou moeten werken merk je dat op een iPhone wel degelijk erg goed.

    Maar zoals gezegd wordt.. Er zijn teveel variabelen om de conclusie te trekken dat een 3G netwerk slecht is,.. het toestel heeft zelf ook heel veel invloed. Er zijn speciale apparaten om te kijken hoe sterk de dekking op bepaalde plekken is, met dit soort apparaten voert bijvoorbeeld TNO tests uit. Dat kan je zelf met een telefoontje niet even gaan nabootsen.

    @jaap stronks:
    Een balonnetje zegt meer dan dat er ergens nauwelijks bereik is, namelijk ook dat iemand een ***toestel kan gebruiken, er zijn bepaalde oudere Sonyericssons die nog slechter zijn dan de iphone qua 3G bereik. oftewel jij hebt het over ervaringen waar je niet de conclusie uit kan trekken dat een netwerk slecht is of dat er ergens geen dekking is. je kan alleen maar de conclusie trekken dat iemand met een bepaald toestel ergens geen dekking heeft.

    En je begrijpt natuurlijk ook dat mensen alleen maar slechte dekking verhalen in balonnetjes gaan prikken en geen positieve verhalen,.. mensen maken zich alleen maar druk om slechte ervaringen, positieve ervaringen worden eerder als “normaal” ervaren.

  17. Ik ben ook een van de mensen die geen problemen heeft met de iPhone en het bereik.
    Alles prima, niet minder dan normaal, en wees wel, als je belt, en het mocht nodig zijn dat de 3G uitgeschakeld moet worden, gaat je telefoon naar GPRS over. Dit werkt bij mij prima en GPRS bereik is alleen maar beter. Hoewel ik met beide netwerken prima bereik heb, snap ik best dat sommigen balen dat ze slecht 3G bereik hebben.

    Ik moet ook zeggen dat veel klagers niet uit de randstad komen, maar uit kleinere plaatsen uit dunbevolkte gebieden. Daar is nu eenmaal minder dekking en minder prioriteit voor dekking, lijkt me. Het is verstandig om voor aanschaf even te controleren hoe het zit met de dekking. Tenslotte woont in de Randstad bijna de helft van de Nederlanders, en het bereik is in de randstad prima. Dus dat is al een helft tevreden. Ik denk ook dat het voornamelijk uitzonderingen zijn die last ondervinden, maar deze hoor je nu eenmaal het vaakst. wees blij dat je niet op de eilanden woont!

    Overigens heb ik zelf nu beter bereik dan met de MDA Pro die ik eerst had. Ok, het is een oud toestel met een oude chipset, maar voor mij is het tot nu toe een verbetering. Ook over de service van T-Mobile ben ik zeer tevreden na 8 jaar klant te zijn. Altijd prima geholpen en goede oplossingen bij eventuele problemen.

    Ik vind het vooral raar hoe sommigen de klantenservice ervaren. Misschien komt het door de manier waarop mensen de klantenservice benaderen? Ik heb zo’n idee dat er veel mensen zijn die meteen beginnen te klagen en te zeuren, zonder eerst rustig het verhaal voor te leggen en te kijken wat de medewerker hierop te antwoorden heeft. Meteen schelden levert altijd veel minder op dan de medewerker vriendelijk te woord staan. De medewerker kan er tenslotte ook weinig aan doen, behalve een melding maken en je proberen zo goed mogelijk tegemoet te komen.

    Anyhow, hier een tevreden klant met een goed functionerende iPhone en een werkplek op een KPN hotspot 🙂 (die het overigens nog niet doet, maar de klantenservice is hier mee aan de slag, en ik krijg bericht wanneer het opgelost is, of wanneer men een oplossing voor me heeft gevonden).

  18. Ik denk dat deze site zeker een informatieve waarde heeft. Het doorlezen van honderden posts over plekken met slecht bereik is ook niet overzichtelijk. In dat kader kan een kaart van Nederland met daarin straks mogelijk clusters van minder\slecht\geen bereik meer overzicht bieden.

    Dat tevreden klanten niet klagen klopt, maar lang niet alle ontevreden klanten melden zich uiteindelijk op een forum. We weten gewoon de aantallen (zowel tevreden als ontevreden) niet. Feit is wel dat de 3G ontvangst zich als een groot probleem lijkt te ontwikkelen, niet alleen in Nederland of de VS.
    Dat men zich druk maakt om slechte ervaringen lijkt mij logisch. Zou de iPhone (of elke willekeurige andere telefoon) maar een paar eurootjes per maand kosten zou meningeen niet de moeite nemen. Je hebt het nu over bedragen van 700 – 800 euro of meer over een periode van twee jaar. Als dan één van de “main feature” niet goed lijkt te werken en je daarnaast niet goed geholpen worden door de partij waar je de overeenkomst mee hebt……

  19. @NoMe,

    Dat kan ik je helaas niet vertellen waarom jij met je nokia goed 3G bereik hebt, dit is mijn eerste 3G telefoon.
    Vertel jij me dan maar eens waarom ik in het einde van de straat dan wel bereik heb.
    Het feit blijft echter wel dat zodra je binnen zit het bereik qwa 3G ontvangst op meerdere plekken (lees: Moeders, ouwe opa, vrienden) compleet weg valt.

