Sonos Era 100 in wit

Reacties voor: Sonos verwijdert twee populaire iPhone-functies uit de app

Sonos heeft een update van de Sonos S2 iPhone-app uitgebracht. De fabrikant van multiroom-speakers haalt twee functies weg uit de app. En daar zullen iPhone-gebruikers niet blij mee zijn.

Reacties: 18 reacties

  1. Ik kon al jaren de bediening niet gebruiken zonder de iPhone te ontgrendelen, dramatisch slecht is de Sonos App. Zoeken duurt eindeloos en geeft vaak foutmeldingen ook vind ik de app behoorlijk traag. Zonde dat ze nu ook de volumeregeling via de knoppen weghalen

  2. De Sonos app wordt steeds trager en onwerkbaarder. Ik gebruik al tijden andere apps om mij Sonos te bedienen binnen het huis. SonoPhone, SonoPad (oude iPads die overal staan/hangen zodat je ziet wat er afgespeeld wordt), Soro (voor widget/Siri) en Home Assistant. De nieuwe Sonos 15.6 app werkt op dit moment ook niet met de iOS / iPadOS 17 Developer Beta 4. Je krijgt een zwart scherm.

  3. Wat ik mijn afvraag is waarom zoiets niet in de release notes staat van een update!?
    Dit geldt voor heel veel apps. Wat wordt er precies geüpdatet?

    Bugfixes en verbeterde prestaties is imo veels te algemeen.
    Waarom mogen ontwikkelaars dit?
    9/10 app updates zijn onduidelijk qua inhoud.

  4. Erg jammer dat Apple de richtlijnen zo aanpast. Ook een manier om Apple producten te promoten.
    Hier mag de EU naar kijken wat mij betreft. Dit is kleinere spelers ‘pesten’.

  5. Origineel geplaatst door Patrick
    De Sonos app wordt steeds trager en onwerkbaarder. Ik gebruik al tijden andere apps om mij Sonos te bedienen binnen het huis. SonoPhone, SonoPad (oude iPads die overal staan/hangen zodat je ziet wat er afgespeeld wordt), Soro (voor widget/Siri) en Home Assistant. De nieuwe Sonos 15.6 app werkt op dit moment ook niet met de iOS / iPadOS 17 Developer Beta 4. Je krijgt een zwart scherm.

    Even uit de app maar niet geforceerd afsluiten en opnieuw openen en de app doet het gewoon.

  6. Ik gebruikte deze mogelijkheden al niet omdat ze inderdaad niet betrouwbaar werken. Op zich wel jammer dat Sonos er voor kiest om de handdoek in de ring te gooien, in plaats van aan de betrouwbaarheid te werken.

  7. Ik heb zelf een Bluesound Pulse 2i Soundbar, die uitstekend samenwerkt met Apple AirPlay en de app werkt er uitstekend op. Geluid is echt fantastisch. Je hebt er geen woofer bij nodig. Hij is ongeveer een meter lang en ik verbaas me nog altijd over de geluidskwaliteit. Bluesound is niet goedkoop, maar erg goed van kwaliteit, gemaakt door zelfde fabriek als Nad, Herman Kardon etc.
    Je kunt er – net als bij Sonos – draadloos speakers in andere kamers op aansluiten. De prijs ligt hoger, maar de kwaliteit ook.

  8. @Bart: SONOS gebruikt dit argument om fouten in hum bagger app te maskeren.

    Ben al jaren teleurgesteld in de gebruiksonvriendelijkheid en traagheid van de app. Het verdienmodel zit enkel in reclame en speakers maar heeft niets meer met klanten cq klantvriendelijkheid te maken.

  9. Origineel geplaatst door Robert
    Wat ik mijn afvraag is waarom zoiets niet in de release notes staat van een update!?

    Dit geldt voor heel veel apps. Wat wordt er precies geüpdatet?

    Bugfixes en verbeterde prestaties is imo veels te algemeen.

