Reacties voor: iPhone-apps in de toekomst populairder dan televisieprogramma’s?

Flurry, dat mobiele applicaties analyseert, denkt dat iPhone-apps in de toekomst een groter 'publiek' dan televisieprogramma's hebben. Er zijn op dit moment 19 miljoen mensen die apps op hun iOS-apparaat gebruiken. Gemiddeld spenderen zij daar zo'n 22 minuten aan. Hierdoor kan een adverteerder op de iPhone zijn publiek vijftien keer vaker bereiken via de televisie.
Robin van t Slot -

Reacties: 17 reacties

  1. En apps óp je TV?

    Kat in ‘t bakkie!

  2. Ik gebruik meer apps dan dat ik televisie kijk, echter kijk ik zelden televisie.

  3. als ze maar met nieuwe dingen blijven komen, als er geen updates meer komen en geen vernieuwende dingen zal het snel afgelopen zijn.

    de apps ook, als ze niet met updates komen dan worden bepaalde apps ook niet meer gebruikt omdat ze er klaar mee zijn, hoewel achievements een hoop goedmaken denk ik zelf.

  4. als je 7.000.000 downloads heb en je app kost € 0,79 dan verdien je:
    7.000.000×0,79=5.530.000
    5.530.000÷100×70= € 3.871.000

    bijna € 4.000.000!!!!!!!!!!!

    BTW: voor alle app obrengsten gaat 30% naar apple.

  5. Helemaal mee eens, geweldig leuke bezigheid iPhoneclub bekijken en je plan trekken. Je kunt heel veel leren en installeren. Dit bevalt vaak beter dan de tv!

  6. hmm, ik zelf nog niet, kijk wel meer televisie dan dat ik op zo’n klein schermpje van alles en nog wat doe..internetten doe ik nou ook niet echt uitgebreid op de iPhone.
    Ja tuurlijk, wat apps die gebruiken maken van internet automatisch wel, maar als ik veel moet typen of uitgebreid ga internetten dan doe ik dat toch echt liever op mijn laptop.

  7. Wat is dit nou weer een vergelijking?
    We gaan naaimachines toch ook niet met radio’s vergelijken? :S

  8. Het aantal tv- c.q. app-kijkers is niet alles bepalend; veel interessanter is de vraag hoeveel % van die “kijkers” aansluiten op hetgeen je wilt promoten.

    TV-reclame is te vergelijken met een schot hagel; je bereikt er heel wat mensen mee die niet per se tot je belangrijkse doelgroep behoren. Apps (kunnen) m.i. veel specifieker bij bepaalde groepen horen. En juist DAT is natuurlijk berenbelangrijk voor adverteerders, want die schieten liever niet met hagel, maar liever met een scherpschuttersgeweer, beng in de roos.

  9. Veel interessanter is de combinatie App/TV.

    Plex en/of AirVideo op je iPad, iPad aan de TV en streamen maar.

    Rechtstreeks TV kijken doen we in ieder geval nog zelden.

  10. Wat er in de toekomst allemaal nog wel niet staat te gebeuren, ‘t is toch werk’lijk onvoorstelbaar!

  11. kijk zogoed als geen tv meer. Op het journaal na, wat ik dan weer via mn ipad of iphone bekijk. (live via eyetv, site of hun app)

  12. Ik geniet nog steeds van de TV, zo zie je nog weleens dingen waarvan je niet wist dat ze leuk zijn.

  13. Beetje kromme beredenering om het aantal kijkers naar een TVprogramma te vergelijken met het aantal downloads van een app… Is net zoiets als het aantal verkochte broden bij een supermarkt per maand vergelijken met het aantal wielrenners dat aan de Tour de France meedoet. Volslagen belachelijke beredenatie dus!

    Ja gaat lekker met de kwaliteit van de berichtgeving op IPC de laatste tijd moet ik zeggen (voorbeelden te over).

  14. Origineel geplaatst door yannick
    als je 7.000.000 downloads heb en je app kost € 0,79 dan verdien je:
    7.000.000×0,79=5.530.000
    5.530.000÷100×70= € 3.871.000bijna € 4.000.000!!!!!!!!!!!BTW: voor alle app obrengsten gaat 30% naar apple.

    En het kostte minder dan $70.000 om het te maken met 4 man. Tel uit je winst.

  15. alleen bij mij is tvcatchup leuk , live engels tv streamen op mijn iphone , als voor apps meer popular dan tv denk het niet

  16. tsja, hier in amerika merk ik idd steeds meer dat er minder tv wordt gekeken voornamelijk door de reclames de hier echt de spuigaten uitlopen. dat betekend alleen niet dat er niet veel meer programma’s via de computer… torrents, streams op de sites van verschillende kanalen, hulu, windows media centre, apple tv en laten we vooral niet de netflix instant que vergeten.
    al deze manieren van tv kijken zijn (natuurlijk) niet in dit onderzoek meegenomen, zodoende kan je alleen maar concluderen dat dit een volledig bagger onderzoek is…
    overigens heb ik zelf nog wel kabel hier maar kijk nooit live, alles gaat via de (hd-) dvr zodat ik tenminste de reclame kan doorspoelen

  17. Origineel geplaatst door Mitch
    Wat is dit nou weer een vergelijking?We gaan naaimachines toch ook niet met radio’s vergelijken? :S

    Inderdaad, precies wat ik dacht. Gaat nergens over dit.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.