Google wil advertenties voor de iPhone optimaliseren

Google is van plan speciale iPhone-advertenties voor de iPhone te maken. Adverteerders kunnen daarmee gerichter adverteren naar de doelgroep.

iPhone-advertentieGoogle is van plan om advertenties te ontwikkelen, die speciaal gericht zijn op iPhone-bezitters. Ze hebben het plan gepresenteerd aan reclame- en mediabureau’s, waarbij het de bedoeling is dat adverteerders straks een aparte iPhone-advertentiegroep kunnen aanmaken. Google wil de nieuwe optie nog niet bevestigen, maar zegt wel dat erover wordt nagedacht. Het idee is dat iPhone-bezitters aangepaste advertenties te zien krijgen – niet zo’n gek idee omdat het een interessante doelgroep voor adverteerders is, die relatief veel te besteden heeft.
Een advertentie van een luchtvaartmaatschappij zou bijvoorbeeld reclame kunnen maken voor de iPhone-geoptimaliseerde versie van de site, maar kan ook een knop bevatten waarmee je meteen kunt bellen om een ticket te boeken.

Volgens Adweek laat de nieuwe advertentiemogelijkheid zien dat Apple steeds belangrijker wordt voor de mobiele advertentiemarkt, maar ook dat de iPhone marketeers voor uitdagingen stelt. Er zijn al advertentienetwerken die zich op de iPhone richten, zoals JumpTap en AdMob.

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 11 oktober 2008, 11:00
Categorie Apple
Onderwerpen google, reclame

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.