Reacties voor: iPhone-gebruiker levert meer reclamegeld op dan Android-gebruiker

Een iPhone-gebruiker levert meer reclamegeld op dan een Android-gebruiker. Dat blijkt uit cijfers van Mobclix. Adverteerders willen liever op de iPhone aanwezig zijn en de gebruikers zijn meer betrokken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 13 reacties

  1. of je hier nou zo blij mee moet zijn….

  2. Begrijp ik ook niet .

  3. Origineel geplaatst door jason
    of je hier nou zo blij mee moet zijn….

    Opzich wel, aangezien er meer ontwikkelaars op het platform afkomen..

  4. Microsoft en Google kunnen hun Appstore beter door de plee spoelen. Apple regeert en zal dat blijven doen!

  5. Niet zo verwonderlijk. Zijn ook reteveel mensen die gewoon een telefoon willen en misschien helemaal niet weten wat Android is. iPhone kopers zijn wat specialer, die gaan voor een goede telefoon.

  6. Precies en des te aantrekkelijker het aanbod dat wij iPhone bezitters tot onze beschikking hebben, des te hoger de mogelijkheden en waarde van je iPhone.

  7. Dat een iPhone-gebruiker meer geld oplevert, heeft volgens Mobclix-medeoprichter Sunil Verma een paar oorzaken. Onder andere omdat de advertentietarieven op de iPhone hoger zijn, want grote adverteerders ….

    Altijd genieten met dit soort “onderzoek” waarbij oorzaak en gevolg nogal losjes door elkaar gegoocheld worden 

    Een andere reden is volgens Mobclix dat iPhone-gebruikers meer betrokken zijn bij hun apps. Of dat laatste zo is, zal Mobclix nog eens wat beter moeten onderbouwen.

    Dus hoe meer je met je app bezig bent, des te vaker reageer je vaker/serieuzer op een ad…
    Sunil zou toch eens aan promoveren moeten denken…

  8. Ik ben 0 euro per maand waard! Ik koop geen Apps en via in Apps klik ik nooit op reclame!

    Er wordt nu wel gesteld dat het dus aantrekkelijker is om voor iPhone wat te maken. Maar wat als het aantal Android gebruikers zo blijft groeien. Dan is de omzet per gebruiker misschien lager, maar door de grote hoeveelheden Misschien toch interessant!

  9. Niet alleen het drukken op een reklame uiting levert een app ontwikkelaar geld op. Ook het tonen van en de ‘doorgesluiste’ gegevens. Ikzelf gebruik een firewall op mijn toestel en kan mede doordoor zien hoeveel apps gegevens zenden/ontvangen naar de reklame jongens. (uiteraard blok ik deze). Dus ja, ze verdienen goed aan ons, of we nu op reklame drukken, of niet.

  10. Android gebruikers zijn gewoon zuinige krenten!! Alles moet gratis wezen! Het bewijst dat iPhone gebruikers veel meer uitgeven aan apps…….en dus veel aantrekkelijker is om voor IOS te ontwikkelen. Wat ik gemiddeld kwijt ben aan apps? 50 euro per maand gemiddeld aan zowel iPhone en iPad apps. Afgelopen maand was ik meer dan 60 Euro kwijt en voor deze maand zit ik al op meer dan 65 Euro.

    Je zult wel denken dat ik gek ben, maar het is zo verslavend om in die app store te bladeren. En dus een nieuwe app toe te voegen aan mijn app collectie.

  11. Is er ook rekening gehouden met de hoeveelheid gebruikers en de hoeveelheid betaalde applicaties tegenover onbetaalde?

    Uit een ander onderzoek is gebleken dat de gratis versie van angry birds meer omzet draait dan de betaalde versie voor de iPhone . Kortom afhankelijk van hoe je onderzoek is zal het je uitkomst ook beïnvloeden.

  12. Origineel geplaatst door vuong pham
    Android gebruikers zijn gewoon zuinige krenten!! Alles moet gratis wezen!

    Ik heb zelf een Desire maar vind mezelf daarom nog geen krent. Een van de redenen is in het artikel al uitgelegd, om onduidelijke reden kun je nog steeds niet overal apps kopen en heb je een CC nodig. Daarnaast ken ik een aantal iPhone/iPad users die geen cent aan apps uitgeven, die wachten rustig af tot een app gratis is of ze nemen sowieso een gratis app.
    Ik heb tot nu toe zelf ongeveer 40 euro aan apps uitgegeven op mijn iPad.
    En om verslaaft te zijn aan het kopen van apps lijkt me trouwens niet echt slim….

  13. @ techwijs:
    dat angry birds meer opbrengt op android komt ook door het feit dat het zo’n beetje de enige gehypte (en geslaagde?) game app is voor dat platform. Ook is het zo dat er genoeg andere games zijn in de appstore met exact dezelfde gameplay die wel gratis te downloaden zijn. Rovio kiest er zelf voor om de iphone versie betaald te maken (gelukkig doen de meeste apps dat, ik vind ads irritant, bijna net zo suf als heel angry birds ik betaal liever voor een kwaliteitsgame/app)

    De Apple gebruiker is volgens mij ook bereid meer te betalen voor kwaliteit/gemak. zo zie ik dat bij mezelf ook, ik heb een macbook pro omdat die gewoon werkt.
    ik koop ook graag apps, ik vind het geen probleem te betalen voor een app waarvan ik over het algemeen verzekerd ben dat ze up to date gehouden worden en er gewoon goed uitzien.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.