Reacties voor: Infomaps Railway NL laat treinen met Wi-Fi zien

De trein-app Infomaps Railway NL voor de iPhone is voorzien van een update die laat zien welke treinen een WiFi-verbinding aan boord hebben. Daarnaast zie je nu de vertrektijden per station.
Lees het complete artikel → Infomaps Railway NL laat treinen met Wi-Fi zien
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 15 reacties

  1. Goed nieuws.. Maar kan je ook een ‘via’ station kiezen of zijn ze dat weer vergeten?

  2. @Pieter: Jep. Dat zijn ze oa. vergeten. Prijzen vind ik zo soms ook wel handig of gewoon een overzicht welke treinen er gaan op een station.

    Ik blijf dus nog wel bij de Trein app. Nog nooit overtroffen.

  3. Treinen op station hebben ze door op station te klikken (klokicoontje).
    Prijzen en via komt vanzelf gok ik. Afschieten is makkelijk om te doen.

    Het is even wennen, omdat het niet volgens de Apple manier gaat. Dus even een UI switch maken. Het is in ieder geval erg mooi gemaakt.

    Enige wat ik niet snap is de blauwe 1-2 hierboven.

  4. @Pieter: Nee, zit er nog niet in. Nee, zijn ze niet vergeten.

    De meest gevraagde aanvulling was Vertrektijden per station en die is nu gerealiseerd.

    Als de ontwikkelaar (meer) ondersteund wordt, komt ‘via’ reizen er ook.

    Bovenstaande heb ik van de ontwikkelaar vernomen.

  5. Het is ook niet mogelijk om te zien of de 2e trein, na je overstap, wifi heeft. Het is echt een mooie en slimme app waar je maar heel weinig taps voor nodigt hebt, maar over de échte praktische kant hebben ze toch iets minder nagedacht. Vraag me af of/hoeveel beta testers ze hebben.

  6. @Pieter: Ze hebben beta-testers, ik ben er een van. Deze update heb ik echter niet getest.
    Niet al je wensen zijn zo maar te realiseren. Zie ook mijn eerdere post.

  7. @Mike van Hoenselaar: De blauwe 1-2 is het spoor. Op schiphol vertrekken treinen van Spoor 1-2 (1 of 2) waar pas op het laatste moment het spoor bekend is. Je staat dan op spoor 1-2 🙂

    Verder vraag ik me af waarop de wifi beschikbaarheid is gebaseerd (en dus: of deze altijd klopt)?

  8. @Mike van Hoenselaar: 1-2 is het vertrekspoor. Op Schiphol is het vertrekspoor pas kort voor vertrek bekend, dus geven ze spoor 1-2, 3-4 of 5-6 aan..

  9. @Mike: op schiphol hebben ze ‘dynamische perrons’
    treinen kunnen op spoor 1 of 2 binnen komen, afhankelijk van welke er vrij is. Dat zelfde geldt voor de perrons 5-6.
    De tussenliggende perrons 3 & 4 hebben wel vaste treinen die er halteren, omdat die allebei een andere rijrichting hebben. vandaar dat je op schiphol in het spoorboekje 1-2, 3, 4 & 5-6 tegenkomt. pas als de trein echt nadert, verandert 1-2 in 1 of 2

  10. Beste gebruikers, misschien leuk om van de ontwikkelaar zelf ook wat uitgangspunten te lezen. De meest gevraagde feature tot nu toe was inderdaad vertrektijden. Die hebben we nu gecombineerd met de planner. Tap op het klok icoon naast het vertrekstation om deze functie te activeren. Op deze manier hoef je voor een vertrekstaat of de planner altijd maar 1x het vertrekstation in te vullen.

    Verder hebben we niet de intentie om rechtstreeks met andere Apps te concurreren. Iedere App heeft een eigen charme.

    We proberen om een interface te realiseren waar je met slechts enkele taps een reisadvies kunt opvragen. Verder proberen we juist onderdelen toe te voegen die juist niet in andere Apps te vinden zijn. Zoals het tonen van treintypes en in deze versie de WiFi treinen. Alleen treinen waarvan vrijwel zeker is dat er WiFi aan boord is tonen we. Het kan dus voorkomen dat een trein al wel WiFi heeft maar dat de App het nog niet toont. Deze treinen worden in volgende updates toegevoegd.

    Verder is alle kritiek welkom en bij iedere update zullen we weer wat punten van gebruikers meenemen.

  11. In België hebben we dat niet nodig. Er is namelijk geen Wi-Fi op de trein. “Aangewezen op mobiel internet”, zo zegt de NMBS. Soms denk ik dat ik in een derdewereldland woon.

  12. @herbivoor: stel je niet te veel voor van WiFi in de NS-treinen, ik blijf meestal maar gewoon via 3G internetten omdat dat sneller is.

  13. @Eric Hammink:
    Er zit nog een foutje in. Als er een ICRm stam rijdt komt er een plaatje van een DDAR. Ik weet dat ze beide (alhoewel de DDAR niet altijd) door een 1700 getrokken worden, maar het is toch echt heel ander type.

  14. @Bram:
    Dan heb je ten minste nog 3G, hier heb ik in de trein steeds erg slechte verbinding en zelden of nooit 3G. Tenzij ik in een grote stad vertoef.

  15. Leuk idee !
    Alleen een beetje jammer dat hij zegt ik niet ik een wifi trein zit terwijl ik er wel in zit

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.