iPhone 5-bezitters hebben last van slechte geluidskwaliteit tijdens bellen

05 oktober 2012, 17:48 · Bastiaan Vroegop

iPhone 5 bellenEen aantal iPhone 5-bezitters klaagt op het Apple-supportforum over de geluidskwaliteit van telefoongesprekken. Bij sommige gesprekken zou het geluid stotteren of in kwaliteit dalen. Af en toe zou het geluid zelfs helemaal wegvallen. Volgens klagers heeft het niets te maken met de ontvangst van de iPhone 5. Tijdens de telefoongesprekken zouden zowel zij als de andere beller goed bereik hebben.

Het topic over de problemen op Apple’s supportforum telt inmiddels meer dan honderd reacties. Het is nog lastig om een precieze oorzaak aan te wijzen: een enkeling zegt van Apple een nieuwe iPhone te hebben gekregen nadat ze hun probleem in de Apple Store uitlegden, maar veel mensen zijn nog in gesprek met Apple of hun providers om het probleem te laten oplossen.

Het is opmerkelijk dat iPhone 5-bezitters uitgerekend over de belkwaliteit tijdens telefoongesprekken klagen. De iPhone 5 kan namelijk gebruikmaken van HD Voice, waardoor de gesprekskwaliteit juist zou moeten verbeteren. Maar voor een HD Voice-gesprek moeten jij en de andere beller wel allebei gebruikmaken van een telefoon die HD Voice ondersteunt. Ook moeten beide gesprekspartners bij een telecomprovider zitten die HD Voice gebruikt. In Nederland wordt HD Voice ondersteund bij KPN.

Op het Apple-supportforum zijn de laatste weken ook een paar andere problemen met de iPhone 5 opgedoken. Zo bleken iPhone 5-bezitters eind september last te hebben van Wi-Fi-problemen. Hoe grootschalig deze problemen precies zijn is alleen nog de vraag. Hoewel een flink aantal mensen op het Apple supportforum het over deze problemen heeft, is dit ook de plek waar mensen verzamelen om de problemen uit te spreken. Het is niet duidelijk hoe groot de groep probleemhebbenden is ten opzichte van alle iPhone 5-bezitters.

Via iPhone-ticker.

Onderwerpen
door Bastiaan Vroegop

Sinds 2011 de vaste nieuwsjager voor iCulture. Is er ergens een gelekte iPhone te vinden of zijn er geruchten over een nieuwe Apple Store, dan is hij daar als eerste op de redactie bewust van. Loopt de laatste tijd heel Amsterdam door terwijl hij de iOS-locatiegame Ingress speelt.

212 reacties

  • 1 year

    Daarom wacht ik ff tot dat alle bugs eruit zijn.

    Antwoord Quote

  • Pepijn
    1 year

    Waar kan ik nu eigenlijk de iPhone 5 los kopen?
    Zonder 4 weken levertijd.

    Antwoord Quote

  • Rob Berghaan
    1 year

    He een nieuwe ”klacht”

    iPhone klinkt loepzuiver en is absoluut top qua geluid. Wellicht zijn de 3e graads providers oorzaak van onzuiver niveau. T-Mobile geeft een top geluid tot nu toe. Signaal zal dus zuiver worden weergegeven door de iPhone 5. Sorry maar ook dit argument om hem niet lief te hebben gaat niet op. So far so good!

    Antwoord Quote

  • Rick van Dijck
    1 year

    Vandaag een iPhone 5 besteld, geen spijt. Met de 4 en de 4S ging het net zo. En steeds viel het allemaal wel mee, en de problemen die blijven worden wel weer opgelost met een software-update

    Antwoord Quote

  • Floris
    1 year

    Totaal geen last van. De 5 heeft zelfs betere kwaliteit dan m’n 4. Weer een overhypt probleem dus…

    Antwoord Quote

  • Ruben Hilbrands
    1 year

    Nergens problemen mee.

    Antwoord Quote

  • Forrestgump
    1 year

    Normaliter koop ik de nieuwste iPhone, zodra die uit is.

    Ergens ben ik toch opgelucht dat ik dat niet heb gedaan.

    Antwoord Quote

  • KeebDa
    1 year

    nergens geen last van

    Antwoord Quote

  • PrittStift
    1 year

    Jaa en over “klikschermen” word weer niks vermeld natuurlijk, terwijl er daar ook behoorlijk wat meldingen van zijn. “klikscherm”= op het moment je ergens op het scherm drukt, hoor je een klik als het ingedrukte glas terugkomt, het lijkt erop of het glas niet goed in het frame zit gelijmd of gemonteerd.
    check ook hier https://discussions.apple.com/thread/4324032?tstart=0

    Antwoord Quote

  • Idsp
    1 year

    Overdreven titel.. Hier ook geen problemen. Misschien “sommige” aan de titel toevoegen?

    Antwoord Quote

  • Kenneth12345
    1 year

    Net met mijn oom ah bellen… Allebei Iphone 5 en precies alsof er geen verbinding is maar alles is ok… ligt idd ad iphone zelf dan… wel kut

    Antwoord Quote

  • Philippe Feij
    1 year

    Hier ook geen last van. Enigste waar ik wel moeite mee heb is typen in whatsapp. Heeft waarschijnlijk met desorientatie te maken omdat deze app nog niet beeldvullend is. Ook valt me de accu-capaciteit een beetje tegen.

    Antwoord Quote

  • Robbin
    1 year

    Het enige waar ik last van heb is mijn batterij. Binnen 6 a 7 uur compleet leeg.

    Antwoord Quote

  • Ikke
    1 year

    Ach, ruim honderd posts. Gemiddeld twee posts per gebruiker. Da’s ruim vijftig klagers op miljoenen verkochte telefoons. Verwaarloosbaar dus…

    En dan nog de vermeende problemen met foto’s maken bij fel licht. Dat is vervelender want dat is een hardware probleem.

    Antwoord Quote

  • hoi
    1 year

    We hebben allemaal wel ergens last van, zo ook sommige iPhones. Lekker omwisselen en niet zeuren.

    Antwoord Quote

  • Dennis
    1 year

    heb hier ook geen probleem mee, het geluid is echt loepzuiver totaal geen ruis, wordt denk weg gefilterd super gewoon (t-mobile gebruiker)
    bij de iphone 3GS en 4 hoorde ik wel ruis
    geluid was niet slecht maar niet kraakhelder
    zoals op mijn i5 nu.

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    Hier geen problemen met het geluid.
    Maar zoals eerder gemeld is de accu wel een probleem. Einde van dag weer opladen om de avond door te komen. Verder perfect dingetje!

    Antwoord Quote

  • iMakker
    1 year

    Heb ook wel last van wifi problemen. daar aar mij iPad thuis 2/3 ontvangst heeft vindt de iPhone 5 vaak het netwerk niet.

    Antwoord Quote

  • 1 year

    Klinkt gek, maar ik hoop dat er voorlopig nog geen jailbreak voor de 5 komt. Want als ik dit soort verhalen lees, denk ik dat er nog wel 2-3 software updates komen voordat de iPhone 5 naar tevredenheid werkt voor alle gebruikers in alle omstandigheden. Daarom zou het onverstandig zijn om iOS 6.0 te jailbreaken en daarmee een aantal kostbare exploits te verbranden.

    Antwoord Quote

  • Marijn
    1 year

    KPN-klant hier. iPhone 5 naar iPhone 5 is inderdaad kraakhelder. EniPhone 5 naar de rest is ook helemaal prima.

    Antwoord Quote

  • Kevin
    1 year

    Perfect geluid. En al helemaal geen accu probleem. Helderheid niet op volledig en voor de de rest gebruik ik hem veel op het werk. Bij thuiskomst nog 35 to 40% accu over. Vanaf 7u ‘s morgens tot 17:30u.

    Antwoord Quote

  • Caspar
    1 year

    Wat een onzin, hoeveel mensen van de 20 miljoen die nu een iphone5 hebben, hebben hier last van? Er zijn volgens de media altijd allerlei dingen mis met iphones terwijl ik niemand ken die de afgelopen 6 jaar problemen heeft gehad, helemaal niets.

    Antwoord Quote

  • Hoiier
    1 year

    Inderdaad… Ook nooit iemand om me heen gehad met problemen.

    Origineel geplaatst door Caspar
    Wat een onzin, hoeveel mensen van de 20 miljoen die nu een iphone5 hebben, hebben hier last van? Er zijn volgens de media altijd allerlei dingen mis met iphones terwijl ik niemand ken die de afgelopen 6 jaar problemen heeft gehad, helemaal niets.

    Antwoord Quote

  • AlexT
    1 year

    Ik vind het geluid juist kraakhelder. Was één van de dingen die mij opviel van de iPhone 5, maar misschien ligt dat aan mijn overstap naar KPN.

    Daarnaast ook een dikke pluim voor de batterijduur. In de avond aan de oplader, ‘s nachts naast mijn bed, hele dag door. Een goede 7 uur gebruik en nog 49% over de volgende avond. Dik tevreden mee!

    Antwoord Quote

  • Rob
    1 year

    Geen enkel probleem, accuduur vergelijkbaar met mijn 4s, ben reuze tevreden met mijn 5.

    Antwoord Quote

  • Dennis
    1 year

    batterij gaat wel snel leeg in standby vind ik.
    bij gewoon goed gebruik haal ik 9 uur en 5 min.
    maar daarvan zeker 6.5 uur internet 1 uur filmpjes wat foto,s mailen sms en whatsapp
    en wat Apps gekeken en alles was op wifi
    geen 3G aan, helderheid op automaat
    wel locatievorzienigen aan
    vind ik best netjes

    Antwoord Quote

  • Hart
    1 year

    Iphone is echt de dupe van (jaloerse) kritiek.
    De iphone 5 is verlopig de meest perfecte smartphone. Voelt heel veel beter aan als de oude iphone 4S en stukke beter als de samsungs en etc. Ik heb veel vergelijkingen met collega’s die al jaren de boel afsnauwen van Apple. Maar ze stappen een voor een over op de iphone. En ze zitten sindsdien er de gehele dag mee te spelen, ehh werken !

    Ik heb sinds maandag 2 iphone’s 5, ikzelf op Tmobile mijn vrouw op Kpn. Geluid is echt perfect, alsof we naast elkaar staan tijdens een gesprek onderling. Geen kraak, geen ruis.
    Ik heb wel sinds de ios 6 update ( vanaf 4S ) carkit problemen op beide wagens.

