iPhone-gebruiker levert meer reclamegeld op dan Android-gebruiker

Een iPhone-gebruiker levert meer reclamegeld op dan een Android-gebruiker. Dat blijkt uit cijfers van Mobclix. Adverteerders willen liever op de iPhone aanwezig zijn en de gebruikers zijn meer betrokken.

iphone geldDat iPhone-gebruikers meer geld uitgeven aan apps was al een paar keer gebleken uit statistieken. Het is voor een ontwikkelaar vaak aantrekkelijker om een iPhone-applicatie te maken, omdat het meer omzet oplevert dan het maken van een Android-applicatie. Dat heeft onder andere te maken met beperkte afrekenmogelijkheden in de Android Market (alleen creditcard) en omdat de betaalde Android Market nog niet alle landen beschikbaar is. Maar zelfs als je als ontwikkelaar een gratis app maakt en alleen afhankelijk bent van reclame-inkomsten, is het ontwikkelen voor de iPhone nog steeds aantrekkelijker.

Uit een onderzoek van Mobclix blijkt dat een iPhone-gebruiker op maandbasis meer geld in het laatje brengt dan een Android-gebruiker. Mobclix keek naar 50 apps in verschillende categorieën.

Elk van die apps werd meer dan 500.000 keer gedownload of had 75.000 actieve gebruikers. Dat wil zeggen: een actieve gebruiker start de app minstens driemaal per week op. Dat een iPhone-gebruiker meer geld oplevert, heeft volgens Mobclix-medeoprichter Sunil Verma een paar oorzaken. Onder andere omdat de advertentietarieven op de iPhone hoger zijn, want grote adverteerders willen nog steeds liever op de iPhone aanwezig zijn. Een andere reden is volgens Mobclix dat iPhone-gebruikers meer betrokken zijn bij hun apps. Of dat laatste zo is, zal Mobclix nog eens wat beter moeten onderbouwen.

Wat ben jij als iPhone-gebruiker waard? Volgens Mobclix bijna $10 per maand als je nuttige apps (utilities) gebruikt:

chart-of-the-day-iphone-android-revenue-per-user-feb-2011

Tipgever: lemoentje via Twitter

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 11 februari 2011, 14:27
Categorieën Apple, Apps
Onderwerpen android, inkomsten, reclame

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.