Apple eert de mens in reclame voor Olympische Spelen

Tijdens de openingsceremonie van de aankomende Olympische Spelen, zet Apple de mens in het zonnetje. De reclame wordt ondersteund met een gedicht door de Amerikaanse schrijver en dichter Maya Angelou.

Shot on iPhone reclame Human Family.
Apple zet de mens in het zonnetje. In een nieuwe reclame in de Shot on iPhone-campagne eert Apple de menselijke familie. In de 1 minuut durende reclame komen allerlei foto’s en video’s voorbij van mensen van over de hele wereld. De reclame wordt ingesproken door Maya Angelou, een Amerikaanse schrijver en dichter.

De mens op beeld vastgelegd in iPhone-reclame

In de nieuwe reclame wordt niet een product of functie geprezen, maar draait het op de mensen die op beeld zijn vastgelegd. De beelden worden begeleid door het gedicht Human Family van Maya Angelou, een inmiddels overleden dichter en schrijver. Iedereen die in de reclame voorbij komt, is uiteraard vastgelegd met een iPhone. Het gaat zowel om foto’s als om korte video’s.

https://www.youtube.com/watch?v=ztMfBZvZF_Y

De reclame zal getoond worden tijdens de openingsceremonie van Olympische Spelen, die in de nacht van vrijdag op zaterdag plaatsvindt. De reclame is een stuk emotioneler dan de voorgaande Shot on iPhone-reclames, mede door het gedicht van Maya Angelou. Het volledige geschreven gedicht kun je hier nog eens nalezen.

https://www.iculture.nl/gids/olympische-spelen-2016-live-kijken-iphone-ipad-apple-tv/

De vorige Shot on iPhone-reclame focuste zich voornamelijk op dieren, al kwam later ook mensen in korte video’s voorbij. Hoe dan ook staat de kracht van de camera, en dan met name de camera van de iPhone, in de reclame’s centraal.

Bekijk ook

Nieuwe Apple-reclamespotjes tonen dieren van dichtbij

Apple heeft twee nieuwe reclamefilmpjes uitgebracht, deze keer met macro-shots van dieren: een mier en een eekhoorn.

Informatie

Laatst bijgewerkt
4 augustus 2016 om 20:49
Onderwerp
Categorie
Apple

Reacties: 0 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.