    Verbeteringen zullen altijd blijven !!

    Antwoord Quote

  • Sonny
    1 year

    Vervelend dat er toch mensen zijn met problemen. Ik heb vooralsnog nergens last van gehad. (WiFi, geluid, USB/lightening) Alles werkt naar behoren. Ik ben ook zeker te spreken over de accuduur, deze is (in mijn geval) een tikje verbeterd in vergelijking met m’n 4S.

    Antwoord Quote

  • iKooon
    1 year

    Oh ja. Bellen. Dat moest ie ook nog kunnen… :)

    Antwoord Quote

  • WvB22
    1 year

    Echt nergens last van. Sterker kraakhelder bellen terwijl mijn iPhone 4 kennelijk super veel last had van de death grip (al realiseerde ik me dat kennelijk niet helemaal). Met de iPhone 5 geen centje pijn. Ik had mijn twijfels hier en daar maar dit is echt de perfecte iPhone voor mij tot nu toe. Perfect qua grootte en gewicht en perfecte performance. Alles vliegt voorbij. Geen klachten what so ever.

    Antwoord Quote

  • Dromedaris
    1 year

    En welke belgische operators maken gebruik van HD Voice? Remember dat hier ook veel belgen zitten :-)

    Antwoord Quote

  • John
    1 year

    Ik heb dit issue al vanaf de eerste iPhone in 2007. Nu ook met een 4S en verwacht ook niet dat een iPhone 5, die over 3 weken wordt bezorgd, er geen last van heeft.

    Het is een minor issue

    Antwoord Quote

  • Steo
    1 year

    Nee joh, je moet hem gewoon in je andere hand vasthouden…

    Antwoord Quote

  • peidy
    1 year

    B produkt, te snel op de markt gebracht.

    Apple moest wel releasen, anders zouden ze nog verder achter de android foons aan gaan hobbelen.

    Antwoord Quote

  • Tom
    1 year

    Hier ook een tevreden Belgische 5 gebruiker.
    Nergens geen last van alles perfect , mis alleen de jailbreak van mijn 4s .

    Antwoord Quote

  • joedoekoe
    1 year

    @peidy: Obvious T is obvious.

    Confirmation bias gaat ver. Als je ‘m niet hebt is dit geen extra reden daar blij mee te zijn, als je ‘m wel hebt is er geen reden een mogelijk probleem te bagatelliseren.

    Als je er last van hebt, ga naar de Apple store, binnen 15 minuten heb je een nieuwe.

    Antwoord Quote

  • Vural
    1 year

    wifi problemen kan opgelost te worden met wifi netwerk verwijderen en opnieuw instellen en werkt weer perfect!

    Antwoord Quote

  • Marcel
    1 year

    Voor mensen die (te) vaak moeten opladen kan dit misschien een tip zijn: Whatsapp is een stroomvreter die ook gewoon doorgaat als je denkt dat je hem niet gebruikt. Daarom sluit ik die altijd na elk gebruik meteen weer af (taakbalk, wiebelen en rode kruisje aanklikken). Doe je dat niet, dan zul je zien dat je gebruikstijd en standbytijd gewoon gelijk aan elkaar blijven doorlopen en dan ben je binnen de kortste tijd het haasje. Ik heb dan weliswaar maar een iPhone 4, maar ik neem aan dat dat voor Whatsapp geen verschil maakt. Ik ben maar een lichte/matige gebruiker, maar doe meestal 2 tot 4 dagen met 1 lading. Laat ik Whatsapp aanstaan, dan haal ik nog geen dag.

    Antwoord Quote

  • Rob
    1 year

    Ik heb er dus wel enige last van. Soms vallen er zinnen weg. Is vaak de eerste paar seconden van een gesprek maar valt me wel op. Zeker omdat 2 weken voor mijn 5 kwam de 4 naar de reparatie ging en ik dus 2 weken met een oude Nokia gebeld heb. Dat ding had op de gekste plekken nog bereik en klonk altijd 100%.

    Antwoord Quote

  • Al
    1 year

    Je koopt een telefoon (Een hele dure) waar je niet fatsoenlijk kan telefoneren. Dat vind ik nou echt erg.

    Antwoord Quote

  • jan
    1 year

    Origineel geplaatst door Marcel
    Voor mensen die (te) vaak moeten opladen kan dit misschien een tip zijn: Whatsapp is een stroomvreter die ook gewoon doorgaat als je denkt dat je hem niet gebruikt. Daarom sluit ik die altijd na elk gebruik meteen weer af (taakbalk, wiebelen en rode kruisje aanklikken). Doe je dat niet, dan zul je zien dat je gebruikstijd en standbytijd gewoon gelijk aan elkaar blijven doorlopen en dan ben je binnen de kortste tijd het haasje. Ik heb dan weliswaar maar een iPhone 4, maar ik neem aan dat dat voor Whatsapp geen verschil maakt. Ik ben maar een lichte/matige gebruiker, maar doe meestal 2 tot 4 dagen met 1 lading. Laat ik Whatsapp aanstaan, dan haal ik nog geen dag.

    2 tot 4 dagen? impossible…

    Antwoord Quote

  • Huuro
    1 year

    Jonge ik word er zo moe van, gezeik is onzin. Zou me niks verbazen dat die mensen betaalt worden . Ik heb de iphone 5 nu een week en heb totaaaaaal nergens last wel. Alles topppie. Gelijk altijd iphone de schuld geven, is providerkwestie

    Antwoord Quote

  • Jannie
    1 year

    Origineel geplaatst door peidy
    B produkt, te snel op de markt gebracht.Apple moest wel releasen, anders zouden ze nog verder achter de android foons aan gaan hobbelen.

    ? Heb je er zelf eentje??

    Antwoord Quote

  • Mike
    1 year

    Er zijn altijd van die zeikerds, de 4 had ook slechte geluidskwaliteit volgens bepaalde mensen…. Nou tot nu toe nog nooit wat van gemerkt ;)

    Antwoord Quote

  • Ljankok
    1 year

    Nergens last van…

    Antwoord Quote

  • Eric
    1 year

    Dan heb je geluk want als je in Ridderkerk /bolnes woont dan heb je überhaupt geen ontvangst met t-mobile dus zo vlekkeloos is dit dit netwerk nier hoor terwijl we op 300mtr van mijn huis een paal staat van hun @Rob Berghaan:

    Antwoord Quote

  • mrbabbel
    1 year

    Ik heb geen last van slecht geluid,maar jonge jonge wat gaat die batterij snel leeg :-(

    Antwoord Quote

  • De Wever
    1 year

    Ook ik heb problemen met de geluidskwaliteit van mijn iPhone, MAAR IK HEB EEN IPHONE 4S !?
    Als ik bel hoor ik regelmatig een “stotterend belsignaal” en regelmatig versta ik de mensen aan de andere kant van de lijn slecht en zijn er tijdens het telefoongesprek korte onderbrekingen zodanig dat het onmogelijk wordt om de persoon aan de andere kant van de lijn te verstaan.
    Heel spijtig, want voor de rest functioneert de iPhone wel goed, alhoewel hij voor deze hoge aankoopprijs toch héél goede telefonische geluidskwaliteit zou moeten geven, want de iPhone is op de eerste plaats toch bedoeld om te telefoneren !
    Ik ga dit melden bij APPLE (want hij is nog in garantie)
    Hopelijk doen ze niet moeilijk en krijg ik een andere in de plaats.
    Zijn er nog andere iPhone 4S bezitters met dezelfde problemen ?

    Antwoord Quote

  • De Wever
    1 year

    Ik was nog vergeten te vermelden (omdat ik andere commentaren heb gelezen) dat het van uw provider zou kunnen afhangen ?
    Dit betwijfel ik ten zeerste, want ik ben bij Telenet, waar ik zeer tevreden over ben

    Antwoord Quote

  • erik
    1 year

    Zo is er altijd wel wat. Hier totaal geen klachten. En de klachten die ik hier lees over de batterijduur, niet zeuren zeg ik. Dat weet je als je een smartphone aanschaft!

    Antwoord Quote

  • 1 year

    Misschien ben ik al te argwanend, maar is het niet mogelijk dat medewerkers van een concurrerend merk los gaan op zo’n Apple Support-forum? Zoals hier dus nooit gebeurt ;-).
    Of kun je er alleen maar posten met een iPhone, maar dan nóg…

    Antwoord Quote

  • Kees
    1 year

    Origineel geplaatst door Rob Berghaan
    He een nieuwe ”klacht”iPhone klinkt loop zuiver en is absoluut top qua geluid. Wellicht zijn de 3e graads providers oorzaak van onzuiver niveau. T-Mobile geeft een top geluid tot nu toe. Signaal zal dus zuiver worden weergegeven door de iPhone 5. Sorry maar ook dit argument om hem niet lief te hebben gaat niet op. So far so good!

    Onder het mom van “ik heb er geen last van dus het zal wel geen echt probleem zijn”! Doe die oogkleppen eens af….Met die prijzen die Apple vraagt voor zn producten mag je er vanuit gaan dat je een probleemloos toestel ontvangt zonder krassen deukjes, ontvangstproblemen of andere narigheid. Jij bent zooooo produktblind dat je die problemen nog op de koop toe zou nemen om maar een apple produkt te mogen kopen……

    Antwoord Quote

  • Kees
    1 year

    Origineel geplaatst door MichaelJ
    Misschien ben ik al te argwanend, maar is het niet mogelijk dat medewerkers van een concurrerend merk los gaan op zo’n Apple Support-forum? Zoals hier dus nooit gebeurt . Of kun je er alleen maar posten met een iPhone, maar dan nóg…

    PARANOID MUCH? Hahaha liever geloven in conspiracy theories dan toe te moeten geven aan het feit dat apple niet zo prefect is als je droomt……

    Antwoord Quote

  • hij weer...
    1 year

    Het gebeurde bij de 3, 4 en nu 5. Ik wacht met kopen tot de s versie.

