Reacties voor: Nederlandse apps onvindbaar na fout in iTunes Connect (update)

Veel Nederlandse iOS-apps zijn ineens onvindbaar in de App Store. Probeer je een app in de App Store te openen? Dan krijg je een foutmelding te zien.
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 32 reacties

  1. In Duitsland zijn de Nederlandse apps gewoon bereikbaar.

  2. Mijn app is toevallig in review sinds dinsdag. Kan via iTunesConnect de app niet openen en bekijken, krijg dan een foutmelding. De status blijft onveranderd. Mijn andere NL apps zijn niet bereikbaar/vindbaar. Behoorlijk vervelend.

  3. Buienradar kan wel NOS en nu.nl niet. Kan ze wel zoeken maar als ik er op druk zie ik 2 pennetjes

  4. Ik kan mijn App ook niet meer wijzigen in iTunes Connect. Heb Apple net gemaild.

    Lekker dit; 3 dagen lang geen iTunes Connect, klanten worden ongeduldig. Niet gewend van Apple dat ze zoveel problemen hebben met een kritieke service.

  5. @Rick de Jong: Overmacht kan niemand wat aan doen. Beetje jammer van Apple dat ze zelf niet komen met een bericht dat er fouten vanuit hun kant zijn.

  6. @Marvin: Is niet duidelijk of het overmacht is. iTunesConnect is naar mijn ervaring nou niet echt het meest stabiele product van Apple. Is ook een kwestie van prioriteiten.

  7. Bij Apple werken ook mensen he 🙂 die maken fouten!

  8. @jo: Prima dat er fouten gemaakt worden, maar als je die dan ook even toe wil geven. Dan weten onze klanten ook dat wij er weinig aan kunnen doen.

  9. Origineel geplaatst door Marvin
    @Rick de Jong: Overmacht kan niemand wat aan doen. Beetje jammer van Apple dat ze zelf niet komen met een bericht dat er fouten vanuit hun kant zijn.

    Dit is natuurlijk geen overmacht. Is er ergens een enorme brand of power-outage geweest? Een andere gebeurtenis die buiten de verantwoordelijkheid valt van Apple maar waar Apple wel last van heeft? Nee? Dan is het geen overmacht. Dan is het iets dat Apple gewoon aan te rekenen is.

  10. Het probleem is al vanaf dinsdagavond/nacht. Kreeg toen iedere keer de melding dat ik niks kon updaten in itunesconnect, alle plaatjes werden niet opgeslagen en er verscheen een standaard melding “There are one or more errors on the page.”. Waar ik niks mee kon, totdat ik alle tabbladen en schermen langs ging. Toen zag ik bij de Nederlandse Localization een rode uitroepteken. Via Google helemaal niks daarover kunnen vinden. Vandaar de berichtgevingen via twitter.

    Vreemd dat Angry Birds 2 gisteren wel met nederlandse tekst geplaatst is in de Appstore. De meeste andere Angry Birds apps missen opeens nederlandstalige beschrijving. Mailen en bellen met de Nederlandse Apple levert niks op, we moeten helaas wachten tot de amerikanen weer wakker zijn. pfff..

  11. @KDApps: Apple is wakker en telefonisch bereikbaar, de support medewerker heeft wel geen idee dat er problemen zijn. :s

  12. Nog irritanter. Er wordt wel getoond dat m’n App ‘pending developer release’ is, maar kan hem niet releasen. Aaaaaarrrgh….

  13. Origineel geplaatst door Joachim
    @KDApps: Apple is wakker en telefonisch bereikbaar, de support medewerker heeft wel geen idee dat er problemen zijn. :s

    Wat je dan ‘wakker’ noemt :p

  14. @Joachim: is er een apart nummer voor developers in Nederland dan?

  15. Helaas hebben al onze apps hier ook last van… Dat iTunes Connect niet werkt is al vervelend, maar dat Apps spontaan verdwijnen uit de App Store is toch redelijk funest. Voor developers, gebruikers en voor Apple zelf. Met een aantal van bovenstaande developers contact gehad, het lijkt alsof het willekeur is welke App uitgevers wel / geen hinder hiervan ondervinden. Zo is bijvoorbeeld de TVGids.nl app wel beschikbaar, terwijl deze toch ook als taal Nederlands heeft. Hopelijk is door dit artikel en de betrokkenheid van enkele grote App titels de urgentie bij Apple bekend.

  16. Kan het zijn dat ik hier door ook geen apps kan updaten? Als ik op ‘Updates’ klik in iTunes, vindt hij er helemaal geen. Was gister avond ook al…

    Terwijl ik zeker weet er updates zijn.

  17. @KDApps: Het nederlandse nummer is gewoon een callcenter in India ofzo. Net het Amerikaanse nummer gebeld (dat vanaf 4 uur onze tijd open was) en die wist ook niet echt van iets. Maar dat is de support afdeling, hij ging het doorzetten naar de technische afdeling.

