Reacties voor: Consumenten verliezen interesse na iPad-aankondiging

In een recent onderzoek van Retrevo blijkt dat maar 9% van de ondervraagden van de iPad heeft gehoord en er eentje wil kopen. Is dat zorgwekkend nieuws?
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 17 reacties

  1. Dit onderzoek is in Amerika gedaan zeker? Gelukkig zijn er meer mensen op de wereld dan alleen Amerikanen 😉

    Maarja, hoe minder mensen er een willen, hoe minder problemen er hopelijk zijn met het kopen er van.. geen wachtrijen, geen reserveringen, geen uitverkochte voorraden etc. + dat je als je er een koopt, toch een wat exclusiever product hebt, wat bij de iPhone al lang het geval niet meer is…

  2. Denk dat de verkoopcijfers past echt duidelijk gaan worden als de Ipad verkocht wordt. Zodra mensen zien wat je er mee kunt raken ze of geïnteresseerd en willen er 1 of haken af.
    Ik denk dat Apple wel had kunnen profiteren als hij direct beschikbaar was voor verkoop!
    Had na de keynote direct besteld bij apple.nl en ben nu toch wat afwachtender geworden! Vind het ook een afknapper dat ze nog steeds geen NL prijs kunnen geven overigens.

  3. Niemand die gevraagd is naar de belangstelling heeft hem nog geprobeerd. Net als bij de iPod en de iPhone wordt alleen naar losstaande technische specificaties gekeken en niet naar de gebruikservaring. Juist op de gebruikservaring worden deze producten vaak gekocht. Ik zie zelf heel veel mogelijkheden in verband met het gewicht en de getoonde accessoire van Apple waardoor je hem schuin kunt plaatsen of half rechtop. Voortaan geen pen en papier meer mee naar klanten maar rechtstreeks de notities op de iPad maken. Iedereen vindt dat nog interessant ook en je hebt alles bij de hand

  4. Zodra het ding er is dan wilt iedereen er een hebben…

  5. Niet zulke verwonderlijke uitslagen. Uiteindelijk zullen het uitsluitende de iphone-bezitters zijn die zo’n ding eventueel overwegen, en bij die overweging speelt natuurlijk wel de vraag ‘heb ik het eigenlijk wel nodig?’ mee.

  6. Ook ik hoor tot de grote groep ‘Do not need one.’ Toch zal de iPad zsm bij ons op de keukentafel liggen.

  7. Origineel geplaatst door Joopie
    Zodra het ding er is dan wilt iedereen er een hebben…

    Ik vraag het me af. Bij een telefoon is het anders. Daar mag je 1x per jaar of 1x 2 jaar een nieuwe telefoon halen (geldt voor een hoop mensen) en dan zien ze de iPhone van de buurman en halen er ook 1.
    Een iPad is een eenmalige (flinke) investering wat je gewoon extra moet aanschaffen. De drempel ligt dus flink hoger dan een telefoon die je toch al mocht aanschaffen.

    Het apparaat zal het vooral moeten hebben van de early adapters die het meenemen en aan andere laten zien.
    Mensen die minder met Apple en zijn producten bekend zijn zullen het dan ook niet zo snel kopen.

  8. Origineel geplaatst door Joopie
    Zodra het ding er is dan wilt iedereen er een hebben…

    Ik denk het niet, de ipad is een slate zoals elke andere. Apple heeft hiermee niet een nieuw en uniek product zoals ze dat wel hadden met de ipod en iphone. Daarbij genieten slates nog geen grote populariteit omdat, terecht, het nut ter discussie staat.

    Tablets zullen wel de toekomst worden uiteindelijk maar nu nog niet. De verkoop zal denk ik erg tegen gaan vallen.

  9. Dit heet slechte marketing !

    Sorry, maar afgezien van wat hij kan:
    de hype en previews waren beter dan het echte ontwerp, dus al met al een afknapper…jammer dat Jon Ive dit niet gezien heeft

  10. Ik denk dat vooral de prijs een belemmering gaat zijn om dit te kopen. Als je de wifi variant wil kopen van 32 gb, wat je toch nodig hebt als je enkele films en wat muziek hebt, betaal je 599 dollar. Omgezet naar euro’s zal dit vlug 500 euro worden. En dit vind ik nu net iets te veel geld en ik denk met mij vele anderen, aangezien de ipad niet echt iets nieuws bijbrengt. Maar ik kan mij wel voorstellen dat echte Apple aanhangers dit toch wel kopen. Voor 250 a 300 euro zou ik dit wel willen kopen, maar de productieprijs zal waarschijnlijk al wel hoger liggen

