Reacties voor: Serverproblemen

iPhoneclub.nl was de afgelopen twee dagen offline. In dit artikel leggen we uit wat er aan de hand was.
Lees het complete artikel → Serverproblemen
Jean-Paul Horn | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 132 reacties

  1. Shit happens!! 🙂

  2. Gelukkig dat jullie weer online zijn

  3. Blij dat jullie er weer zijn top man.

  4. Geen zorgen kan gebeuren toch:) ookal ben ik push abbonnee nu even geen updates maar voor de rest heb ik alleen maar lof over jullie! Bravo!

  5. Super over deze terugkoppeling en mooi dat jullie weer terug zijn. 🙂

  6. Jullie zijn weer terug! Gelukkig!

  7. Welcome back! Bedankt voor alle effort om terug te komen en uiteraard ook voor de info die er tijdens de downtime toch nog was!

  8. Ik had al zoiets van…ze plaatsen geen nieuws, maar nu is het duidelijk!
    Succes nog even met de puntjes op de i.

  9. Wat heeft ipconfig /release/renew nou weer met de ip adres te maken van jullie website? Ik kan mij voorstellen dat je de cache van browser wilt verschonen. Maar je eigen ip-adres vernieuwen is absoluut niet nodig en snap niet waarom dit als oplossing wordt gegeven.

  10. Ook ik ben ontzettend blij dat jullie weer terug zijn ! Echt super !
    De afgelopen dagen hebben we toch nog nieuws gekregen via die status pagina. Hulde daardoor !!! Helaas horen die soort problemen er bij, je ziet het wel vaker bij wbsites gebeuren. Als gebruikers dan klagen vind ik dat altijd jammer omdat het niet altijd even simpel is om op te lossen. Dat zal bij de iphoneclub vast niet gebeuren 🙂

  11. Als je onder Windows je dns cache wil legen gebruik je ipconfig /flushdns

    Verder fijn dat de site weer up is!

  12. Gelukkig zijn jullie weer terug, ik begon jullie te missen

  13. Wat fijn dat jullie weer on air zijn en sterkte met de laatste loodjes!

  14. Welcome Back!

    Wie goed doet goed ontmoet.
    Jullie zijn het wachten meer dan waard.

    En nu hop, aan de slag ( ha ha ha )

    Rob

  15. Laat ik een keer een berichte (mijn eerste) is de site meteen van slag! 🙂

    Fijn dat jullie er weer zijn jongens!
    En zoals gezegd door mede forumgebruikers, shit happens 🙂

  16. Dank voor jullie werk! Hoewel ik de tijdelijke site lekker snel, helder en overzichtelijk vond, die had van mij langer mogen blijven.

  17. Let wel, dns cache flushen op je Mac of PC wil nog niet zeggen dat de cache van je router en/of van je ISP geflushed wordt. In dat geval kan je niks anders doen dan geduld hebben, het probleem van het oude ip adres lost zich vanzelf op.

    Verder sterkte met het vinden van de echte oorzaak!

  18. Zeer fijn dat jullie er weer zijn! Heb jullie erg gemist! Jullie zijn en blijven gewoon een goede club!

  19. Ik begon al te denken dat het aan de iPc app lag totdat ik op m’n pc naar de site ging.

  20. Nou we zijn super opgevangen. Het nieuws ging gewoon door. Nu vraag ik me als leek toch af hoe zoiets nou opeens kan gebeuren? Is er ergens een schakelaar die denkt, zo nu ga ik om of..?

  21. Blij dat jullie weer terug zijn. Ik ben zelf website ontwikkelaar en weet wat voor stress het oplevert als een site ineens niet meer wil (mee)werken.

    Succes met de finishing touch.

  22. Nah toch dat ik stiekem versie 2.0.

  23. Welcome Back. Jullie zijn gemist.

  24. Zoals de eerste reactie al zei: poep gebeurt!

  25. Fijn dat het is opgelost!

  26. pffff… gelukkig weer online!

    (moet ik dan nu bekennen dat ik verslaafd ben? )

  27. Voor m’n studie was het wel even lekker dat jullie offline waren… Zodoende was ik minder snel afgeleid! 😉

  28. Yeahhh You guys are back Keep doing the good work you guys do

  29. Wptouch mobile thebe doet het gewoon bij mij! Erg fijn dat jullie er weer zijn, ik kreeg afkick verschijnselen 🙂 Mijn dag begint met teletekst, twitter en iphoneclub!