    Waarom mogen ontwikkelaars dit?

    9/10 app updates zijn onduidelijk qua inhoud.

    Een developer mag er doen wat die wilt. Omdat een app vaak in meerdere talen wordt uit gebracht wordt er vaak iets stondaarts neer gezet. Bij apps zoals die van Sonos kan het zijn dat een compleet ander team over de release gaat en dus geen flauw idee heeft wat er in de update zit.

  10. @Bart: Apple heeft niks aangepast, Sonos maakt gewoon een slechte app die niet voldoet aan de (reeds bestaande) richtlijnen van Apple. Zelf gebruik ik BluOs en Tidal voor mijn NAD M33 en beide apps werken uitstekend op al mijn Apple apparaten. Je kan wel zeggen dat het van Sonos niet bepaald slim is om zoiets te verwaarlozen.

  11. Lekker bezig Sonos! Nog even doorzetten en ik zie een vanMoof-je aankomen. Steeds slechter wordende producten en service maar wel veel reclame maken.

  12. Heel wat jaren terug een twee tal Sonos Play 1’s opgehangen. Helaas kwam kort daarna de mededeling dat de te oud waren. Legacy noemen ze dat meen ik. Toen was ik al klaar met Sonos. Obsolete door design noem ik dat.

    Ze hangen er nog, maar sinds de HomePod mini er is. Worden ze niet meer gebruikt..

    Bovenstaand bericht geeft maar aan in hoeverre “gebruiksvriendelijk” Sonos is… Ik ben er in ieder geval al geruime tijd klaar mee

  13. Wat blijft er dan nog over? Sonos koop je niet vanwege de geluidskwaliteit, ik heb nog geen sonos gehoord die goed klinkt. Een ipad heeft tegenwoordig al beter klinkende speakers. Verder ook niet vanwege het design (misschien smaak). De software wordt er ook niet beter op en zo te lezen was het al niet geweldig. Sonos is in het nieuws geweest vanwege planned obsolescence, door een software-update worden “oudere” speakers ineens veel minder bruikbaar.

  14. @hans: Kun jij met de BluOS app dan wel de muziek bedienen vanaf het toegangscherm of het volume regelen met de hardware knoppen van je iPhone?

  15. SONOS en Polestar app, top hardware, maar met de slechtste apps.

  16. @jw: Omdat BlueSound Airplay ondersteuning heeft is die mogelijkheid er. Je “stuurt” dan vanuit Spotify/Tidal/Qobuz aan die op de homescreen weergeven wat er speelt en wat functionaliteiten heeft zoals nummer skippen.

    De BlueSound App zelf doet dit geloof ik niet, maar die heb ik al tijden niet meer gebruikt.

    De Sonos app is lang toonaangevend geweest qua connectivity en de app was behoorlijk intuïtief. Ze worden alleen nu aan alle kanten ingehaald heb ik het idee.

    Voorheen had sonos ook airplay ondersteuning, ik weet niet of dit nog steeds zo is, anders is het zo opgelost. Zeker met de multiroom functionaliteit van Airplay2.

  17. Het word met de dag slechter en meer meer Bugs. Nog even en je kan het alleen bij de Ikea kopen. Tijd voor meer Bluesound!

  18. Ik begin er klaar mee te raken,
    Sonos gaat een tijdje goed en dan is er weer iets waar je op moet aanpassen.
    Persoonlijk vond ik het volume regelen vanaf mijn zij knoppen op mijn iPhone fantastisch.
    Ook de functie van het vergrendel scherm is eraf wat ik heel jammer vind.
    Vandaag kon ik ook weer eens niet vanaf mijn macbook de app bedienen.
    Mijn hele huis staat vol met Sonos en ben van plan deze niet meer uit te breiden vanwege deze onzinnige acties.
    Misschien kunnen ze eens naar het gebruik gedrag van de klant kijken en daarop handelen want ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die deze bovengenoemde functies graag zien doen verdwijnen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.