Nieuwe Shot on iPhone-reclame draait helemaal om de aarde

Een nieuwe Shot on iPhone-reclame met de stem van de overleden astronoom Carl Sagan gaat over de schoonheid van de aarde. Net als in de andere filmpjes in deze serie zijn alle beelden gemaakt met de iPhone.

Earth Shot on iPhone reclame.
In de serie Shot on iPhone heeft Apple weer een nieuw deel online gezet. In de één minuut durende reclame getiteld Earth zet Apple de schoonheid van de aarde centraal, begeleid door de stem van astronoom Carl Sagan. Net als in de andere filmpjes in dezelfde serie zijn alle beelden gemaakt met een iPhone, bovendien vermeld met de originele fotograaf.


De nieuwe Earth-video in de Shot on iPhone-serie duurt exact één minuut. In totaal bevat de hele video vijftien verschillende clips, waarin gebruikgemaakt wordt van verschillende effecten zoals slo-mo en tijdsverloop. De beelden worden ondersteund door de stem van astronoom Carl Sagan. Carl Sagan was auteur van meer dan twintig boeken, onder andere over de natuur en wetenschap. De woorden in de video zijn afkomstig van zijn boek Pale Blue Dot. De boodschap in de video is dat de aarde ons enige thuis is en dat we er ook zuinig op moeten zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=YpUa7YvhUJo

Het is niet de eerste keer dat Apple de stem van een overleden persoon gebruikt in een Shot on iPhone reclame. Een jaar geleden eerde Apple nog de mens in een reclame rond de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Toen werd een passage van de overleden dichter en schrijfster Maya Angelou gebruikt. De video is vergelijkbaar met deze nieuwe reclame. Heb je die destijds gemist, dan vind je hem in onderstaand artikel terug.

Bekijk ook

Apple eert de mens in reclame voor Olympische Spelen

Tijdens de openingsceremonie van de aankomende Olympische Spelen, zet Apple de mens in het zonnetje. De reclame wordt ondersteund met een gedicht door de Amerikaanse schrijver en dichter Maya Angelou.

Shot on iPhone is een inmiddels bekende serie filmpjes van Apple waarvan de beelden allemaal geschoten zijn met de iPhone. In de reclames staat vaak een bepaald thema centraal. De filmpjes draaien dan ook niet zozeer om nieuwe functies van de iPhone zelf, maar vooral om de kwaliteit van de beelden. Begin dit jaar verscheen er bijvoorbeeld een fotoreeks getiteld One Night Shot met beelden uit het nachtleven, eveneens gemaakt met een iPhone.

Bekijk ook

One Night Shot on iPhone: nieuwe Apple-fotocampagne duikt in het nachtleven

Apple is gestart met de One Night Shot on iPhone-campagne, waarbij fotografen laten zien hoe mooi nachtfoto's op de iPhone 7 zijn.

Reacties: 1 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.