Reacties voor: KPN gaat iPhone via business partners leveren

KPN gaat de iPhone 4 en 3GS via business partners leveren. Ze hebben daarbij een constructie gevonden waarbij ze de iPhones niet rechtstreeks aan de klant verkopen.
Lees het complete artikel → KPN gaat iPhone via business partners leveren
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Onderwerpen

Reacties: 62 reacties

  1. Tja tja, geen visual voicemail. wel een goed netwerk

    Waarom wil KPN gewoon niet toegeven aan de wens van de consument en de zakelijke klanten?

    Deze omweg is toch ook niet ideaal?

  2. er is hoop en ik verheug mij nu al op de komende discussie 😉

  3. Dat gaat nog leuk worden (met prijzen) :p

  4. Wat is eigenlijk het verschil dat je het niet direct bij een Vodafone / KPN kan kopen maar er zijn zat sites die iPhone 4 aanbieden met abbonement van deze twee providers. Is dit vanwege de prijs?

    Hoor veel : ik wacht tot hij bij Vodafone komt om me heen.

  5. @Koen: Volgens mij lees jij niet goed; KPN wil wel degelijk, doch mag gewoon niet van Apple. Deze oplossing is een prima alternatief.

  6. Doe alsjeblieft geen zaken met KPN! Al meer dan een halfjaar hebben wij problemen met de telefoon (de lijn komt niet door!), internet is traag en de tv ligt er regelmatig uit.
    En op je klachten reageren ze gewoon niet!
    Kan je net zo goed met je iPhone bij KPN in de wacht staan om weer eens te melden dat de thuislijn het niet doet!

  7. Interessant..! Voor zover ik weet heeft KPN een betere dekking dan T-mob. Dit zou naar mijn inzien eventueel een voordeel geven betreffende de eeuwige discussie: “death grip”

    ..niet?

  8. @Stijg: Ja en T-mobile, Vodafone, Telfort hebben zekers wel allemaal tevreden klanten…

  9. @Stijg: Toch is het grappig: eerst was T-Mobile de operator waar je absoluut geen abonnement moest afsluiten. Toen Vodafone de vorige week de FUP afschafte, kwamen de teleurgestelde Vodafone-klanten uit de kast met hun rampverhalen. En nu KPN met de iPhone bezig gaat, is KPN ook een slechte keuze.

    Waar kan je dan nog terecht?

  10. Zouden ze ook zonder abbo gaan verkopen of ?

  11. @Koen: Nee, zeker niet ideaal. Maar als KPN de iPhone officieel wil aanbieden moet men akkoord gaan met Apple’s eisen (o.a. snel onbeperkt mobiel internet) en daar heeft KPN geen zin in.

  12. Lekker dan, ik ben helemaal naar Parijs gegaan voor een iPhone en dan nu dit..

  13. Ik bezit al een maand of 3 de iPhone 3GS via KPN. Gewoon klantenservice bellen en zeggen dat je die wilt.
    Dan wordt je doorgestuurd en krijg je hem binnen 5 werkdagen thuis. (ik had er maar 2 nodig)

  14. Gaat 2call/phoneshop een hoop klanten kosten waarschijnlijk. Mensen die hun woekerprijzen voor lief namen kunnen nu dus ergens anders (waarschijnlijk goedkoper) terecht.

    Origineel geplaatst door Koen
    Tja tja, geen visual voicemail. wel een goed netwerk

    Whow zie jij visual voicemail echt als pluspunt van t-mobile.

    Ik heb 100x liever een goed netwerk dan visual voicemail.

    Kan me niet voorstellen dat iemand van KPN gaat overstappen naar tmobile om dat te kunnen gebruiken. Zeker niet nu de iPhone ook bij KPN komt.

  15. @Justevo: neem aan dat je er een leuke dag van hebt gemaakt? 2 vliegen in 2 klap!

  16. Zakelijk 18 jaar bij KPN gezeten, en nu ruim 2 jaar bij T-Mobile, wat een verademing, wat een service en wat een klantenservice, super gewoon. En dan ook nog iPhones, werkelijk voor zakelijk gebruik de oplossing.

  17. Al die providers hebben wel wat
    zijn het niet de prijzen,verbindingen of geen klantenservice, gewoon een simlockvrije gaan halen

  18. @Stijg: KPN en KPN mobiel is wel wat anders…
    ik heb al jaren KPN mobiel en ben er super tevreden over. (al 3 jaar op Iphone)
    Succes met je internet problemen, en je T-mobile mobieltje 🙂

    @Justevo : ik ben er ook 3 keer geweest… voor een iphone en 1500 euro winst met het doorverkopen 😉

  19. @mark: Huh? Je hebt gewoon kpn gebeld en toen kreeg je binnen een week 2 iphones? HOE? en hoeveel heb je ervoor betaald?

