Shazam heeft 5 miljard nummers, series en reclames herkend

De muziekherkenner Shazam heeft vandaag zijn vijf miljardste onderwerp herkend. Shazam kan op basis van geluid er achterkomen welke track, serie of reclame je aan het bekijken of beluisteren bent.

ShazamDe herkenningsapp Shazam heeft vanaf vandaag vijf miljard muzieknummers, reclames en televisieprogramma’s herkend. Dit laat de maker van de app weten in een persbericht. Shazam kan via de microfoon van je iPhone luisteren naar een nummer of programma dat wordt afgespeeld, om er zo achter te komen waar je precies naar zit te kijken of luisteren.


De vijf miljard slaat op het aantal keer dat de app is gebruikt om iets te herkennen. Het nummer ‘Blow Me One Last Kiss’ van P!nk was het vijf miljardste nummer dat door Shazam is aangewezen. Op het moment zou Shazam tien miljoen keer per dag gebruikt worden. Dit zijn niet alleen iPhone-gebruikers: Shazam is ook verkrijgbaar voor een reeks andere mobiele platformen, waaronder Android, BlackBerry en Windows Phone 7. De app zou iedere week door twee miljoen mobiele gebruikers worden gedownload.

Hoeveel Shazam precies heeft aan de download- en gebruikscijfers is niet duidelijk. Hoewel er een premium-versie van de app verkrijgbaar is, kun je ook met een gratis versie aan de slag. Veel mensen hebben wellicht alleen de gratis app. Shazam verdient wel aan de affiliatelinks naar de iTunes Store, waar gebruikers naartoe gestuurd kunnen worden zodra ze een nummer hebben gevonden.

Downloaden: Shazam (gratis)
Downloaden: Shazam Encore (€4,99)
Downloaden: Shazam Red (€4,99)

Informatie

Laatst bijgewerkt
7 augustus 2012 om 17:40
Categorie
Muziek

Reacties: 11 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.