    Antwoord Quote

  • ronald
    1 year

    Origineel geplaatst door Kees
    Origineel geplaatst door Rob BerghaanHe een nieuwe ”klacht”iPhone klinkt loop zuiver en is absoluut top qua geluid. Wellicht zijn de 3e graads providers oorzaak van onzuiver niveau. T-Mobile geeft een top geluid tot nu toe. Signaal zal dus zuiver worden weergegeven door de iPhone 5. Sorry maar ook dit argument om hem niet lief te hebben gaat niet op. So far so good!Onder het mom van “ik heb er geen last van dus het zal wel geen echt probleem zijn”! Doe die oogkleppen eens af….Met die prijzen die Apple vraagt voor zn producten mag je er vanuit gaan dat je een probleemloos toestel ontvangt zonder krassen deukjes, ontvangstproblemen of andere narigheid. Jij bent zooooo produktblind dat je die problemen nog op de koop toe zou nemen om maar een apple produkt te mogen kopen……

    hij beweert nergens dat ie productblind is. Dat maak jij ervan. Ik heb met mijn iphone ook geen last van dit probleem wat niet wil zeggen dat het product 100% perfect is. Ook androids niet. Er is altijd wel iets te vinden wat niet lekker werkt of aanvoelt.

    Antwoord Quote

  • Kees
    1 year

    Origineel geplaatst door ronald
    Origineel geplaatst door KeesOrigineel geplaatst door Rob BerghaanHe een nieuwe ”klacht”iPhone klinkt loop zuiver en is absoluut top qua geluid. Wellicht zijn de 3e graads providers oorzaak van onzuiver niveau. T-Mobile geeft een top geluid tot nu toe. Signaal zal dus zuiver worden weergegeven door de iPhone 5. Sorry maar ook dit argument om hem niet lief te hebben gaat niet op. So far so good!Onder het mom van “ik heb er geen last van dus het zal wel geen echt probleem zijn”! Doe die oogkleppen eens af….Met die prijzen die Apple vraagt voor zn producten mag je er vanuit gaan dat je een probleemloos toestel ontvangt zonder krassen deukjes, ontvangstproblemen of andere narigheid. Jij bent zooooo produktblind dat je die problemen nog op de koop toe zou nemen om maar een apple produkt te mogen kopen……hij beweert nergens dat ie productblind is. Dat maak jij ervan. Ik heb met mijn iphone ook geen last van dit probleem wat niet wil zeggen dat het product 100% perfect is. Ook androids niet. Er is altijd wel iets te vinden wat niet lekker werkt of aanvoelt.

    Niet om even de neerlandicus uit te hangen maar als je iets tussen aanhalingstekens zet dan stel je hetgeen wat er tussen staat als niet waar of je zwakt het af. Tel daar bij op dat hij daarna gaat oreren over hoe goed het bij hem klinkt (wat volgens hem mede debet is aan T-Mobile).

    Produktblind dus…..

    Antwoord Quote

  • ronald
    1 year

    .Niet om even de neerlandicus uit te hangen maar als je iets tussen aanhalingstekens zet dan stel je hetgeen wat er tussen staat als niet waar of je zwakt het af. Tel daar bij op dat hij daarna gaat oreren over hoe goed het bij hem klinkt (wat volgens hem mede debet is aan T-Mobile).Produktblind dus…..

    Wie is er hier nu Productblind? Het is duidelijk dat je een fandroid bent en dat je alles aangrijpt fans van appleproducten probeert af te kraken. Ga dat effe lekker op webwereld doen of zo.

    Antwoord Quote

  • Mark van Veggel
    1 year

    Vodafone hier. En ik heb er zeker last van. Mijn vriendin heeft Hi en heeft dezelfde problemen. Het is op en aan, en niet altijd aanwezig. Heel vreemd.

    Ben al bij de winkel langs geweest en hun gaven aan het even een tijdje aan te kijken. Goed om te horen dat ik niet de enigste ben, dus kan misschien over een tijdje een update verwachten.

    Antwoord Quote

  • chim
    1 year

    Heeft te maken zeker met T-mob.
    Ik had het zelefde probleem met mijn iphone 4.
    een viend van mij heeft de 4s en ook met t-mob weer slecht geleuid en af en toe valt de gesprek voor een paar seconde weg.
    T-mob slecht netwerk

    Antwoord Quote

  • damys4
    1 year

    Ik hoor veel mensen met carkit problemen na update IOS6….. Ik blijf nog ff zitten op 5.1.1….
    Alles werkt prima en als ik vergelijk met IOS6 van mijn vrouw mis ik niet zoveel (of zelfs niets)

    Antwoord Quote

  • ronald
    1 year

    Origineel geplaatst door damys4
    Ik hoor veel mensen met carkit problemen na update IOS6….. Ik blijf nog ff zitten op 5.1.1…. Alles werkt prima en als ik vergelijk met IOS6 van
    mijn vrouw mis ik niet zoveel (of zelfs niets)

    Kan ook liggen aan de combinatie IOS6 en type/merk carkit.
    Wij hebben op ons werk gezien dat de ene carkit niet de andere is. Voor carkits die in VW/SEAT/Skoda ingebouwd zijn willen nog al eens problemen geven. Of dat nu met IOS of android is.

    Antwoord Quote

  • rhoe
    1 year

    volgensmij zijn dat Android gebruikers op de verkeerde forum aan het klagen :) hier nergens last van idd

    Antwoord Quote

  • rhandy
    1 year

    Ik heb zelf een iPhone 5 en vindt het geluid juist kraakhelder in vergelijking met m’n oude iPhone 4

    Antwoord Quote

  • Roel
    1 year

    Alleen Kpn en t-mobile hebben in dit nieuwbouw huis bereik. Dus sinds ik hier woon (ruim 4 jaar) heb ik t-mobile. Met 4 andere gsm’s nooit problemen gehad met bellen binnenhuis. Nu i hpone 5 icm i-smart abonnement en nu deze week al 3x gesprek gehad, waarbij zinnen met horten en stoten binnenkomen bij de ander. Zelfs al 2x gehad dat gesprek wegvalt en terug moet bellen. Terwijl ik 3 streepjes bereik heb.

    Antwoord Quote

  • exandroid
    1 year

    En het houd maar niet op.. nog meer technische problemen met de Iphone5. Voor dat geld a 679 euro wil je toch een telefoon waar je geen fouten meer in heb zitten. Lees nu elke week weer een nieuwe bug waar mensen over klagen bij de Iphone5. Ik wacht nog mooi een half jaar tot dat allemaal is opgelost :)

    Antwoord Quote

  • Niels
    1 year

    Zeker last van, gemiddeld 1 op de 3a4 gesprekken moet opnieuw worden opgestart. Ontvanger aan de andere kant klinkt als een ‘robot’ of zelfs compleet niet te verstaan. Zonde van je belminuut, en waardeloos van Apple. Vriendin met 4s heeft dezelfde problemen. (Beide Vodafone btw)

    Antwoord Quote

  • blub
    1 year

    Straks komt Tim Cook ten tonele met de cijfertjes…
    10 miljoen iPhones 5 verkocht. Slechts een kleine duizend iPhones 5 met wat geluidsproblemen. Deze groep kan/mag zijn iPhone 5 inruilen voor een nieuwe.

    Antwoord Quote

  • damys4
    1 year

    @Ronald
    Klopt het gaat hier om de RNS navigatie….. Ik heb er geen last van met 5.1.1 maar IOS6 wel…..

    Antwoord Quote

  • rooky
    1 year

    Hmm… fijn om dit te lezen :-/

    Ik heb de iPhone5 nu 1 week.
    Ik heb deze week al een aantal maal geklaagd tegen mn vriendin dat ik haar minder versta. ook bij anderen viel het me op dat het geluid soms even weg valt.
    Ook is de verbinding een paar keer weggevallen

    Ik heb en ik had T-mobile.
    Hier had ik met de iPhone 4 geen last van tot ik de iPhone 5 vorige week ging gebruiken.

    De geluidskwaliteit van de iPhone is zeker wel goed!
    maar de kwaliteit van de gesprekken is wel minder.

    … ik zit al de hele week met een beetje dubbel gevoel naar mn iPhone 5 te kijken, en baal eigenlijk dat er zoveel mensen last van hebben. Dan lijkt het toch iets met de iPhone te zijn

    :(

    Antwoord Quote

  • @rno
    1 year

    Net een paar keer moeten laten herhalen wat er aan de andere kant gezegd werd.
    Hoor’t nog effe aan anders maar eens naar A’dam voor en andere phone.

    Antwoord Quote

  • Kees
    1 year

    Origineel geplaatst door ronald
    .Niet om even de neerlandicus uit te hangen maar als je iets tussen aanhalingstekens zet dan stel je hetgeen wat er tussen staat als niet waar of je zwakt het af. Tel daar bij op dat hij daarna gaat oreren over hoe goed het bij hem klinkt (wat volgens hem mede debet is aan T-Mobile).Produktblind dus…..Wie is er hier nu Productblind? Het is duidelijk dat je een fandroid bent en dat je alles aangrijpt fans van appleproducten probeert af te kraken. Ga dat effe lekker op webwereld doen of zo.

    Oh gut, schopte ik je tegen verkeerde been? Hoe haal ik het me in me hoofd om iets negatiefs te zeggen over apple….. Dan moet ik wel een android gsm hebben….. Wrong….. ik heb gewoon een iphone en ipod en ipad!! Triest figuur…. Lees de comments eens door. Er zijn dus legio mensen die er kennelijk last van hebben. Ohhhh, wacht! Dat zijn natuurlijk ook android fanboys die de boel aan het fucken zijn!

    Wake up and smell the fuckin’ roses…. Apple is een bedrijf… En ja ook daar worden produktiefouten gemaakt net als in welke fabriek dan ook. Maar oh nee, dit is apple dit gebeurt daar niet. Apple is foutloos. Apple is geweldig. Oh heilige iphone!

    Hou toch eens op. Geef gewoon toe dat het zomaar eens waar kan zijn dat er misschien iets mis is. Doet wat af aan jouw apple beleving? Grow up!

    Antwoord Quote

  • iPhone 5
    1 year

    Heb sinds 3 dagen iPhone 5 en de verbinding is zeer slecht provider kpn is goed 4 s nooit problemen gehad dus gewoon even ruilen denk ik

    Antwoord Quote

  • Rick
    1 year

    @damys4:
    Bij mijn carkit is met regelmaat een update beschikbaar. Niet alleen je iOS updaten, wellicht ook de randapparatuur (mits mogelijk) misschien kan je daar even voor kijken

    Antwoord Quote

  • Dory
    1 year

    Hier ook last van echo tijdens gesprek kant bij telenet maar hoe kom ik nu te weten of het aan de iphone5 is of bij telenet ligt. Anders mogen ze hem terug inwisselen buiten dat zeer goed teostel
    Of is de oorzaak ergens anders te zoeken.