    Origineel geplaatst door Barend
    Nog irritanter. Er wordt wel getoond dat m’n App ‘pending developer release’ is, maar kan hem niet releasen. Aaaaaarrrgh….

    Tja, die van mij waren al gereleased maar geven nu een foutmelding, dat is ook niet echt prettig..

  18. Bij mij doen Nederlandse apps het gewoon: Telegraaf, NOS, Nu.nl, weer apps OMT, iCulture enzovoort. Misschien zijn de problemen alweer opgelost?
    In de app store kan ik voor zover ik zie alleen De Telegraaf niet vinden, andere wel.

  19. @macaanzee: Het gaat er niet om of dat ze het doen, maar of dat ze nog vindbaar zijn in de App Store… Dat is nu het probleem. Sommige zijn wel vindbaar, maar als je er op klikt kan/kunnen ze niet meer gevonden worden.

  20. Ach er zijn wel vaker problemen App Store, iTunes of iCloud wat eruit ligt, begint normaal te worden. Er zal wel weer iemand zitten te klooien bij Apple. Bellen met Apple support tja, krijg je een callcenter die in India zit (daar verschuilen die bedrijven zich achter) heeft niet zoveel zin, heb je een Indiër aan de telefoon die niks weet, this problem i not find on my screen, can i help you further? Nee laat maar, dat doorzetten naar de 2e lijns of erger technische afdeling levert ook niets op, behalve dat je weer geld kwijt bent voor het bellen.

  21. De oorzaak van de iTunes problemen voor Nederlandse app is bekend. Dader bekent het verwijderen op 27 juli aldus https://t.co/AgU504gcg0

  22. @Mark de Bruin: Uh… Nee? Die ontwikkelaar heeft gewoon last van dit probleem wat door Apple is veroorzaakt. Als bijvoorbeeld 9292 besluit hun app alleen in het Engels aan te bieden, dan gaat de rest van de talen echt niet plat hoor.

  23. @Bubbly: Het was ook een grapje hoor. De ontwikkelaar schreef dat hij NL als taal verwijderde…

    Wat ik nog niet begrijp is dat er ook apps te vinden zijn die NL als enige taal hebben maar die nog wel werken: Buienradar, McDonalds, Fietsknooppunt, Routeradar etc. Dus niet alle NL apps met NL als enige taal hebben er last van.

  24. Ik ervaar dan weer geen problemen met Itunes Connect. En zojuist heeft Apple een app goedgekeurd. Al mijn apps (sommigen hebben alleen de Nederlandse taal) zijn gewoon vindbaar in de App Store. Misschien dat het mis gaat met sommige Nederlandse Apple ID accounts en dus niet zozeer bij de apps zelf? Hopelijk wordt het snel opgelost.

  25. Echt heel irritant. Alle m’n gemaakte apps zijn in een overzicht zichtbaar, maar zodra je een losse app aanklikt, krijg ik een blanco pagina. Wanneer ik zoek via google of twitter is het alleen probleem met de apps met Nederlandse localization. En reactie van Apple 0.0.

    Een vraag om m’n developer account te wijzigen van individueel naar zakelijk krijg ik binnen paar minuten antwoord en bij elke feedback ook. Maar hierover ruim 22uur nog geen antwoord. Tis dat ik geen al te grote schade hieronder lijdt. Maar toch… Waarschijnlijk luisteren ze alleen naar corporate en niet naar indie’s of one-man companies. Een groot international bedrijf met een supportdesk in India (lekker goedkoop) laat de developers met Nederlandse localization wel een beetje in de kou staan.

  26. Ik krijg “Your request produced an error. [newNullResponse]” in de App Store op m’n iPhone als ik op de link van de NOS-app klik.

  27. Origineel geplaatst door Amir
    Ik krijg “Your request produced an error. [newNullResponse]” in de App Store op m’n iPhone als ik op de link van de NOS-app klik.

    Volgens mij is de link in het artikel niet goed. https://appsto.re/nl/fJqYE.i werkt wel gewoon.

  28. ANWB Onderweg – Verkeer, Parkeren en Tanken is weer te downloaden. Probleem is opgelost lijkt het.

  29. Probleem lijkt nog steeds te bestaan. Sommige van mijn apps zijn te vinden, sommige niet en andere zijn nog waiting for review. In mobiel itunes connect knalt deze er ook gewoon uit. Wordt nu toch wel erg lang en Apple laat niks weten via de developer support.

  30. Probleem is opgelost ik kon NOS downloaden

  31. Ook hier werkt alles weer naar behoren, de Apps zijn weer vindbaar en iTunes Connect geeft geen errors meer. Gelijk een bericht binnen dat een App update is approved, die gaan we dan zo maar eens live zetten!

  32. Heeeyyy, ik kan weer updaten. Heerlijk! 😀

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.