iPhone-gebruikers praten minder, maar internetten meer

Amerikaanse iPhone-gebruikers blijken hun telefoon opmerkelijk minder vaak voor gesprekken te gebruiken dan doorsnee telefoonbezitters. Wel maken ze veel meer gebruik van internet, muziek en e-mail.

Bellen aan de telefoonGisteren schreven we over het nieuwe abonnement Complete S, dat T-Mobile vanaf maandag in Duitsland gaat aanbieden. Opvallend daarbij is, dat je maar 50 belminuten per maand bij krijgt. Dat lijkt weinig, maar het hoeft geen probleem te zijn. Uit onderzoek van iSuppli blijkt namelijk dat (Amerikaanse) iPhone-bezitters veel minder tijd besteden aan bellen, vergeleken met bezitters van andere telefoons. Die besteden 72 procent van de tijd die ze met de telefoon doorbrengen, aan telefoongesprekken.

De iPhone-gebruikers gebruiken maar 47 procent van hun telefoontijd aan kletsen. Ze besteden daarentegen veel meer tijd aan internetten: 12% van de tijd (andere telefoonbezitters: 2,4%). Een vergelijkbaar verschil is er bij het luisteren naar muziek en e-mailen: 12% bij de iPhone, 2,5% bij overige gebruikers.

“Dit gebruikspatroon laat zien dat Apple erin is geslaagd om een echt convergent product te maken, die consumenten graag gebruiken voor meerdere doelen”, zegt Greg Sheppard van iSuppli. Toch is de iPhone niet de kampioen wat internetgebruik betreft: uit het rapport blijkt ook dat de smartphones van HTC procentueel veel vaker worden gebruikt om te internetten. Maar iSuppli zegt dat de iPhone toch voorop loopt vanwege de grotere aantallen en de grotere impact op de markt.

Overigens is het Complete S-tarief van T-Mobile dan toch niet het antwoord: er zit maar 500MB dataverkeer bij dit abonnement.

Via: International Business Times

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 4 april 2008, 12:00
Categorie Achtergrond
Onderwerpen abonnementen, bellen, gebruikers, gesprekken, Internet, muziek, t-mobile

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.