Reacties voor: Mini Plane: het ontwikkelen van een iPhone-game, deel 5 (dagboek)

In de serie over het ontwikkelen van een iPhone-game zijn we aanbeland bij deel 5: het ontwikkelen van de interface met onder andere de knoppen.
Pascal Bestebroer -
12 reacties
  1. moet heel de post in het topic overzicht? >.<

  2. 1 April he.. :+

  3. wanneer verwacht je dat mini plane in de app store komt?

  4. @Floris: op dit moment is Mini Plane voor de 4e keer gesubmit bij de app-store.. hopelijk zijn dit keer alle “fouten” er uit zodat hij goedgekeurd gaat worden 😉 Dus met beetje geluk volgende week al, maar je weet maar nooit!

    Er zal ook nog een artikel komen waarin ik het hele submit proces beschrijf en de redenen van afkeuring.

  5. Heb jij nou ook dat iedere volgende stap weer een moeizame is? Ik kom steeds dichter bij wat ik moet hebben, maar het kost me wat mij betreft veel te veel tijd (terwijl ik zat ervaring heb op andere platforms). Het is gewoon allemaal zoveel anders in het iPhone SDK.

    Aangezien jij ook nieuw bent ingestapt met ervaring met een andere omgeving en ik je regelmatig over vloeken zie schrijven ;), ken je die frustraties? Dat je steeds weer voor een muur staat, terwijl je normaal gesproken allang drie deuren verder had geweest. Puur omdat je niet weet hoe een bepaald iets nou weer werkt in het Cocoa Touch framework, xcode of Objective-C?

    En werk je full-time hieraan? Dat moet ook helpen, natuurlijk!

  6. @Thaurin: ja op sommige momenten had ik het ook wel even gehad.. dingen die zo simpel leken en die ik gewoon niet voor elkaar kreeg. Denk daarom ook dat het internet een stuk handiger is dan een boek, want het zijn altijd die kleine … dingen die je niet voor elkaar krijgt en ook niet in een boek staan omdat een ander het vanzelf sprekend vindt.

  7. Precies! Dan ben ik gelukkig niet de enige. 🙂

  8. @ Thaurin
    Welke app ben jij dan aan het ontwikkelen

    By the way mini plane lijkt op icopter, maar dan veel leuker;) ziet er ook veel leuker uit. Even een vraagje, hoeveel gaat hij kosten?

  9. @jerry.w: Het spel gaat €1,59 kosten.

  10. Leuk dat je dit ‘dagboek’ publiceert! Mini Plane ziet er leuk uit, knap stukje vakwerk! Zelf ben ik ooit jaaaaaren programmeur geweest maar nu (gelukkig) niet meer. Een vriend van me is ook pas begonnen met het ontwikkelen voor een iPhone, ook een geroutineerd C programmeur. Maar als ik dan ook zijn frustraties af en toe hoor… nee niet meer aan mij besteed allemaal! 🙂 Daarom alleen al bij wijze van support zal ik Mini Plane tzt aanschaffen 😉

    Toch denk ik dat je/jullie nog eens over de prijs na moeten denken. Persoonlijk denk ik dat je met een prijs van €0,79 veel meer zult verkopen dan door €1,58. Als ik alleen al naar mezelf kijk, dan zie ik een app voor €0,79 en koop die zonder problemen. Is het niks, nou ja dan heb ik een half biertje ‘weggegooid’, maar boven de 1 euro klinkt het ineens als ‘echt’ geld en moet een app voor mij ineens meerwaarde hebben alvorens ik het aan zal schaffen. Zit tussen de oren, ik weet het, maar uit ervaring van en met andere iphoners weet ik dat ik hierin niet alleen sta…

    Keep up the good work! Gr. Nick

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.