Reacties voor: KPN overweegt goedkopere mobiele abonnementen en extra diensten

KPN gaat mogelijk de prijzen van mobiele abonnementen verlagen. Er komen nieuwe abonnementen aan met lagere prijzen of meer diensten, zegt topman Eelco Blok. Het is een maatregel om weglopen van abonnees tegen te gaan.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Onderwerpen

Reacties: 35 reacties

  1. Hopen dat dit een eye-opener is voor alle providers die hun prijzen verhoogden, al zal dat waarschijnlijk niet omdat deze 26000 klanten ergens heen moeten. Maar toch mooi dat het iniedergeval bij 1 bedrijf te merken is!

  2. veranderende marktomstandigheden???

    Die hebben KPN en de andere telecom aanbieders zelf in het leven geroepen, het was toch goed zoals het was??
    De markt veranderd helemaal niet!!

    Gewoon:
    – geen starttarief
    – geen aansluitkosten
    – geen datalimiet
    – per seconde betalen
    – belminuten onbeperkt houdbaar

    meer niet!!

    Tja ga je dat veranderen dan lopen je klanten weg, niet raar toch??

  3. Je denkt toch niet dat ik over stap naar KPN alleen omdat ze Spotify aanbieden of straks een andere dienst. Ik wil gewoon goedkoper internet en bellen, niet extra diensten!!

    Dus voor mij nog steeds geen KPN, was ik toch al nooit fan van. Maar als ze lager gaan hoop ik dat anderen ook laag mee gaan 🙂

  4. Moeten ze zeker doen!
    Schiet echt niet op zo .. Wat een dure abonnementen hebben ze zeg! Als ze dit niet doen, verdwijnen ze in korte termijn wil! Er heerst crisis mensen!

  5. Naar mijn idee is het inderdaad vrij simpel: niet doen alsof je naar de klant luistert, maar echt luisteren en er iets mee doen. Ik ben al vanaf mijn eerste mobiele telefoon (1992-1993) klant bij KPN en ben altijd echt super tevreden. Ik ben nu aan verlenging toe en voor het eerst overweeg ik om over te stappen. T-Mobile is een stuk goedkoper, maar daar hoor ik weer slechte berichten over klantenservice. Ben er nog niet uit wat ik belangrijker vind.

  6. Origineel geplaatst door Antoon Leurs
    Naar mijn idee is het inderdaad vrij simpel: niet doen alsof je naar de klant luistert, maar echt luisteren en er iets mee doen. Ik ben al vanaf mijn eerste mobiele telefoon (1992-1993) klant bij KPN en ben altijd echt super tevreden. Ik ben nu aan verlenging toe en voor het eerst overweeg ik om over te stappen. T-Mobile is een stuk goedkoper, maar daar hoor ik weer slechte berichten over klantenservice. Ben er nog niet uit wat ik belangrijker vind.

    Vodafone is na 24 maanden ongeveer even duur als t-mobile. Alleen geeft Vodafone de eerste 6 maanden gratis en t-mobile eerste 3 met een lagere toestelprijs. Er zijn zelfs Phonehouse bonnen die €120 korting geven.
    Vodafone heeft ook nog eens veel sneller internet en een betere dekking. Jammer dat ik dat toen nog niet zag en naar tmobile ging.

    OT:
    Wat telco’s verkeerd doen is het hardop zeggen en te koop lopen met een data limiet, kleine kans dat je over de 1gb gaat. Zoals ze bij een ‘onbeperkte’ sms bundel hebben gedaan de max bij 1000 leggen. Onbeperkt internet is tot 1000mb en daarna langzamer. Je moet echt altijd internet én niet op Wifi zitten wil je erover heen gaan.
    Óf een persoonlijk abonnement opstellen, afgaande op de gebruiksgeschiedenis. Zo betaal je ook niet voor diensten die je weinig gebruikt, en als je daar wel gebruik van maakt betaal je gewoon in verhouding meer.
    Of maak een basis abo voor €20 onbeperkt te bellen, sms’en en internetten. Maar met traag internet, als je sneller internet wilt betaal je meer.
    Wie weet leest er iemand mee en is het een idee

  7. Mensen gewoon allemaal abo opzeggen daar. Laat ze maar lekker stikken en goed over na denken waar ze het fout hebben gemaakt. Van mij mogen ze faillet!