  30. Origineel geplaatst door Pret
    Shit happens!!

    True! Maar het gaat er om hoe je het oplost. En dat is bijzonder netjes gedaan :-).

  31. De ipc app werkt niet meer goed! ik krijg wel de nieuwe topics te zijn maar als ik er een wil openen dan krijg ik: Geen Internet Verbinding, probeer opnieuw. Maar het werkt dus niet meer

    (Red.) Lees even het artikel en mijn reactie eerder vanmiddag.

  32. Succes! Verklaart dit ook waarom ik met de app geen artikelen kan openen?

  33. Wat zijn nou 2 dagen op een mensenleven! Dank voor de snelle oplossing. Top!

  34. Ah heerlijk. Jullie zijn weer terug. Bedankt voor het goede werk jongens.

  35. Welcome back 😀 Respect for all the hard work!!

  36. Site werkt prima op de iPhone. Krijg gewoon de mobiele site te zien. 🙂

  37. Balen zeg, wat een gedoe… Website startte hier erg snel op. Succes verder!

  38. hee wat goed – klasse – fikse schouderklop voor al dat snelle werk en ook voor doorgaan met berichten plaatsen tijdens die periode – dat tekent de iPhoneclub echt !! super !!

  39. Origineel geplaatst door Dennis
    Ook ik ben ontzettend blij dat jullie weer terug zijn ! Echt super ! De afgelopen dagen hebben we toch nog nieuws gekregen via die status pagina. Hulde daardoor !!! Helaas horen die soort problemen er bij, je ziet het wel vaker bij wbsites gebeuren. Als gebruikers dan klagen vind ik dat altijd jammer omdat het niet altijd even simpel is om op te lossen. Dat zal bij de iphoneclub vast niet gebeuren

    Idd, en het idiote was is dat JijBuis ook een server error gaf toen jullie site ook fofline ging, gisteren of eergisteren ofzo. Dus ik dacht eerst dat het aan mijn pc lag. Maarja, toen knalde google er een backup servertje in en voila, youtube is back. Die luxe hebben jullie natuurlijk niet. Maargoed, leve iphoneclub 😀

    Origineel geplaatst door jajaohnee
    rzichtelijk vond, die had van mij langer mogen blijven.

    Haha, jij houd van internet 1.0?

  40. Nogtans geen verbinding via de de iPS App op de iPhone.

    (Red.) Lees even het artikel en mijn reactie eerder vanmiddag.

  41. Jullie hadden het erg goed opgevangen met die alternatieve pagina.
    TOP! En erg Profi.

  42. Fijn dat jullie back in business zijn.
    Sterkte met het oplossen van de laatste problemen

  43. Ik zie op mn iPhone de mobiele website, maar heb op de iPC app steeds een foutmelding over de verbinding, behalve bij de tip van de dag. Ik hoop dat het snel wordt opgelost, maar nu gebruik ik gewoon Safari om naar iPhoneclub te gaan ipv de app.

    (Red.) Lees even het artikel en mijn reactie eerder vanmiddag.

  44. Succes jongens! 😀 ‘Don’t worry about a thing, ’cause every little thing is gonna be alright.’

    @: Haha ja dat vond ik ook wel 🙂

  45. Goed om te zien dat jullie weer terug zijn! Echter vraag ik mij af of de slechte performance niet gewoon aan de host ligt ipv in combinatie met WordPress? Misschien kan hij het aantal connecties/bezoekers gewoon niet goed aan? Maar aan de andere kant zijn er natuurlijk ook een aantal mogelijkheden die je WP blog sneller maken! Als jullie hulp (hosting/advies) nodig hebben dan hoor ik het wel.
    Goed dat jullie weer terug zijn.

  46. Jullie zijn vergeten de favicon terug te zetten 🙂

    Maar de site is nu wel lekker snel zeg!

    (Red.) Favicon haalde helaas nét niet het lijstje met topprioriteiten.

  47. Als jullie er weer zijn.. kan de update naar iOS 4.2 ook komen.. komt u maar….

  48. Gelukkig……ik kan weer aan mn dosis IPC komen iedere dag, al vond ik het voor jullie vervelender hoor!!!

    Keep up the good work!!!

