Reacties voor: iPad-bezitters kopen minder gedrukte media

Mensen die een iPad aanschaffen kopen minder kranten, blijkt uit een onderzoek van IDG Connect. Vooral in Azië en het Midden-Oosten neemt de aankoop van kranten terug, als mensen een iPad aanschaffen.
Lees het complete artikel → iPad-bezitters kopen minder gedrukte media
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 4 reacties

  1. “Kranten en tijdschriften hebben daardoor een dubbele tegenslag: ze worden grotendeels betaald uit advertenties en raken dankzij internet-nieuwsmedia adverteerders kwijt. Tegelijk hebben ze ook nog te maken met klanten die weglopen, omdat de iPad ook nieuws kan leveren.”

    Vreemde conclusie. Ik lees de krant vooral vanwege de verdieping, iets wat je minder snel op internet leest, de achtergrondverhalen zeg maar. Met een iPad zijn veel van deze kranten ook te lezen. Het een sluit het ander dus niet uit.

    Dit is ook het geval met tijdschriften. Ik denk zelfs zeker met tijdschriften. Het is veel makkelijker om de bank een tijdschrift te downloaden ipv naar de boekhandel te moeten gaan. Daarmee is ook de kans op inpulsaankopen een stuk groter (en verouderde nummers). Iets wat ik in elk geval bij mezelf merk. Ik heb al jaren geen abonnement meer op een tijdschrift en de keren dat ik ze in een winkel haal is ook op 1 hand te tellen. Met de iPad lees ik juist weer veel meer tijdschriften.

  2. Wat een onzin zeg. Sinds ik een iPad heb lees ik net zoveel kranten en tijdschrijften als voorheen. Namelijk 0,0. Vóór het iPad-tijdperk maakte ik gebruik van laptop en pc en vertoonde hetzelfde “gedrag” als heden. Men wil zeker een schuldige zoeken en mogelijk de inkomstenderving gaan claimen bij Apple. Of een excuus zoeken om nog meer geld te vragen voor content, zoals RTL doet.

  3. Ik koop inderdaad minder tijdschriften! Ik haal ze van het internet af.

  4. Vreemde conclusie. Lijkt mij ook dat ze in het wilde weg een schuldige zoeken voor dalende populariteit.
    In de tijdschriften en kranten die ik online aanschaf staan precies dezelfde advertenties. Door de iPad bespaar je op papier, maar je blijft wel lezen, als je dat voorheen al deed. Integendeel, het aanbod is nu nog groter.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.