Facebook werkt aan grote update voor iOS SDK

Facebook werkt aan verbetering van de Facebook SDK voor iOS-ontwikkelaars. Er wordt gesproken over een "grote update" die mogelijk met Open Graph te maken heeft.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

facebook-vingerFacebook heeft laten weten, dat ze werken aan een grote update voor de Facebook SDK voor iOS. Dat wil niet zeggen dat er een nieuwe versie van de iPhone-app aankomt (die blijft voorlopig even traag als voorheen), maar er komen wel meer mogelijkheden om Facebook-functies in iOS-apps in te bouwen. Daardoor heb je de normale Facebook-app voor de iPhone wellicht minder nodig. Vandaag werd overigens ook bekend dat Facebook het gezichtsherkenningsbedrijf Face.com heeft gekocht. Facebook neemt alle medewerkers en ontwikkelde technologieën over.


Er zijn geen details bekendgemaakt over de deal. Over de update van de Facebook SDK werden overigens ook geen nadere details naar buiten gebracht. Mogelijk heeft het te maken met Open Graph. Ontwikkelaars van iOS-apps kunnen daarmee gemakkelijk toegang krijgen tot items uit de tijdlijn en nieuwsfeed van een gebruiker. Voor Facebook heeft het als voordeel dat de gebruikers via andere apps naar Facebook worden gelokt. Ook zou de vernieuwing van de SDK te maken kunnen hebben met het pas geïntroduceerde App Center voor iOS-apps.

Facebook zei er zelf over:

We’re very excited about the Facebook integration in iOS 6 that Apple announced last week at WWDC 2012. We’re working on a major update to the Facebook SDK for iOS that will launch in the coming weeks. It includes significant new features and enhancements that make it easier to add Facebook to your iOS apps, along with support for the Facebook integration in iOS 6. Stay tuned!

Facebook zal in iOS 6 vergaande Facebook-integratie krijgen, zodat je vanuit allerlei apps en diensten content naar Facebook kan sturen.

19 juni 2012Facebook heeft tegenover Bloomberg laten weten dat er onder andere gewerkt wordt aan locatiegebaseerde advertenties voor mobiele platformen. Deze advertenties zouden informatie op basis van jouw locatie kunnen laten zien, waardoor reclames persoonlijker worden dan voorheen. Op deze manier probeert Facebook omzet te draaien binnen de mobiele app.

Reacties: 16 reacties

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.