  49. In goed Nederlands : Welcome back and respect 😉

  50. Kan gebeuren, en liever dat ipc naar een paar dagen weer terug is als helemaal niet meer terug…

  51. Hey, welkom terug!

    En super terugkoppeling tijdens en nu na de crash. Applaus super werk, mag je jullie zelf voor op de schouder kloppen!

    als te gescheiden.. hierbij een gemeende SCHOUDERKLOP, SUPER!

  52. welcome back!

  53. Fijn dat jullie weer zijn.

    Veel sterkte en groeten vanuit China!

  54. Fijn dat jullie weer terug zijn, bij mij doet de mobiele site het trouwens hoor 😉

  55. Windows server ????

    (Red.) 60-70% van de iPhoneclub-bezoekers zijn Windows-gebruikers. Niks raars aan dus.

  56. Goed dat jullie weer online zijn en alle nieuws over iPhone weer publiceren.

  57. Good to be back! Hoop dat de problemen rond WP snel gevonden zullen worden. Dit is zonde van tijd en geld!

    Succes!

  58. Zijn de problemen wellicht begonnen rond het einde van de DST in de USA?

    (Red.) Nee, dat heeft er niets mee te maken.

  59. Zal wel veel stress hebben gegeven 🙂 . Fijn dat het opgelost is, ik wist niet goed met de informatieleegte om te gaan 😉 dus ben blij dat de boel weer in de lucht is.

  60. Goed gedaan jongens! Als je iets van de techniek weet, sta je er verbaasd van dat het normaalgesproken allemaal werkt…

  61. Origineel geplaatst door

    Ik denk dat degene die de website niet kunnen bezoeken hier veel aan hebben dat jij (en iPhoneclub) dat hier neerzet ja…….

    Maar idd, gewoon wachten. DNS cache van je ISP wordt over het algemeen om de 24 uur vernieuwd.

  62. ik kwam gisteren thuis uit de kroeg en ik zag geen nieuwe berichten in de RSS reader staan. dact dat jullie vrij hadden genomen, maar nu is het duidelijk.

  63. En de iPhone App? Die geeft nog steeds serverproblemen.

    (Red.) Lees even het artikel en mijn reactie eerder vanmiddag.

  64. Goed dat jullie er weer zijn alleen krijg ik nu telkens de fout dat er geen internet is beetje raar..

  65. Fijn te zien dat jullie weer online zijn. Weet uit ervaring hoe frusterend het is als je site niet werkt en niet alles loopt zoals je gewend bent. Maar hij draait weer.
    Dank je wel voor de uopdate

  66. Ik sluit me aan bij alle well-wishers. Jullie leveren topwerk!

  67. Fijn dat jullie weer online zijn. Ik heb de site wel gemist!
    Goed werk mensen!

  68. Kan gebeuren. Zal niet goed zijn geweest voor je google resultaten :S

  69. Welcome back!

  70. gewoon even de modem resetten dan =]

  71. Fijn dat IPC ‘het weer doet’. Door zo’n storing besef je maar weer eens dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is dat het allemaal maar werkt. Je neemt het als bezoeker te gemakkelijk ‘for granted’.

    Ook fijn dat jullie ondanks alle ellende ons toch steeds op de hoogte hebben gehouden zo goed en zo kwaad als het kon. Want het zal ongetwijfeld flink stressen geweest zijn!

    Enne… excuses aanbieden dat jullie offline zijn geweest is toch nergens voor nodig? IPC is een geweldige service voor de lezer(s) maar staat toch geen ‘harde’ garantie of afspraak tegenover dat jullie altijd online ‘moeten’ zijn? Wij moeten het maar gewoon accepteren hoor, dus don’t worry okee?

    Gr. Nick

  72. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het soms is om de oorzaak te vinden. Ik heb met jullie te doen gehad.
    Hier lijkt alles het goed te doen.
    Rust lekker uit.

  73. Ik vind het vooral lullig voor jullie! Ik heb ‘t wel gemist, kan ik je vertellen. Het zit er toch helemaal in, elke dag (meerdere malen) een bezoekje aan iPhoneclub.

  74. Ik had een berichtje geschreven maar die is in eens weg. Blijkbaar werkt het comments systeem nog niet zo goed.

    (Red.) Alle comments moeten vandaag even handmatig worden goedgekeurd. Niet leuk voor jou (maar ook niet voor ons).

