Odido logo

Reacties voor: T-Mobile en Tele2 gaan in Nederland samen verder als Odido

De namen T-Mobile en Tele2 verdwijnen per direct uit Nederland. Vanaf vandaag gaan de twee samen verder als Odido. Wat betekent de overgang van Tele2 en T-Mobile naar Odido voor bestaande klanten?
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 29 reacties

  1. Unlimited met 10Mbps slaat nergens op natuurlijk, maar dat Plus abonnement is zeker interessant omdat er 50GB roaming in de VS bij zit, daarmee zijn ze volgens mij de enige

  2. Toch raar dat ik als klant hier nog niks van gehoord had en het in de pers moet lezen.
    Goed gedaan iCulture dus.

  3. Origineel geplaatst door Henk

    Toch raar dat ik als klant hier nog niks van gehoord had en het in de pers moet lezen.
    Goed gedaan iCulture dus.

    Vind ik ook best apart. Vraag me ook af wat er met de snelheid van mijn huidige unlimited abonnement gebeurd. Ik betaal nu €27 voor unlimited alles. Zat dit altijd op 450mbts en gaat dat nu naar 600?

  4. @Henk: helemaal mee eens vind het ook totaal niet netjes dat klanten niet op de hoogte gesteld worden, ik heb namelijk ook niks vernomen.

  5. Kun je i.v.m. de naamswijziging ook je contract laten ontbinden of is dat alleen als je (huidige) voorwaarden wijzigen?

  6. Bovenaan je checklist zou moeten staan: bestaande klanten informeren, maargoed.

    betekend dit dat T-Mobile Nederland los stond van het grote T-Mobile? Anders zijn zei toch niet blij dat er een land wegvalt of hoe moet ik dit zien. Is het hebben van zo’n merk een soort franchise formule? Nu in het buitenland heb ik ook T-Mobile, hoe zal dit in de toekomst zijn? Neem aan dat ze in het buitenland niet overgaan op Odido.

    De huisstijl is overigens wel leuk.

  7. Ik moest even wennen aan de naam, maar vind Odido wel wat hebben, en het logo is erg modern! De nieuwe app is ook al online. Voor de rest weinig verschil, prijzen zijn nog hetzelfde. Wel zijn er een aantal abonnementen toegevoegd.

  8. Vanochtend om 11:55 een mail hierover ontvangen van Tele2. De nieuwe app is volgens mij gewoon de oude T-Mobile app die een update heeft gekregen want er zijn al 119000 beoordelingen en ook van een aantal jaar terug.

  9. Betekent dit dat de internetsnelheden voor de instapabonnement vele malen lager zijn dat voorheen (bij Tele2 althans)? Zo ja, misschien goed om te vermelden in het artikel.
    Ik weet toch vrij zeker dat ik voor €27 per maand sneller internet heb dan 10Mbps..

  10. Nieuwe unlimited abonnementen.
    Ik zie geen unlimited internet abonement met beperkt bellen?
    Ik mag verlengen maar weet nog niet wat ik zal kiezen, ik heb nu 12 Gb met 120 minuten bellen, iets meer Gb’s zou me passen maar meer bellen heb ik niet nodig.

  11. Origineel geplaatst door Swek
    betekend dit dat T-Mobile Nederland los stond van het grote T-Mobile? Anders zijn zei toch niet blij dat er een land wegvalt of hoe moet ik dit zien. Is het hebben van zo’n merk een soort franchise formule? Nu in het buitenland heb ik ook T-Mobile, hoe zal dit in de toekomst zijn? Neem aan dat ze in het buitenland niet overgaan op Odido.

    Deutsche Telekom wilde al sinds 2015 van T-Mobile Nederland af. 2 jaar geleden hebben ze T-Mobile Nederland aan een groep investeerders verkocht. De merknaam T-Mobile mochten ze nog even gebruiken, maar moesten ze op termijn veranderen in een nieuwe naam.

  12. Betekent dit dat 4G nu ook voor voormalige Tele2 klanten beschikbaar komt op de AppleWatch?

  13. Wel jammer dat het mobile netwerk nu op je iPhone ‘OdidoOdido’ heet. Lijkt een beetje op een nieuwe teletubbie

  14. @Henk: Ja de vindt ik dus ook. Klanten service wordt beter maar we ze informeren ze zelf niet even?!