    Antwoord Quote

  • Ross
    1 year

    KPN. Duidelijk last van!!! Er is een vreemde ruis. Heel duidelijk verschil met mijn 4S. Deze zou ook nog eens beter moeten zijn. Had ook een vreselijke batterij. Heb een nieuwe gekregen. Batterij is nu wel goed. Geluid is identiek! İk wil nog een andere simkaart proberen om te kijken of dat het oplost.
    Gekke is dat ik eerst een andere 5 kreeg, maar die had uit de doos beschadigingen.
    Heb daarmee gebeld heel snel om wel de kwaliteit te testen. Die was wel goed. Heb daar ook met deze gebeld, maar er werd niet opgenomen. Maar de toon Van overgaan was wel helder. Dus ik dacht zal dan wel goed zijn.
    Dat was wel op eplus in Duitsland met mijn KPN kaart. Dus ik twijfel of het niet iets met provider/kaart te maken heeft. Ben blij dat anderen het ook horen en ik niet gek ben.
    Werd er gek van.

    Antwoord Quote

  • Roy
    1 year

    Volgens mij nergens@Pepijn:

    Antwoord Quote

  • @rno
    1 year

    Vanavond effe gebeld. Weer niets te verstaan en verbinding viel meerdere malen uit. Headset aangesloten en geen probleem meer gehad. Morgen maar even contact opnemen met Vodafone

    Antwoord Quote

  • Hein Maas
    1 year

    Zelfde probleem hiero met t-mobile en iphone 5. Ruis, stotteren en wegvallen van de verbinding onder het bellen.

    Zware tegenvaller dit, hoop dat hier een oplossing voor gevonden wordt of in ieder geval de source van het probleem opgelost wordt.

    Antwoord Quote

  • Niels
    1 year

    Inmiddels ben ik een paar dagen verder dan mn vorige post, en de problemen blijven aan, en worden zeker niet minder. Het lijkt of de helft vd gesprekken nu in eerste instantie misgaan, zowel inkomend als uitgaand. In sommige gevallen is de ontvanger de eerste paar seconden nog te verstaan, maar daarna niet meer. Ook blijft het ‘belscherm’ dan hangen terwijl je de verbinding al hebt verbroken.

    Ik bel via Vodafone, maar vrees toch echt dat ik bij Apple moet zijn. Helaas is Amsterdam niet om de hoek bij me, en vrees dat de APR’s net zoveel weten als ik..

    Antwoord Quote

  • Chris
    1 year

    Ik heb ook wat vreemd geluid in mijn iPhone 5 met Simyo (KPN-netwerk). De iPhone van mijn vriendin geeft wel goed geluid (T-Mobile). Ik heb de proef op de som genomen en de T-Mobile sim in mijn iPhone gedaan, en dat gaf prima geluid. Het lijkt er dus op dat mijn iPhone icm Simyo niet lekker werkt….

    Antwoord Quote

  • Zorg
    1 year

    Ik heb ook last van deze klacht. Telefoongesprekken vallen weg, stottert en hapert zelfs wanneer ik bel met de alarmcentrale 112 kunnen ze me niet eens verstaan. Ik ” bel” met Vodafone. Echt een super mooi toestel alleen bellen en de accu is geen verbetering! Ik ga wel bellen met Vodafone, als dit lukt ;-)…
    Wel heel jammer dat mensen de IPhone 5 bekritiseren als ze er geen hebben. Waarom zou je? Wat doe je dan in deze discussie?

    Antwoord Quote

  • ross
    1 year

    Ik heb ook vandaag mijn simkaart uitgewisseld met mijn collega die ben heeft. (ik KPN)
    Nu had zijn iphone 5 slecht geluid en de mijne goed.
    Dus ligt gelukkig aan de simkaart. Heb kpn gebeld. Krijg een nieuwe simkaart opgestuurd. ben benieuwd. Anders heb ik vanaf januari toch weer t-mobile.
    Maar ben opgelucht dat de iphone goed is. Want de batterij van deze is ook gewoon goed. Wil niet weer ruilen, met kans op andere gebreken.

    Antwoord Quote

  • Folker
    1 year

    Vandaag even uitgebreid getest met 3 verschillende iPhone 5 toestellen. Met KPN sim met alle 3 problemen. Klinkt verschrikkelijk als je belt. Bel je via bijv. Facetime of Skype klinkt het prima (gaat dan via internet). Zodra ik een t-mobile sim kaart in een van de telefoons stop is het probleem weg! Als ik iemand bel met t-mobile klinkt het prima aan beide kanten. Bel ik met t-mobile iemand met KPN klinkt het voor mij prima, voor de ander overstuur. Het probleem lijkt dus echt bij KPN te liggen!!

    Antwoord Quote

  • Roy
    1 year

    Ben erg tevreden over het geluid met bellen, geen last van slecht geluid..
    Ook aan de andere kant van de lijn ben ik duidelijk te horen, geen echo of gekraak..

    Antwoord Quote

  • Folker
    1 year

    @Roy: geen KPN dan zeker?

    Antwoord Quote

  • Chris
    1 year

    Het is absoluut netwerk gerelateerd ja. Was met mijn kpn sim in duitsland afgelopen weekend en daar was het geluid prima! Terug op het kpn netwerk was het geluid weer niet om over naar huis te schrijven…

    Antwoord Quote

  • Folker
    1 year

    @Chris: Same here! In Spanje 2 weken terug prima geluid! Ik heb inmiddels bij KPN een call aangemeld, krijg in eerste instantie een nieuwe SIM. Hou jullie op de hoogte!

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Hier ook ander geluid en ook KPN.
    Met vodafone kaart erin beter geluid.

    KLinkt af en toe heel erg blikkerig of het overmoduleerd heel erg.
    vanmiddag maar even lang Business center voor simkaart wissel

    Antwoord Quote

  • Tomac
    1 year

    Hier het euvel dat bij een nieuw gesprek (niet alle trouwens) ik de persoon aan de lijn niet hoor, geen enkel geluid. De verbinding is er wel, dat hoor je. Na een paar seconden is de verbinding opeens wel goed.
    Ik neem contact op met Apple Support. Belachelijk voor een telefoon van 700 E

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Hier ook al bij tweede toestel last van ruis. Ook KPN, iemand al een oplossing? Heeft simwissel geholpen?

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Net KPN gesproken toestel wissel heeft geen invloed inderdaad.
    Hun gaven aan dat er een nieuwe nanosim opgestuurd moet worden en deze wordt ook opgestuurd naar mij.
    Heb het getest namelijk met een vodafone nanosim in me toestel en die had er geen last van.

    Antwoord Quote

  • RAlph
    1 year

    Simwissel geprobeerd. Biedt dus ook geen oplossing. Om gek van te worden

    Antwoord Quote

  • RAlph
    1 year

    Simwissel geprobeerd. Biedt dus ook geen oplossing. Heel vervelend

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Simwissel bij KPN maakt wel uit klantenservice heeft nieuwere als bij primafooon of xl winkels net getest en geluid was meteen goed

    Antwoord Quote

  • RAlph
    1 year

    Ok dan zou ik dus de klantenservice weer moeten bellen. Jij hebt dus ook de nieuwere simkaart van de KPN klantenservice geprobeerd?

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Yep KPN business (xl winkel) rade dat aan klantenservice te bellen.
    Het was trouwens niet met alle gesprekken dat ik het had bij 5 van de 8 gesprekken

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Misschien begrijp ik je niet helemaal goed maar heb je nu ook met een nieuwere simkaart van KPN getest? Deze zijn retouche niet in de winkel? Of heb je m al ontvangen via de klantenservice?

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Ja via 1200 niet in winkel

    Antwoord Quote

  • RAlph
    1 year

    Origineel geplaatst door Folker
    @Chris: Same here! In Spanje 2 weken terug prima geluid! Ik heb inmiddels bij KPN een call aangemeld, krijg in eerste instantie een nieuwe SIM. Hou jullie op de hoogte!

    Jij al nieuws Folkert?

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Vandaag nieuwe sim gehad van kpn over de post en geluid was weer goed.
    Weet niet of er meer mensen dit zo ervaren?

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Ik moet nog een nieuwe sim aanvragen via 1200. Wat mij opviel is dat de gesprekskwaliteit alleen via 3G verbinding ruist. Via gprs gewoon zoals t hoort te zijn.

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Ik had het op allebei maar nu niet meer klinkt sinds gister goed. ik had het trouwens ook met me sim in een andere telefoon dus ligt niet aan iphone ;)
    heb nano adapter naar gewone sim had hem in blackberry gestopt

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Heb het probleem met 2 iPhone toestellen geconstateerd. Compleet identiek. Ga er dus ook vanuit dat t aan sim ligt.

    Antwoord Quote

  • Niels
    1 year

    Nieuwe sim heeft bij mij niet mogen helpen, gekke is inderdaad wel dat gesprekken op 3G mis lijken te gaan (in zo’n 50% van de gevallen) maar op GPRS geen problemen..

    Antwoord Quote

  • RAlph
    1 year

    @Niels: Je sim al in ander toestel geprobeerd?

    Antwoord Quote

  • Niels
    1 year

    @Ralph: Ja, heb ‘m ook in een HTC gedrukt, geen problemen. Gaat van kwaad tot erger, zojuist wederom 2 gesprekken ‘mislukt’. Na een aantal minuten wordt de verbinding verbroken, echt ongelooflijk. Wel op 3G overigens.

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Hier op 3G geen problemen ik had het wel voor me
    Sim wissel dat gesprekken weg vielen.
    Dit had ik ook in een Blackberry en Nokia met de nanosim.
    Volgens technische dienst KPN zou het aan de simkaart moeten liggen.

    Antwoord Quote

  • joop
    1 year

    “Het is opmerkelijk dat iPhone 5-bezitters uitgerekend over de belkwaliteit tijdens telefoongesprekken klagen. De iPhone 5 kan namelijk gebruikmaken van HD Voice, waardoor de gesprekskwaliteit juist zou moeten verbeteren.”

    Zo opmerkelijk is dat dus niet, gelet op de rest van de alinea met allerlei mitsen en maren:

    “Maar voor een HD Voice-gesprek moeten jij en de andere beller wel allebei gebruikmaken van een telefoon die HD Voice ondersteunt. Ook moeten beide gesprekspartners bij een telecomprovider zitten die HD Voice gebruikt. In Nederland wordt HD Voice ondersteund bij KPN.”