  75. Super! goed werk allemaal! Thanx!

  76. 1 opmerking:
    Het is geweldig dat jullie weer online zijn!! 🙂 TOP!

  77. Het heeft even geduurd maar daar zijn jullie weer!!!

    Heeel fijn dat het toch relatief snel opgelost is….

    Is dit trouwens een tijdelijke oplossing of blijft de site op deze manier draaien??

    Succes met de site!!!

    Ennuhh rust even wat uit!!

  78. Ach kop op! jullie hebben het fantastisch gedaan!

  79. Fijn dat jullie er weer zijn.

  80. @reinier: Ben bang van wel.. ik keek ook elke 5 min of hij weer online was.. werd eigenlijk beetje gek.. heheh

  81. Ik kreeg al ontwenningsverschijnselen… Bedankt iedereeen voor het harde werken om de site weer op orde te krijgen en ons zo weer vabn het laatste nieuws te voorzien.
    Klap-klap (applaus)

  82. Ik weet helaas uit ervaring hoe het voelt, Kwalitatief Uitermatig Teleurstellen.

    Goed dat jullie weer online zijn.

  83. Fijn dat alles tot op heden is opgelost. Dergelijke problemen kunnen natuurlijk altijd voorkomen.

  84. En bij wijze van sponsoring voor jullie harde werk, meteen een abo genomen op jullie IPC push notificaties. Zou een goede geste zijn als iedereen dat zou doen bij wijze van hart onder de riem!

  85. Welkom terug!

  86. Goede morgen weer,

    Ik heb gebeden tot de almachtige servergod dat jullie snel terug zouden komen. Helaas kon zij (ja de servergod is een vrouw) niet beloven dat het snel ging gebeuren. Jullie zouden de tijd nodig hebben. En die hebben jullie gekregen.

    Als iPc ofline is dan ben ik treurig. Geen iPhone weetjes en nieuwtjes mee. Ja er waren minimale nieuwsberichtjes, waarvoor dank, maar dat stilde mijn honger naar nieuws niet helemaal.

    Dat jullie nu weer terug zijn maakt mij gelukkig. Dat jullie zo’n uitgebreid excuus nieuws plaatsen is wat mij betreft overbodig, maar getuigd van jullie klasse. Communicatie is niet altijd de sterkste kant van ons internetters maar gelukkig van jullie wel.

    Ik hoop dat we nog jaren kunnen genieten van jullie nieuws, anecdotes en al het andere wat jullie doen voor ons. Ik waardeer het ten zeerste 😉

    Groeten
    André

  87. Leuk dat jullie terug online zijn.
    Een reverse proxy kan soms inderdaad wonderen doen. Wel straf dat jullie voor nginx kiezen en geen alternatief als Varnish fzo. Maarja dat terzijde.

    Btw: wat soms ook wel nog wonderen kan doen is APC PHP Cache 😉

  88. Hij is inderdaad een heel stuk sneller! Top, jullie zijn geweldig!

  89. Fijn jullie weer in full effect te hebben!

  90. Welcome back , mooi optijd terug online met betreft release van 4.2 

  91. @red
    Een Unix server is toch veel Stabieler dan een Windows server met WordPress.

  92. Thank God you Guys are back Online!

    T22

  93. Dat nginx gebeuren.. Is dat niet wat jullie vorige keer ook probeerden (maar wat toen mislukte)?

  94. De site is nu lekker rap :D.

  95. Is het mogelijk dat de applicatie van IPC toch niet goed werkt?
    Want wanneer ik op bepaalde artikel klik in IPC, krijg ik een melding terug:
    Geen verbinding beschikbaar, kan het artikel niet laten zien. Probeer opnieuw.
    Mijn iPhone is al meermaals herstart geweest, mijn wifi-apparaat heeft al een flushdns gehad, etc…
    Dus zou ik graag nu willen weten of het toch niet aan mij ligt?
    Bedankt!

  96. Alleen de app werkt niet helemaal zoals hij hoord te werken de artikelen op weergeeft hij wel maar als je hem aanklikt om te lezen dan komt er een fout melding.

    (Red.) Lees even het artikel en mijn reactie eerder vanmiddag.

  97. Alleen de Ipc App werkt nog niet naar behoren.
    Als je op een nieuws arikel klik om te lezen komt ,
    Er een melding dat je geen verbinding kan maken.

