Reacties voor: ‘T-Mobile deelde locatie van klanten jarenlang met CBS’

T-Mobile blijkt niet-anonieme klantgegevens jarenlang te hebben gedeeld met het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De Autoriteit Persoonsgegevens en Agentschap Telecom zijn meteen gestart met een onderzoek.

Reacties: 10 reacties

  1. Bizar dat zoiets nu pas aan het licht komt. Behoorlijk inbreuk als het mij vraagt.

  2. “Die moesten nog door het CBS worden geanonimiseerd.” 😂 Hier heb je m’n pinpas, pincode en adres. Pinpas en pincode heb je niet nodig dus die alsjeblieft niet gebruiken.

  3. NRC vandaag podcast geeft alle toelichting

  4. Nu ook de anderen controleren…

  5. Het is ongelofelijk dat dit kan en je hoort soortgelijke zaken steeds vaker in Nederland; al vergelijk je het maar waarom het kabinet is gevallen.
    Sinds een aantal jaren ben ik vertrokken uit Nederland richting België en sindsdien lees je hier en ook via het Duitse nieuws berichtgeving over zaken in Nederland, die ik in het Nederlandse nieuws niet eens terug vindt.
    Ik heb sterk het vermoeden dat er veel achter gehouden wordt door de politiek. Kijk maar naar het hele mondkapjes gebeuren.
    Ik ben blij dat ik weg ben uit dit maffialand in een modern jasje.

  6. Het is strafbaar voor T Mobile om deze gegevens te delen. En het lijkt ook dat het CBS deze gegevens niet ongestraft mag gebruiken.
    Beide zijn in fout.

    Je wilt niet weten welke info van alle T mobile klanten nu op straat ligt: belgegevens, locatie gevens, sms gegevens. Dat komt allemaal terecht bij een overheidsorgaan die op die manier een persoonlijk beeld kan vormen van elke burger.

  7. Origineel geplaatst door Karst:
    Nu ook de anderen controleren…

    Juist! Daar moeten ze dan nu ook achteraan. Want wie zegt mij dat de andere providers wel netjes zijn? Lees dit stukje net op het NRC: Eenzelfde algoritme is eerder gebouwd door de leverancier van mobiliteitsmetingen, Mezuro, op basis van anonieme Vodafone-data.

    Is dit wel echt anoniem, Vodafone???

  8. Verschrikkelijk. Maar we zijn schapen en hebben toch niks te verbergen. Pfff.

    De eventuele boete zal weer lachwekkend worden en mijn aandeel erin voor het onvrijwillig beschikbaar stellen van mijn locatiegegevens en gedrag zal toch niet aan mij worden uitgekeerd. Blij dat ik weg ben bij die toko (omdat ik bij Vodafone meer voordeel kon halen samen met Ziggo). Maar of Vodafone nou zoveel beter is…

  9. @j.ketelslegers: en in België is alles beter ??
    Tuurlijk !!!

  10. @j.ketelslegers: België is niks moderns aan hoor kennen ze het woord pinnen nog amper, ook contactloos betalen is modern/eng nog voor ze.
    Net als datalimieten op vaste internet lijn etc, verder gebeurt er in Belgie precies het zelfde deze week dit topic gezien

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.