  20. Betekent dit dat als ik mijn abonnement verleng ik er een iphone bij kan krijgen/kopen

  21. @Stijg: Ik denk dat KPN Mobiel weinig te maken heeft met KPN internet, telefonie en TV. Technisch een totaal ander verhaal.

  22. Als KPN/medewerker kan ik dit bevestigen. Klantenservice bellen en zeggen dat je wilt opzeggen en anders de iPhone wilt. Voorwaarde is dat je een hele goede klant moet zijn en een hoge klantwaarde bezit.

  23. Zojuist met HI/KPN gebeld, ze waren erg verbaasd over dit bericht…ze ontkennen het ook niet….echter kunnen ze mij nog niks aanbieden…moest geduld hebben…

  24. @Jean-Paul Horn: Klopt, alleen ze melden vanavond dat ze alleen de iphone 3gs kunnen leveren. Iphone 4 is nog niet mogelijk…..

  25. Origineel geplaatst door Jean-Paul Horn
    @‘S. (en anderen) — KPN verkoopt inderdaad al enige tijd ‘onderhands’ iPhones aan klanten met een hoge klantwaarde. We hebben daar destijds ook uitgebreid over geschreven (en lees ook de reacties voor de voorwaarden waaraan je moet voldoen): KPN verkoopt iPhone alleen aan trouwe klanten (zie ook de gerelateerde berichten onderaan dit artikel)

    Klopt, ik zit er al 8 jaar en betaald een flinke som maandelijks.
    Al heeft een collega van me (zit er een jaar 30p/m) ook eentje besteld terwijl de dame zei “Dit kan niet meneer” en hij antwoorden “ja maar mijn collega heeft er vorige week een besteld dus het kan wel”.

    Na 3 werkdagen had ook hij een iPhone 3GS.

    Wat ik er nog aan toe wilde voegen was dat de verkoper tegen mij zei dat ik beter kon wachten want de 4 zou ook bestelbaar zijn. (Maar ik heb geen geduld en zeker geen 5 maanden)

  26. Origineel geplaatst door robloo
    @mark: Huh? Je hebt gewoon kpn gebeld en toen kreeg je binnen een week 2 iphones? HOE? en hoeveel heb je ervoor betaald?

    Hij heeft het hier over de iPhone 3gs en niet over de iPhone 4!! Of zie ik iets over het hoofd?

    Tevreden met KPN?? ben blij dat ik weg ben bij ze, zo’n slechte klantenservice heb ik van mijn leven niet meegemaakt.
    Fouten toegeven ho maar en nog onvriendelijk ook.

  27. Heb ik net de iPhone 4 bestelt via apple.com/uk ach kan toch nog niet verlengen.

  28. zondag net m’n abbo verlengt..

  29. Origineel geplaatst door Pim Brussee
    Zakelijk 18 jaar bij KPN gezeten, en nu ruim 2 jaar bij T-Mobile, wat een verademing, wat een service en wat een klantenservice, super gewoon. En dan ook nog iPhones, werkelijk voor zakelijk gebruik de oplossing.

    Werk je bij t-mob ofzo?? Wat een grap!

  30. KPN wil duidelijk zoveel mogelijk verdienen door geen contract met Apple af te sluiten over de IPhone 4 aangezien de winstmarges te klein zijn t.o.v. de overige toestellen. Via deze truc proberen ze waardevolle en loyale klanten vast te houden want die zijn veel geld waard. Toch is dit een verarming voor marktwerking (in NL zijn (bel)kosten hoog) , monopoly ( van tmobile ) en technische vooruitgang door goede concurentie.

    Waarom sluit KPN geen deal met Apple. Die winstmarge gaat in feite naar Apple en die heeft als doel innovatie van nieuwe produkten. Dat is wat klanten willen (van Apple en niet KPN).

    KPN verliest in feite zijn grote rol in NL door deze kamikaze actie.