    Ik als consument vind dat T-mobile dit wel even had mogen melden bij de verkoop van de Iphone ( mocht het daar aan liggen) dat het onbeperkt SUPERSNELLE INTERNET domweg niet werkt!
    Daar betaal ik toch geen 45 euro voor in de maand.
    De reactie van T-mobile is tot heden geen! ( zouden terug bellen eergisteren en dit is niet gebeurd.)

    Voor de rest ben ik zeer tevreden over de Iphone alleen het beloofde OVERAL SNEL INTERNET wordt niet waargemaakt en T-mobile moet in mijn ogen actie ondernemen door BV: vermindering abbo kosten, ik betaal voor iets een hoop geld in de maand wat niet werkt naar behoren en dat mag en kan niet in Nederland.

  20. @SneakerStyle: Als je echt het hele land doorgaat: rij dan eens over de A27. Ter hoogte van Hollandsche Rading / Maartensdijk, tussen Utrecht en Hilversum wordt de verbinding gewoon verbroken. Dat was 5 jaar geleden al zo. Nu nog altijd. En zo zijn er wel meer spots. Eigenlijk zou er een app moeten komen dat de kwaliteit logt en samen met positiebepaling een kaart invult. De beste feedback voor de operators ! Hoe meer toestellen er langs zijn gekomen, hoe beter het gewogen gemiddelde. Dan klagen de mobieltjes zelf en hoeft geen mens meer te klagen 🙂

    Dus heren ontwikkelaars…. Liever niet op basis van GPS… Heb nog geen 3G 🙂

  21. Update: ik heb een aparte kaart voor de iPhone 3G gemaakt (de blauwe ballonnetjes). Direct op Google Maps is die hier te vinden.

  22. in leiderdorp in het ziekenhuis op de tweede verdieping heb ik gewoon 3g maar beneden in het restaurant totaal geen service hij ziet alleen kpn. Ik kan dan niet eens bellen. En zo zijn er nog van die deadspots.

  23. Ach, dat hele bereik gebeuren slaat nergens op… De ene keer heb ik bereik van “één streepje”, draai ik me om (letterlijk), dan heb ik volledig bereik… Dus wat dat betreft geloof ik het allemaal niet meer zo, als ik maar kan bellen 🙂

  24. Bij mij heb k juist bijna geen gsm bereik als k 3G aanzet. Als k hem uitzet heb k 4 streepjes!

  25. Samen staan we sterk geld dit nu ook voor t-mobile/orange ik weet het niet ik krijg twijfels over dit nu nog twee afzondelijke netwerken gprs orange portal en t-zones wissel van orange naar t-mobile met de sim is mogelijk de kosten van gprs per dag 24 uur €1.50 en event andere kosten

  26. Orange of toch de andere klanteservice van t-mobile van het kasje naar de muur wordt je gestuurd als je klachten heb we zijn samen gegaan ja ook de partuculier voelde het aan de tarief van orange de gprs valt vaak weg

  27. Bel t-mobile/orange 0800-7113 als je via 1200 optie 1 en dan 9 in toetst van orange nl de een geef je een advies en de ander zo pretig gevoel hoe los je nu wat op

  28. Orange/t.Mobile een goed begin voor een slecht moment de kb’s vliegen om hoog browser gestart ja hup daar gaat die 2 mb ben je zo kwijt alleen al zoeken via google kost veel orange nee we hebben niets verandert op het netwerk 1244 u bepaald zelf en dan het komende half jaar zijn we bezig met verbetering van het netwerk zet niet u telefoon uit of wel om alleen al kosten te besparen

  29. @Collin – Ik heb hier in huis ook nauwelijks bereik met t mobile.Het was met orange ook al niet veel soeps.Ik woon trouwens in Hoorn.Meer mensen hier last van?

  30. Wat kan ik doen met nieuw abbonnement waar ik 80% geen bereik mee in huis heb ?
    Kan ik abbonnement annuleren?
    Moet op straat staan of tegen keuken raam

  31. Hoe is tegenwoordig het bereik van iphone in omgeving
    Rotterdam – Fijnaart – Breda? Ik wil er graag 1 aanschaffen maar lees zoveel over slechte dekking.

    Greetz,

    Ultrendo

  32. Binnenkort moet ik weer een nieuw abonnement afsluiten. Met Vodafone en KPN heb ik goede ervaring. Goed bereik. Deze providers bevallen me prima. Laatst zag ik een prachtige aanbieding van de Telfort. Echter … ik heb geen ervaring met deze provider. Wie kan mij vertellen hoe het bereik is? Ik woon in Gelderland, maar ben benieuwd naar het bereik in geheel Nederland …

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.