Apple’s reclamespot voor kerst 2018 doet denken aan Pixar
Elk jaar probeert Apple weer iets bijzonders te maken van het reclamespotje voor de kerst. Met ‘Share Your Gifts’ is dat zeker gelukt. Het gaat om een 3 minuten durend animatiefilmpje, met muziek van de 16-jarige songwriter Billie Eilish. In het filmpje zien we een meisje die haar creaties voor zichzelf houdt, totdat haar hond ervoor zorgt dat iedereen ervan kan genieten.
De boodschap van het verhaal: als je met je iPhone, iPad of een ander Apple-product iets creatiefs hebt gemaakt, kun je dat maar beter delen met anderen. Een mooie gedachte tijdens de kerst.
https://www.youtube.com/watch?v=afpq-KHvo9I
Het muzieknummer dat je hoort is ‘Come Out and Play’, dat via iTunes en Apple Music te beluisteren is.
Apple heeft ook een aantal ‘making of’-videos gemaakt, waarin je ziet hoe dit animiatiefilmpje met behulp van allerlei Apple-producten is gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=ab3mZateax4
https://www.youtube.com/watch?v=pqRo9ATosas
https://www.youtube.com/watch?v=ufiepz53a9A
https://www.youtube.com/watch?v=pdyKP_D572o
Kerst
Kerst: voor veel mensen de mooiste tijd van het jaar. Je kunt je huis gezellig maken met kerstverlichting met HomeKit of je kerstboom met een slimme stekker geschikt maken voor bediening op afstand. Ook hebben we apps voor kerstkaarten en diverse andere artikelen om de sfeer erin te brengen! Ook zonder geld uit te geven, want door je Memoji een kerstmuts te geven voel je je helemaal feestelijk. Liever lui op de bank? Met onze lijst met kerstfilms vind je bij elke streaming aanbieder een passend aanbod.
7 reacties
Ferdi
Off-topic. Wordt via e-mail beantwoord
John Woertman
Wauw… mooi zeg. En cool om te zien hoe dat is gemaakt.
Ade
Mooi filmpje! Altijd jammer dat deze reclame filmpjes niet hier op tv komen.
Dennis
Als geld geen rol speelt. Prachtig gemaakt! Met alleen een MacBook in als reclame in beeld. Sterk hoor.
Farl
Prachtig mooie video!
Dennis
Vind de reclame best wel vrij saai.
Joeri
Grappig, vond het al zo raar dat in de “video-editors” campagne geen FCPX gebruikt werd maar Premiere Pro. In alle andere video’s was de hardware EN software wel allemaal van Apple. Nu is de video ineens verwijderd haha.