    Of was dit al bekent..?

    (Red.) Lees even het artikel en mijn reactie eerder vanmiddag.

  98. Fijn terug te zijn

  99. Heel veel respect voor het werk dat jullie doen!
    Chapeau! (“hoedje af” in het Belgisch 😉

  100. Net op tijd voor de afkick verschijnselen 😉
    Het blijft een super website!

  101. Origineel geplaatst door Dennis
    @red Een Unix server is toch veel Stabieler dan een Windows server met WordPress.

    Draaien ze Windows op hun server?

  102. Fijn kom er toch elke dag en het zag er niet uit, maar wel goed gedaan van jullie! fijn dat hij er weer is!

  103. @Dennis:

    Een Unix server is toch veel Stabieler dan een Windows server met WordPress.

    Volgens mij draait het op Cent OS, maar als jij Windows wilt horen is dat ook OK.

  104. Ontzettend veel respect hoe er mee om is gegaan: een tijdelijke website, waarop nog steeds de nieuwste artikelen gelezen konden worden, en in alle drukte bleven de updates op Twitter komen!

    Man en macht aan het werk, en zo te zien komt het weer op z’n pootjes terecht!

    HULDE!

  105. Origineel geplaatst door VonZescao
    De site is nu lekker rap .

    Maar hoe krijgen we nieuwe berichten te zien? Onmiddellijk of pas na een cache flush van de server?

  106. iPad heeft moeite met switchen naar de desktopsite. Ene keer lukt het wel om op de desktopsite te komen en soms switcht ie automatisch naar de mobiele site.

  107. Ach, het overkomt de beste
    en ik ben weer blij dat jullie online zijn 🙂

  108. Gebruiken jullie ook wp super cache ? voor de site ?

  109. Maakt allemaal niet uit beste mensen,
    We zijn allemaal weer blij dat jullie online zijn en daar gaat het om. Top werk!

  110. Jullie hebben het probleem snel opgelost, perfect!!! Kunnen met het systeem van de politie nog wat van leren.

  111. Dagt dat jullie niks meer zouden gaan posten, maar gelukkig was het een timeout van de server, gelukkigmaar want deze sit zou ik voor geen goud kunen missen…

  112. Hulde @ admin(‘s)!
    Direct een notitie maken voor de int. Sysadmin dag ^^

  113. Ik kreeg al ontwenningsverschijnselen … 😉

    Fijn dat jullie er weer zijn! 🙂

  114. Foeh… Gelukkig is de iPhoneclub niet falliet! Ik dacht ook al te denken dat het de schuld van de iPc-app was!

  115. Moet ook voor @gonny moeilijk zijn geweest!! Die kom haar nieuwsberichten niet kwijt 😉 verstoppingsverschijnselen?

  116. Thnx voor de moeite om toch dingen te plaatsen.

    Top dat jullie weer on-line zijn

  117. De Belgen hebben er nog iets uit te leren om zo’n super app te maken en pas op ik ben zelf Belg

  118. Het klinkt een beetje stom maar is het niet gewoon een beter idee om de skin en het systeem alles zelf te maken?

    Er gaat dan wel veel werk in zitten, maar je hebt dan in ieder geval geen problemen met WordPress

  119. Oh nee, was ik bijna afgekickt… Slaat mijn IPC verslaving weer in alle hevigheid toe!

  120. Wat een suckups hier allemaal zeg. Heren sysadmin van ipc hebben hun lesje hoop il geleerd?

  121. Netjes opgelost, tis altijd ffe scrikken als je site down gaat.

  122. Origineel geplaatst door Jean-Paul Horn@spees — En wat zou die les volgens jou moeten zijn dan?</

    Geen. De site bleef online. Het was duidelijk dat echt alles werd gedaan om dit te verwezenlijken.

  123. mine werkt gewoon ^^

  124. Alles is hier in orde: op de app en op de site

  125. @Nick

    Is het mogelijk dat de applicatie van IPC toch niet goed werkt?

    Dat is heel goed mogelijk en wordt ook uitgelegd in het artikel. Onze eerste prioriteit (vannacht) was de website weer goed werkend krijgen. De werkzaamheden voor de app liggen grotendeels bij Sharewire en dus buiten onze macht (bovendien is dat een bedrijf met personeel, dus die werken ‘s nachts doorgaans niet 😉

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.