iPhone privacy-reclame

Reacties voor: Opinie: Reclame in Apple’s apps heeft veel nadelen, maar ook voordelen (als Apple het goed doet)

Laat weten wat jij ervan vindt in onze poll!
Apple is mogelijk van plan om in meer van haar eigen apps reclames te gaan tonen. Dat levert bij veel gebruikers al meteen weerstand op en dat is een zeer logische reactie. Je hebt immers niet voor niets voor Apple gekozen. Maar als Apple het goed aanpakt kun je er ook profijt van hebben, op een manier die je misschien niet zo snel had verwacht.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 11 reacties

  1. Het maakt niet uit hoe je het uitlegt, of hoe mooi je het wilt verpakken, reclame in apps is slecht. En aangezien Apple torenhoge prijzen rekent voor de devices, is dit compleet onaanvaardbaar.

  2. Als je verder voor niks betaald mag er wat mij betreft prima wat reclame op komen.
    Als je betaalt (denk aan Apple one) dan wil ik geen reclame zien.
    En uiteraard hopelijk blijven ze rekening houden met privacy en dit verder verbeteren.

  3. Ik kan geen voordelen bedenken. Krijg ik hier ook berichten dat de banken een truukje van Elton Must over het hoofd hebben gezien die de wereld gaat verbazen.

  4. Origineel geplaatst door Chris
    Ik kan geen voordelen bedenken. Krijg ik hier ook berichten dat de banken een truukje van Elton Must over het hoofd hebben gezien die de wereld gaat verbazen.

    Vraag me toch af wie Elton Must is 🤔

  5. Ik kan geen voordelen bedenken. Krijg ik hier ook berichten dat de banken een truukje van Elton Must over het hoofd hebben gezien die de wereld gaat verbazen.

    Vraag me toch af wie Elton Must is 🤔

    Ik denk een mix van Elton John en Elon Musk

  6. Origineel geplaatst door Roan luimstra
    Ik kan geen voordelen bedenken. Krijg ik hier ook berichten dat de banken een truukje van Elton Must over het hoofd hebben gezien die de wereld gaat verbazen.

    Vraag me toch af wie Elton Must is 🤔

    Ik denk een mix van Elton John en Elon Musk

    Als jullie reclames kregen dan hadden jullie ook van Elton Must gehoord.

    (Al die fake reclames op FB die ik elke keer maar rapporteer)

  7. @Bart: Helemaal mee eens, je betaald voor een premium product en dan wil je geen reclame.

  8. Ik vind alle reclames online en in apps vervelend als ze bewegen!
    Bewegende advertenties triggeren iets waardoor ik me niet meer op de text die ik wil lezen kan concentreren en het is me te druk aan mijn hoofd.
    Ik sluit websites met bewegende advertenties die ik niet weg kan drukken meteen weer.
    Apps met bewegende advertenties gooi ik meteen weer van mijn telefoon en ik ga niet voor alles een abo afsluiten.
    Voor apps die ik echt nodig heb of heel veel gebruik schaf ik de betaalde versie aan en in heel uitzonderlijke gevallen neem ik toch een abo als ik echt niet zonder die app kan.
    Tracking reclames die niet bewegen heb ik geen bezwaar tegen.
    Als ik dan toch reclame krijg zoals op FB dan zie ik liever leuke advertenties van dingen die mij interesseren dan random shit.
    Ik heb op FB een poosje ingesteld gehad dat ze me niet mochten tracken maar werd doodgegooid met ellende van babyspullen, make-up en rimpelcrmes.
    Gauw die track-knop weer ingeschakeld en nu krijg ik tenminste advertenties die goed aansluiten bij mijn interesses.
    De hele leuke klik ik ook expres aan of geef ze een like zodat ze weten dat ik die graag zie.

  9. Apple heeft met alle anti tracking maatregelen (op zich een goede zaak) alle reclame-concurrenten van het iOS platform verwijderd. Ongetwijfeld gebruiken ze straks de kennis van jouw gebruik van alle apps op je iPhone of iPad (indirect is dat ook tracking) om reclame te tonen.

    Ik hoop echt dat dit bij een gerucht blijft.

  10. Als reclame door Apple wordt ingefietst in wat voor vorm ook, wil ik graag betalen om daar gevrijwaard van te blijven. En dat zal wel de bedoeling van Apple zijn, ze willen meer verdienen en dus komt nu het gerucht over reclame. Veel Apple-gebruikers gaan zich hier nu over opwinden en accepteren straks maar al te graag een extra reclame-vrij tarief. En dat, terwijl Apple reclame-vrij zijn lang als verkoopargument heeft gehanteerd. Geloof me, als reclame eenmaal geïntroduceerd is zal dit, ondanks alle beloftes, geleidelijk aan steeds erger worden. Apple toont zich ook hier weer succesvol en innovatief, want echt afhaken zullen er maar weinigen.

  11. Ik durf best toe te geven dat ik een Apple fanboy ben. Reclame is geen goed verhaal voor Apple. Op geen enkel gebied. Ben ook positief over Tim Cook maar dit zou z’n grootste misser worden. Apple heeft het ook niet echt nodig dunkt mij. Dit gaat fans kosten Steve zou reclame niet Zen vinden.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.