    Kortom: het is weer eens een tendentieus stukje dat kritiek op iPhones probeert te verstommen.

    Antwoord Quote

  • RAlph
    1 year

    Origineel geplaatst door Niels
    @ralph Ja, heb ‘m ook in een HTC gedrukt, geen problemen. Gaat van kwaad tot erger, zojuist wederom 2 gesprekken ‘mislukt’. Na een aantal minuten wordt de verbinding verbroken, echt ongelooflijk. Wel op 3G overigens.

    Lijkt me duidelijk een toestelprobleem dan. Balen!

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Duidelijk GEEN toestel probleem heb mijn sim in 3 verschillende gehad KPN Vodafone en Tmobile.
    Vodafone kaart doet het in KPN toestel prima andersom Was drama Tmobile in KPN toestel was ook goed andersom weer drama.

    KPN heeft toestel ook omgeruild bij collega heeft niet geholpen na sim wissel via klantenservice was het weg

    Antwoord Quote

  • Ralph Derksen
    1 year

    Ok grappig,…….2x iphone 5 gehad en 2x ruis via 3G. Nieuwe sim mocht ook niet baten. Via gprs geen enkel probleem. Het leek dus geen toestelprobleem. Mijn nano sim net (met adapter) in een Iphone 3gs gedaan en zowel via gprs als 3G geen enkel probleem met bellen.

    Iemand enig idee? Toch toestelprobleem en gewoon pech gehad met 2 toestellen?

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    Net contact gehad met KPN blijkt iets in de nanosim te zijn die op het 3g netwerk niet goed de dingen om zet.
    Dit heeft te maken met het HD voice gaf technische dienst aan en wordt naargekeken.

    Idd geen toestel probleem maar ligt bij kpn.

    nanosim in me htc deed het wel maar deze is ook geen hd voice (wat bij kpn alleen op 3g werkt)

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Wat grappig. Ik kwam zelf al tot de conclusie dat het moet liggen aan HD Voice. Simpelweg doordat alle andere dingen zijn uitgesloten. Net ook KPN klantenservice gebeld en probleem was daar niet bekend en HD Voice kon bij KPN zelf niet worden uitgeschakeld. Heel jammer zo’n antwoord en apart dat jij een ander antwoord kreeg. Wat is jou voorlopig als oplossing geboden? Kunnen we elkaar op de hoogte houden? Ik ben erg benieuwd naar je reactie!

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    Wij hebben een zakelijk abonnement.
    En er werd een ticket aangemaakt en werd bekeken.

    Maar er wordt op korte termijn nada aangedaan omdat ze geen klachten krijgen
    moet ook toegeven het is niet altijd
    vanmiddag geen last gehad gesprekken waren toen spatzuiver

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Ook via 3G een zuiver gesprek op 1 locatie? Welke klachten had jij precies? Ik had vooral wat last van ruis als iemand praatte tijdens een gesprek waarbij ik 3G aan had staan.

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    Ja was echt spatzuiver.
    Nee verschillende lokaties.

    ik had niet echt ruis maar klonkt gewoon blikkerig en verweg en soms is het in ene goed naar paar minuten.

    Antwoord Quote

  • Fatimaatje
    1 year

    Zelfde probleem hier! Ik krijg van t-mobile een nieuwe toestel en mag de huidige gebruiken tot ik ‘m binnen krijg

    Antwoord Quote

  • Alex
    1 year

    Hetzelfde probleem hier. Ik had al vroeg een nano simkaart bij KPN besteld en deze afgelopen vrijdag in mijn nieuwe iPhone5 geplaatst. De gesprekken zijn blikkerig (soort randje van ruis om de stem). Ik dacht dat het aan het toestel lag.

    Gelukkig las ik dit forum en blijkt het aan de simkaart i.c.m. 3G te liggen, wat me overigens verbaasde. (waarschijnlijk dus door HD voice)

    Zojuist daarom een simpele test gedaan;
    - 3G uitgezet en mijn voicemail gebeld. Geluid was goed, zoals ik gewend was op mijn iPhone 4.
    - 3G weer geactiveerd en opnieuw gebeld. En ja hoor, hetzelfde blikkerige geluid.

    Inmiddels met KPN gebeld en gevraagd om een nieuwe SIM toe te sturen. Nu maar hopen dat het daarmee is verholpen..

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    KPN geeft schuld aan firmware van apple.

    Test de sim maar eens in een ander HD voice toestel op 3G dan doet hij het spatzuiver.

    Ligt dus wel een de iphone5

    Antwoord Quote

  • Ralph Derksen
    1 year

    Laten we dan hopen dat een update vanuit Apple dit oplost.

    @Alex: Je omschrijft het probleem perfect. Ik heb dezelfde klacht. Ik ben benieuwd of een nieuwe(re) sim via de klantenservice helpt. Wil je ons op de hoogte houden?

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    Nieuwe sim nu 2 keer gehad.
    Maar maakt niets uit.

    KPN schuift het nu af naar apple

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Ook ik heb last van dit probleem alhoewel het niet structureel is. 3G uitzetten lost het op. Het is overigens wel gek dat het geluid met 3G aan niet blikkerig klinkt wanneer je het via de luidspreker laat lopen.

    @Peter: Vraagt KPN actie van Apple of sturen ze je door?

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    Ze geven aan dat met 6.0.1 iOS het verholpen gaat worden probleem is de iPhone 5 hebben. Nu 3 toestellen gehad en ook getest met Apple store daar nieuw toestel en had ook zelfde

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Ben erg benieuwd. Je hebt dus zowel andere toestellen als nieuwe simkaarten geprobeerd?

    Ik heb vandaag ook KPN maar eens gebeld. Technische dienst hoorde het probleem ook en bellen me morgen na beraad met specialist terug. HD voice heeft met het probleem te maken lijkt.

    Antwoord Quote

  • Niels
    1 year

    Ik zou het vreemd vinden wanneer het met HD Voice te maken heeft, aangezien dit een dienst van KPN is, en ik met Vodafone bel maar wel enorm last heb van de geschetste problemen. Het lijkt een probleem van de iPhone5 te zijn ongeacht het netwerk waar je mee belt. Hopen dat het inderdaad met een software update naar 6.0.1. is opgelost

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Ben benieuwd wat de reactie van KPN is. Drie gesprekken met de klantenservice leverde drie verschillende onzinverhalen op :-)

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Origineel geplaatst door Niels
    Ik zou het vreemd vinden wanneer het met HD Voice te maken heeft, aangezien dit een dienst van KPN is, en ik met Vodafone bel maar wel enorm last heb van de geschetste problemen. Het lijkt een probleem van de iPhone5 te zijn ongeacht het netwerk waar je mee belt. Hopen dat het inderdaad met een software update naar 6.0.1. is opgelost

    De problemen die ik heb beperken zich tot wat ruis rond de stem op 3G. Jij beschrijft hierboven ook wegvallende gesprekken enz. Denk verschillende zaken. Al je toestel omgeruild?

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Op Apple support wordt gemeld dat de oorzaak van het probleem wellicht te maken heeft met de nieuwe 3G/4G antenne. Deze zou storen met het belsignaal.

    https://discussions.apple.com/thread/4348915?start=195&tstart=0

    Vanuit Apple blijft het echter stil. Hoop dat KPN wat kan betekenen…

    Antwoord Quote

  • DuBBelJ
    1 year

    Hier hetzelfde probleem met een iPhone5 i.c.m. een Telfort abonnement (via KPN netwerk). Ruis rondom de stem. Viel mij bij het eerste gesprek al op. Had een 4s en heeft dit probleem niet. Via GPRS gaat het idd wel goed.

    Voorlopig maar internetten via GPRS aangezien ik van WiFi punt naar WiFi ga en WhatsApp werkt ook wel via GPRS.

    Wacht voorlopig maar op de update van iOS. Nieuwe simkaart aanvragen bij Telfort is wel mogelijk maar de Nano’s zijn schaars en lijken het probleem niet op te lossen. Je loopt natuurlijk altijd het risico dat je zo’n Nano uit dezelfde batch krijgt.

    Antwoord Quote

  • Alex
    1 year

    Inmiddels heb ik de nieuwe nano sim van KPN ontvangen, maar ik merk helaas geen verschil.

    Dat wordt dus hopen op een fix in iOS 6.01 of een fix in het netwerk van KPN. Als ze elkaar maar niet de schuld blijven geven en het probleem daarmee blijft bestaan.

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    KPN is het verder aan het uitzoeken. Ze hebben het geruis ook zelf gehoord. Krijg nog te horen hoe verder.

    Via Apple supportforum komt nu ook naar voren dat het misschien komt door te aggressieve ‘noise-cancellation’ in de nieuwe iPhone. Zou dan een software issue kunnen zijn. N.a.v. dat bericht heb ik getest of het geruis minder wordt wanneer ik de externe microfoon naast de camera aan de achterkant afdek. Het lijkt wel zo te zijn. Ik snap alleen de link met 3G niet…

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    Het zit in de HD voice van KPN deze werkt alleen op 3G

    daarom heb je als je 3G uitzet geen last

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Ik heb net me iphone geupdate naar 6.0.1 en geluid lijkt wel beter..

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Ook hier de update uitgevoerd, maar helaas geen enkele verbetering…!

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Hier ook update uitgevoerd maar geen verschil merkbaar….ben benieuwd naar de reactie van KPN martiniman! Jammer dat men daar niet gewoon HD voice kan uitzetten per klant:-(

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    Ik heb na update (herstel knop in itunes)
    Geluid is nu goed via update op toestel zelf was dat niet zo pas na herstel.

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    Na drie dagen is het geluid van mijn Iphone5 uitgevallen. Handsfree lukt nog wel. Reactie KPN : 2 maand wachten op een nieuwe. Pfff

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    @Peter: Heb dit ook geprobeerd met wisselvallige resultaten. Intussen nog niets van KPN gehoord. Ik hoop dat zij wat kunnen oplossen.

    2 maanden wachten zuigt enorm. Wellicht via Apple-store A’dam sneller ruilen?

    Antwoord Quote

  • Gerd
    1 year

    Hier met KPN precies de bovenstaande klachten, ruis tijdens het gesprek. Nog geen actie ondernomen, omdat ik geen idee heb of ik bij Apple of KPN moet zijn.

