Archief voor 'privacy'

iCulture.nl afbeelding met logo

'Sign in with Apple' wordt verplicht voor sommige apps

Apple introduceerde op WWDC 2019 een nieuwe inlogmethode: Sign in with Apple. De functie wordt verplicht voor alle apps die inloggen via third party-diensten aanbieden. Dat is te lezen in de richtlijnen voor ontwikkelaars.

iCulture.nl afbeelding met logo

Apple wil reclamekliks in Safari anoniem maken

Apple bouwt aan een technologie waarmee kliks op advertenties in Safari anoniem gemaakt kunnen worden. De functie wordt ingebouwd in Safari en Apple hoopt dat het een standaard wordt.

iCulture.nl afbeelding met logo

Google CEO haalt uit naar Apple: 'Privacy moet voor iedereen zijn'

Google's CEO Sundar Pichai heeft in een opiniestuk in de New York Times uitgelegd hoe Google omgaat met privacy en de gegevens van gebruikers. Pichai legt wat zijn bedrijf doet op het gebied van privacy en toegankelijkheid. Het is voor het eerst dat Google daar zo sterk de nadruk op legt.

iCulture.nl afbeelding met logo

Apple's privacyboodschap wekt geen vertrouwen bij consumenten

Heb jij er vertrouwen in dat Apple netjes met je persoonlijke data omgaat? Dan behoor je tot een minderheid, want uit een onderzoek naar het vertrouwen dat consumenten hebben in techbedrijven blijkt dat Apple niet eens zo goed scoort.

iCulture.nl afbeelding met logo

Supermarkten gaan privacy van boodschappen-bezorgapps verbeteren

De Nederlandse supermarkten beloven beter om te gaan met de privacy van gebruikers. Tijdens een onderzoek van de Hogeschool Utrecht bleek dat apps voor het laten bezorgen van boodschappen veel meer persoonsgegevens verzamelen dan strikt noodzakelijk is. Ook over de prijzen van de producten doen de supermarkten soms vaag.

iCulture.nl afbeelding met logo

Google biedt een 'sleepnet voor locatiedata' om misdrijven op te lossen

Google staat erom bekend dat ze gigantische hoeveelheden locatiedata verzamelen. De politie blijkt daar dankbaar gebruik van te maken om criminelen op te sporen, maar daarbij komen ook wel eens onschuldige burgers in de problemen, omdat ze toevallig op de verkeerde plek waren.

iCulture.nl afbeelding met logo

Facebook wil privacyvriendelijk sociaal netwerk worden

Facebook CEO Mark Zuckerberg heeft zijn visie op de toekomst van het sociale netwerk uiteengezet. Daarin staan principes zoals privacy, verdwijnende berichten en end-to-end encryptie voorop. Maar kan Facebook het vertrouwen nog terugwinnen?