  31. @Gonny van der Zwaag: Ik ben een tijd geleden van T-mobile naar Vodafone gegaan. Ben later weer terug gegaan naar BEN. Krijg nog geld van vodafone :/

  32. Goed nieuws!
    Kan in december me abonnement verlengen. Dan hoop ik dat ze me een iphone 4 kunnen leveren, misschien is zelfs de witte dan leverbaar…

  33. Ik heb een iPhone 3G, eindeloos sms + 300 belminuten + eindeloos internet.. alles bij elkaar voor nog 25 euro per maand. Overal bereik en nergens nooit last van. Ben ik blij dat ik gewoon me abbo kan verlengen straks en nergens last van hem.. zo een nieuwe iPhone 4 als ik dat zou willen 😀

  34. Hoe is de iphone 4 te bestellen dan?
    Business is geen probleem om wat te regelen alleen moet wel weten waar ik moet zijn en per wanneer.

  35. *zucht* wanneer leert KPN eens innovatief te zijn. Al jaren komt er totaal geen innovatie uit dat bedrijf. KPN gaat alleen voor verkoopsucces en wil een graantje meepikken.

    Kansloos bedrijf. Vodafone&T-mobile doen dat toch echt stukken beter.

  36. @Nils Veldhuis: Dan kan jet beste snel vernieuwen. KPN heeft ook plannen met het invoeren van een datalimiet.

  37. Als het wel te regelen is via zo’n business partner waarom kunnen vodafone en KPN het dan zelf niet doen. Die business partners hebben ook geen overeenkomst met Apple

  38. Ik heb al jaren telfort,en voor mij is dat de beste provider.
    Iphone 4 met sim only en onbeperkt en snel internet.
    Nooit problemen mee,en klantenservice heb ik nog nooit nodig gehad.Telfort is bellen op het kpn netwerk.

  39. @Alex: je vergeet voor de gemakzucht even dat T-Mobile wereldwijd een van de grootste aanbieders is van mobiel netwerk en dat KPN vergeleken met hun een kleine provider is.
    Tmobile heeft gewoon een mooie deal met Apple waar heel wat geld mee gemoeid is. Daar kan KPN niet tegen op, er zijn natuurlijk grenzen.
    zou jij blij zijn als kpn het alleenrecht had ze te verkopen? Weet zeker dat je dan hier zat te klagen omdat KPN te duur is.

    Het zou natuurlijk het mooiste zijn als deIphone4 gewoon los te koop is en dat je niet verplicht bent om een vaste aanbieder te nemen.

  40. @Kleine Jan: Het gaat mij meer om het bedrijf KPN. Natuurlijk zou ik niet blij zijn als KPN de exclusieve partner van Apple zou zijn; dan betaal je inderdaad veel meer aan abonnementskosten.

    Het bedrijf KPN staat mij gewoon niet aan. Het is vreemd om te zien dat KPN nooit een keer een innovatief toestel introduceert. Het eerste Android-toestel dat KPN verkocht kwam bijvoorbeeld veel later.
    T-mobile introduceerde de G1 en Vodafone kwam al snel met een eigen Android-toestel. Dat KPN wereldwijd gezien een dwerg is heeft daar weinig mee te maken.

  41. @Alex: ben jij soms het grote succes van imode vergeten? 😉
    of de kermit? 🙂

  42. @Robbie, nee ik werk niet voor T-Mobile. Beter lezen wat er staat! Zet gewoon mijn ervaring hierop.

  43. Origineel geplaatst door Kleine Jan
    @Alex: ben jij soms het grote succes van imode vergeten? of de kermit?

    LOL ja dat waren nog eens klappers!

    Persoonlijk ben ik niet zo blij met KPN. Dat ligt niet aan de kwaliteit van hun netwerk (heb KPN mobiel/Hi/vast/ADSL (MxStream) en nog wat ander diensten geahd), maar meer aan de kwaliteit van de klantenservice. Als particuliere klant breng je te weinig in het laatje en dat merk je duidelijk als je ze nodig hebt.

    Maar zo is er op ieder provider wel weer wat aan te merken. Hoewel ik moet zeggen dat ik in een paar jaar T-Mobile geen klachten heb gehad.

  44. Origineel geplaatst door Alex
    *zucht* wanneer leert KPN eens innovatief te zijn. Al jaren komt er totaal geen innovatie uit dat bedrijf. KPN gaat alleen voor verkoopsucces en wil een graantje meepikken.Kansloos bedrijf. Vodafone&T-mobile doen dat toch echt stukken beter.

    helemaal mee eens, KPN is totaal niet innovatief, wilt alleen uitmelken, heeft datcecht jaren gedaan met alleenrecht op telefonie en nu gewoon meeliften met het success van de iPhone, zonder de kosten te willen betalen. En dan ook nog de kansloze Blackberry promoten (werknemers mogen geen iPhone, alleen BB)

    de klantenservice van KPN is echt de slechtste van Nederland. Na meer dan 10 jaar KPN heb ik nu al 2 jaar Tmobile met volle tevredenheid, perfect netwerk, heb nog nooit problemen gehad.

