Breaking iPhone 6 voorverkoop gestart, hier kun je terecht!

96 procent van de gebruikers tevreden met de iPhone 4S

·

Onderzoek iphone 4SVolgens een onderzoek van ChangeWave Research zijn iPhone-bezitters uitermate tevreden met de iPhone 4S. In totaal 96 procent van de iPhone 4S-gebruikers zegt tevreden te zijn, terwijl ongeveer 2 procent ontevreden is. Het merendeel, 77 procent, beweert zelfs zeer in zijn nopjes te zijn met de iPhone 4S. Dat zijn positievere cijfers dan bij de iPhone 4 in een vergelijkbaar onderzoek, toen 93 procent van de gebruikers tevreden was.

iPhone 4 versus iPhone 4S49 procent van de onderzoeksdeelnemers vindt Siri de beste functionaliteit van de iPhone 4S. Meteen daarna komt het gebruiksgemak met 39 procent, gevolgd door de nieuwe 8-megapixelcamera met 33 procent. De mogelijkheid om met meerdere computers te synchroniseren en te multitasken staan onderaan de favorietenlijst, met ieder 11 procent.

Bovenaan de lijst van minst favoriete iPhone 4S-punten staat de korte batterijduur met 38 procent, gevolgd door 30 procent die ervan baalt geen 4G-ondersteuning te hebben. De klachten over batterijduur zijn eigenlijk wat misplaatst, omdat dit probleem juist bij iOS 5 lijkt te liggen.

Helemaal compleet lijken de onderzoeksresultaten van ChangeWave niet: tel je bijvoorbeeld de percentages van het tevredensheidonderzoek over de iPhone 4s bij elkaar op, dan kom je op slechts 98 procent uit. Gezien het onderzoek plaatsvond onder slechts 215 (!) iPhone 4S-bezitters, kan dit te maken hebben met naar beneden afgeronde getallen achter de komma.

door Bastiaan Vroegop

Sinds 2011 de vaste nieuwsjager voor iCulture. Is er als de kippen bij als ergens gelekte iPhone-onderdelen of Apple Store-geruchten opduiken. Kijkt nu al een paar keer per dag naar zijn pols, om vast te wennen aan de Apple Watch.

26 reacties

  1. door aaifoon

    96% tevreden?

    hmmm volgens mij zijn hebben er nog vrij veel mensen, waaronder ik, het probleem dat bij het bellen het geluid vrij blikkerig en galmend klinkt. Erg irritant!
    Hopelijk is dit bij de volgende update opgelost.
    Afgezien van het bellen (en batterij) is het fijn dingetje.

  2. door iDennis

    Ik wist niet dat het mogelijk is om met meerdere computers te synchroniseren! Hoe werkt dat dan precies?

  3. door Majette

    Maar 96%? ;) toch knappe prestatie van Apple, al zullen ze er natuurlijk aan werken om dichter bij de 100% te gaan zitten.

  4. door Marrrrrtijn

    Ik heb nog geen iPhone, maar overweeg er één aan te schaffen. De uitslag van dit onderzoek geeft mij vertrouwen, maar ik vind het jammer dat niet meteen in kaart is gebracht hoeveel procent van de gebruikers batterijprobleem ondervinden. Ik voel er namelijk weinig voor, om straks met een lader overal mee naar toe te slepen…

    (offtopic: als Apple niet heel snel met een oplossing of meer informatie komt, dan verleg ik mijn blik naar de Galaxy S2)

  5. door Dennis

    Jaja knap onderzoek onder maar liefst 215 iP4s bezitters…

  6. door Dan

    Hoeveel 4S bezitters hebben ze ondervraagd?

  7. door Ikke ikke

    Origineel geplaatst door Dan
    Hoeveel 4S bezitters hebben ze ondervraagd?

    Idd, tijd voor een echte poll op iphoneclub dachtikzo

  8. door suijkerwerk

    Wat een lulkoek dat onderzoek.
    Zijn de respondenten nieuwe iOS-gebruikers, of stappen ze over naar nieuwe iPhone 4S?

    Ik als oud-iPhone 4 gebruiker zie bijv. het grote verschil in beeldkwaliteit tussen 4 & 4S.

    Mensen die net instappen herkennen de gele gloed bijv. niet.

    Ik wel, vandaar dat iPhone 4S nummer drie er aankomt.

  9. door Sezgin

    Een beter batterij en groter scherm, en je hebt de %100 te pakken :D

  10. door Peter

    Haha 215 respondenten. Wie neemt dit onderzoek nog serieus en nemen die onderzoekers zichzelf wel serieus?
    Hebben ze het onderzoek ook nog op 1 school oid afgenomen zekers…?