  11. Toen de Iphone werd gepresenteerd toen moesten we net zolang wachten als nu. Ik was gelijk onder de indruk van de Iphone. ik kon me niet voorstellen dat iemand alles wat ik wilde in een mobiele telefoon er werkelijk in had gestopt en ook nog eens zo slim. ik was “blown away” van de UI
    Ik vertelde iedereen enthousiast over de Iphone maar ik merkte dat veel mensen niet snapte wat je ermee kan.
    Nu gaat het precies het zelfde met de Ipad Ik vind het een zeer slim concept. Ik ben dan ook zover gedigitaliseerd in mijn informatie voorziening dat, ik zie dat dit precies is waar ik op wachtte en inderdaad de net books niet hebben. Ik denk dat mensen het net als met de iphone om zich heen moeten zien en dan zien wat je ermee kan.
    mits je het met een Abo kan nemen. want de iphone werd echt goedkoop in Nl verkocht. Ik hoop dan ook dat Tmobile eieren voor zijn geld kiest en mij niet een Iphone 3gs aansmeert maar een Ipad bij een abo verlenging
    Telefonie is al bijna achterhaald waneer je bedenkt dat je straks alles over je internet verbinding gaat doen spraak beeld TV wat heb je dan nodig een Breedband mobiele verbinding en een licht apparaat wat je meeneemt en overal kan gebruiken.
    Geen zware bewerkingen die doe je thuis op je Imac of op je werk met een GRRRRRR pc.

  12. De iPad? Het blijft eye-candy, met dezelfde beperkingen als een netbook. Maar dan is ‘tie ietsje sneller. Als je eerlijk naar de functionaliteiten van de iPad kijkt, kun je bijna niet tot een andere conclusie komen, tenzij je tegen beter weten in bereid bent alles te vreten wat Apple je voorschotelt. Die lui brengen het evangelie niet!

  13. Omg… Laat me jullie dus even een basis lesje marktingonderzoek geven:

    Quantitatief onderzoek = enquetes, veel mensen ondervragen, steekproefverdeling etc –> grafieken, percentages…..

    Kwalitatief onderzoek= interviews, focusgroepen –> onderliggende oorzaken zoeken / verkennen / uitdiepen

    En dan staat er hier:

    die zowel voor als na de aankondiging interviews hield

    Wel laat het zou mij verbazen als die kerels op zo’n korte tijd, zowel voor als na de aankondiging, voldoende “interviews” konden afnemen om statisch verantwoorde grafieken op te stellen. (Ten eerste zouden het er toch minstens een duizendtal moeten zijn en dan nog correct verdeeld over de socio-ecomische subgroepen in de bevolking van de VS en ten tweede zijn interviews niet eens het juiste middel om statisch verantwoorde grafieken op te stellen).

    Dus met bovenstaande grafieken kun je 2 dingen doen: je enorm aanstellen en doen alsof ze statisch verantwoord zijn (wat ze hier dus doen blijkbaar) of als je iets of wat weet van marktonderzoek ze negeren (of als je ze al afgeprint hebt ofzo als wcpapier gebruiken)

  14. Elk bedrijf dat onderzoeken doet en het woord “definitely” tot 2x toe schrijft als “defintely” is in mijn optiek niet geloofwaardig.

  15. Origineel geplaatst door Taco
    Elk bedrijf dat onderzoeken doet en het woord “definitely” tot 2x toe schrijft als “defintely” is in mijn optiek niet geloofwaardig.

    Hahaha.. idd, dat is er een voor in de categorie ‘fail’ 😛

  16. Origineel geplaatst door Puck
    Omg… Laat me jullie dus even een basis lesje marktingonderzoek geven:Quantitatief onderzoek = enquetes, veel mensen ondervragen, steekproefverdeling etc –> grafieken, percentages…..Kwalitatief onderzoek= interviews, focusgroepen –> onderliggende oorzaken zoeken / verkennen / uitdiepenEn dan staat er hier:
    die zowel voor als na de aankondiging interviews hieldWel laat het zou mij verbazen als die kerels op zo’n korte tijd, zowel voor als na de aankondiging, voldoende “interviews” konden afnemen om statisch verantwoorde grafieken op te stellen. (Ten eerste zouden het er toch minstens een duizendtal moeten zijn en dan nog correct verdeeld over de socio-ecomische subgroepen in de bevolking van de VS en ten tweede zijn interviews niet eens het juiste middel om statisch verantwoorde grafieken op te stellen).Dus met bovenstaande grafieken kun je 2 dingen doen: je enorm aanstellen en doen alsof ze statisch verantwoord zijn (wat ze hier dus doen blijkbaar) of als je iets of wat weet van marktonderzoek ze negeren (of als je ze al afgeprint hebt ofzo als wcpapier gebruiken)

    Thanks voor de gratis les 🙂 Nog een aanvulling t.b.v. de correcte spelling binnen onderzoeksmethodologie:

    s-t-a-t-i-s-t-i-s-c-h.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.