    Antwoord Quote

  • Zandmachine
    1 year

    Ik heb dezelfde problemen. Ik heb zojuist Apple Support gesproken en die zijn zich bewust van het probleem. De oorzaak is vermoedelijk de (beperkte) bandbreedte die KPN heeft toegekend aan HD Voice… ze konden niets voor me betekenen en adviseerden me om 3G uit te zetten. Dat heb ik geprobeerd, maar het maakt geen verschil.

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    @Peter:
    Vandaag Apple gebeld. Zij adviseerden toestel te testen met andere simkaart. Ze melden niets over HD voice in ieder geval. Service verder ok.

    Ook KPN gebeld… Zij melden dat de oorzaak van het probleem bij de simkaart moet liggen (na analyse). Ik betwijfel het nav de verhalen hier. Mijn vermoeden is nog steeds HD voice, maar de klantenservice van KPN is erg rommelig… Ik krijg sowieso een nieuwe simkaart.

    Morgen eerst maar eens mijn huidige simkaart in een andere iphone 5 steken voor een klein testje. Even uitsluiten dat het een hardware issue is.

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Origineel geplaatst door Zandmachine
    Ik heb dezelfde problemen. Ik heb zojuist Apple Support gesproken en die zijn zich bewust van het probleem. De oorzaak is vermoedelijk de (beperkte) bandbreedte die KPN heeft toegekend aan HD Voice… ze konden niets voor me betekenen en adviseerden me om 3G uit te zetten. Dat heb ik geprobeerd, maar het maakt geen verschil.

    Dus KPN is nu aan het werk om dit op te lossen? Irritant dat zowel Apple als KPN mij dit niet konden melden toen ik ze vanmiddag belde…

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Origineel geplaatst door Zandmachine
    Ik heb dezelfde problemen. Ik heb zojuist Apple Support gesproken en die zijn zich bewust van het probleem. De oorzaak is vermoedelijk de (beperkte) bandbreedte die KPN heeft toegekend aan HD Voice… ze konden niets voor me betekenen en adviseerden me om 3G uit te zetten. Dat heb ik geprobeerd, maar het maakt geen verschil.

    Dus KPN is nu aan het werk om dit op te lossen? Irritant dat zowel Apple als KPN mij dit niet konden melden toen ik ze vanmiddag belde…

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    @Zandmachine
    Dus KPN is nu aan het werk om dit op te lossen? Irritant dat zowel Apple als KPN mij dit niet konden melden toen ik ze vanmiddag belde…

    Antwoord Quote

  • Gerd
    1 year

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Origineel geplaatst door MartiniMan
    @Peter:
    Vandaag Apple gebeld. Zij adviseerden toestel te testen met andere simkaart. Ze melden niets over HD voice in ieder geval. Service verder ok.Ook KPN gebeld… Zij melden dat de oorzaak van het probleem bij de simkaart moet liggen (na analyse). Ik betwijfel het nav de verhalen hier. Mijn vermoeden is nog steeds HD voice, maar de klantenservice van KPN is erg rommelig… Ik krijg sowieso een nieuwe simkaart.Morgen eerst maar eens mijn huidige simkaart in een andere iphone 5 steken voor een klein testje. Even uitsluiten dat het een hardware issue is.

    Verschrikkelijk al die verschillende antwoorden. Voor mij een teken dat iedereen maar wat roept en t eigenlijk niet weet….

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    Heb 3 iPhone5 getest allemaal zelfde heb ook meerdere simkaarten getest ook geen verbetering en een Microsim geknipt ook zelfde resultaat.. Zit in de telefoon

    Antwoord Quote

  • Zandmachine
    1 year

    @MartiniMan: Nee, dat niet. Het bleek angstvallig stil toen ik naar hun vervolgstap vroeg en wanneer ik een follow up kon verwachten. Slechte service. Als je de iPhone lang en breed aankondigd, moet je ook zorgen dat je infrastructuur tip top is…

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    Geloof me ligt echt aan de iphone5 zelf.
    Als ik me 3G uitzet helpt wel degelijk.
    Is het geluid goed.
    ook met geknipte microsim was het drama in alle toestellen

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    @Peter: Ik heb dus steeds sterker het vermoeden dat het wel aan het KPN netwerk ligt (wellicht HD voice).

    Op basis van de berichten hier en op tweakers… Bijna iedereen met dit probleem belt via het KPN netwerk namelijk. Een nieuwe iphone lost het niet op, net als een nieuwe sim. Enige dat overblijft lijkt dus het KPN netwerk als oorzaak.

    Overigens… soms is het geluid met 3G wel ok (soms zelfs tijdens een gesprek). Geen idee hoe en waarom, maar ook dit versterkt mijn vermoeden dat het een netwerkissue is.

    Antwoord Quote

  • Andre
    1 year

    Problemen bij mijn 4 dagen oude iPhone5: Accu is supersnel leeg (binnen 1 dag) en opladen gaat bijna niet meer… connector past niet goed en geeft geen verbinding behalve als je hem vast houdt.
    Oh ja bij een vriend geeft het oor speakertje geen geluid meer.

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Net mijn simkaart in een andere iPhone 5 getest. Ook daarmee hetzelfde geruis. Ligt dus zeker weten niet aan de hardware.

    Morgen nogmaals met KPN bellen… Laat iedereen hier die ook dit probleem heeft vooral bij KPN blijven klagen totdat er een duidelijke oplossing is!

    Antwoord Quote

  • Jeerie
    1 year

    @Mark van Veggel: @MartiniMan: Ik heb dit probleem ook met KPN/Hi ik krijg een nieuwe iPhone 5, hoop dat het dan is opgelost!

    Antwoord Quote

  • Peter
    1 year

    Origineel geplaatst door Jeerie
    @Mark van Veggel: @MartiniMan: Ik heb dit probleem ook met KPN/Hi ik krijg een nieuwe iPhone 5, hoop dat het dan is opgelost!

    Helaas dat helpt niet heb nu ondertussen 8 iPhone5′s getest allemaal zelfde

    Antwoord Quote

  • Niels
    1 year

    Zojuist m’n iPhone voor reparatie aangemeld bij Apple zelf, de frustratie werd me te veel ;-)
    Gesprekken bleven wegvallen, ontvanger is op bepaalde momenten tijdens het gesprek compleet onverstaanbaar.
    Ik bel met Vodafone, en heb dus niks met HD Voice te maken

    Antwoord Quote

  • John
    1 year

    Net gebeld met KPN. Ze hebben alles doorgemeten (lijn en verbinding etc). Daar mankeert volgens hen niets aan. Bellen zonder 3G klinkt gewoon goed. Met 3G aan een groot drama. Ik word er echt helemaal flauw van hoe het geluid is.

    HD voice voor een beter geluid? My ass.
    Hopen dat er snel een oplossing gevonden wordt.

    Antwoord Quote

  • Jeerie
    1 year

    Ongelofelijk mijn 2e iPhone 5 heeft het zelfde probleem dus nu zit ik 2jaar vast aan een smartphone die niet eens goed werkt drama!!

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Ja zolang KPN en Apple niets doen en naar elkaar verwijzen wel ja….

    Antwoord Quote

  • Klaas
    1 year

    Ik heb een Tmobile nano getest en nu was het geluid wel goed.

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Poging 9… Ditmaal nieuwe simkaart ontvangen en in iphone 5 geplaatst. Helaas lost dit het ruisprobleem niet op. Nog steeds helpt het uitschakelen van 3g wel.

    Ik ga KPN maar weer eens bellen… Oorzaak is niet iphone hardware (heb mn simkaart in andere iphone 5 geprobeerd met dezelfde ruisproblemen) of simkaart, maar netwerk of toch iphone software…

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Met KPN gebeld… Word er helemaal gek van! Nu wijzen ze naar de iPhone software als oorzaak. Ik hoop dat ze dat ook met Apple delen (heb daar wel om gevraagd).

    Ook met Apple gebeld… Wederom goede service. Het kan eigenlijk geen software issue zijn want dan zouden er wel heel veel mensen met dit probleem zitten. Ze adviseerden me om ook een simkaart van een andere telco in m’n toestel te proberen om te testen. Ik heb dat net gedaan (met T-Mobile simkaart van vriend) en dat levert gewoon spatzuiver geluid op. Toestel is gewoon okay!

    Dus… Of ik heb wederom een defecte simkaart of het ligt zeker weten aan KPN.

    Overigens opvallend… Zowel KPN als Apple gaven aan dat ik de eerste was met dit probleem. Heb ze daarom maar op dit artikel gewezen. Toch opvallend dat ze mijn klacht niet aan jullie klachten koppelen… Heb je ook dit probleem, blijf KPN lastig vallen en refereer aan dit artikel.

    Ik ga nog eens met KPN bellen en blijven zeuren totdat er beweging komt.

    Antwoord Quote

  • Mila01
    1 year

    Als ik het goed begrijp lijkt het dus het netwerk van KPN te zijn die de problemen veroorzaakt, en dan met name de HD Voice-banden? dan wordt het wachten op wat KPN doet, vrees ik…

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Het ligt gewoon aan KPN icm HD voice. Wel lomp dat ze vermelden dat je de eerste bent…ik kreeg dit weken geleden ook te horen en ik kan mij toch niet voorstellen dat er in de tussentijd niemand heeft geklaagd:-. Ze weten gewoon beiden niet waar het probleem zit en houden de klachten vakkundig af.

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Ik ga KPN eens mailen zodat ik het zwart op wit heb wat zij er van vinden. En hierin verwijzen naar dit artikel. Kan aantoonbaar niet goed gebruik maken van de beloofde diensten. Oftewel:
    1. Men lost het op
    2. Men schakelt HD voice uit (al vertelde men dat dat niet mogelijk is)
    3. Men ontbindt mijn contract kosteloos zodat ik kan overstappen naar een provider die wel goed werkt met het toestel.

    De laatste optie heeft overigens niet mijn voorkeur want ik ben voor de rest zeer tevreden over KPN.

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Goed idee. Ga ik ook doen.

    Even een snelle telling levert overigens op dat in ieder geval 14 (!) personen hier last hebben van dezelfde problemen via het KPN netwerk…

    Ralph, Peter, John, Jeerie, Klaas, Zandmachine, Gerd, Alex, Dubbeij, Niels, Menno, Folker, Chris & MartiniMan.

    Antwoord Quote

  • Glen
    1 year

    Doe maar 15 personen ik heb ook last van een irritante ruis om het stemgeluid bij bellen met 3g aan. Ik ben bij Telfort (kpn netwerk).

