iPad Pro screenprotector probleem

Glazen screenprotector levert soms problemen op bij iPad Pro 2018

Het touchscreen van de iPad Pro 2018 reageert soms slecht als er een glazen screenprotector op is geplakt. Merk jij dat de gevoeligheid van het touchscreen is afgenomen, dat de Apple Pencil niet meer werkt of dat Face ID hapert? Dan lees je in dit artikel wat je eraan kunt doen.

iPad Pro 2018 screenprotector problemen

Een fabrikant van glazen screenprotectors geeft aan dat er een beperkt aantal klachten is binnengekomen, maar dat er toch wordt gekeken of het probleem opgelost kan worden. De klachten zijn onder andere te vinden op het supportforum van Apple zelf. Eén van de gebruikers meldt, dat het touchscreen niet reageert na het aanbrengen van een ‘Face ID-vriendelijke’ glazen screenprotector. Het probleem doet zich vooral voor onder bepaalde lichtomstandigheden. Hij zou daarbij vijf verschillende merken hebben geprobeerd.

Een andere gebruiker heeft heel andere problemen. Bij hem werkt de Apple Pencil 2 erg slecht op de glazen screenprotector. In een YouTube-filmpje zijn de ervaringen van weer een andere gebruiker te zien. Het zou zich uitsluitend voordoen bij de nieuwste iPad Pro uit 2018. Bij gebruik van screenprotectors die van dun plastic zijn gemaakt werkt het wel.

Dit kun je eraan doen
Screenprotectors van glas bestaan al langere tijd en het is daarom onduidelijk waarom het nu opeens op de 2018 iPad Pro problemen geeft. Heb je ermee te maken dat Face ID opeens niet meer goed werkt, dan is daar gelukkig wel een simpele oplossing voor. Na het bevestigen van de screenprotector moet je je gezicht opnieuw trainen. Daarna zou het probleemloos moeten gaan.

Heb je nog meer problemen met Face ID? Lees dan in het artikel hieronder welke oplossingen er zijn.

iPad Pro screenprotector probleem

Zagg, fabrikant van de InvisibleShield-screenprotectors, geeft aan dat er inderdaad wel wat klachten zijn binnengekomen. Maar het zou daarbij om een beperkt aantal gaan en ze kwamen allemaal in de afgelopen twee tot drie weken binnen. Bij elk product krijgt Zagg wel wat klachten binnen, maar het gaat daarbij vaak om enkele tientallen op miljoenen verkochte stuks. Zagg belooft het op twee manieren te gaan aanpakken. Ten eerste krijgen mensen een vervangende screenprotector, als ze klachten hebben. Dat kan ook een ander type product zijn. Ten tweede gaat het team onderzoeken wat er aan de hand kan zijn. Zo is de fabrikant aan het kijken of een dunnere laag glas misschien de oplossing biedt. Je zou ook kunnen overstappen naar een plastic screenprotector, al kan dit wat minder prettig zijn in gebruik.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 10 februari 2019, 13:41
Bron Bron Cult of Mac
Categorie iDevices
Onderwerpen iPad pro 2018, screenprotector

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.