Reacties voor: Apple iPhone wereldwijd op nummer drie met 6,5% marktaandeel

Volgens nieuwe cijfers van Canalys heeft Apple al de top 3 bereikt als fabrikant van smartphones. Alleen Nokia en RIM verkochten meer 'convergente, slimme apparaten'.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 2 reacties

  1. [Maar volgens Canalys dreigt er wel gevaar: aanbieders met een beperkt aanbod dreigen nogal eens in de problemen te kopen]

    Ja en Apple staat er niet bekend om regelmatig hun assortiment te updaten. Er is ook immers nog steeds maar 1 model iPod 🙂

    Ik denk dat de iPhone slechts een begin is, hierna kunnen we de iPhone mini, iPhone nano en iPhone ‘whatever’ nog verwachten met telkens verbeteringen, miniaturisering en betere communicatiemogelijkheden.

  2. Apple ververst 2x pe jaar hun product lijn intern. en eens in de 4 jaar een totaal nieuwe behuizing.
    Dat kan je terug zien als je de productlijn analyseert en de release data’s er op na houd.
    Sterker nog apple doet de product aankondigingen jaar in jaar uit op vaste data’s. Zo kun je er van op uit gaan dat de ipods in september weer een vernieuwing krijgen. En dat de iphone een hardware update krijgt in juni(29e) Zo doen ze hun computers ook updaten rond vaste beurzen. De Mac expo in San Fransisco is altijd goed voor consumenten elektronica. Parijs was ook altijd goed voor iets nieuws in de pro sector. en apple heeft soms nog wel is een special event.

    Als er een bedrijf regelmatig update is het apple wel.
    Als er een bedrijft voorspelbaar is met wanneer er nieuwe dingen komen is apple het ook weer.
    De vraag is alleen WAT brengen ze dit keer en hoe ziet het er uit. Apple is niet zo als de rest die hun productlijn 5 maanden van te voren aan kondigd met veel bombarie en het vervolgens niet of wel uit brengt gebaseerd op kritiek van de pers. Dan refereer ik naar de Folio van palm. die heeft de winkel nooit gehaald. Palm heeft de kans niet gehad om het ding goed in de markt te kunnen zetten laat staan het concept duidelijk te maken.

    o zijn er tal van merken die op de dag dat e product x in de winkel leggen de dag er op de opvolger al weer aan kondigen. Apple doet precies het zelfde alleen houden ze het geheim tot de dag dat je het kopen kan. Dat is ook meteen de verklaring dat apple zo’n hype om zich heen heeft. Je weet dat ze met IETS gaan komen maar WAT en HOE het er dit keer uit ziet is altijd een verrassing. Van het verrassingseffect of de WOW factor moet apple het hebben.

    Ik kan me een soft ware gigant herinneren die het ook is geprobeerd heeft met the WOW starts now. Maar die WOW bleek een slap aftreksel en een teleurstelling. Wie weet omdat die software gigant niet net zoals apple zorgt dat wat ze naar buiten brengen in iedergeval doet wat het moet doen.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.