Reacties voor: NS wil apps die prijsinformatie treinreis tonen vooraf goedkeuren

Apps die prijsinformatie van treinreizen laten zien moeten binnenkort een nieuw contract bij de API van NS afsluiten. Hierbij worden ontwikkelaars waarschijnlijk gevraagd om de NS eerst een app goed te laten keuren.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 7 reacties

  1. Mogen de Apps die NS reisinformatie tonen dan ook kritiek leveren op de reisschema’s en de vertragingen van de NS zelf ?

  2. Vreemde ontwikkeling.
    De NS mag blij zijn dat er nog ontwikkelaars zijn die betere apps maken dan de app van NS zelf.

  3. De online community heeft aangegeven dat er behoefte is aan het vrijgeven van de geplande dienstregeling (dus zonder storingen en vertragingen). Met deze dienstregeling kunnen ontwikkelaars zelf Reisplanners maken. Mochten ontwikkelaars hier verkeerde prijzen aan koppelen op basis van de prijzen-service, dan kunnen klanten verkeerd voorgelicht worden. En dit willen we ten alle tijden voorkomen, aangezien NS gezien wordt als bron van deze info.

    Ontwikkelaars kunnen ook straks nog gebruik maken van de prijzen-service, maar daarvoor moet een overeenkomst met NS getekend worden met daarin een aantal rechten/plichten.

    De webservice blijft hetzelfde enook gewoon gratis. We willen als NS de ontwikkelaar helpen, maar ten alle tijden voorkomen dat er niet correcte data verstrekt gaat worden.

    We hebben inmiddels meerdere verzoeken binnengekregen om zo’n overenkomst te sluiten en daar wordt niet negatief op gereageerd.

  4. Dan mag de NS er eerst zelf voor zorgen dat die prijzen altijd kloppen. In de vorige versie van de NS-app klopten die ook niet.

  5. Origineel geplaatst door NS_online
    … En dit willen we ten alle tijden voorkomen…, …maar ten alle tijden

    Hemeltje, een officiële (?) NS-spreker/-schrijver, en dan ook nog eens tweemaal een veel gebruikte Nederlandse zegswijze fout schrijven (wel consequent, dat dan weer wel 😉 )

  6. Goh, die baas van mij gaat steeds beter met z’n tijd mee, gewoon een officiële NS reaktie! Wanneer krijg ik nou een iPad ipv. die railpocket ? 😉

  7. @NS_online: alle OV informatie (planning, prijzen, storingen) hoort vrij en gratis bruikbaar te zijn. Het is niet voor niets Openbaar Vervoer. Mee eens? Mis ik iets? Wat staat er in dat contract voor de prijzenservice dan?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.