    Antwoord Quote

  • Zandmachine
    1 year

    Ik heb vanavond het één en ander getest.

    Mijn situatie:

    - iPhone 5 met KPN zakelijk, originele nano sim

    Mijn bevindingen:

    1. Als ik 3G uitschakel heb ik een betere verbinding, maar ik kan niet zeggen dat het perfect is. Het lijkt erop dat mijn telefoongesprekken niet meer worden afgebroken.

    2. Als ik een T-Mobile nano simkaart in mijn eigen telefoon doe, zijn alle problemen verholpen. Geen ruis meer en geen dropped calls. Dit alles met 3G ingeschakeld.

    3. Als ik mijn eigen KPN simkaart in een andere iPhone doe, de iPhone waar de geleende T-Mobile nano sim kaart van was, ervaar ik dezelfde problemen als bij mijn eigen iPhone. Dropped calls en ruis op de lijn. Als ik 3G uitschakel is de kwaliteit beter, maar niet zo goed als T-Mobile in mijn eigen iPhone.

    4. Een collega heeft een iPhone 5 met een KPN nano sim en ervaart geen problemen. Ik heb zijn simkaart helaas nog niet kunnen testen in mijn eigen iPhone.

    Zelf werk ik bij KPN en ik heb intern wat lijntjes uitgezet om te polsen of het probleem bekend is. Mocht ik iets te weten komen, dan zal ik dat met jullie delen.

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    @Zandmachine: Ik ben vooral benieuwd wat de resultaten zijn als je met die collega van toestel wisselt. Denk dat we dan aardig kunnen vaststellen of het probleem aan je iPhone ligt of de simkaart. Ik wacht nog even met mijn mail tot je uitkomsten bekend zijn. Alvast bedankt!

    Antwoord Quote

  • Zandmachine
    1 year

    @Ralph: Eens. Dat ga ik maandag proberen te doen. Overigens weet je dan nog steeds niet waar het probleem ligt. Ik heb misschien wel een ander type abbonnement bij KPN dan hij (mijn nummer staat niet op mijn naam, heb zelf geen inzicht in abbo vorm). Ik kan me zomaar voorstellen dat je met een specifiek iPhone abbo geen problemen hebt en met een ander abbo wel? Ook bij T-Mobile zijn er specifieke i-abbo’s. Ik weet niet wat voor consequenties dat kan hebben voor je bandbreedte. Ik heb inmiddels een nieuwe nano simkaart aangevraagd, omdat ik benieuwd ben of het verhaal van de technische dienst (“Er zijn bepaalde series met nano simkaarten die problemen veroorzaken”) uberhaupt waar is. Echter, ik verwacht er niet teveel van als ik hier lees dat een sim-swap geen oplossing biedt.

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Ik heb ook al een simswap gehad 4 keer en heeft niet geholpen.
    Ook een telefoon swap gedaan ook niet geholpen.

    Vodafone kaart erin en klinkt vele malen beter.
    Maar die heeft ook geen HD voice.

    Als ik me 3G uitzet is het goed dus over 3G gaat het fout.

    Antwoord Quote

  • Zandmachine
    1 year

    Dat vind ik wel interessant. Ik kan namelijk binnen mijn bedrijf kiezen voor KPN of Vodafone. Dan stap ik liever intern over om van alle problemen af te zijn.

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Ik zou voor beste bereik kiezen.
    Dan kom je toch uit bij KPN helaas.

    Ik heb zelf zakelijk abo ze zijn het nu aan het onderzoeken zijn meer klachten.

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    @Zandmachine: Dan weten we in ieder geval dat het aan KPN ligt. Het kan ook eigenlijk niet anders…… :-(

    Antwoord Quote

  • Zandmachine
    1 year

    Eerlijk gezegd denk dat ik dat het bereik van Vodafone niet noemenswaardig veel slechter is en daarbij heb ik er niets aan als ik de ander amper kan verstaan en mijn gesprekken wegvallen. Als ze het aan het onderzoeken zijn, is het wellicht de moeite waard om nog even te wachten, maar dit moet wel snel verbeteren naar mijn mening.

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    @Zandmachine: Ik ben benieuwd naar je test met de simkaart van je collega.

    Ik maak overigens ook gebruik van KPN zakelijk met een originele nanosimkaart.

    Er zijn wat mij betreft 2 oorzaken mogelijk die allebei door KPN opgelost kunnen worden.

    1. Er is inderdaad een foute serie nanosimkaarten in omloop. Mijn simkaart is via mijn werk ontvangen. Daar is een servicedesk met eigen voorraad, dus de kans is groot dat ik 2 foutieve nanosimkaarten ontvangen heb. Dit was overigens de gedachte die Apple kreeg toen ik ze aan de lijn had.

    2. Het ligt aan het HD Voice KPN netwerk. Dit is volgens mij nog steeds de grootste kanshebber. Vooral doordat het uitschakelen van 3G het probleem oplost.

    Nu maar weer mijn dagelijkse call met KPN in…

    Antwoord Quote

  • Niels
    1 year

    Ik heb last van slechte geluidskwaliteit tijdens het bellen als ik gebruik maak van de headset van Apple.

    De earbuds klinken super met muziek vanaf de iPhone of Mac, maar zodra ik ermee bel klinkt het blikkerig, vallen er stukken weg.

    Graag hoor ik of er meer mensen zijn met dit probleem.

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Het was weer een genoegen… 30 minuten aan de lijn gehangen waarbij ik 2 keer mijn verhaal kon doen nadat de lijn verbroken werd…

    Het zou inderdaad aan HD voice kunnen liggen volgens de medewerker (na beraad met de technische dienst). Er is mij gevraagd om voor verdere analyse een week lang bij te houden met wie ik bel, op welke locatie, wat de provider van de andere partij is etc… Zucht. Ben nog zo gek om het te doen ook.

    Weer gewezen op het feit dat ik meerdere klachten ken… KPN ziet dat niet. Wat een klantgerichte toko!

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Net KPN zakelijk gebeld en technische dienst zelf te spreken gehad.
    Probleem is bekend bij KPN en ligt aan de HD voice en wordt nu onderzocht.

    Ik gaf ook aan als ik in buitenland zit is het probleem er niet.

    Maar het is in onderzoek zijn al heel veel klachten degene die ik aan telefoon kreeg zei je bent de 4e vandaag

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    @Menno: Dat klinkt hoopvol. Word je op de hoogte gehouden door KPN wanneer ze meer weten? Konden ze iets over verwachte oplostijd melden?

    Ik ga in ieder geval meer gegevens verzamelen. Hopelijk helpt dat voor hun onderzoek.

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Na diverse mailtjes en telefoontjes met de waardeloze klantenservice van KPN een goed gesprek gevoerd met iemand van de technische dienst. Iemand die de klacht herkent en ook erkent! Iemand die het dus snapt en waarmee we hopelijk verder gaan komen. Jammer dat het zolang moest duren, minpunt voor KPN!!

    Het probleem zit waarschijnlijk in de HD voice van KPN icm de iPhone 5. Het probleem speelt niet tot nauwelijks icm andere HD voice toestellen.

    Gezien het aantal klachten heeft het naar eigen zeggen topprioriteit bij KPN en werkt men aan een oplossing. Men stelt wel ook afhankelijk te zijn van Apple dus op wat voor termijn we concreet iets kunnen verwachten is lastig te zeggen.

    Laten we elkaar op de hoogte houden!

    Antwoord Quote

  • John
    1 year

    @Ralph: Hulde voor het feit dat je zover bent gekomen.
    Ik heb echt het idee dat ik continu tegen een muur aanloop bij KPN.
    Fijn dat je het laatste nieuws met ons deelt.

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Deze info had ik er vorige week ook al opgezet en werd vanmiddag terug gebeld door ze dat het nu op hoog nivo ligt.

    Antwoord Quote

  • Zandmachine
    1 year

    Inmiddels heb ik trouwens een toestel swap aangevraagd bij Apple, omdat ik nu ook een groene waas aan de onderkant van mijn scherm heb… moest binnen de 14 dagen, dus heb dat maar gedaan. Hoop dat in de tussentijd de problemen met KPN opgelost zijn, anders stap ik over op T-Mobile.

    Ben benieuwd of KPN er nu echt hogere prioriteit aan geeft.

    Antwoord Quote

  • John
    1 year

    @Menno: Dat is waar. Ben blij dat jullie het nieuws delen. Nu maar hopen op een snelle oplossing.

    Antwoord Quote

  • Niels
    1 year

    “Zojuist m’n iPhone voor reparatie aangemeld bij Apple zelf, de frustratie werd me te veel
    Gesprekken bleven wegvallen, ontvanger is op bepaalde momenten tijdens het gesprek compleet onverstaanbaar.
    Ik bel met Vodafone, en heb dus niks met HD Voice te maken”

    update:

    Gisteren al mn toestel terug gekregen vanuit AppleCare, hetzelfde toestel, en het komt er op neer dat ze geen klacht hebben kunnen constateren. Spijtig, want na een avondje testen blijken de klachten nog steeds aanwezig te zijn.

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Origineel geplaatst door Zandmachine
    @Ralph: Eens. Dat ga ik maandag proberen te doen. Overigens weet je dan nog steeds niet waar het probleem ligt. Ik heb misschien wel een ander type abbonnement bij KPN dan hij (mijn nummer staat niet op mijn naam, heb zelf geen inzicht in abbo vorm). Ik kan me zomaar voorstellen dat je met een specifiek iPhone abbo geen problemen hebt en met een ander abbo wel? Ook bij T-Mobile zijn er specifieke i-abbo’s. Ik weet niet wat voor consequenties dat kan hebben voor je bandbreedte. Ik heb inmiddels een nieuwe nano simkaart aangevraagd, omdat ik benieuwd ben of het verhaal van de technische dienst (“Er zijn bepaalde series met nano simkaarten die problemen veroorzaken”) uberhaupt waar is. Echter, ik verwacht er niet teveel van als ik hier lees dat een sim-swap geen oplossing biedt.

    Heb je dit nog kunnen testen? Ben erg benieuwd namelijk.

    Ik ben blij dat meerdere mensen nu bij KPN voortgang boeken. In de tussentijd ben ik wel een overzichtje voor ze aan het maken van alle gesprekken waarbij het geluid niet goed is. Donderdag ga ik ze weer bellen. Houd jullie op de hoogte.

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Morgen heb ik weer tijd om te bellen.