  11. door krijn

    Origineel geplaatst door Marrrrrtijn
    Ik heb nog geen iPhone, maar overweeg er één aan te schaffen. De uitslag van dit onderzoek geeft mij vertrouwen, maar ik vind het jammer dat niet meteen in kaart is gebracht hoeveel procent van de gebruikers batterijprobleem ondervinden. Ik voel er namelijk weinig voor, om straks met een lader overal mee naar toe te slepen…(offtopic: als Apple niet heel snel met een oplossing of meer informatie komt, dan verleg ik mijn blik naar de Galaxy S2)

    Ik moet zeggen dat ik gene problemen heb mijn mijn 4s. Ben van een 3gs naar een 4s overgestapt en ben er erg blij mee. Doe ongeveer 1,5 dag met mijn gsm. Maar heb thuis, op het werk en in de auto een oplader mocht het nodig zijn. Ideaal! Gewoon ene top telefoontje, dus doen als ik jou was

  12. door Jasper

    Wat Peter zegt. Ik heb zelf ook een onderzoek gedaan en 100% van dat onderzoek vind 215 mensen wat weinig voor een serieus onderzoek..

  13. door pebbie

    Gister 4s in ontvangst genomen volle batterij om 20.00. Nu 14.15 op 42% en redelijk intensief gebruikt. Valt me nog niet tegen tot nu toe. Had hiervoor ruim 2 jaar de 3GS.

  14. door fgeer

    @iDennis: Je kan iCloud gebruiken zowel op Mac als Windows. Alles wordt keurig gesynched.

  15. door Randy6

    Misschien tijd dat Apple eens een Unix process manual doorleest en de processen fixt.
    De battery life van miljoenen mensen is een ramp, ongeacht wat deze 200 kritieklozen beweren.

  16. door Charlie51

    Het is dan ook niet makkelijk om toe te geven dat je net boven de 600€ hebt besteed aan een gsm waarover je niet tevreden bent.

  17. door peter

    @randy6: Reageerde je ook zo bij het signaal probleem van de iphone 4? Welke amper mensen last van hebben?
    Zo iemand als randy noemt men een pessimist.

  18. door daniel

    (Red.) Verwijderd: ongepast.

  19. door Radar

    Origineel geplaatst door Randy6
    Misschien tijd dat Apple eens een Unix process manual doorleest en de processen fixt. De battery life van miljoenen mensen is een ramp, ongeacht wat deze 200 kritieklozen beweren.

    Wanneer ik in jouw schoenen stond , met jouw kennis…..zou ik mijn diensten aanbieden bij Apple zodat jij het miserabele leven van miljoeoeoeoenen iPhone bezitters weer wat kan opfleuren.
    Vreemd dat ze nog niet De Verlosser op de stoep gestaan hebben……

  20. door Dlo

    Origineel geplaatst door Randy6
    Misschien tijd dat Apple eens een Unix process manual doorleest en de processen fixt. De battery life van miljoenen mensen is een ramp, ongeacht wat deze 200 kritieklozen beweren.

    Ik heb nog nooit problemen gehad met de 4S batterij.

  21. door Jos

    Die 4% vervuilen voor 96% alle fora en commentaren ;)

  22. door hengel

    Grappig dat wanneer er iets slechts over Apple of de iPhone wordt gezegd dat direct als waar wordt overgenomen en wanneer er iets goeds wordt gezegd dit per definitie in twijfel word getrokken.

  23. door Wim

    Leuk dat 96% tevreden is. Zeker alleen gevraagd aan mensen die de telefoon inmiddels hebben. Ik heb er één besteld op 21 oktober, en heb nog steeds niets geleverd gekregen. Ben ik nu dan een tevreden gebruiker, of juist niet?

  24. door Peter

    Ik gebruik hem nu een maand.
    Had hiervoor de 4, daarvoor de 3GS en daarvoor de 3G. Ik ben een actieve gebruiker.
    Die accu houdt het geen hele dag vol en al helemaal niet als je navi of flits apps gebruikt. Das echt waardeloos. Dat was bij de 4 echt niet het geval.
    Mooi is de snelheid, de camera en de beeldkwaliteit.
    Jammer dat het scherm niet groter is geworden!
    Verder niet echt stukken beter dan de 4. Ik wacht op de 5 en hoop dat ondertussen iOS 5 wordt aangepast voor een betere accuduur!

  25. door Robin

    Ik ben helemaal tevreden met de iPhone 4 s inclusief de batterij.
    Ben ik niet tevreden dan neem ik een ander merk.
    Ook ben ik een grote fan van Apple , maar ben weer niet getrouwd met ze en ook niet gehersenspoeld zoals vele hier beweren.
    Want bijna niemand blijft toch vrijwillig bij een telefoon die niet bij ze past.
    We zijn toch niet gek?

  26. door Maurits

    Hallo heb sinds vorige week ook de iPhone 4s,(WIT) had hiervoor 3G, ben uiterst tevreden, alleen mijn flits van de camera werkt niet goed.als ik een foto maak met flits aan of automatisch , komt er een wazige witte vlaag overheen. Er zit geen
    Folie meer overheen, en ook geen hoesje, heb alles al geprobeerd. Tmobile gebeld, die zeiden, dat ik hem moest herstellen. Maar dat mocht ook niet baten. Heeft iemand hier ervaring mee? Of ander advies?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.