Huggies stuurt ‘luier vol’-waarschuwing naar iPhone-app

Huggies heeft de TweetPee bedacht, een sensor voor luiers, die je via een iPhone-app waarschuwt zodra de luier vol is.

huggies_tweetpeeDat de iPhone steeds meer invloed heeft op ons dagelijks leven bewijst een nieuwe vinding van luierfabrikant Huggies. De TweetPee is een plastic sensor die je aan een luier vastmaakt en die een tweet verstuurt zodra de baby heeft geplast. Er is ook een iPhone-app die je waarschuwt zodra de sensor een bepaalde vochtgrens heeft bereikt. Je kunt vanuit de app ook meteen nieuwe luiers bestellen. Het idee is afkomstig van Huggies Brazilië, die reclamebureau Ogilvy de opdracht gaf om er een (Portugeestalige) promotievideo voor te maken, die hieronder te zien is. Of het in Nederland snel op de markt komt valt dus nog even te bezien. Voor het detecteren van grotere boodschappen zul je nog steeds een andere sensor moeten gebruiken: je neus.

In de VS is Huggies gestart met een wedstrijd waarmee je $15.000 kunt verdienen met innovatieve ideeën rondom luiers. Misschien komen daar nog gekkere bedenksels uit.

https://www.youtube.com/watch?v=btOFcIgDG14&feature=player_embedded

Suggestie hoe we dit artikel kunnen verbeteren? Laat het ons weten!

Informatie

Laatst bijgewerkt 9 mei 2013, 14:54
Categorie Kinderen
Onderwerpen baby, kinderen

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.