  8. Aangezien ik na de zomer (als de volgende iPhone komt) toch maar eens ga overstappen van T-Mob, ben ik wel benieuwd naar deze ontwikkeling.
    Maar wat ik wel zal er wel niet inzitten:
    Weinig belminuten, weinig SMS, veel data tegen hoge snelheid.

    En laat die Spotify maar zitten. Toen ik nog onbeperkt internet had, luisterde ik de hele werkdag naar internetradio. Maar met die 2 GB die T-mob me nu door de strot heeft geduwd, moet ik me echt inhouden.
    We zien wel….

  9. Jarenlang gewoon tmobile gehad en tevreden. Maar met de komst van de iphone toch overgestapt naar KPN. De dekking bij KPN is prima, maar voor de rest is het een firma van List & Bedrog wat mij betreft. Ik heb er dan ook spijt van dat ik nog tot december bij KPN zit. Wist gelijk al dat ik overstap; hetzij Vodafone, hetzij Tmobile. De telco’s zijn vooral handig in het bedenken van snode plannen in het nadeel van de klant. Wees toch gewoon eerlijk en duidelijk. Ik betaal lachend 100 euro in de maand voor een eerlijke, duidelijke provider, maar wordt chagarijnig van een liegende provider die mij 20 euro rekend.

  10. Blok wil echter geen details over de nieuwe abonnementen geven, omdat de concurrentie ook meeleest.

    alsof de ‘concurrentie’ nu (nog) niet op de hoogte is gebracht door de KPN, dream on Blok!!

  11. Ik hoop dat ze failliet gaan. Geldwolven dat ze zijn.

  12. in alle andere media staat dat ze 300.000 klanten hebben verloren, wel wat meer dan 26.000

  13. Kijk er niet raar vanop dat mensen massaal weglopen bij KPN. Dure abonnementen, datalimiet bij de goedkoper abonnementen is absurd laag. Daarnaast is het “gedoe” met de opta natuurlijk ook geen goede PR.
    Zuig klanten niet uit want het keert uiteindelijk tegen je.

  14. Wat loopt iedereen toch te zeuren over een operator die tenminste wel overal werkt.

    Ik vind het echter nogal schraal dat KPN nu extra service toevoegt die me er als abonnee niet beter op maken (voorbeeld: Spotify). De kleine dingetjes als Visual Voicemail en conference call wat de iPhone allemaal mogelijk maakt vanaf 2007, maar de operator meestal niet op inspringt. Dat ze daar eens wat aan doen. En dan niet alleen onder het hoedje van KPN, maar ook van Hi en Telfort.

  15. Hmmm toch maar nog langer wachten dan met verlengen/nieuw abbo afsluiten? M’n 3gs is alleen echt aan het eind van zijn latijn…

  16. Moet het nog zien allemaal.maar zag net op tv dat ze op de beurs ook behoorlijk gekelderd zijn tja en dan willen ze wel natuurlijk.Hoop dat ze een flinke knauw krijgen..

  17. Zoals simyo doet voor bellen voor kleingebruikers via kpnnetwerk, zoiets zou ook voor internetgebruik moeten zijn. Dus kunnen intenetten voor een klein bedrag pe maand zonder op de teller te hoeven kijken.
    Kpnnetwerk is prima, heb ooit tmobile gehad maar niet overal dekking.

  18. @Mauze: De markt veranderd niet zeg je? Door de komst van diensten als Whatsapp e.d. veranderd, met name de SMS, markt juist enorm! De providers dienen hun verdienmodel meer toe te spitsen op data ipv sms/belminuten.

  19. Wat een ‘dure’ Provider zeg, klanten geven gemiddeld 24 euro uit per maand, belachelijk!!!
    Meeste Nederlanders hebben een fout abo, kijken alleen naar de 1e kosten (goedkoop) en hebben verder geen idee, dat je nergens dekking hebt is van ondergeschikt belang!!!

  20. Alle Telco’s zijn ruk.

    Echter is er maar 1 die veruit de beste dekking biedt en heerlijk arrogant de slechtste voorwaarden heeft en dat is KPN, incl. Hi en Telfort… Erg jammer.

    Laat ze tegen de duurdere tarieven die KPN voert ook de betere diensten en service verlenen en ik ga weer terug na mijn portering van afgelopen vrijdag.

    Bijvoorbeeld:
    – Bundel 3 maanden meenemen ipv. 1
    – Eerst oude tegoed opmaken ipv nieuwe (zo achterbaks)
    – Afrekenen per seconde
    – Buiten bundel data knijpen naar minimum snelheid ipv. uit zetten.