  15. Hopelijk komt de eSim dan ook naar (bestaande) Tele2 klanten!

  16. @SJef: Nee want dat zou de domste reden ooit zijn om weg te gaan, je voorwaarden wijzigen niet alleen de naam veranderd.
    Alleen als de voorwaarden veranderen mag je op zeggen, als nu je huidige abbo laten aflopen tot einde contract mag je er niet zomaar tussenuit.

  17. Ik zie nu pas die rare plans eigenlijk, maar 2gb + wat belminuten voor 14 euro????.
    Ze zijn echt doorgeslagen dag is veel te duur, geen gek moet dat willen betalen.

    Ik heb net bij simyo verlengd had 6gb voor 9 euro, en het is 10gb geworden door een actie.

  18. Heb nu dus 450mbps. De prijs gaat dus een stuk omhoog als ik naar 600 wil.. zelfs 300 is duurder?

  19. @Mike: ik vind ‘t persoonlijk eigenlijk een nietszeggende naam.

  20. De overgang verloopt niet soepel. De app werkt traag en zo te zien is de multisim koppeling met mijn Apple Watch verloren gegaan. Als dit niet snel genoeg naar mijn zin wordt opgelost dan overweeg ik een overstap naar KPN.

  21. Zo, de overstap naar KPN is in gang gezet. De multisim functionaliteit was ook niet te herstellen door de T-Mobile/ODIDO medewerkers. En toen had ik er meteen ook tabak van.

  22. @Wesley: Dat heb ik net geprobeerd en werkt. Kost je éénmalig 5 euro maar nu, als voormalig Tele2 klant, eindelijk eSim.

  23. Ik mis dat ze geen Netflix meer aanbieden. Maar Odido is wel echt duurder. Ik laat mijn contract gewoon doorlopen.

  24. @Pascal: Dat is fijn! Ga ik ook even proberen.

  25. @Steven: Alle huidige abonnementen gaan gewoon door, zoals ze zijn.
    Daarnaast zijn alle genoemde prijzen zonder Klantvoordeel, dus met Klantvoordeel gaat er nog wat af en betaal je zelfs iets minder. Je zal tegen de tijd dat je mag verlengen, dus zelfs iets minder gaan betalen.

  26. @Swek: T-Mobile Nederland is in 2021 inderdaad verkocht door Deutsche Telekom, waarbij ze de naam nog wel mochten blijven gebruiken. Hier zijn natuurlijk wel restricties aan gebonden. Nu zijn ze helemaal vrij!

  27. Ik vind het ook wel zo dat ze naar de bestaande klanten, wel meer info hadden kunnen geven over hoe wat en waarom deze naamsverandering. T-mobile of odido is maar een naam en als er voor bestaande klanten niks veranderd zij ik niet wat probleem is om bij dit bedrijf te blijven. Mijn ervaring met T-mobile was best positief, en vooral over hun landelijke dekking, beter dan Vodafona, en KPN ik zeer zeker geen betere ervaring mee. Mogelijk wordt het nog beter dan het al was en is het niet zo, dan hebben we altijd de vrijheid om over te stappen. Reacties over prijzen van provider die op bestaande hoofdnetwerken zitten vind ik niet vergelijkbaar, want ook al is prijs lager, heeft vaak ook zijn nadelen als het om voorwaarden gaat. Ben is dan nu nog een van de providers die op odido zit, en hier veranderd niks. Overgang van Ben naar T-mobile jaren geleden verliep wel stukken beter met informatie naar klanten en ook overgang reclames op tv.
    T-mobile had ook kunnen kiezen voor waar terug te gaan met merknaam ben waar ze ooit mee begonnen zijn, maar dat klinkt mogelijk minder groots, maar ben had wel al bekendheid en in campagnes hadden ze dit ook naar voren kunnen dragen. Odido vind ik erg lijken op Ziggo, ook een naam wat staat voor niks, maar nu wel groot is geworden.

  28. Ik vind het behoorlijk irritant dat Odido geen Netflix levert.

    Op dit moment een T-mobile unlimited entertainment abbo met Deezer , Videoland en Netflix. En dat biedt Odido op dit moment niet aan.

  29. Kinkt meer als een circus Odido en de reclame slaat ook nergens op als ik twee maanden eerder had geweten was ik niet overgestapt.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.