Reacties voor: PasNL voor iPhone haalt de klantenpassen uit je portemonnee

PasNL voor iPhone is een app die bestaande klantenpassen wil vervangen, door klanten in winkels barcodes vanaf hun iPhone te laten scannen.
Lisa van der Velden - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 27 reacties

  1. Nadeel is wel dat het scannen van barcodes van een beeldscherm lang niet altijd kan….

  2. Rampzalige GUI.

    Soms vraag ik me wel eens af of ontwikkelaars niet weten dat iOS 7 er al is

  3. Bij de Makro afrekenen met het pasje op de iPhone ging niet. Volgens de medewerker achter de kassa moet het met de originele pas van de baas. Anders kan iemand anders ook op die manier je pasje gebruiken? Dus weer een pasje in mijn beurs. Andere winkels werken tot nu toe wel mee.

  4. En je iPhone bij de kassa even aan de dame van het kruidvat geven, zodat zij deze kan scannen……..laat maar. Zolang je niet zelf kunt scannen maak ik er geen gebruik van. Wel voor Boarding passes ed, omdat je op vliegvelden zelf je telefoon onder de scanner mag houden.

  5. Rijbewijs kan natuurlijk ook.

  6. De meeste scanners doen het ook niet. Voor het scannen van glas is een speciaal soort scanner nodig. Meeste winkels hebben dit niet. Idee is perfect, maar in de uitvoering helaas onmogelijk momenteel…

  7. Origineel geplaatst door Johan
    Rijbewijs kan natuurlijk ook.

    Kan, maar mag niet.

  8. Misschien een idee voor iPhoneclub.nl om deze verschillende apps te reviewen op bruikbaarheid?

  9. Achterhaald idee, lijkt wel een app van 2 jaar geleden.
    Zonde

  10. Leuke app. Maar moet je altijd internet hebben? Want in winkels is dat soms slecht.
    Heb nu gprs en laad m’n pasjes erg langzaam. Beetje onhandig aan de kassa’s

  11. Origineel geplaatst door Michel
    Leuke app. Maar moet je altijd internet hebben? Want in winkels is dat soms slecht. Heb nu gprs en laad m’n pasjes erg langzaam. Beetje onhandig aan de kassa’s

    Zoals je op bovenstaande screenshots kan zien krijg je een wifi verbinding bij deze app! :p

  12. Ik heb al mijn pasjes in passbook zitten. Nooit meer dikke portemonnee met pasjes. Oplossing bij de Makro: dagpasje laten maken als ze hem niet willen/kunnen scannen. Niemand loopt toch met een bulk kaarten op zak? Zeker niet van bedrijven waar je niet dagelijks komt, zoals zo’n Makro, Staples e.d. Die liggen meestal thuis als je ze modig hebt. Passbook is daar ideaal voor.

  13. Zolang vele winkels nog gebruik maken van laserscanners in plaats van optische scanners zullen vele pasjes niet werken. Bovendien lopen vele winkels nog achter met de EAN code en aan gezien apple alleen de modernste gebruikt; Aztec, PDF417 and QR. Ik ga liever voor een verbeterde passbook die er gewoon voor zorgt dat je in de buurt van een AH bent dat je bonus en airmiles kaart op je scherm staan. In ieder geval leuk geprobeerd.

  14. @Michel: Ingevoerde passen zijn offline beschikbaar. Voor het invoeren van nieuwe passen heb je wel een internetverbinding nodig.

  15. Blijkbaar enkel beschikbaar in de nederlandse app-store en PasBE bestaat niet….

  16. Een kopie van een pasje is niet geldig.
    Daarmaast vrij zinloos als ik de beurs toch al in de handen heb om te betalen, waar dan nog extra een telefoon uit mijn zak halen?
    Ik snap echt niet waarom mensen het gewoon moelijker willen maken omdat het dan met de iphone kan. En dan ook nog proberen te verkopen alsof het makkelijker is.

  17. Kun je ook opslaan in de cloud? En de privacy? Wat is het verdienmodel?

  18. Kansloos: de app is echt uber lelijk. Enne waarom bewaar je ze niet in passbook? Oh wacht nee, de meeste winkels accepteren dit niet omdat het een kopie is of hun scanner geen schermen kan lezen.

  19. Je kunt bijna al je pasjes al kwijt via Passbook. Daar heb je helemaal geen xtra app voor nodig. Ga naar cardsinpassinpassbook.com (op je iPhone) en voeg je kaart toe. Werkt prima!

  20. Dat gezeur van een kopie door winkels slaat natuurlijk nergens op. Ingescande pasjes hebben toch echt dezelfde persoonlijke barcodes als het origineel. En het origineel kun je net zo makkelijk uitlenen aan je buurman. Kortom: onzinnige struisvogelpolitiek van bedrijven waar de klant verre van koning is en niet mee willen gaan met vereenvoudigde oplossingen voor het uit de hand gelopen pasjesprobleem. Jantje heeft er misschien maar een of twee, maar velen hebben er tientallen. Passbook is dus echt wel een uitkomst.

  21. @boxerip: idem, balen

  22. Origineel geplaatst door boxerip
    Bij de Makro afrekenen met het pasje op de iPhone ging niet. Volgens de medewerker achter de kassa moet het met de originele pas van de baas. Anders kan iemand anders ook op die manier je pasje gebruiken? Dus weer een pasje in mijn beurs. Andere winkels werken tot nu toe wel mee.

    Klopt, binnenkomen gaat prima, afrekenen niet. Zelfscan AH ook drama. Afrekenzuilen kunnen de code niet scannen.

  23. Ik gebruik al een tijdje FidMe.
    Deze app doet hetzelfde en het is inderdaad een ramp dat de grote meerderheid van de winkels de code niet van iPhone kunnen lezen.
    Het lukt (in België) bij Carrefour (maar enkel met de handscanner aan de kassa) en Aveve

  24. Eerdere initiatieven om klantpasjes te bewaren in één app zijn Pasjes van Zilveren Kruis Achmea, Wall-e en natuurlijk Apple’s eigen Passbook, waaraan je via diensten als Cards in Passbook, PassMaker en Cardless klanten- en spaarkaarten kunt toevoegen. Dit werkt met kaarten van AH, Praxis, Gamma, ESSO, Bodyshop, DA, Kruidvat, Makro en meer. Een ander alternatief is de app van Cardmobili, een digitale portefeuilledienst die in 2010 de Vodafone Mobile Clicks won.

    Ik wacht fijn tot jullie er zo’n mooi overzichtje van maken voor ik er eentje ga downloaden 😛

    Heb ook al Google Authenticator, Duo, Authy, Toopher e.d.., maar ik ben te lui om alles weer in elke app opnieuw toe te voegen voor een testrun per app. Vergelijkingen zijn heilig.

  25. @Tom Riedstra: Ik denk dat je bedoelt: cardsinpassbook.com (ipv cardsinpassinpassbook.com).
    Typo 😉

  26. Handig! Werkt lekker simpel, wordt wel tijd dat de verschillende retailers het scannen vanaf je iPhone mogelijk gaan maken! Interface wel wat gedateerd inderdaad, verder wel een blijvertje voor mij, 4 sterren …

  27. 14 dagen bezig geweest met pasnl om hem te registreren. Lukt dus gewoon niet. Dubbele meldingen Slechte feedback of ik de schermen even wilde doorsturen. Wan denk je zelf.
    Lekker overgestapt naar plux. binnen 10 minuten alle pasje erin. Werkt super en de portemonnee is een stuk dunner.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.