    DAN is KPN een hogere prijs (meer dan?) waard, nu is het netwerk van Vodafone via SIZZ of Hollandsnieuwe veel beter op basis van prijs/prestatie.

    Helaas blijft T-Mob met z’n amateuristische dekking op 1800Mhz een lachertje en nog niet eens de moeite waard ook al krijg je er geld op toe.

  21. Hij zegt dat zijn bedrijf goed naar de feedback van klanten heeft geluisterd,

    Ik draag deze voor voor de titel “Statement van het jaar”!

  22. Ik zit nu nog bij KPN met een oud abonnement dat extra snel internet voor de iPhone had. Echter sinds de nieuwe abonnementen vonden ze het ook leuk om mijn snelheid met 300% omlaag te gooien. Zodra het kan ben ik weg.

  23. Origineel geplaatst door Prick
    Hmmm toch maar nog langer wachten dan met verlengen/nieuw abbo afsluiten? M’n 3gs is alleen echt aan het eind van zijn latijn…

    Prick, ik heb ook een 3GS en mn abo liep normaliter in april af. Ik had eerst T-mob i-180. Dat is door hun omgezet naar simonly 220 (geloof ik) en dat kan ik per maand opzeggen. Ik wacht in ieder geval tot de volgende iPhone, die paar maanden redt ik het nog wel. Anders koop ik straks de 4S en komt kort daarna een een heel nieuw model uit.

  24. Wie weet doen Vodafone en tmobile ook mee aan prijsverlaging.. Wouwww. Ze worden wakker

  25. Ik vind sommigen van jullie wel heel negatief. Ik heb nu 20 jaar prima service van KPN gehad en altijd dekking. Bellen en internetten kost nu eenmaal geld. Maar dat KPN was beter had moeten reageren op de markt is duidelijk. Ik hoop van harte dat ze dat nog tijdig inzien en het bedrijf gewoon weer een gezonde toekomst in gaat.

  26. Tja de keuze tussen bereikbaar zijn of een lage prijs is snel gemaakt voor mij. KPN mag dan wel wat duurder zijn maar met T-Mobile kan ik niet eens bellen.

  27. Alle telecom’s zijn een woord: ZIELIG

  28. Mensen benzineprijzen en treinkaartjes stijgen ook eenmaal… Mobiel internet is een luxegoed. KPN verplicht je niks, koop een 3310 als je alles te duur vindt.

    Of start samen een MVNO…

  29. Net goed voor die criminele club.

  30. Aangezien iPhoneclub voor zover ik weet geen up-to-date overzicht heeft heb ik zelf 7 providers op een rijtje gezet voor een toekomstige iPhone-gebruikster.. Via Phonehouse welteverstaan.

    Richtlijn: 300 min en 300 sms (of 500 min/sms) + 1000MB

    MTV Mobile – goedkoopste
    Telfort – tweede
    T-Mobile – derde
    Hi – vierde

    #1 biedt 4 maanden 50% korting
    #2 biedt 1 maand 100% korting
    #3 etcetera bieden geen korting, maar wel soft limiet

    5/6/7 = Vodafone/Sizz/KPN – weet volgorde niet meer

    De keuze is uiteindelijk was tussen MTV Mobile of T-Mobile en T-Mobile werd het 😉

  31. Wat mij betreft doen alle providers maar één ding fout: het steeds duurder maken en beperken van mobiel internet. En dan wel onbeperkt SMS in hun abo’s aanbieden. Ja, daar zitten we in deze moderne tijd op te wachten… Gewoon terug naar onbeperkt mobiel internet tegen een redelijke prijs, en dan het instellen van een FUP om de uitwassen tegen te gaan. Al die bergen inbegrepen belminuten en SMSjes, weg er mee, dat wordt toch steeds minder belangrijk in het smartphone tijdperk.

  32. Weerom een mooie quote van Youp: ‘hebben, hebben, hebben, graaien, graaien, graaien’. Jarenlang daarvan geprofiteerd. What goes up, must go down. Maar daar willen managers niet van horen. Het moet meer, meer en nog meer. Daarnaar heeft men geleefd. Op enig moment ontwaakt de klant. Nu blijkbaar.

  33. Origineel geplaatst door Mauze
    veranderende marktomstandigheden???
    Die hebben KPN en de andere telecom aanbieders zelf in het leven geroepen, het was toch goed zoals het was??

    Daar ben ik het volkomen mee eens

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.