    En ja, ik werk idd bij KPN…..

  45. @Jantje:

    welke divisie werk je als ik vragen mag?

  46. @Jantje: Ow lekkere promotie 😉

  47. …maar ze maken wel leuke tv-spotjes. In tegenstelling tot T-Mobile en Ziggo waar ik nu klant ben… maar goed, de service van de laatste twee heb ik nog nooit last van gehad.

  48. Origineel geplaatst door Kleine Jan
    @Alex: ben jij soms het grote succes van imode vergeten? of de kermit?

    Of het geweldige hetnet, was dat niet intranet op een cd’tje of zo?

  49. Tja, die XlVoordeel “verkoopt” ook lekker: op website staat op maanden inschrijfformuliertje. Doe daar maar mee ipv een echte iPhone4!

  50. Dit gaat wel ten koste van de eerlijke ondernemer die iPhone’s alleen mag verkopen via T-Mobile. Eigenlijk schiet niemand hier iets mee op…

  51. Volgens mij ligt de levering van Apple’s Iphone niet aan KPN maar aan onze wetgever. Alleen in Nederland kan je de Iphone niet Simlock vrij kopen (lees in elke willekeurige winkel). Ik heb net een Iphone 4 in Italie (was daar vanwege vakantie) gehaald voor 780 euro simlock vrij!!!.

    Verder heeft KPN ons bedrijf 2,5 jaar geleden 5 Iphone aangeboden, deze zijn bij het verlegen van de contracten verrekend???

  52. Inderdaad alle providers zijn uiteindelijk eender als KPN werkelijk de hoeveelheid data moet gaan verstouwen als T mobile dan ligt hun netwerk er uit T mobile heeft daar echt een voorsprong op de rest maar goed het data gebruik is dan ook 6 keer zo hoog bij hun als de rest. Ik denk dat tmobile het beste data netwerk heeft ze hebben niet het snelste maar kunnen wel het meeste data verkeer aan enne Joost ik wil je even waarscuwen maar ehm je hebt een bouwvakkers décolleté @Joost:

  53. Origineel geplaatst door robbie
    Origineel geplaatst door Pim BrusseeZakelijk 18 jaar bij KPN gezeten, en nu ruim 2 jaar bij T-Mobile, wat een verademing, wat een service en wat een klantenservice, super gewoon. En dan ook nog iPhones, werkelijk voor zakelijk gebruik de oplossing.Werk je bij t-mob ofzo?? Wat een grap!

    nou ik werk niet bij t-mobile en ik ben ook zeer tevreden over t-mobile (nee nee kom niet onder een steen vandaan) maar ik ben wel een tevreden klant 😛

  54. Wel raar mijn vader heeft gisteren gebeld alleen ze zeiden dat ze er nog niks over gehoord hadden. alleen de 3gs konden ze aanbieden..dus ze hebben ze nog niet binnen waarschijnlijk!

  55. Origineel geplaatst door Kokkie
    @Stijg: Ja en T-mobile, Vodafone, Telfort hebben zekers wel allemaal tevreden klanten…

    +1.

  56. Ik heb vandaag naar de klantenservice gebeld (mijn abonnement kon verlengd worden) en een iPhone4 zal ik volgens hen NOOIT krijgen. Die hebben ze niet en die krijgen ze ook niet.

  57. Doe geen zaken met KPN!
    Ze verkopen wel iphones aan “trouwe” klanten. De klantenservice is totaal niet ingericht op de verkoop van Iphones!. Toestel binnen twee weken kapot en zit nu ondertussen al 3 maanden te wachten op nieuwe iphone. Wordt van de telefonische klantenservice van KPN gestuurd naar de winkels waar ze me weer terug sturen naar de telefonische klantenservice van KPN. Bijzonder triest! Krijg alleen maar smoesjes te horen maar geen nieuw toestel./

  58. @Master – Het lijkt me sterk dat dat aan de wetgever ligt. Het ligt eerder aan T-Mobile en Apple, die met elkaar een contract afsluiten en daarin afspreken dat de toestellen een simlock krijgen.

    In Italië ligt de situatie anders, omdat veel mensen daar prepaid bellen. Dus meer behoefte/meer mogelijkheden om van simkaart te wisselen. En dat KPN al een tijdje iPhones onder de toonbank door verkoopt? Ja, dat verbaast me niet. Daardoor ontstonden ook die telkens terugkerende geruchten dat KPN nu écht (nee, nu écht) de iPhone zou gaan verkopen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.