    Heeft een van jullie nog updates van KPN gehad in de tussentijd?

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Nee het blijft weer angstvallig stil. Heb iphoneclub gevraagd hier ook een artikel aan te wijden. Het is immers ook handige info voor potentiële klanten. Ik zou nu achteraf gezien geen KPN abonnement meer afsluiten.

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Vodafone heeft nu ook last nu 3 personen gesproken die het zelfde hebben

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Vreemd…die ondersteunen geen HD voice. Heb zelf Vodafone sim in toestel gedaan en geen probleem, ook niet via 3G. Met KPN direct weer ellende…..

    Origineel geplaatst door Menno
    Vodafone heeft nu ook last nu 3 personen gesproken die het zelfde hebben

    Antwoord Quote

  • Zandmachine
    1 year

    Ik heb vandaag mijn nieuwe iPhone 5 gekregen en kan melden dat ik exact hetzelfde probleem heb. Ruis tijdens het bellen met 3G aan, geen problemen met 3G uit. Ik ga deze week naar een Vodafone winkel en ga testen of dat een verschil maakt. Als dat zo is stap ik direct over. Ik wil dit gelazer niet met de “beste” provider van Nederland en de “beste” telefoon ter wereld. Als Vodafone ook zo slecht is ga ik mijn iPhone terugsturen en koop ik wel een tweedehands 4S, want als je er niet fatsoenlijk mee kan bellen houdt het voor mij snel op.

    Ik ben er nog niet aan toegekomen om een ander KPN kaartje (die van mijn collega) erin te doen, omdat hij op vakantie is. Ik heb nog een nieuwe nano simkaart aangevraagd, dat is mijn laatste poging bij KPN. Ik heb niet de hoop dat ze dit kunnen of gaan oplossen bij KPN. Ik heb de HD Voice Product Manager binnen KPN gemaild, en die laat niets van zich horen. Ik ga hem een reminder sturen. Ik werk zelf ook voor KPN (als externe) dus had gehoopt iets meer informatie te krijgen, maar helaas.

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Als je als directe collega al geen mail terug krijgt…..heerlijke service…..ik ga KPN over een weekje weer eens rappelleren en deadline stellen. Anders gaan we helaas andere wegen bewandelen.

    We houden elkaar op de hoogte.

    Antwoord Quote

  • Zandmachine
    1 year

    @Ralph:

    Ik stel voor dat we een front vormen en naar de consumentenbond stappen. Ik weet niet om hoeveel mensen het gaat, maar ik zou het wel interessant vinden als de redactie een poll op hun website zetten, zodat we eens kunnen kijken hoe groot dit probleem nu echt is.

    Antwoord Quote

  • Menno
    1 year

    Vandaag weer KPN gebeld.
    TD is er hard mee bezig moet volgens KPN een update van carrier komen bij apple.

    Ze zijn nu samen met apple aan het kijken wat eraan gedaan kan worden.

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Origineel geplaatst door Menno
    Vandaag weer KPN gebeld. TD is er hard mee bezig moet volgens KPN een update van carrier komen bij apple.Ze zijn nu samen met apple aan het kijken wat eraan gedaan kan worden.

    Dit verhaal werd vandaag bevestigd tijdens een gesprek wat ik met de TD van KPN had. Apple schijnt dit op te moeten lossen.

    Ik heb in ieder geval mijn belgegevens van gesprekken met ruis van anderhalve week gedeeld en kreeg gelukkig de directe contactgegevens van de TD-man. Hij gaat de gesprekken verder onderzoeken en houdt me op de hoogte. (En natuurlijk doe ik dat dan ook hier).

    Al met al, eindelijk een goed gesprek gehad bij KPN. Nu maar hopen op een goede follow-up.

    Antwoord Quote

  • Zandmachine
    1 year

    Ik heb inmiddels ook een reactie van de product manager van HD Voice en daar is het ook bekend. Dus het leeft wel binnen KPN, dat is een goed teken. Helaas kon hij verder geen uitspraken doen over oorzaak, verwachte oplostijd, etc. Tevens is hier qua communicatie natuurlijk voorzichtigheid geboden. Daar zijn richtlijnen voor, om te voorkomen dat verhalen een eigen leven krijgen. Zodra ik iets weet en ik het ook mag delen, zal ik dat zeker doen.

    Antwoord Quote

  • Davy
    1 year

    Had m’n iphone sinds vrijdag avond. Ik wou er de zaterdag mee bellen en aan de andere kant van de lijn hoorde ze enkel geruis :-(
    Hopelijk stuurt Apple mij vlug een nieuwe op.

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Wat is de stand van zaken bij jullie? ik wacht nog steeds op bericht van de td. Ga morgen compensatie aanvragen want dit wordt een lange discussie ben ik bang…..

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Zat er vanmiddag weer aan te denken… Ga morgen weer bellen voor de stand van zaken. Laat het jullie weten.

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Origineel geplaatst door MartiniMan
    Zat er vanmiddag weer aan te denken… Ga morgen weer bellen voor de stand van zaken. Laat het jullie weten.

    Net contact gehad per mail… KPN wacht nog op uitsluitsel. Wachten dus……..

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Origineel geplaatst door MartiniMan
    Origineel geplaatst door MartiniManZat er vanmiddag weer aan te denken… Ga morgen weer bellen voor de stand van zaken. Laat het jullie weten.Net contact gehad per mail… KPN wacht nog op uitsluitsel. Wachten dus……..

    Dat ging nog best snel. :-) Het probleem is bekend bij KPN. Het ligt aan de codec die door Apple geimplementeerd is op de iPhone 5 voor HD voice. Deze geeft in combinatie met de beschikbare bandbreedte van het KPN UMTS netwerk de geschetste problemen. KPN geeft aan dat Apple de codec dient aan te passen en dat we moeten wachten op de volgende IOS6 update. Dit verklaart dat het probleem alleen bij KPN klanten speelt.

    De reactie past bij eerdere reacties van anderen. Zandmachine meldde het op 5-11 in een gesprek met Apple. En Menno op 20-11 na een gesprek met KPN. Geeft me een goed gevoel in ieder geval. Het is dus wachten op de volgende IOS6 update.

    Antwoord Quote

  • @MartiniMan: Zou je die e-mail naar ons willen doorsturen?. Alvast dank!

    Antwoord Quote

  • MartiniMan
    1 year

    Origineel geplaatst door Jean-Paul Horn
    @MartiniMan: Zou je die e-mail naar ons willen doorsturen?. Alvast dank!

    Voor welk doeleinde? Wil niet moeilijk doen, maar ik heb geen idee of ik zomaar dit soort mails mag delen. Mail me anders even prive om te kijken wat ik doen.

    Antwoord Quote

  • Rob
    1 year

    Het hele probleem heeft helemaal niets met HD voice van KPN te maken. Het is een probleem wat wereldwijd speelt, zowel in US, Canada, België, Duitsland en meer. Gezien de reacties op het Apple forum lijkt het te maken te hebben met de compressie die Apple gebruikt voor voice. Deze is anders en compleet nieuw t.o.v. de 4 en 4s.

    Zie voor meer reacties onderstaande link.

    https://discussions.apple.com/thread/4348915?start=0&tstart=0

    Antwoord Quote

  • Mike De Vuyst
    1 year

    Is er nu al een oplossing voor de geluidskwaliteit tijdens het bellen? Ik heb ook een 5 en heb constant problemen tijdens het bellen :( en ik wordt er zot van! voor de rest is hij echt zalig :D btw, ik ben mij mobistar, dus dat is toch geen slechte speler als provider?!

    Antwoord Quote

  • Frank
    1 year

    Sinds 4 weken de 5, supertoestel, jammer genoeg heb ik continu last van wegvallende gesprekken…
    Ook al een nieuwe nano-sim gekregen, maar dat heeft niet geholpen, de gesprekken blijven wegvallen…
    Provider is T-Mobile.

    Antwoord Quote

  • Steven
    1 year

    Hallo, ik heb nu 7 dagen mijn nieuwe iphone 5.
    Ik ben ook niet te spreken over de geluidskwaliteit tijdens het bellen. het is net of ik in een CB aan het spreken ben. De achtergrond geluiden hoor je in stukken en brokken. Mijn vorige gsm was een 3GS en was stukken beter bij het bellen. Ik stoor mij er erg aan. Als je zoveel geld aan een toestel geeft moet het werken zoals het hoort! ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt. ik bel met Mobistar ter info.

    Antwoord Quote

  • misterice
    1 year

    de camera van de iphone 5 is heeeeel erg slecht!! het lijkt wel iets van 10 jaar geleden! ik heb de iphone 5 nu 3 maanden en de camera is gewoon bagger!! de flits is niet goed en dat domme geklets over die paarse halo is gewoon om de fout niet toe tegeven dat ze het verkeerd gedaan hebben! want dit is alles behalve normaal! ik hoop dat dit snel gaan oplossen anders is het over 2 jaar geen iphone meer voor mij! voor mij moet zo`n toestel alles hebben! maar met die camera van nu is het toestel gewoon niet zoveel geld waard! dat kan 100,- euro`s goedkoper! damm zelfs dat ding van de aldi is beter met foto`s maken dat wil dus veel zeggen!

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    KPN is er nog steeds heeeeeellll druk mee bezig…….tuurlijk. Compensatie!? “Ja dat beoordelen we achteraf wel voor u”

    Waardeloos bedrijf. Volgens de eerste drie medewerkers die je spreekt is er natuurlijk helemaal niets bekend hierover….ongekend.

    Het probleem lijkt overigens wel iets minder te zijn? Bij jullie ook enig verschil?

    Antwoord Quote

  • Zandmachine
    1 year

    Ik zie dat 6.0.2 uitgekomen is. Kan iemand testen of het probleem hiermee opgelost is? Ik hou nog even een slag om de arm, omdat ik wil zien of er een jailbreak uitkomt nu de update beschikbaar is.

    Ik kan me voorstellen dat het opgelost is als dit echt een wereldwijd probleem is.

    Antwoord Quote

  • Ralph
    1 year

    Geen verschil helaas……

    Antwoord Quote

  • rudi
    1 year

    ik bel met een iphone 5, ben aangesloten bij telenet vrouw en zoon hebben ook een iphone 4s en 5 zijn ook beide bij telenet maar als ik met hun aan het bellen ben het kraakt steeds en lijkt op een robotstem ligt dit aan de provider of is mijn foon beschadigd

    Antwoord Quote

Comments are closed.